Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MamaMiesje schreef:Ik kom zo maar even binnenvallen hier in dit topic - en ja: ook hier maat 44, maar als jullie allemaal effe een lekkere, gezellige, leuke, grappige opsteker willen: koop de XL Libelle van deze week
Veel aandacht voor het feit dat maat 42 en 80 kilo NORMAAL is in Nederland, veel aandacht voor grote matenmode en natuurlijk lekkere recepten en interessante artikelen
(En nee: ik werk er niet hoor, ben ook gewoon maar lid omdat er destijds een iPad bij zat)
Yolien schreef:Momenteel gewoon té weinig, omdat ik niet meer "durf".
Stom hè, terwijl ik weet dat dit ook niet goed is.
Ben het gewoon even helemaal kwijt.
En sorry voor mijn binnenvallen en dan ook meteen zo negatief doen hier. Ik heb het even nodig, dat merken jullie (en ik nu ook) wel denk ik.
Bedankt alvast voor jullie steun en hulp
Yolien schreef:'s morgens een beker optimel en een peperkoek met boter
Overdag vandaag alleen nog maar magere kwark en komkommer

Heel vervelend. )
Maar extra bewegen kan natuurlijk geen kwaad. Yolien schreef:Nu al wat geleerd, snelle suikers heb ik nog nooit van gehoord.....
Geldt dat ook als ik met de fiets naar mijn werk ga?
Maar zorgt wel voor de juiste hoeveelheid ijzer....
) en met 80 kilo zat ik rond maat 44.
Dan is maat 40 soms toch beter.Fiebie schreef:Renske1987 schreef:Ik meng me ook weer even
toen ik 82 kilo woog had ik geen 42 en ik ben 1,74.
Ik had toen 44.
Nu weeg ik 68/69 kilo en heb ik 38/40.
Het heeft ook niet alleen te maken met lengte, maar ook met bouw....
Cayenne schreef:Ik ben 1.67 (volgens m'n ID-kaart. Ik denk dat het eerder 1.64 is) en met 80 kilo zat ik rond maat 44.
Nu zit ik rond de 60 kilo en ongeveer maat 38. Bovenmaat is zeker maat 38, maar ja die heupen en dat achterwerk heDan is maat 40 soms toch beter.
Met 155+ kilo zat ik op maat 56 (en dat was krapjes. 58 was misschien achteraf beter geweest).
Cayenne schreef:Yolien schreef:'s morgens een beker optimel en een peperkoek met boter
Overdag vandaag alleen nog maar magere kwark en komkommer
Snelle suikers dus. Dat schiet niet op.
Maar vandaag is niet zo belangrijk. Wat at je bijvoorbeeld 2 dagen geleden?
Ik ontbijt 's ochtends met een appel of crackers met huttenkase, maar ik sport 3 keer per dag dus kan ook snelle suikers desnoods compenseren als het moet (en daarnaast is door het vele afvallen mijn spijsvertering echt wakker geworden en heb ik het idee dat ik alles drie keer zo snel verbrandHeel vervelend. )
Ben je niet in de gelegenheid bijv een hometrainer te kopen?
Citaat:Hoe doe jij dat qua tijd, drie keer per dag sporten? Sommige dagen in de week zou nog wel lukken, maar vaak ben ik voor 7 uur de deur uit en ben niet voor 6 uur thuis, dan de kinderen en het huishouden, schoolwerk en gewoon nakijkwerk wat ik vaak nog heb thuis. 1dag in de week ben ik ook pas 's avonds om half elf thuis, terwijl ik 's ochtends 10 voor 7 de deur uit ga. Ik ben vaak helemaal versleten aan het einde van de week. Weekenden zijn was/boodschap/grote schoonmaak en administratie dagen. Ik heb nu een weekje vrij en stort helemaal in, omdat ik teveel hooi op mijn vork heb wekelijks, maar ik wil zo graag de kilo's eraf en een gezond leefpatroon. Ik kan soms ook echt claustrofobies worden als ik denk aan alles wat ik moet doen en dan nog extra sporten erbij, maar het moet om die kilo's kwijt te raken.
Ik kan m'n dag dus erop indelen en omdat ik al heel vroeg op de dag met sporten begin heb ik voor de rest van de dag meteen meer energie en ook het zwaarste gedeelte erop zitten. In het begin is het heel moeilijk om jezelf naar de hometrainer of (nu) crosstrainer te slepen, maar het went! Daarna lekker douchen en dan ben ik helemaal wakker met een kop thee.
Misschien beginnen met drie kwartier buiten lopen oid? Dan ben je toch in beweging maar het vraagt niet meteen zoveel energie als op de crosstrainer bijvoorbeeld. Dan krijg je vanzelf meer uithoudingsvermogen en kun je er straks misschien nog wat bij doen? De dagen worden ook weer langer en dat scheelt!