Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ilse_C schreef:Ik heb ook wel vaker nagedacht over de pil, zeker omdat mijn lichaam er een jaar over heeft gedaan zich volledig aan te passen aan de pil en ik 10kg ben aangekomen toen ik begon.. Maar het verband is lastig te vinden en zowel huisarts als internist zien er niks in. Echt hele duidelijk artikelen helaas ook nog niet tegengekomen. Aan de ene kant denk ik erover wel te stoppen, omdat ik me waarschijnlijk heel anders ga voelen. Maar aan de andere kant durf ik niet te stoppen, omdat alles nu goed gaat, geen last met menstruatie, etc en bang voor wat er gaat gebeuren als ik die hormonen niet meer krijg.
Focussed schreef:Kun je daar ook die ampullen bestellen die niet zo onwijs branden? Uit mijn hoofd begint die B12 met een M (Dus niet de hydro variant).... Kan even niet op de naam komen
StalNollie schreef:hier een trouwe pilslikker, en ook voor de pijn die ik had.
slikte veel de pil door en uiteidenlijk ook voor exceem aan de Diana gegaan.
voelde me niet lekker futloos, laag libido, en voelde me zwaarder.
toch de gok genomen en inmiddels nu 2 maanden gestopt.
echt waar me lichaam voelt weer heerlijk, voel me niet meer opgeblazen en de pijn bij
menstruatie blijft tot nu toe eigenlijk nog zo goed als weg.
ik slik voor me huid daarbij wel appelazijn om deze zuiver te houden.
en ook hierbij me huid ziet er nog op en top uit zonder puistjes of vettig.
waarom probeer je het niet zou ik zeggen, je kan altijd weer beginnen met slikken let dan alleen op dat je dan een maand lang kans hebt op zwangerschap dus net wat extra gebruikt bij gemeenschap
karuna schreef:En arts nodig voor recept, ja logisch maar waarom zou je op eigen houtje dit gaan gebruiken? Als met bloedonderzoek is vastgesteld dat er een te kort is schrijft een goede arts ook gewoon voor.
tokedri schreef:Nou dat is vreemd want de waarde van B12 na injecties is uiteraard superhoog.
Mijn opstartdosis is 4 weken lang 2 injecties per week, 5 weken lang 1 per week en daarna ws om de tien dagen
Kaygee schreef:Mag ik mij hier ook melden?
Sinds een maand weet ik dat ik een b12 tekort heb. Mijn waarde was 93. Ferritine was ook iets verlaagd maar foliumzuur was goed.
Mijn huisarts heeft als behandelplan opgesteld: 6 weken lang 1 injectie per week en daarna bloed prikken. Nou had ik al in de bijsluiter en op internet gelezen dat de opstart dosis veel hoger ligt.
Degenen hier die injecties krijgen, hebben ze bij jullie ook van die opstart dosering afgeweken of hebben jullie wel 5 weken 2x pw de injectie gehad?
Morgen krijg ik mijn 4e injectie, merk nog geen verschil maar verwacht ook eigenlijk geen wonderen. De doktersassistente is er helemaal van overtuigd dat ik na 6 klaar ben en zegt elke keer optimistisch "nog 4 te gaan, nog 3 te gaan"... Ik wacht het maar af.