Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:25

He verdikkeme (zeg ik anders nooit) sterkte!
Ik begin ook steeds vaker dat ding te missen. Ben gelukkig nog steeds sterker, maar begrijp wel wat je bedoelt.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:36

Kom op hoor! Het zou wel heel zonde zijn als jullie weer zouden beginnen. En Goya: wel goed dat je hulp hebt gezocht.

Sterkte!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:42

gohya schreef:
Nu 5mnd vol gehouden,maar het is te sterk,ik kán het niet volhouden. |( |(
Ik neem nog steeds een paar keer per dag een paar trekjes. ;( ;(
Maar ik heb hulp gevraagd aan een paragnoste en zij gaat me helpen.
Ze heeft me in het begin ook geholpen en dat werkte,dus hoop dat het nu ook werkt.
Ik baal zo verschrikkelijk. :( de hele dag weer dat gevecht tegen die peuk.

Je bent nog altijd gewoon een mens :(:)

Maar denk aan hoeveel beter je je voelt ondertussen en bedenk dat je niet wil sterven aan copd. Geloof mij, dat wil je echt niet. Dat is horror!

Je bent zo goed op weg, je moet een knop omzetten in je hoofd. Dat nicotinemonster heeft je in zijn greep en jij voedt het doordat je de mogelijkheid hebt er aan toe te geven. Als ik gelegenheid krijg, weet dat ik alleen ben en sigaretten voorhanden zijn, dan ga ik vroeg of laat om. Je moet dus zorgen dat je geen peuken in je nabijheid hebt. Vraag je zoon ( die rookt toch bij jullie?) of hij zijn sigaretten niet wil laten slingeren. Dan kun je het veel beter. Je krijgt veel meer rust in je hoofd met de wetenschap dat er geen peuken binnen je bereik liggen. Dan kun je die momenten ook veel beter doorkomen. Als het nicotinemonster niet gevoed wordt, dan wordt ie steeds zwakker.

Sterkte vrouwke, ik weet hoe moeilijk het is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 15:57

Ik blijf ervoor vechten,ik wil niet weer beginnen.
Ik denk steeds aan me schoonzusje die nu nog maar 35% longinhoud heeft en dat ik dat ook krijg als ik weer ga roken.Ook denk ik steeds aan de mensen die zeggen dat ik er een stuk gezonder uit zie nu,dat doet me echt goed,en ik wil het zo houden.
Al die tegenslagen van ziek zijn,klachten enz. die helpen ook mee naar die drang.
Ben je zo gezond bezig en wat krijg je terug? ziek zijn,griep,spieren die pijn doen,ontstekingen.
Daar word je toch moedeloos van.
Het zal wel overgaan denk ik dan maar weer,al die klachten.
En ik ga tegen me zoon zeggen dat hij zijn sigaretten niet open en bloot op zijn kamer neer moet leggen!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:01

Pffff zwaar hoor Gohya. De ziekte van je schoonzusje moet een stok achter de deur zijn maar ik snap je wel. Ik heb ook steeds meer moeite om een peuk te weerstaan. Het feit dat iedereen om me heen rookt, maakt het niet makkelijker.
Nu heb ik niet het voordeel dat ik er gezonder uitzie, sinds ik gestopt ben, ben ik er alleen maar ouder en slechter uit gaan zien.

Maar je klachten gaan echt wel over! Blijf sterk en blijf eraf. Het is vies, het stinkt, het is duur en je gezondheid gaat er aan.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:05

Ja Goya dat gaat zeker over. Echt waar. Ik heb het ook gehad, misschien in mindere mate, maar wel veel erger dan "normaal". Ik was nooit ziek.
En dan nog, als je nu weer gaat roken, is dat allemaal echt niet voorbij. Dat stopt niet als je weer begint.

Ik begrijp heel goed dat je er moedeloos van wordt, maar hier moet je doorheen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 16:09

Ik dacht vorige week zelfs om een pakje sigaretten te kopen,maar als ik dat doe ben ik verloren.Dat ga ik dus echt niet doen.Ik ga ervoor!

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:10

Super zeg en wat een doorzettingsvermogen :j

Mijn moeder is in Augustus 7 jaar gestopt na 30 jaar gerookt te hebben, omdat ze anders geen pony kreeg van mn vader, achteraf heeft mn vader wel een beetje spijt qua kosten :')

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:19

Ts,

ten eerste super dat je gestopt bent!!! Maar mag ik je een tip geven (voor als je het moeilijk hebt). Ik ben 4 weken geleden gestopt na 15 jaar 1 a 2 pakjes per dag gerookt te hebben door het lezen van het boek van Allen Carr, stoppen met roken! Echt, het werkt! En het kost me 0,0 moeite! Misschien de moeite waard, je hebt niks te verliezen ;)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:19

Volgens mij is het effect van het boek maar tijdelijk.
Heel veel mensen krijgen een soort van terugval, maar pas na een paar maanden en sommigen nog later. Het kostte de ts ook geen moeite in het begin.

Maar net wat je zegt, je weet het maar nooit.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:21

Dat idee heb ik niet, maar dat moet ik nog zien. Ben natuurlijk pas een maand gestopt. Zolang je je blijft herinneren aan wat er in staat, zal het niet snel misgaan denk ik... Maar de tijd zal het leren...

En zoals ik al zei: je hebt niks te verliezen, als je het leest en je stopt is dat mooi, als je het leest en niet stopt heb je niks verloren...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:27

Nadeel is dat je tijdens het lezen van dat boek nog mag roken, dat lijkt me dan weer niet zo slim.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 12:48

djuulsie
Ik denk elke keer aan me schoonzusje,en dat ik dat dus ook krijg als ik ga roken.
Maar die stem in je hoofd is zó sterk.En als je dan ook nog 5 mnd. lang ziek,zwak en misselijk bent,dan valt het helemaal tegen.
Mja ik geef niet op!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:06

Ik snap je heel goed! En heel goed van je!!! +:)+ Hou vol!

@Maikeltje: dat is wel zo, maar denk dat de dingen die hij aandraagt er voor zorgen dat je je goed realiseert wat het voor je doet... En je hoeft het niet persee helemaal te lezen...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:20

gohya schreef:
als je dan ook nog 5 mnd. lang ziek,zwak en misselijk bent

Moet je nagaan wat een troep het is als je zolang nodig heb om te ontgiften... -O-

kom op meid, je kan het. Je lichaam heeft gewoon wat tijd nodig en je koppie al helemaal.
Maar nogmaals ik denk dat als je nog gerookt had je ook ziek zwak en misselijk geweest was. Je heb nu alleen een mooie zondebok ;) en een rot excuus om zogenaamd toch een trekje te nemen. Kom op je kan het!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 16:44

En dáár zit het hem nou! toen ik rookte was ik écht nóóit ziek,zwak of misselijk.Barste v.d. energie,was niet moe te krijgen.Nooit blessure's,nooit verkouden,en dat frustreerd me nu zo enorm dat ik dat nu al die 5mnd wel heb snap je?Met voetbal had ik de meeste energie,was de snelste,was alleen even benauwd na een snelle sprint.
Toen ik rookte,had ik júist nergens last van,op het 1 min.benauwd zijn na,na een sprintje.

Het voordeel dat ik niet rook is het scheelt veel geld,maar das het probleem niet.En ik heb/had er 6 kilo bij,ben er ondertussen weer 2 kilo van kwijt.En ik zie er gezonder uit nu.

Ik weet,er zijn voor en nadelen.Maar dit frustreerd me zo he.
En tóch wil ik niet beginnen weer met roken,ik denk steeds,het is maar tijdelijk!
Maar het word me verdomde moeilijk gemaakt zo.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:49

Daarom haal ik het ook aan, je weet namenlijk niet wat je lichaam had gedaan als je gerookt had, misschien was je dan nog beroerder geweest.. je weet t gewoon niet. Het is gewoon makkelijk het NIET roken de schuld te geven. Je zou de tijd moeten kunnen terugdraaien en dezelfde periode rokend moeten overdoen om te zien wat je lichaam dan had gedaan.. maar ja dat kan niet :P

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 19:50

Yvonne, je kan het echt! Ik vind dat je het onwijs goed hebt gedaan en dat moet je zeker volhouden!

Die paar trekjes zijn niet zo erg, maar het is wel erg dat de drang terug komt en daar moet je voor vechten! Hou het vol! Ook al is de drang zo sterk, ik weet dat je het kan!

Ga ervoor! En ik vind het super knap van je en heb echt respect voor je! :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 21:50

Ik ga ervoor Jolande! dit is gewoon een terugval dus.
Ik wist niet dat je die kon krijgen,maar die overwin ik ook wel weer.Het móet gewoon.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:32

Hee hoe gaat ie hier??? gohya, redt je het nog?? Gaat ie al wat beter?
Ik ben nog steeds gestopt, soms een ik heb wel trek momentje maar dan schud ik mijn hoofd en zeg tegen mezelf.. tr*t.. heb je niet nodig ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 09:28

Ik vecht nog elke dag! Weet je,mijn motivatie begint steeds meer om te slaan naar frustratie.Ik ben verkouden vanaf dat ik stopte,heb last van blessure's vanaf dat ik stopte.
Maar ik wil niet meer roken,ik moet mijn frustratie om zien te zetten weer in motivatie.

Knap van je Pipo!!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:37

Ben je al naar de huisarts geweest? je zou toch vragen om even je bloed na te laten kijken.. trouwens je huisarts kan je ook wel helpen met de ondersteuning.
Laat het nu geen frustratie worden, die stemmetjes in je hoofd blijven bestaan zolang jij ernaar luisterd.
Ga lekker hardop lalalaen als je aan een peuk denkt, maak een dansje en denk dan dat je al die tijd al zonder kan!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 10:04

Ik ben al bij de praktijk ondersteuner geweest,w.b.t. stoppen met roken.
Ze zegt dat het echt over gaat die drang en dat ik vol moet houden.Het schijnt normaal te zijn zoveel klachten.Dat geloof ik ook wel,maar leuk is anders.
Ik zeg ook steeds tegen mezelf als ik een peuk wil: Nee je wil stoppen!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:14

Ik ben nu 5 maand gestopt en heb er absoluut geen moeite mee. Mijn vriend rookt als we op stap zijn en mijn beste vriendin rookt.

Maar herken wel wat Gohya bedoelt ik ben nu pas dat ik kan zeggen dat ik me fitter voel. Ben ook lang verkouden geweest, keelontsteking, koorts etc. En ben nu dat ik zeg hehe dat gekwakkel is over!

Dus doorzetten! Je kan het!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:52

Lastig hoor Goya! Vervelend voor je dat je je nog steeds niet beter voelt. Maar je bent ooit een pad in geslagen en nu moet je op dat pad blijven. Dat klinkt misschien wat poetisch, maar het is wel zo. Nu weer beginnen met roken lost het niet meer op. Je moet hier nu doorheen en niet opgeven he. Dat zou zonde zijn, je bent al zo ver gekomen.