"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rea

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:07

_O-

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:07

ahh wat erg maar ik vind die foto zo grappig!! SChaam me rot, gelukkig lachen mn collegas ook :X

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:11

Ik vind ook wel dat mensen in mijn omgeving altijd snel snel snel moeten eten, mag niet te veel tijd kosten want we vliegen daarna weer door naar iets anders... Dus makkelijk maaltijden + weinig sporten = aankomen... Ik eet liever verse groentes en fruit, daarnaast sport ik elke dag.. Tsja ik voel me daar goed bij... Als het uitverkoop is hangt mijn maat er nog tussen :P Dat was paar jaar geleden wel anders :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:02

Hier hangt mijn maat er zelden nog tussen (32/34 of XS/S). In de winkels waar ik graag ga krijgen ze daar vaak maar 1 of 2 exemplaartjes van binnen en die zijn er meestal al erg snel uit. In 1 winkel werd me zelfs gemeld dat, wil ik zeker zijn, me op een lijst moet zetten van mensen die gecontacteerd worden als de nieuwe collectie binnenkomt. Die mensen komen dan vaak de dag zelf of de dag erna al kijken. Ook al is er meer vraag naar, de winkel weigert om dat maatje in een grotere hoeveelheid te bestellen. Laat het maar lekker exclusief zijn, en dat voor een gewone kledingwinkel zoals de H&M...

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:10

Dat het voor een ontwerper gemakkelijk is kan ik begrijpen.
Maar voor diegene die de reclame blaadjes uitbrengt niet, omdat de gangbare verkoop maat hoger is dan 34/36.
Je zou zeggen dat je de grootste groep toch wilt aanspreken?

En nu mag er wel gelachen worden om de dikke vrouw op de fiets, maar het plaatje dat botten voor honden zijn is schandalig.
Waarom mogen er wel opmerkingen gemaakt worden om dikke mensen maar niet over de dunnen mensen?
DAT is nu precies de reden waarom er plaatjes komen als die van de botten zijn voor honden, omdat er al jaren de spot gedreven wordt met dikke mensen.
En nee ik ben niet zo dik als die mevrouw, daar gaat het dus niet om, maar ik kan gewoon niet begrijpen waarom het grappig is als het van die botten niet grappig is.
Dan is beide leuk, of beide niet leuk.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:11

Voor kleine petite maatjes kun je het beste bij wat duurdere merken terecht.
Michael Kors heeft bijvoorbeeld de halve winkel vol liggen met maat xs.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:29

Little_king, dit plaatje is grappig omdat dat kindje op het zitje zo platgedrukt wordt. Uiteraard gebeurt dit wel door de omvang van de fietster, maar niet haar figuur is de reden waarom er gelachen wordt, wel de situatie.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:35

Zo kun je alles wat krom is recht banketstaaf.

Ik heb het eerder al aangegeven over de dikke mensen mogen we lachen, komt er een botten is voor honden plaatje is de wereld te klein.
Ga maar eens net zoveel plaatjes zoeken die niet netjes zijn tegenover dunne mensen als tegenover dikke mensen, dat gaat je niet lukken.

Simpel, laat iedereen in de waarde. Maar dat blijkt zelfs in dit topic erg moeilijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:55

Sizzle schreef:
Mensen in het westen worden gewoon zwaarder en zwaarder, zo is het gewoon.. kun je laag en hoog over springen, maakt niets uit.

Dat maakt heel veel uit.
Het is simpel minder gezond.
Verschuiving van de norm is zéér triest.
Ongezond overgewicht wordt norm en dan komt er onderdaad sociale druk op wel netjes gezonde mensen; exact zoals de TS opmerkt.
Omdat de modale vrouw onvoldoende discipline heeft om zich fysiek in te spannen en de vreetkick te beheersen moet mollig maar norm zijn :n
De wel slanke dame houdt een spiegel voor en zoals te doen gebruikelijk is wordt het resulterende gevoel van ongehagen op de slanke dame afgereageerd: Het is háár schuld dat de molligerd zich onprettige voelt dus krijgt die netjes slanke meid een kat.

Aan de slanke dames die zich onpretting voelen bij de opmerkingen van de modale volvetjes; een kat van een dikkerd is een compliment *\%/* *\%/*

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:56

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:
Mensen in het westen worden gewoon zwaarder en zwaarder, zo is het gewoon.. kun je laag en hoog over springen, maakt niets uit.

Dat maakt heel veel uit.
Ongezond overgewicht wordt norm en dan komt er onderdaad sociale druk op wel netjes gezonde mensen; exact zoals de TS opmerkt.
Omdat de modale vrouw onvoldoende discipline heeft om zich fysiek in te spannen en de vreetkick te beheersen moet mollig maar norm zijn :n
De wel slanke dame houdt een spiegel voor en zoals te doen gebruikelijk is wordt het resulterende gevoel van ongehagen op de slanke dame afgereageerd: Het is háár schuld dat de molligerd zich onprettige voelt dus krijgt die netjes slanke meid een kat.

Aan de slanke dames die zich onpretting voelen bij de opmerkingen van de modale volvetjes; een kat van een dikkerd is een compliment *\%/* *\%/*

Gebeurt niet vaak, maar..: _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:01

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:

Dat maakt heel veel uit.

Dus de dikkerds mogen wel belachelijk gemaakt worden door slanke dames *\%/* ?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:01

Tsja little_king, er zijn nou eenmaal heel wat meer oversized mensen in de westerse landen dan undersized.
Dus dat je daar meer plaatjes van zal vinden is dan niet zo moeilijk.
Maar heb jij wel eens tegen een dikker iemand gezegd, "Goh, jij bent wel dik he?!".
Nou ik nog nooit!!! Maar heb die opmerking andersom maar al te vaak moeten incasseren.
Want blijkbaar is dát wel heel normaal. Iemand aanspreken op een dunner figuur.

Dmn, ben het geloof ik voor het eerst met HC eens. :=

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:03

little_king schreef:
Zo kun je alles wat krom is recht banketstaaf.

Ik heb het eerder al aangegeven over de dikke mensen mogen we lachen, komt er een botten is voor honden plaatje is de wereld te klein.
Ga maar eens net zoveel plaatjes zoeken die niet netjes zijn tegenover dunne mensen als tegenover dikke mensen, dat gaat je niet lukken.

Simpel, laat iedereen in de waarde. Maar dat blijkt zelfs in dit topic erg moeilijk.

Tja, ik zou dat plaatje ook posten moest het om een gevalletje mager gaan hoor.
Humor is helaas erg persoonlijk en gaat vaak ten koste van een bepaalde groep mensen en hun eigenaardigheden.

En on-topic : ik heb kledingmaat 40/42 (met 1m70) en voel me eerder te dik dan "gewoon goed".
Pech voor mezelf want het is het gebrek aan slanke taille dat me de das omdoet. En ofwel sport ik ervoor zodat het verandert, ofwel leer ik ermee leven en me ernaar te kleden. Dat laatste dus :Y)

En smalend doen over slankere dames, daar doe ik niet aan. Ik ben de leeftijd allang voorbij dat ik me druk ga maken over het uiterlijk van een ander. Zolang je maar goed in je vel zit ! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:10

Needje schreef:
Tsja little_king, er zijn nou eenmaal heel wat meer oversized mensen in de westerse landen dan undersized.
Dus dat je daar meer plaatjes van zal vinden is dan niet zo moeilijk.
Maar heb jij wel eens tegen een dikker iemand gezegd, "Goh, jij bent wel dik he?!".
Nou ik nog nooit!!! Maar heb die opmerking andersom maar al te vaak moeten incasseren.
Want blijkbaar is dát wel heel normaal. Iemand aanspreken op een dunner figuur.

Dmn, ben het geloof ik voor het eerst met HC eens. :=

Die opmerking heb ik dus wel vaker gehoord. Dus ik ben het niet met je eens.
Hier word je gewoon uitgescholden voor dik fatsig wijf. Nou dat is goed voor je zelf vertrouwen ;)

Dus van beide kanten worden mensen gewoon belachelijk gemaakt. Je hoort gewoon geen commentaar te geven op iemands zijn figuur. Als je nou extreem dik bent of extreem mager.

Maar dat gebeurd hier wel degelijk.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:16

Het gaat er niet over of er meer mensen oversized zijn of niet, het gaat er over of je mensen er mee de spot drijft.

En ja ik heb echt wel opmerkingen gehad door de tijd heen hoor.
Dat gebeurt tegen mensen die dunner zijn, mensen die dikker zijn.
Net wat love western aangeeft van beide kanten worden mensen belachelijk gemaakt.
En dat vind ik gewoon niet nodig.

Ik vind het plaatje belachelijk over de botten maar een plaatje over dikke menen ook niet kunnen.
Maar het is duidelijk dat daar nogal anders over gedacht wordt.
Dikke mensen zijn er meer, kosten meer geld, dus daar mag het wel over???
Hey kom op zeg. een mens is een mens en heeft gevoel, klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:20

little_king schreef:
Het gaat er niet over of er meer mensen oversized zijn of niet, het gaat er over of je mensen er mee de spot drijft.

En ja ik heb echt wel opmerkingen gehad door de tijd heen hoor.
Dat gebeurt tegen mensen die dunner zijn, mensen die dikker zijn.
Net wat love western aangeeft van beide kanten worden mensen belachelijk gemaakt.
En dat vind ik gewoon niet nodig.

Ik vind het plaatje belachelijk over de botten maar een plaatje over dikke menen ook niet kunnen.
Maar het is duidelijk dat daar nogal anders over gedacht wordt.
Dikke mensen zijn er meer, kosten meer geld, dus daar mag het wel over???
Hey kom op zeg. een mens is een mens en heeft gevoel, klaar.

Jij verwoord het precies, zoals ik het dacht :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:42

Miepie77 schreef:
normale gemiddelde maat in Nederland was vroeger 40 en schijnt nu 42 te zijn, dat is niet dik, prima als je 36 hebt, zijn meestal de wat kleinere ielere mensen, dan kan het best mooi zijn, maar iemand van 1.80m met maat 36 is echt niet mooi, net als iemand met maat 48 niet heel mooi is, maar ieder moet gewoon zn ding doen. Ik ben zelf 1.85m en als ik maat 36 zou hebben dat is echt geen pan, dan ben ik een graatje, verder zouden de kleren dan te kort vallen (armen, benen) dus je moet ook naar de verhoudingen kijken.

Ik ben echt niet iel hoor..

Maat 36 betekend niet per definitie dat je mager bent of geen vetje hebt hoor.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:14

JunkDeLuxe schreef:
Maar ondertussen worden de 'normale' meisjes, de meisjes die géén buik hebben (of zelfs wel een six-pack!), de grond in geboord.

Dan weet je meteen hoe de 'dikke medemens' zich jarenlang gevoeld heeft. Ik ben het er ook mee eens dat overgewicht ongezond is, maar ik vind dat mollige dikke mensen in de afgelopen jaren ook altijd de grond in zijn geboord.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:15

Iedereen boort elkaar de grond in, groot - klein, klein - groot, dik - dun, dun - dik. Moeten gewoon allemaal ophouden met die onzin :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:35

Het punt is vooral dat die dikkere mensen juist de gezonde slanke mensen de grond in gaan boren. Klopt niet, dat moeten ze maar met die bewuste gratenpakhuizen doen. Zie ik daar een foto van denk ik ook "he gadver, doe er wat aan". Er zijn maar weinig mensen die door ziekte of medische reden zo extreem zwaar of extreem mager worden.

Het zijn net die dikke mensen die mij gaan lopen vergelijken dat ik zo'n gratenpakhuis ben. Die jaloerse reacties geven als ik ga sporten. Die met een misnoegd gezicht in mijn winkelkarretje kijken en tussen de groenten en het fruit 1 pizza of lasagne zien liggen.
Ja ik kan het hebben zonder aan te komen, is dat dan mijn fout? Moet ik dan zeggen "sorry voor mijn genen, ik zal me volproppen tot mijn aders barsten?"

Wil je gezond zijn, heb er dan wat voor over. Dikke mensen klagen steen en been dat afvallen zo moeilijk is. Doe het dan ook op een gezonde manier, met begeleiding en niet door een crashdieet te gaan volgen of zelf wat aan te lummelen met de laatste nieuwe trend. Maar niemand die me gelooft als ik vertel dat zo dun zijn ook geen pretje is. Broeken en rokken zakken makkelijk af of zijn te breed, in dat ene leuke jurkje zie je er (helaas) nog smaller uit dan je al bent, kleine maatjes zijn vaak al weg en dan moet je net zoals de grotere damesmaten maar naar de duurdere boetieks rennen. Het is geen lolletje om steevast door iedereen aangestaard te worden als je eet. Als ik veel gegeten heb en ik ga iets later naar het toilet omdat we gaan vertrekken, dan heb ik haast 95% van de tijd wel iemand die een opmerking maakt "zie je wel, die gaat spugen, kan ook niet anders".
Op school gepest worden door de zwaardere in je klas en aan de kapstok opgehangen worden, uitgelachen worden als je in het 1e klasje lager onderwijs op de weegschaal moet voor je schooldossier en zien dat je de lichtste bent.
In het middelbaar dagelijks pesterijtjes à la bonenstaak, tandenstoker, vlaggestok, platte plank...

Voor al die zware mensen een jaloerse reactie geven mogen ze OOK wel eens bedenken dat niet iedereen zo blij is met dat ideale maatje hoor.
Ik ben 1m60, weeg pakweg 47 à 50kg en zelfs ik pas niet in die size zero.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:37

Zo een herkenbaar stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:40

Ik word juist meestal door magere mensen de grond ingeboord. Ben uitgescholden voor alles en nog wat en er ook mee gepest. Is toch precies zelfde als slanke mensen de grond worden ingeboord door zwaardere mensen? En het is ook niet leuk als je een leuke broek ziet en alleen maar in kleine maatjes te koop is. En als ik een keer wat lekkers neem krijg ik standaard opmerking: Zul je dat wel doen, je bent al zo zwaar. Sla ik een keer een lekker hapje af dan krijg ik de opmerking ben je bang dat je aankomt?

Is volgens mij precies zelfde. Alleen de ene is dik en de ander mager. Dus ik snap het verschil niet, waarom het erger is als je mager bent en de grond in word geboord door een dikkere of als het andersom is.

En ik werk hard aan mijzelf. Ben al 6 kilo kwijt, sinds ik serieus bezig ben :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 15:09

Ik zit anders volgens mijn arts op een perfect normaal gewicht hoor... Volgens BMI zou ik 50kg moeten wegen om aan de ondergrens te zitten. Heb ooit dat gewicht gehad, je kon me toen rollen. Zag er ook helemaal opgeblazen uit.

Geen kat die me trouwens gelooft dat ik erg moet opletten met cholesterol, ze kaatsen steeds terug "dat ik dat wel kan hebben".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 15:21

Er is ergens een verschil tussen dikke mensen die dunne mensen de grond in boren, en andersom.

Dunne mensen doen dit omdat ze het ongezond vinden en omdat het geen goed voorbeeld voor de medemens is (Dit is natuurlijk gedrag, hebben wetenschappers onderzocht. Bijvoorbeeld: Een te dik of gewond paard in een kudde wordt ook minder goed behandeld of achtergelaten, omdat dit de kudde afremt.

Dikke mensen doen dit vooral (vooral) omdat ze jaloers zijn op de dunnere mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 15:29

Resistance schreef:
Er is ergens een verschil tussen dikke mensen die dunne mensen de grond in boren, en andersom.

Dunne mensen doen dit omdat ze het ongezond vinden en omdat het geen goed voorbeeld voor de medemens is (Dit is natuurlijk gedrag, hebben wetenschappers onderzocht. Bijvoorbeeld: Een te dik of gewond paard in een kudde wordt ook minder goed behandeld of achtergelaten, omdat dit de kudde afremt.

Dikke mensen doen dit vooral (vooral) omdat ze jaloers zijn op de dunnere mensen.

Maar het blijft voor beide groepen pijnlijk als je de grond in word geboord met kwetsende opmerkingen. Dus omdat dikke mensen ongezond zijn, mag je die wel in de grond boren?

Maar ik heb daarbij ook nog nooit op iemand zijn gewicht geoordeeld. Ik weet van mijzelf dat ik geen gezond gewicht ben. Maar waarom zou ik dan iemand die wel gezond gewicht heeft de grond inboren. En tuurlijk ben ik weleens jaloers als iemand van alles naar binnen kan proppen, zonder dat diegene aankomt. Maar ik heb ook zeker respect voor diegene die van een zuchtje wind al kunnen aankomen en toch op een gezond gewicht kunnen blijven. Ik hoop dat nu ook te bereiken. Verwacht niet dat ik de komende jaren weer ernstig ziek word.