Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

blokje schreef:hier gelukkig een familie die altijd gezegd heeft dat ze mij in zulke dingen zouden steunen. en helpen met opvoeden. door ons geloof abortus een no-go. (seks voor het huwelijk ook maar als dat toch gebeurd zou zijn en ik zou zwanger zijn. zullen ze me steunen.) het is jammer dat het geregeld anders loopt.
, stel dat jij toch besluit een abortus te nemen (bijvoorbeeld omdat je bent verkracht), steunen ze ze je dan ook ?
.
) Brainless schreef:esje01 schreef:Hier een beetje een rare situatie. Mijn pleegdochter totaal niet wetend dat ze zwanger was, zonder relatie, maar ook zonder echt huis (studentenkamer) blijkt 21 weken zwanger. Hier dus niet meer de keus wel of niet op de wereld zetten. We vallen van de ene emotie in de andere en het is soms intens zwaar.
Ik ken je niet, maar wanneer je behoefte hebt aan steun/luisterend oor mijn pb is open.
Veel wijsheid toegewenst.
Je mag tot de 24ste week een abortus laten doen.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/abortus

Nikka schreef:Als je de info bij de abortusklinieken nakijkt, kan het sowieso tot 22 weken + 2 dagen in Nederland. Dus dat klopt niet. Misschien dat ze vanaf de innesteling rekenen en niet vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie.
blokje schreef:eef. mijn ouders zullen mij steunen in welke keuze ook. ik ben en blijf hun kind. iedereen maakt fouten. als ouders hoor je er voor je kind te zijn. ik zou persoonlijk zelf nooit voor een abortus gaan. ook niet na een verkrachting.
_flo_ schreef:Lieve TS, mijn dochter heeft ook voor die keus gestaan, ongewenst zwanger, door de pil heen, het gebeurd 1 op de 3000 zwangerschappen, pech dus.
Ze had net haar diploma, net een baan met een jaarcontract, het leven zou voor haar gaan beginnen dacht ze.
Ik zal nooit vergeten hoe ze voor me stond met een gezichtje nat van tranen, alle opties zijn op tafel gekomen maar zij wist dat haar kindje geboren zou worden en bij ons thuis welkom was, laat ik maar zwijgen over de reacties van haar schoonouders.
Mijn dochter is nu 23 en zal totdat het huis dat ze gekocht hebben klaar is bij ons thuis blijven wonen, we hebben een slaapkamer en een woonkamer voor haar en haar vriend op de eerste verdieping gemaakt zodat ze straks na de bevalling hier hun eigen plekje hebben.
Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe, dikke knuffel
_flo_ schreef:Lieve TS, mijn dochter heeft ook voor die keus gestaan, ongewenst zwanger, door de pil heen, het gebeurd 1 op de 3000 zwangerschappen, pech dus.
Ze had net haar diploma, net een baan met een jaarcontract, het leven zou voor haar gaan beginnen dacht ze.
Ik zal nooit vergeten hoe ze voor me stond met een gezichtje nat van tranen, alle opties zijn op tafel gekomen maar zij wist dat haar kindje geboren zou worden en bij ons thuis welkom was, laat ik maar zwijgen over de reacties van haar schoonouders.
Mijn dochter is nu 23 en zal totdat het huis dat ze gekocht hebben klaar is bij ons thuis blijven wonen, we hebben een slaapkamer en een woonkamer voor haar en haar vriend op de eerste verdieping gemaakt zodat ze straks na de bevalling hier hun eigen plekje hebben.
Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe, dikke knuffel