30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 11:52

Bonjoy schreef:
Waar kun je die programma's vinden? :) Ik ben op haar site aan het kijken, maar kan dat niet specifiek vinden?
Check beginbericht van dit topic ;)

s1993 schreef:
Waar zetten jullie trouwens je scherm neer? Mijn kamer is niet zo heel groot (wel groot genoeg) en voor de staande oefeningen vind ik het onhandig als mn laptop op de grond staat maar die oefeningen op de grond kan ik weer niet goed zien als hij op mn bureau staat...
Zometeen maar even dag 2 doen. Merkte gister vooral in mn armen/schouders dat die nogal ongetraind zijn, maar wist ik eigenlijk wel wat had daar ook regelmatig spierpijn toen ik nog heel veel werkte op de manege.
Na een tijdje kun je het alleen op de aanwijzingen die Jillian geeft. Voor die tijd zou ik 'm op je bureau zetten, omdat er meer staande oefeningen zijn dan op de grond (bij level 1 dan..).

Linni_ schreef:
Tootz schreef:
Goedemorgen! Ik werd vandaag voor het eerst wakker zonder spierpijn! *\o/* Heerlijk om gewoon weer van de trap te kunnen rennen :P straks na mijn werk dag 5!

Bij mij net zo! ook voor het eerst geen spierpijn vandaag! (dag 5)
Hier hetzelfde! *\o/* Ook geen spierpijn (op dag 5).

Alleen heb nu wel de griep te pakken.. -O- Dus vandaag maar eens uitzieken en hopen dat ik vanavond fit genoeg ben voor dag 5 van 30 Day Shred..

Julia schreef:
Zo eerst maar eens de stad in om te kijken of ze ergens dumbells hebben.
Bij Perry Sport in Almelo hebben ze volgens mij wel dumbbells. En anders lidl! Die zijn best fijn (maar wel licht; slechts 1 kg, uit te breiden naar 1,5 kg).

Julia

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:53

Perry Sport is failliet joh. :P Dat is inmiddels de Subway. :+ Maar kan wel even naar de Sport2000 gaan! Alleen gaan pas om 13:00 open. Baaln.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 11:56

Julia schreef:
Perry Sport is failliet joh. :P Dat is inmiddels de Subway. :+ Maar kan wel even naar de Sport2000 gaan! Alleen gaan pas om 13:00 open. Baaln.
Haha oeps. Nja het staat nog wel op internet dat er een Perry Sport in de Grotestraat in Almelo zit. Kun je nagaan hoe vaak ik shop :') Maar succes!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 11:59

Raponsje schreef:
Je kunt uiteraard doorgaan.
Na 30 dagen zou ik juist een andere work out kiezen omdat als je altijd dezelfde oefeningen doet heeft het niet meer zoveel effect.

Als je je lichaam blijft verassen met andere oefeningen / work outs en graden van intensiviteit dan heb je het meeste resultaat.

Jillian heeft echt tig videos en als je haar "no nonsense" houding prettig vind zou ik ook zeker bij programma's van haar blijven.
Of kies een dvd programma van Bob Harper (hij heeft programma's opgezet samen met Jillian en is ook heeeel goed).

Ik denk dat ik zelf voor mijn Wii-u de Wii fit ga aanschaffen en na mijn zwangerschap lekker thuis met Jillian en Bob wii fit programma's ga doen.
Dump ik mijn verse baby mooi bij mijn vriend, die hoeft immers niet opnieuw in shape te komen na 9 maanden.
Haha _O- verse baby. Maar goede tips dit zeg! Zeker om je lichaam weer te blijven verrassen met andere oefeningen en intensiviteit :j
Dus dames, niet stoppen na 30 dagen! Dat is zonde :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:20

Ook bij mij is de dag zo goed als pijnloos *\o/*

Straks doe ik dag 5, maar eerst paarden, studeren en gezonde boodschappen halen

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:24

Ik train ook met halve liter flesjes met zand en ik heb na dag 2 toch best wel spierpijn, het was dus duidelijk nodig dat ik dit ging doen :P Ben van plan om hierna de 6 week sixpack te doen en dan daarna misschien nog een keer de 30 day shred maar dan met zwaardere dumbells en de moeilijkere oefeningen (ik doe nu een beetje ertussenin sommige dingen doe ik de moeilijke en sommige de makkelijke)

Kunnen jullie trouwens goed push ups?? Ik weet niet wat dat is met mij maar ik heb echt zoveel moeite met opdrukken, zelfs op mijn knieeen lukt het me nauwelijks, heb ik altijd al gehad.
Een klein stukje is geen probleem maarja dat heeft natuurlijk ook niet echt effect en echt laag gaan dat lukt me niet..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:39

Ik wil ook graag beginnen! was eerst van plan om weer te gaan hardlopen maar misschien is dit beter voor me. Heb namelijk ooit eens een vrij ernstige scheenbeenblessure gehad door het hardlopen en die wil ik eigenlijk niet weer :n

Heb ik wel een ander vraagje. Op maandag zit mijn dag gewoon helemaal vol en ik ben pas tegen 23.00 uur thuis, dit zou dus een dag in de week zijn waarop het mij niet lukt. Of ik moet 's morgens al om haf 6 opstaan en dat zie ik eigenlijk ook niet zo zitten.
Hebben jullie dit ook of lukt het jullie wel echt elke dag?

Heb mijn vader even gevraagd of hij nog van die gewichtjes heeft, hij mag ze toch niet meer gebruiken......

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:40

@s1993: ik vind de push ups ook veruit het moeilijkste :o Maar het betert wel; ik probeer de 'echte' push ups te doen, en in het begin ging het nauwelijks, maar nu toch al wat beter :)

Heeft het trouwens zin om vb. om 14.00 eieren te eten als je pas om 18.00 uur traint?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:43

Goooodmorning!
Au spierpijn! Goed bezig geweest dus ;) en gelukkig lees ik dat het uiteindelijk minder wordt, ook wel fijn :p zo eens aan dag 2 beginnen :D
Ik stream via de ipad naar de apple tv, dus ik heb de filmpjes via de tv :o

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:54

Straks college, dus wat eerder gelunched :9 Kleine hapjes, veel water :P

Dus.. onze conclusie is.. Na 4-5 dagen begint de spierpijn duidelijk af te nemen :j

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:11

Ik wissel de push ups af, de ene sessie doe ik ze tegen de muur en de andere sessie een poging tot de "echte"

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:14

ik begin met een poging tot echte push ups en ga op een gegeven moment verder met de makkelijke manier. En dan nog vind ik ze zwaar :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:16

s1993 schreef:
Ik train ook met halve liter flesjes met zand en ik heb na dag 2 toch best wel spierpijn, het was dus duidelijk nodig dat ik dit ging doen :P Ben van plan om hierna de 6 week sixpack te doen en dan daarna misschien nog een keer de 30 day shred maar dan met zwaardere dumbells en de moeilijkere oefeningen (ik doe nu een beetje ertussenin sommige dingen doe ik de moeilijke en sommige de makkelijke)

Kunnen jullie trouwens goed push ups?? Ik weet niet wat dat is met mij maar ik heb echt zoveel moeite met opdrukken, zelfs op mijn knieeen lukt het me nauwelijks, heb ik altijd al gehad.
Een klein stukje is geen probleem maarja dat heeft natuurlijk ook niet echt effect en echt laag gaan dat lukt me niet..

Ik mag alleen wall pushups doen ivm hypermobiliteit. In level 2 ga ik daar mezelf echt mee tegenkomen, want dan moet je walking pushups doen. Ik denk dat ik dan een plank ga doen :j

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:20

Ik vind die static lunges/bicep curls zwaar. :=

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:20

Zo, het hele topic doorgelezen (je moet toch wat als je ziek bent) en ik wil ook mee gaan doen! Mijn conditie is zwaar dramatisch, sport ook helemaal niet op het moment. Op mijn werk krijg ik wel flink wat beweging, maar dat is natuurlijk heel anders dan sporten.
Matje heb ik al, moet dan alleen nog dumbells hebben. Geloof dat ik laatst bij de HEMA die dingen zag liggen voor een leuk prijsje, dus ga daar wel eerst even kijken

Probleem bij mij is mijn doorzettingsvermogen, ik begin altijd heel fanatiek, maar na een keer of 5 ben ik het zat en stop ik er mee. Iemand tips om dat te doorbreken?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:22

Wat wegen halve liter flesjes met zand eigenlijk? Bij sommige oefeningen zijn die halve kilo's echt genoeg voor mij, maar voor sommigen merk ik dat het wel wat meer mag zijn.

@s1993: een ander makkelijker alternatief voor de gewone push ups is je handen op een verhoging zetten, misschien kan je dat eens proberen.
http://blog.womenshealthmag.com/whexper ... Pushup.jpg
Verder is het gewoon een kwestie van doen en volhouden denk ik. Als je nu een klein stukje verder gaat dan je eigenlijk kan word je al sterker en zal je tzt ook helemaal beneden kunnen komen.

Net opnieuw dag 1 gedaan. Gisteren ging het echt niet meer lukken en aangezien het voor mij niet telt als ik een dag oversla maar weer opnieuw begonnen. Ik heb mezelf nu harder gepusht en merkte dat het eigenlijk makkelijker ging dan ik had verwacht. Ik blijk dus meer conditie en kracht te hebben dan ik dacht en moet dus ook veel harder zijn voor mezelf.
Waar ik wel veel moeite mee heb is mijn buikspieren aangespannen houden en bij sommige buikspieroefeningen heb ik niet echt het idee dat ik veel met mijn buikspieren doe. En ik moet op mijn rechterschouder letten, daar zit nu aan de voorkant een pijnlijke plek wat ik niet echt als spierpijn kan omschrijven.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:26

hmmm bij die walking push ups ga ik een probleempje krijgen :P
hoe flexibel ik ook ben, ik kan niet met mijn handen aan de grond komen als mijn benen gestrekt zijn.
Ik ben daar nu hard aan het werken bij de yoga, maar ik denk niet dat het voor die tijd opgelost gaat zijn... Vanaf nu dus nog maar wat extra static stretches aan het eind van de work out

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:28

Yes ik heb dag 1 erop zitten! Wilde zaterdag al beginnen maar heb toen en gister plat gelegen door onverklaarbare extreme duizeligheid, dus leek me niet slim om toen te beginnen ;)
Maar vanochtend ben ik begonnen, iemand had me trouwens wel mogen vertellen dat een bh aantrekken wel handig is :+
Ik dacht lekker makkelijk thuis, niemand die me ziet, huppakee in mn onderbroek en shirtje....en toen kwamen de jumping jacks..... :):)

Ik vond het verbazingwekkend snel voorbij gaan, en qua kracht niet zwaar, alleen inderdaad het conditionele erbij wat ervoor zorgt dat ik wel zweet. Ben benieuwd hoe ik me over een paar uur voel! Deed het nu trouwens met gewichtjes van 2 kilo.

Trouwens, ik vind het leuk om te doen, maar het vervelende vind ik dat het thuis is. Klinkt misschien raar, maar ik vind het eerlijk om naar de sportschool te gaan, dan ben ik er echt even uit. Terwijl dat aan de overkant van mijn huis is hoor, dus zover is het ook niet. Hebben jullie daar geen last van?
Maar ik ga het wel gewoon 30 dagen volhouden, het liefste direct in de ochtend, voordat mijn dag begint!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:32

Ik ben dus iemand die nooit bij de sportschool aankomt, geen tijd, geen zin, etc. Voor mij is dit dus ideaal omdat ik het gewoon in het woonkamer kan doen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:34

Naar de sportschool gaan kost mij te veel tijd. Ook is het daar druk en dat kost mij heel veel energie. Ik ben dus blij dat ik zoiets als dit lekker thuis kan doen.

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:39

Ik vind het ook juist heerlijk dat dit thuis te doen is, sportschool kost me veel te veel tijd. (en geld, vind de meeste sportscholen behoorlijk duur)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:45

Geld vind ik ook een belangrijk argument de sportscholen links te laten liggen :j Hoewel het succes van dit programma ook wel afhankelijk is van hoe hard je er zelf voor gaat. Er staat niemand tegenover je die je op je kop geeft als je het maar halfslachtig of niet doet.

Ik heb trouwens spierpijn in de muis van mijn duim van het vasthouden van die flesjes :+
Zo toch maar ff naar de winkel om een paar halters te halen denk ik. Kan ik meteen wat nieuwe sportkleding halen, want wat ik nog in de kast had liggen blijkt versleten.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:50

@Bhriseis, fijn om te horen dat ik niet de enige ben :) Maar denk dat de push-ups ook vanzelf beter zullen gaan na een tijdje omdat je lichaam getrainder raakt.

Denk dat mijn spierpijn nog wel iets erger zal worden dan het nu is, heb ik geluk dat mijn paardrijles verplaatst is van komende woensdag naar volgende week woensdag :)
Is het ook zo dat als je aan level 2 begint dat je dan opnieuw heel veel spierpijn krijgt? Iemand die al zover is? Lijkt mij iig wel dat het zwaarder wordt en je daardoor weer spierpijn krijgt.

Ik heb vanmiddag pas college, dus heb 's ochtends de shred gedaan en daarna even afgekoeld en een warme douche genomen :)

@Tootz, hoe doe je een push up tegen de muur?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:56

Mag ik vragen wat de sportschool in Nederland kost voor bijvoorbeeld een onbeperkt maand abonnement?

Ik vind juist dat sportscholen hier zeer goedkoop zijn.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:59

Naar aanleiding van dit topic ben ik gister met dag 1 gestart en zojuist dag 2 gedaan. Pfffff spierpijn, daar bij m'n oksels, en m'n kuiten. Maargoed... De tijd gaat inderdaad wel snel voorbij!

@ s1993: Die push ups gaan bij mij ook heeeeel moeizaam hoor :+