Mijn verhaal… (ongewenst zwanger)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:27

Ik vind het schandalig dat deze discussie in dit topic wordt uitgevochten! Met TS heeft dit niks te maken, en zij heeft het al moeilijk genoeg. Had dat soort info even per pb gestuurd denk ik dan!

troi

Re: Mijn verhaal… (ongewenst zwanger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:39

Hoe is het ermee ts?

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:44

Ho ho wacht even, ik heb duidelijk gezegd dat je zoiets geen abortus kan noemen.
Dat je bij dat termijn (24 wkn) het afbreking van een zwangerschap noemt en dat het alleen gebeurd bij afwijkingen die niet verenigbaar zijn met het leven.
Als je een zwangerschap zou afbreken bij dat termijn omdat het niet in je situatie past dat vind ik ziek.

Ik heb verder niemand aangevallen ik heb alleen mijn menig gegeven over abortus bij een termijn van 24 weken.
En dan doel ik dus niet op zwangerschaps afbreking vanwege ernstige afwijkingen die niet verenigbaar met het leven zijn.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 10:09

Ik ben ook erg benieuwd hoe het met je gaat TS. Dikke knuffel.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:58

TS, ik hoop dat het goed met je gaat en dat je mensen om je heen hebt die je steunen bij je beslissing.
Veel sterkte!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:17

Ik ben ook erg benieuwd hoe het nu gaat met TS. Ze heeft al zo;n moeilijke keuze en dan ook nog een familie die het haar op allerlei mogelijke manieren moeilijk maakt... Voor mij zou het een reden de bloedband met zus te verbreken bij dergelijke acties ongeacht de keuze of ik het kind zou houden..... Gelukkig heb ik een lief zusje....

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:13

hier gelukkig een familie die altijd gezegd heeft dat ze mij in zulke dingen zouden steunen. en helpen met opvoeden. door ons geloof abortus een no-go. (seks voor het huwelijk ook maar als dat toch gebeurd zou zijn en ik zou zwanger zijn. zullen ze me steunen.) het is jammer dat het geregeld anders loopt.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:25

blokje schreef:
hier gelukkig een familie die altijd gezegd heeft dat ze mij in zulke dingen zouden steunen. en helpen met opvoeden. door ons geloof abortus een no-go. (seks voor het huwelijk ook maar als dat toch gebeurd zou zijn en ik zou zwanger zijn. zullen ze me steunen.) het is jammer dat het geregeld anders loopt.

Dan steunen ze je toch niet in alles :+ , stel dat jij toch besluit een abortus te nemen (bijvoorbeeld omdat je bent verkracht), steunen ze ze je dan ook ?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:27

Inderdaad, ze verplichten je het dus te houden Blokje.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:31

Misschien is dat ook wel hetgeen dat Blokje zelf wilde? Stel, mijn vriend had mijn suprise zwangerschap niet gewild, dan had ik het kindje ook nooit weg laten halen :n

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:36

Nee zij zegt zelf ook geen abortus te willen ivm het geloof, maar mijn punt is, dat als zij om welke reden dan ook dat toch wel zou willen, haar familie haar daarin waarschijnlijk niet zou steunen. Dus de opmerking dat haar familie haar altijd zal steunen is dus ook niet waar :n .
Mijn ervaring met "gelovige" families is dat ze elkaar steunen zolang je doet wat van "de kerk moet", als iemand een beslissing voor zichzelf maakt zijn ze er ineens niet meer voor die persoon. (dit is een generalisatie, dus niet in alle gevallen zo ;) )

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:07

Brainless schreef:
esje01 schreef:
Hier een beetje een rare situatie. Mijn pleegdochter totaal niet wetend dat ze zwanger was, zonder relatie, maar ook zonder echt huis (studentenkamer) blijkt 21 weken zwanger. Hier dus niet meer de keus wel of niet op de wereld zetten. We vallen van de ene emotie in de andere en het is soms intens zwaar.
Ik ken je niet, maar wanneer je behoefte hebt aan steun/luisterend oor mijn pb is open.
Veel wijsheid toegewenst.

Je mag tot de 24ste week een abortus laten doen.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/abortus

Absoluut NIET waar, dit kan enkel als je kindje een afwijking blijft te hebben anders moet je VOOR de 20 weken zijn.
Toevallig laatst nog contact gehad met meerdere gynaecologen + abortusklinieken ivm een situatie op mijn werk.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:58

Als je de info bij de abortusklinieken nakijkt, kan het sowieso tot 22 weken + 2 dagen in Nederland. Dus dat klopt niet. Misschien dat ze vanaf de innesteling rekenen en niet vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:03

abortus is voor mij geenkeuze. dus ze verplichten me niets. ik zal nooit een zwangerschap afbreken ook al is het kindje in mij niet levens vatbaar. wij doen wel een 20 weken echo. maar puur en alleen om te weten waar ik moet bevallen of voor medische hulp. afbreken van de zwanger schap zou ik niet voor kiezen

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:07

eef. mijn ouders zullen mij steunen in welke keuze ook. ik ben en blijf hun kind. iedereen maakt fouten. als ouders hoor je er voor je kind te zijn. ik zou persoonlijk zelf nooit voor een abortus gaan. ook niet na een verkrachting.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:11

Nikka schreef:
Als je de info bij de abortusklinieken nakijkt, kan het sowieso tot 22 weken + 2 dagen in Nederland. Dus dat klopt niet. Misschien dat ze vanaf de innesteling rekenen en niet vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie.

Bel ze eens op en zeg dat je 21 weken zwanger bent en vraag of je een afspraak kunt maken.
Volgens mij is er maar 1 stichting en dat is CASA, ook heb ik toen contact gehad met een gynaecoloog die het ook niet deed.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:36

blokje schreef:
eef. mijn ouders zullen mij steunen in welke keuze ook. ik ben en blijf hun kind. iedereen maakt fouten. als ouders hoor je er voor je kind te zijn. ik zou persoonlijk zelf nooit voor een abortus gaan. ook niet na een verkrachting.

En morning after pil en de pil zelf dan?

Hoe gaat het met de ts? Ben benieuwd hoe ze er nu in staat na een aantal dagen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:03

geloof dat hier nu een discursie aan de gang is, waar de ts niet mee geholpen is. Er zijn genoeg topics over abortus ect. Laten we graag hier bij de TS blijven ipv af te dwalen

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:06

Da's waar.. Heb me ook laten verleiden om er uitspraken over te doen. Al heeft de TS daar helemaal niets aan.

Het enige waar ik wel benieuwd naar ben is of de TS er al uit is. Ga je het ons nog laten weten, TS? Hoe voel je je nu? Hoop dat je je lekker voelt en dat je ouders ondertussen al wat bijgedraaid zijn.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:41

Lieve TS, mijn dochter heeft ook voor die keus gestaan, ongewenst zwanger, door de pil heen, het gebeurd 1 op de 3000 zwangerschappen, pech dus.
Ze had net haar diploma, net een baan met een jaarcontract, het leven zou voor haar gaan beginnen dacht ze.

Ik zal nooit vergeten hoe ze voor me stond met een gezichtje nat van tranen, alle opties zijn op tafel gekomen maar zij wist dat haar kindje geboren zou worden en bij ons thuis welkom was, laat ik maar zwijgen over de reacties van haar schoonouders.

Mijn dochter is nu 23 en zal totdat het huis dat ze gekocht hebben klaar is bij ons thuis blijven wonen, we hebben een slaapkamer en een woonkamer voor haar en haar vriend op de eerste verdieping gemaakt zodat ze straks na de bevalling hier hun eigen plekje hebben.

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe, dikke knuffel :(:)

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:45

Ik wens je ook veel sterkte en wijsheid toe,
hoop dat het goed met je gaat,

:(:)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:50

_flo_ schreef:
Lieve TS, mijn dochter heeft ook voor die keus gestaan, ongewenst zwanger, door de pil heen, het gebeurd 1 op de 3000 zwangerschappen, pech dus.
Ze had net haar diploma, net een baan met een jaarcontract, het leven zou voor haar gaan beginnen dacht ze.

Ik zal nooit vergeten hoe ze voor me stond met een gezichtje nat van tranen, alle opties zijn op tafel gekomen maar zij wist dat haar kindje geboren zou worden en bij ons thuis welkom was, laat ik maar zwijgen over de reacties van haar schoonouders.

Mijn dochter is nu 23 en zal totdat het huis dat ze gekocht hebben klaar is bij ons thuis blijven wonen, we hebben een slaapkamer en een woonkamer voor haar en haar vriend op de eerste verdieping gemaakt zodat ze straks na de bevalling hier hun eigen plekje hebben.

en zo zouden alle ouders moeten reageren..........

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:52

Hoe gaat het met je TS?

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:54

_flo_ schreef:

Wat een lieve reactie !

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:14

Abortus mag idd tot 24 weken maar abortusklinieken houden meestal 22 weken aan om safe te zitten aangezien je de duur van de zwangerschap niet altijd exact goed hebt. Dan loop je met 24 weken dus het risico dat het kindje al ouder is en dat risico willen ze echt niet lopen.
Dus daarom 22 weken, met medische indicatie en in overleg met een arts kan het evt. tot 24 maar niet alle artsen doen dat.

En die info staat volledig los van het al dan niet eens zijn met abortus laten plegen of niet.
Dat een abortus in die termijn eigenlijk een minibevalling is mag wel duidelijk zijn.