Haar wassen zonder shampoo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:19

Ik heb het op vakantie eens noodgedwongen zonder shampoo moeten doen ( stond al onder de douche en had geen zin om in mijn nakie naar de tent te lopen :D ). Maar mijn haar blijft vet, dus shampoo is echt een must.. :j

Iolanthe

Re: Haar wassen zonder shampoo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:22

ja, de eerste keer is het natuurlijk vet, maar het is de bedoeling dat je het even volhoudt, dan trekt dat weer bij en krijg je een natuurlijke vetbalans. Ik ben nu 4.5 weken bezig en het is echt geen sla-olie dat in mijn haar zit :+ Dieren gebruiken toch ook geen shampoo?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:35

Mijn dochtertje dr haren was ik ook bijna nooit met zeep, af en toe als ze echt vies is ( in zand spelen stoffige grond enzo ) zij heeft haren tot dr kont dus wel echt lang haar. Mijn zoontje zn haren was ik eigenlijk ook nooit met zeep.

Mijn haren wel, maar meestal alleen met conditioner dat moet ik echt gebruiken anders krijg ik mn klitten er niet uit( lang en dik haar )

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:17

heb je dat zo vanaf hun geboorte gedaan? want ik vroeg me af, als je vanaf het hele begin geen shampoo gebruikt, raakt je haar er ook niet aan gewend, en dan is het misschien altijd "niet vet", ook als je geen shampoo gebruikt.
Mijn broer probeer ik ook te overtuigen, zijn haar is max 2 cm en hij pubert nog niet eens, dus eigenlijk heeft hij echt geen shampoo nodig.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:01

het is stil hier. Hoe gaat het met jullie haar? Ik ben nu 15 weken bezig. Tot een week geleden ging het heel goed er was het helemaal niet meer vet. Nu wordt het opeens wel weer een beetje vet. Hoe kan dit opeens?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:44

Het rare weer zou een goede reden kunnen zijn, zeker als je weerstand ook wat onderuit zakt. Hoe ik in mijn vel zit heeft direct weerslag op hoe vet mijn haar is (moet ik het eigenlijk al na een halve week wassen, of denk ik na 3 weken, laat ik het weer eens doen).

Ik was mijn haar dus wel, eens per week is de bedoeling. Vaker eigenlijk nooit (alleen met happenings), regelmatig wel minder vaak omdat ik het vergeet of geen tijd voor heb (ik kan niet slapen met nat haar, dus dan moet ik 's ochtends douchen terwijl ik normaal 's avonds douche).

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 21:02

nee,, ik was altijd mijn haren, als ik ze 'was' zonder shampoo komen mijn haren er nog vetter onder uit, krijg ik echt zo'n stro haar..
terwijl ik gewoon mooi glad heb..

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 09:21

Oke dus een oorzaak zou het weer kunnen zijn.
Beetje jammer, het ging eindelijk goed.
Hopelijk binnenkort weer normaal weer dan :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 10:36

Ik heb het 10 weken gedaan, en normaal zou het na 6 weken beter moeten zijn. Het was wel iets beter, maar nog steeds erg vet, en toen heb ik het toch maar opgegeven. Ik heb wel gezocht naar een "natuurlijke" shampoo en ik gebruik er nu erg goede, gevonden in de BioPlanet.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 10:46

Welke shampoo heb je nu, Iolanthe? Ik heb nu jammer genoeg toch weer last van een jeukende hoofdhuid. Het enige verschil is dat als ik met shampoo was, dat het dan erger is. Zonder shampoo werd het wel een stuk beter, maar nog steeds geen supergroot verschil. Dus nu maar op zoek naar 'de beste' shampoo.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 10:49

Van Urtekram, met Afrikaanse lavaklei of zo :) Ruikt een beetje naar munt.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 11:42

Ik kreeg na 8 weken opeens erg veel last van m'n nek, kon m'n hoofd niet meer draaien dus toen toch maar m'n haar weer gaan wassen. Kan het namelijk niet maken om met ongewassen haar naar de fysiotherapeut te gaan die in de buurt van m'n haar moet wezen. Optisch zag het er eigenlijk best goed uit maar als je het aanraakt voelde het vies aan.
Was het nu één keer per week met Lava-aarde van Urtekram en zeep enkel m'n hoofdheid in. Opzich hele fijne shampoo, uitspoelen duurt wel wat langer.
Vind wekelijks wassen ten opzichte van dagelijkse wassen zoals voorheen een hele grote verbetering, dus ik zie die twee maanden zeker niet als een nutteloze periode. Het wordt nu véél minder snel vet en daar ging het mij in eerste instantie om :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:34

Pasterza schreef:
Was het nu één keer per week met Lava-aarde van Urtekram en zeep enkel m'n hoofdheid in. Opzich hele fijne shampoo, uitspoelen duurt wel wat langer.
Vind wekelijks wassen ten opzichte van dagelijkse wassen zoals voorheen een hele grote verbetering, dus ik zie die twee maanden zeker niet als een nutteloze periode. Het wordt nu véél minder snel vet en daar ging het mij in eerste instantie om :)

Die shampoo is het die ik ook gebruik :) Ik vind het wel lastig om over mijn hele hoofdhuid te verdelen, net als bij babyshampoo, maar dat kan liggen aan het feit dat ik veel en dik haar heb. Van mij is het nu ook minder snel vet, dus underdaad, nutteloos was het niet :)
Wat ik wel merk, is dat de huid ter hoogte van mijn schouderbladen veel gezonder en minder vet was toen ik geen shampoo gebruikte. Maar dat komt misschien doordat ik het toen vaker in een dot, staart of vlecht droeg.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:57

Ik was mijn haren soms zonder shampoo als ik de volgende dag nergens heen hoef. Mijn haar is dan totaal niet vet, wat ik heel apart vind, mijn haar is namelijk na een dag ook vet.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:12

ik krijg alleen maar vet haar als ik de hele dag door door mijn haren wrijf,, alhoewel dat niet vaak voor komt en ik dus meestal mijn haren vast heb

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:25

Haar blijft inderdaad vettig als je geen shampoo gebruikt. Mijn vriend doucht elke ochtend en wast het dan 1 of 2 keer per week met shampoo en de rest met water. Het blijft vettig tot hij shampoo gebruikt. Ikzelf kan mijn haar echt niet wassen zonder shampoo. Misschien wel shampoo maar ik moet crèmespoeling gebruiken omdat mijn haar best wel droog is van nature en dan wordt het gewoon een bos touw.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:29

Ik was mijn haar enkel 1x per week met marsseille zeep en het is niet vet ofzo

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 16:21

hoi hoi,
kom ook even binnenvallen
zijn er hier ook mensen die hun haar wassen met bakpoeder?
bevalt mij namelijk erg goed, maar was benieuwd naar meer ervaringen.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 16:25

Ik ook, baking soda dan. Bevalt goed, maar het word er heel droog van. Ik heb er nu conditioner bij, dan is het beter.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:04

Hm, hier heb ik nog nooit van gehoord. Is het gewoon bakpoeder, zoals je dat ook in kleine zakjes kunt kopen? Hoe was je het dan, natmaken, poeder erop en uitspoelen?

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:47

Nee echt baking soda. je kan er ook mee bakken maar het is iets anders van samenstelling dan bakpoeder dacht ik. Je koopt het bij de toko.

Ik doe een beetje in water, dat op mijn natte haar en dan scrubben.
In eerste instantie spoelde ik het na met natuurazijn. Ik merk wel dat mijn haar daar niet genoeg aan heeft dus gebruik ik nu weer een creme spoeling.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 15:03

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 15:40

Iolanthe schreef:
heb je dat zo vanaf hun geboorte gedaan? want ik vroeg me af, als je vanaf het hele begin geen shampoo gebruikt, raakt je haar er ook niet aan gewend, en dan is het misschien altijd "niet vet", ook als je geen shampoo gebruikt.
Mijn broer probeer ik ook te overtuigen, zijn haar is max 2 cm en hij pubert nog niet eens, dus eigenlijk heeft hij echt geen shampoo nodig.

Ja eigenlijk wel vanaf hun geboorte, meestal is het gewoon spoelen met water.
Mn dochtertje vraagt ook altijd of ze dr haren moet wassen met shampoo of niet. Maar dat doe ik echt als ze echt vies is.
Maar verder nooit.
Mijn zoontje ook eigenlijk nooit gedaan, hij heeft zowiezo een hekel aan water op zn hoofd met zeep erbij helemaal drama.
Maar hij heeft nooit vies haar, ruikt ook gewoon lekker :)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:07

Ik ga dat ook eens proberen Baking Soda dan.
Ik was het nu eens in de 2 weken of zo, de rest spoel ik gewoon met water en azijn.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:48

Ik heb het idee dat mijn huid veel beter bestand is tegen de zon sinds ik er geen zeep meer op gebruik, hebben meer mensen die ervaring? Ik ben de afgelopen maand heel veel buiten geweest zonder bescherming, hoewel niet tussen 12 en 2, maar niet 1x verbrand :) En mijn benen zijn supersnel bruin geworden terwijl die eerst altijd wit bleven *D