Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wiebke schreef:je kunt het wel testen hoor Takkie..
e volgende tests worden gebruikt om hypermobiliteit vast te stellen:
overstrek de pinken 90° of verder,
leg de duimen tegen de voorarm,
overstrek de ellebogen ongeveer 10°,
overstrek de knieën ongeveer 10°,
buig voorover en leg de handen plat op de grond zonder de knieën te buigen.
Kunt u vijf of meer gewrichten op deze manier overstrekken, dan is er sprake van hypermobiliteit.
wiebke schreef:je kunt het wel testen hoor Takkie..
e volgende tests worden gebruikt om hypermobiliteit vast te stellen:
overstrek de pinken 90° of verder,
leg de duimen tegen de voorarm,
overstrek de ellebogen ongeveer 10°,
overstrek de knieën ongeveer 10°,
buig voorover en leg de handen plat op de grond zonder de knieën te buigen.
Kunt u vijf of meer gewrichten op deze manier overstrekken, dan is er sprake van hypermobiliteit.
ShamalArabs schreef:Hoi!
ik heb sinds vorig weekend tramadolmy god wat een verlichting geeft dat
Maar ik schrok toen ik het een dag niet nam, de pijn kwam terug en toen pas besefte ik hoeveel pijn ik eigenlijk heb en hoe ik daar zo gewend aan ben geraakt door de jaren heen. En ik merk ook dat ik vrolijker ben met tramadol. Het was naar aanleiding van een verrekte band bij mijn SI-gewricht, maar ik heb al een herhaalrecept en ik mag het gebruiken wanneer ik wil, dus met zwaardere dagen of pijnlijkere dagen neem ik tramadol ter ondersteuning
eclair98 schreef:Ik loop nu 24/7 met pijn rond helaas. Paardrijden en andere sporten gaan niet goed, en bij het revalidatie centrum kunnen ze niks voor me doen. Maar die testjes, ik ben een grensgeval!
eclair98 schreef:Ik loop nu 24/7 met pijn rond helaas. Paardrijden en andere sporten gaan niet goed, en bij het revalidatie centrum kunnen ze niks voor me doen. Maar die testjes, ik ben een grensgeval!
karlijn1985 schreef:eclair98 schreef:Ik loop nu 24/7 met pijn rond helaas. Paardrijden en andere sporten gaan niet goed, en bij het revalidatie centrum kunnen ze niks voor me doen. Maar die testjes, ik ben een grensgeval!
Dat heb ik ook met de testen en toch veel pijn![]()
Klote hè..
Rytir: fijn toch!? Wel zo prettig om niet veel pijn te hebben![]()
Die hoge pijngrens heb ik ook wel gelukkig, vorige week sprongen de tranen in m'n ogen bij een behandeling, zegt m'n Fysio, waarom zeg je niet dat t niet gaat dan..
Murthul schreef:Over de pijnstilling; ik zou er toch wel voorzichtig mee zijn..
Aan t begin was ik ook vrij makkelijk met extra slikken op een zwaardere dag enzo maar ik zou nu willen dat ik toen naar mn lijf had geluisterd..
eclair98 schreef:Ik durf daarom om die reden niet aan de pijnstillers, al zou ik wel heel graag willen!