Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Mensen in het westen worden gewoon zwaarder en zwaarder, zo is het gewoon.. kun je laag en hoog over springen, maakt niets uit.
Huertecilla schreef:Sizzle schreef:Mensen in het westen worden gewoon zwaarder en zwaarder, zo is het gewoon.. kun je laag en hoog over springen, maakt niets uit.
Dat maakt heel veel uit.
Het is simpel minder gezond.
Verschuiving van de norm is zéér triest.
Ongezond overgewicht wordt norm en dan komt er onderdaad sociale druk op wel netjes gezonde mensen; exact zoals de TS opmerkt.
Omdat de modale vrouw onvoldoende discipline heeft om zich fysiek in te spannen en de vreetkick te beheersen moet mollig maar norm zijn![]()
De wel slanke dame houdt een spiegel voor en zoals te doen gebruikelijk is wordt het resulterende gevoel van ongehagen op de slanke dame afgereageerd: Het is háár schuld dat de molligerd zich onprettige voelt dus krijgt die netjes slanke meid een kat.
Aan de slanke dames die zich onpretting voelen bij de opmerkingen van de modale volvetjes; een kat van een dikkerd is een compliment![]()
Huertecilla schreef:Sizzle schreef:Mensen in het westen worden gewoon zwaarder en zwaarder, zo is het gewoon.. kun je laag en hoog over springen, maakt niets uit.
Dat maakt heel veel uit.
Het is simpel minder gezond.
Verschuiving van de norm is zéér triest.
Ongezond overgewicht wordt norm en dan komt er onderdaad sociale druk op wel netjes gezonde mensen; exact zoals de TS opmerkt.
Omdat de modale vrouw onvoldoende discipline heeft om zich fysiek in te spannen en de vreetkick te beheersen moet mollig maar norm zijn![]()
De wel slanke dame houdt een spiegel voor en zoals te doen gebruikelijk is wordt het resulterende gevoel van ongehagen op de slanke dame afgereageerd: Het is háár schuld dat de molligerd zich onprettige voelt dus krijgt die netjes slanke meid een kat.
Aan de slanke dames die zich onpretting voelen bij de opmerkingen van de modale volvetjes; een kat van een dikkerd is een compliment![]()
little_king schreef:Zo kun je alles wat krom is recht banketstaaf.
Ik heb het eerder al aangegeven over de dikke mensen mogen we lachen, komt er een botten is voor honden plaatje is de wereld te klein.
Ga maar eens net zoveel plaatjes zoeken die niet netjes zijn tegenover dunne mensen als tegenover dikke mensen, dat gaat je niet lukken.
Simpel, laat iedereen in de waarde. Maar dat blijkt zelfs in dit topic erg moeilijk.
Needje schreef:Tsja little_king, er zijn nou eenmaal heel wat meer oversized mensen in de westerse landen dan undersized.
Dus dat je daar meer plaatjes van zal vinden is dan niet zo moeilijk.
Maar heb jij wel eens tegen een dikker iemand gezegd, "Goh, jij bent wel dik he?!".
Nou ik nog nooit!!! Maar heb die opmerking andersom maar al te vaak moeten incasseren.
Want blijkbaar is dát wel heel normaal. Iemand aanspreken op een dunner figuur.
Dmn, ben het geloof ik voor het eerst met HC eens.
little_king schreef:Het gaat er niet over of er meer mensen oversized zijn of niet, het gaat er over of je mensen er mee de spot drijft.
En ja ik heb echt wel opmerkingen gehad door de tijd heen hoor.
Dat gebeurt tegen mensen die dunner zijn, mensen die dikker zijn.
Net wat love western aangeeft van beide kanten worden mensen belachelijk gemaakt.
En dat vind ik gewoon niet nodig.
Ik vind het plaatje belachelijk over de botten maar een plaatje over dikke menen ook niet kunnen.
Maar het is duidelijk dat daar nogal anders over gedacht wordt.
Dikke mensen zijn er meer, kosten meer geld, dus daar mag het wel over???
Hey kom op zeg. een mens is een mens en heeft gevoel, klaar.
Miepie77 schreef:normale gemiddelde maat in Nederland was vroeger 40 en schijnt nu 42 te zijn, dat is niet dik, prima als je 36 hebt, zijn meestal de wat kleinere ielere mensen, dan kan het best mooi zijn, maar iemand van 1.80m met maat 36 is echt niet mooi, net als iemand met maat 48 niet heel mooi is, maar ieder moet gewoon zn ding doen. Ik ben zelf 1.85m en als ik maat 36 zou hebben dat is echt geen pan, dan ben ik een graatje, verder zouden de kleren dan te kort vallen (armen, benen) dus je moet ook naar de verhoudingen kijken.
JunkDeLuxe schreef:Maar ondertussen worden de 'normale' meisjes, de meisjes die géén buik hebben (of zelfs wel een six-pack!), de grond in geboord.
Resistance schreef:Er is ergens een verschil tussen dikke mensen die dunne mensen de grond in boren, en andersom.
Dunne mensen doen dit omdat ze het ongezond vinden en omdat het geen goed voorbeeld voor de medemens is (Dit is natuurlijk gedrag, hebben wetenschappers onderzocht. Bijvoorbeeld: Een te dik of gewond paard in een kudde wordt ook minder goed behandeld of achtergelaten, omdat dit de kudde afremt.
Dikke mensen doen dit vooral (vooral) omdat ze jaloers zijn op de dunnere mensen.