horseyfries schreef:StalNollie schreef:dat is dus echt onzin, dat gaat met hormonen of voor de eerste keer moeder worden en niet weten wat te verwachten. dat heeft totaal niks met de band van VK te maken hoor.
Wat onzin is is dat je het hebt over voor de eerste keer moeder worden en niet weten wat te verwachten, het gaat hier over iemand die niet voor de eerste keer moeder wordt en maar al te goed weet wat ze kan verwachten...
Als jij VK bent dan hoop ik dat je je kraamvrouwen anders behandeld, want gelijk roepen dat iets onzin is is zo'n beetje het summum van slecht communiceren met je klant.
Daar ben ik het mee eens.
TS heeft het allemaal al meegemaakt, in het geval van een 1e zou ik zeggen je hebt gelijk SN, maar nu niet.
En net zoals pijn is ook een trauma, in dit geval van TS, subjectief. Wat voor de een een drama eerste klas is, een niet te overziene bron van ellende, is voor de ander iets van ach het viel wel mee, tja leuk was het niet maar het moet dus doen we.
Je kan en mag nooit oordelene over de gradatie van gevoelens en ervaringen van een ander.
Maar wat ik ook vind is dat de BV mensen allen argumemten hier in het topic neerzetten om het wel te proberen en wel door te zetten. En dat de FV mensen daar fel tegenin gaan, en dat proberen te ontzenuwe.
Maar andersom gebeurd dus hetzelfde, elk argument of reden van de FV wordt zonder meer van tafel geveegd door de BV mensen.
Onderling is er weinig respct dus.
En wat mij opvalt is dat, in dit geval, de BV daar zeer verbolgen over zijn en vervolgen daar dan even over gaan ventileren in een ander topic. Ze snappen het niet, ze weten het niet, ze lezen selectief.
Om vervolgens dan weer met het argument en links naar onderzoeken aan te komen waarom ze dan toch echie waar gelijk hebben, en dat het niet om TS ging maar om de algehele situatie.
Ik heb al pagina's geleden gezegd dat deze discussie echt al heel lang loopt, en dat om de ca. 10 jaar de boel weer op de schop gaat omdat nieuwe onderzoeken hebben uitgewezen dat het beter is...... etc.
BV is heel erg goed, gemakkelijk om mee te nemen, etc. maar BV is niet zaligmakend. De laatste onderzoeken tonen echt wel aan dat de BV van tegenwoordig vol zit met een heleboel niet gewenste stoffen.
Moeders die BV drinken doen er goed aan om geen kraanwater te drinken. Ikzelf heb een zuiveringssysteem tussen waterleiding dn kraan zitten, de filters zijn net schoongemaakt en in 1 van de filters zat zelfs nog iets levens, en ze waren allemaal pikzwart.
Ben ik tegen BV? Oh nee absoluut niet. Ik vind het fanastisch dat het vrouwen lukt om dit te doen maar FV is niks meer of minder.
In mijn gezin hebben de BV kinderen meer allergien etc dan de FV kinderen, maar ook daar zullen verschillen in zijn. De een doet z'n hele leven alles wat God verboden heeft en wordt 95 en de ander doet z'n best om zo gezond mogelijk te leven dn wordt maar 35.
Dames, er wordt voorbijgegaan aan de vraag TS, nl. Hoe kan ik het beste ervoor zorgen dat ik een leuke kraamperiode krijg met FV, zonder eventuele opmerkingen op BV.
Gaan jullie je daar dan nu eens op concentreren en niet op de eeuwige discussie wel of geen BV/FV. Dat is een discussie die op den duur alleen maar verliezers oplevert, net zoals de discussie over geloof en politiek.
.
Persoonlijk vind ik wel dat ze je voorlichting moeten geven, maar als de (aankomende) moeder dan aangeeft geen bv te willen geven moet er geen preek komen!