zwanger of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xxLady

Re: zwanger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:53

Hoe gaat het nu met je TS?

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:56

xxLady schreef:
Hoe gaat het nu met je TS?

Ben ik ook wat benieuwd? Wanneer zouden ze beginnen te groeien? hihi

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:57

Dan bedoel ik zichtbaar bij de buik hihi want ze groeien natuurlijk al

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:08

Ik ben ook benieuwd hoe het gaat met ts! :)

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 11:35

linnie050 schreef:
jajakall_x3 hoe gaat het nu met jullie?

Misschien zijn er mensen die bij je langs kunnen gaan van bokt of ergens afspreken.
En misschien kunnen ze van te voren spullen voor je inzamelen of kleertjes om je op weg te helpen.
of heb je daar geen behoefte aan?

ik heb al privé berichten gekregen van mensen die nog babyspulletjes hebben en ik heb er wel behoefte aan want dat zijn mensen die mij echt steunen en de babyspulletjes kan ik goed gebruiken voor een tweeling

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 11:39

Met mij en de baby's gaat het super, ik begin een klein buikje te krijgen nog niet groot maar toch al 4 kg in totaal aangekomen dus dat is al een heel pak. voor babyspulletjes zijn we al gaan kijken en we mogen vn mijn nicht hun kinderkamer gratis hebben omdat haar kinderen toch al oud genoeg zijn en niet meer in een babybedje slapen. ik wil ook heel graag alle bokkers bedanken die mij steunen en waar ik spullen van krijg. met mijn vriend en mij gaat het ook nog allemaal supergoed, hij is heel bezorgd. ik heb nu heel veel last van misselijkheid. en aan iedereen die twijfelt aan onze beslissing wij houden de kindjes en we gaan ze een heel goede thuis geven en ze zullen niets te kort komen. het gaat niet tijd even makkelijk zijn maar voor onze kindjes hebben we alles over. en ik en mijn vriend gaan samen gelukkig worden met onze kindjes zoals een goed gezin hoort te zijn.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:47

Ja, dat is een mooie droom hoor...maar eh, wat als het niet gaat zoals je hoopt? Of wil je echt je kop in 't zand steken en geloven in een prachtig gelukzalig gezinnetje?

Na 3 maanden denkt iederéén dat zijn/haar partner geweldig en fantastisch is, maar in veel gevallen is het een paar weken of maanden later toch einde relatie - en dat is dan nog zonder de stress van een zwangerschap. Dat gaat nu eenmaal zo. En aangezien jíj in dat geval achterblijft met 2 kindjes zou ik toch even nadenken over die mogelijkheid. Niet omdat je je vriend niet vertrouwt of kwijt wil, maar omdat het soms anders loopt dan je hoopt. En 'ach, dat zie ik dan wel' vind ik met twee kinderen geen optie meer.

En 'ze zullen niets te kort komen', 'we hebben alles voor ze over', dat zijn loze kreten zonder actie. Hebben jullie de financiën op een rijtje gezet? Heb je enig idee hoeveel geld er binnenkomt, hoeveel jullie kwijt zullen zijn, en of dat uitkomt? Nu kan je nog iets regelen om dat sommetje kloppend te krijgen; als de baby's er straks zijn is het te laat. Als je dán merkt 'oh, help, we komen elke maand 200 euro tekort' heb je gewoon een groot probleem. Of nog erger, maar zeker bij een tweeling iets om bij stil te staan: wat als één van de twee niet gezond is en extra geld kost? Is daar spaargeld voor, familie die kan bijspringen, weet je welke vergoedingen je eventueel recht op hebt? Of wil je dat allemaal pas uitzoeken als je het nodig hebt?

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 11:53

een relatie van een paar jaar met kindjes kan ook mislopen dus dat is geen reden, en de kindjes zullen niets te kort komen financiëel word het niet altijd makkelijk maar we gaan ons best doen. we moeten al geen huishuur betalen dus dat is al een goed begin en mijn vriend werkt fulltime en ik ga deeltijds werken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:54

Doet mij er aan denken TS, is je mutualiteit in orde sinds je uit huis bent en heb je een hospitalisatieverzekering?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:00

jajakall_x3 schreef:
een relatie van een paar jaar met kindjes kan ook mislopen dus dat is geen reden, en de kindjes zullen niets te kort komen financiëel word het niet altijd makkelijk maar we gaan ons best doen. we moeten al geen huishuur betalen dus dat is al een goed begin en mijn vriend werkt fulltime en ik ga deeltijds werken.

Maar het is wel zeker niet verkeerd om heel goed na te denken wat je gaat doen àls het toch verkeerd zou gaan. En dat zou ik ook aanraden aan iemand die al tien jaar samen is en al vijf jaren samen woont en nog zwanger wordt, zeker als je geen degelijke opleiding hebt kunnen afronden en je vriend het grootste deel draait.
Ik heb in mijn werkveld gewoon te vaak vrouwen meegemaakt die bijna heel hun leven totaal afhankelijk waren van hun man en dan plots zonder boe of ba op straat werden gezet, niet wetende wat ze moesten doen...je moet goed beseffen dat het jou ook zou kunnen overkomen, en dat je niet alleen mag denken "we kunnen samen onze kinderen wel aan" maar ook, "ik zou het zelfs alléén kunnen", zeker als je familie je niet zou willen opvangen.
Daarom zeg ik ook als je besluit van houden, netwerken netwerken netwerken en zeker niet in je huisje blijven zitten.

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 12:06

ja dat weet ik maar als mijn vriend dat dan toch zou doen met mij kan ik bij mijn nicht terrecht

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:08

jajakall_x3 schreef:
ja dat weet ik maar als mijn vriend dat dan toch zou doen met mij kan ik bij mijn nicht terrecht

En hoe ga je dat dan doen kwa kosten?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:12

Dat is fijn als je een crisisoplossing hebt :j . Maar daarna moet je toch echt op je eigen benen kunnen staan met je kinderen want ik denk niet dat je nicht blij gaat zijn als je jaren bij haar zou willen intrekken. Dus van daaruit moet je dan ook een idee hebben hoe het verder moet. En, weer vanuit werkveldervaring, kan ik je vertellen dat het opvangen van iemand in nood bij je thuis vaak véél minder rooskleurig wordt als het effectief gebeurd en heel wat wrevels kan geven.

Het klinkt misschien een hele ver-van-mijn-bed-show en stom om over na te denken omdat het nu heel goed tussen jullie twee gaat. Maar het is gewoon belangrijk om jezelf goed te wapenen tegen een heel groot gat.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:16

michelle___ schreef:
jajakall_x3 schreef:

En hoe ga je dat dan doen kwa kosten?

Het leven is nou eenmaal onzeker.
Ts kan niet meer doen dan haar best en uit dit topic blijkt volgens mij dat ze prima nadenkt over het leven.
Wij hadden 2 goede hoogopgeleide banen, inmiddels een werkeloos en ik over 2 maanden ook.
Ik ben op dat moment 6 maanden zwanger. Moet dan maar zien hoe het gaat lopen. Had ik ook maar niet zwanger moeten worden of nog even snel weg laten halen?

Ipv van TS een schuldgevoel aan te praten kunnen we haar beter een hart onder de riem steken en hard hopen dat haar ouders wat milder gaan worden met de tijd.
Het lijkt me vreselijk als je als oud vuil behandeld wordt op nog zo'n kwetsbare leeftijd.
TS kan wellicht dadelijk het goede voorbeeld geven naar haar ouders toe door er wel voor haar kinderen te zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:30

Ik vind het knap hoe de ts en hun vriend er voor gaan en ik vind een hart onder de riem ook een beter plan dan doemdenkerij. Het is niet omdat er altijd enige onzekerheid bestaat, dat men geen beslissingen meer kan nemen of eeuwig moet twijfelen. Nadenken, ok, maar beter bij het begin beginnen dan focussen op een mogelijke breuk. Dat is niet aan de orde en ze weet zelf ook dat wel aan te pakken moest dat ooit wel aan de orde zijn.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:37

Ik praat niemand een schuldgevoel aan hoor?! Ik stel alleen een vraag.
Er word direct gepraat over weghalen terwijl dat helemaal niet aan de orde is.

Ik was alleen nieuwsgierig hoe ze het dan gaat doen, en hoe ze zo'n situatie zou oplossen.

Is toch niet raar daarover na te denken?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:38

er wordt niet gefocussed op een mogelijke breuk, maar een slimme meid is op álles voorbereid. niet alleen voor zichzelf, maar voor de kinderen.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:40

Ik snap het punt wel dat ts goed moet nadenken voor wat eventuele gevolgen kunnen zijn als het fout gaat, maar er zo op door blijven drammen heeft geen nut imo. Je kan bij geen enkele zwangerschap van tevoren weten wat er nog gaat gebeuren. Ja het zal zwaarder worden met een tweeling en ik denk ook dat ts nog niet helemaal door heeft dat het zwaar gaat worden. Maar om alleen het negatieve te zien en alleen te doemdenken gaat er sowieso niks goeds gebeuren. Ze wil de kindjes houden dus dan kunnen we ons beter richten op tips en tools hoe ze bepaalde dingen het best kan aanpakken ipv doemdenken.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:41

_Mondy_ schreef:
Ik snap het punt wel dat ts goed moet nadenken voor wat eventuele gevolgen kunnen zijn als het fout gaat, maar er zo op door blijven drammen heeft geen nut imo. Je kan bij geen enkele zwangerschap van tevoren weten wat er nog gaat gebeuren. Ja het zal zwaarder worden met een tweeling en ik denk ook dat ts nog niet helemaal door heeft dat het zwaar gaat worden. Maar om alleen het negatieve te zien en alleen te doemdenken gaat er sowieso niks goeds gebeuren. Ze wil de kindjes houden dus dan kunnen we ons beter richten op tips en tools hoe ze bepaalde dingen het best kan aanpakken ipv doemdenken.

iedereen moet bij wat voor zwangerschap dan ook alles doornemen, dit ook, vind ik als zwanger-zijnde.
dit is ook richten op hoe ze dingen het best kan aanpakken imo :j

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:44

Dingen als mutualiteit en hospitalisatieverzekering in orde vind ik anders wel iets wat heel belangrijk is, zeker in deze situatie...dus hoop dat TS hier wel even serieus naar kijkt.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:29

mensen.. je weet nooit hoe het gaat lopen. dus net als ts.. moet iedereen alle opties openhouden en gaan nadenken hoe het verder moet als er wat veranderd. net als wat ze nu moeten doen.

ts staat er niet zo lekker voor, dus het zal niet makkelijk worden.
maar ik vind het allerbelangrijkste dat je er voor gaat en het beste voor je kinderen over hebt.
er zijn mensen die komen met het minste rond. de kinderen hebben het niet ruim, maar ze hebben ouders die van hun houden (gescheiden of niet). dus ik denk dat het best wel kan ts. maar het zal niet makkelijk worden.

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:33

Jullie moeten TS gewoon de kans gunnen had je zelf ook geweld probeer haar situatie eens voor paar weken! En ook al is ze jong ieder jonge moeder kan voor een kindje zorgen ik heb zelf een jonge moeder en die heeft ook gered. Mischien krijgen de kindjes geen mega villa en 10.000 poppen maar het krijgt wel liefde van beide ouders en durf te wedden dat er genoeg mensen hier op heel bokt zijn die dat niet eens krijgen.. Laat TS lekker met rust als je alleen maar comentaar hebt!

Maar TS Super zeg dat je spulletjes krijgt van iedereen als wij spullen hadden kreeg je ze ook maar alles is naar neefjes en nichtjes gegaan! Wow zeg 4 kilo al wat gaat dat hard het lijkt me zo leuk als je ze straks voelt hihi.
Sterkte! Liefs!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:59

Ik geloof zonder twijfel dat TS haar kindjes straks -en nu- alles gunt, en ik heb nergens gezegd dat ze vanwege haar leeftijd niet geschikt als moeder zou zijn. Maar een kind kan niet leven van uitsluitend liefde en 'ach, ik zie het allemaal wel' vind ik een onverstandige houding. Niet alleen in dit geval trouwens, ook in het algemeen. ;) In dit geval wel nog iets meer omdat er twee kindjes van TS afhankelijk zullen zijn straks. En hoe je het ook wendt of keert, TS bevindt zich in een nogal precaire situatie: het kan goed gaan, maar er hoeft maar één dingetje mis te gaan (relatie die stukloopt, ontslag, zelflanger werkloos zijn dan gepland, baas die ze toch weg wil uit die woning, premature baby's) en alles valt in elkaar. Ik zou daar zelf enigszins op voorbereid willen zijn, door me nu al te informeren. Het is toch gewoon een fijn gevoel als je weet waar je terecht kunt als er tóch iets anders loopt dan je hoopt?

En uiteraard kan er bij elk gezin iets misgaan; maar de kans dat een 3-maanden-oude relatie dit niet trekt is stukken groter dan een stabiele relatie van 10 jaar, de kans dat TS onverhoopt haar woonruimte kwijtraakt is groter dan bij een eigen huur- of koopwoning, de kans dat de baby's iets mankeren is groter dan bij een enig kind, en de kans dat zij en/of haar vriend werkloos blijft/raakt is groter dan bij een stel met beide een vast contract. Om daar allemaal niet of nauwelijks over na te denken terwijl er straks wél twee kleintjes op jou rekenen, vind ik niet slim.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:23

Dani schreef:
En uiteraard kan er bij elk gezin iets misgaan; maar de kans dat een 3-maanden-oude relatie dit niet trekt is stukken groter dan een stabiele relatie van 10 jaar, de kans dat TS onverhoopt haar woonruimte kwijtraakt is groter dan bij een eigen huur- of koopwoning, de kans dat de baby's iets mankeren is groter dan bij een enig kind, en de kans dat zij en/of haar vriend werkloos blijft/raakt is groter dan bij een stel met beide een vast contract. Om daar allemaal niet of nauwelijks over na te denken terwijl er straks wél twee kleintjes op jou rekenen, vind ik niet slim.

Wat als... alles goed gaat? :wow: Stop nou een keer met drammen en laten we met TS praten/advies geven/háár vragen beantwoorden i.p.v. steeds dat gezeik naar elkaar toe en gespeculeer over hoe lang haar relatie het staand houdt.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:36

Ja, dan heb je een paar uurtjes besteed aan het opzoeken van informatie die je achteraf niet nodig hebt. Nou, goh, dát is erg. Maar ik zal er inderdaad geen woord meer over zeggen, wees niet bang.