Elektrisch roken (e-sigaret)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZoZenn

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:17

M'n vriend gebruikt al best wel een tijdje de E-Sigaret. Hij probeert te stoppen door het nicotine gehalte steeds een stapje te verlagen en dit bevalt hem prima. Je moet alleen we opletten wát er in de liquids zit, sommige zijn namelijk net zo schadelijk voor je als gewone tabak, vanwege de slechte chemische stoffen. Anderen bevatten dit weer niet en die kun je dus gewoon 'veilig' roken.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:27

ZoZenn wat een kul. De liquids bestaan uit VG, PG en smaakstof (evt nicotine) Er zijn mensen die niet goed tegen PG kunnen, die kunnen overgaan op liquid met 100%VG. Maar net zo slecht als tabak? De liquid die hier op de markt is niet hoor.

Appelmoes, ik heb alleen ervaring met clearo's. En mijn coils kunnen wel maanden mee mits ze af en toe een dry burn krijgen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:49

Voor de kosten van een coil vind ik het niet eens de moeite om een dry burn te doen ;)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:51

Ik dry burn na iedere schoonmaakbeurt. En de coils van de Nautilus zijn aan de prijs :D
Ik maak ze voor de justfog inmiddels zelf.

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:55

Wat houdt een dry burn precies in als ik vragen mag? En hebben jullie nog andere onderhoudstips? :)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:23

Miryamk schreef:
ZoZenn wat een kul. De liquids bestaan uit VG, PG en smaakstof (evt nicotine) Er zijn mensen die niet goed tegen PG kunnen, die kunnen overgaan op liquid met 100%VG. Maar net zo slecht als tabak? De liquid die hier op de markt is niet hoor.

Appelmoes, ik heb alleen ervaring met clearo's. En mijn coils kunnen wel maanden mee mits ze af en toe een dry burn krijgen.

Nou, kul is het zeker niet. Die chemische stoffen vinden je lijf niet zo super geweldig en ze zijn hier wel degelijk op de markt.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:25

Er word volop onderzoek gedaan en zo schadelijk als tabak is het gewoon niet, dus wel kul.
Ik begin doodmoe te worden van die hetze tegen de e-sig (kan jij verder ook niet helpen) maar het is ontzettend frustrerend.
In hoeverre het schadelijk is moet zeker goed onderzocht worden dat wil iedere damper. :)

http://www.youtube.com/watch?v=UpMcsNwKcWk

Filmpje van een dryburn

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 00:05

Ik ben er niet tegen, het tegenovergestelde! Ik vind het juist een goed alternatief.
Het enige wat ik wil zeggen is dat je goed op moet letten en moet lezen wát er in de liquids zitten. Er zijn een aantal liquids die getest zijn en veilig zijn, dus die 100x beter zijn dan gewoon roken. Er zijn er echter ook die behoorlijk schadelijk zijn en dat zijn de liquids waar je voor uit moet kijken :). Er zijn recentelijk een paar uit de handel in Nederland gehaald, omdat ze erachter kwamen dat het schade toebracht aan luchtwegen en het is nog zo nieuw dat nog niet alle schadelijke liquids uit de handel zijn.

katjalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:49

Weten jullie ook om welke merken het gaat die schadelijk waren?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 06:42

ZoZenn ik kan er niks over vinden. Heb je een bronvermelding?
Nogmaals, apenverhalen gaan er genoeg rond dus roep niet zomaar iets 'van horen zeggen'

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 10:45

Ik denk zelf dat merendeel van de liquids veilig is, maar het is echt wel zo dat er hier en daar geknoeid wordt door obscure lieden. Heb je het LFH verhaal niet meegekregen op het dampforum? Dat ging dan om nicotine die er niet in zou zitten, terwijl het tegendeel waar bleek. Ook op Alibaba schijnen regelmatig liquids op oliebasis te worden aangeboden, ik zou daar sowieso nooit kopen. Denk dat we bij de bekende nl shops echter wel veilig zitten. Mijn voorkeur gaat sowieso uit naar Europese liquids. Al weet je natuurlijk niet of er in oost Europa geen kaf tussen het koren zit.

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:32

Inderdaad best een boel werk, zo'n dry burn. Ik heb een voorraadje coils als reserve meebesteld, dus ik kan wel ff vooruit :D

Heeft er iemand ervaring met het bovenste lontje eruit halen toevallig? Bevalt dit beter?

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 18:52

Miryamk schreef:
ZoZenn ik kan er niks over vinden. Heb je een bronvermelding?
Nogmaals, apenverhalen gaan er genoeg rond dus roep niet zomaar iets 'van horen zeggen'

Zeker niet van horen zeggen, dit heb ik gelezen en in een documentaire gezien.
Ik zal het even voor jullie opzoeken :).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:26

Iemand enig idee? Mijn menthol-desert mix (dekang) blijft verbrandt smaken.
Coil twee weken terug vervangen, clearomizer (redux) al helemaal uitgespoeld etc... Bij de andere geen last :?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:40

Nieuwe coil proberen? Moet wel zeggen, dat ik bij dekang sowieso een chemisch smaakje beleef. Is absoluut niet mijn liquid.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:03

Appelmoes_11 schreef:
Tabakssmaken mengen met iets anders is sowieso een goed idee. Ik ken eigenlijk niemand die de tabakssmaken 'puur' lekker vindt - het lijkt totaal niet op tabak ook, maar meer op verbrand plastic. De leuke smaakjes zijn echt een stuk lekkerder.

Je kent er nu 1 :D Ik damp alleen maar de pure tabaksmaken. Die andere vind ik om te kotsen :+

astra4 schreef:
Hallo allemaal! Ook ik wil binnenkort een electrisch gaan roken, en ik ben me momenteel flink aan het oriënteren.
Mij lijkt de startset van de Kanger Evod wel een goede optie.

Ik heb de Kanger Evod. Ben ook voor het starterspaket gegaan. En in principe zit alles er wel in. Incl extra coils. het enigste wat ik er later bij besteld heb is nog 2 van die Evods :D Ik heb er nu 4, en in elke zit een andere zwaarte aan nicotine. Zo kan ik dat precies aanpassen aan wat ik nodig ben.

Ben ook een stevige roker geweest, bijna 2 pakjes per dag, en rook nu nog maar een krappe halve. Ligt er overigens wel aan hoeveel stress ik heb, op het moment zit ik op een halve, maar heb ook al weken gehad dat ik maar 6 sigaretten op de dag meer rookte. (ja heb een beetje veel stress op het moment, paard niet ok ;( ).

Wat het nicotine gehalte aangaat. Op aanraden toen ben ik ook begonnen met 16 mg. En ik kreeg hoestbuien ohne ende :+ Veel te zwaar ondanks dat ik dus veel rookte. Ben toen gelijk terug gegaan naar 6 mg, omdat ik de 11 mg ook nog steeds te zwaar vond, wat een heel stuk beter ging. Overdags rook ik veelal die 6 mg en pas tegen de avond stap ik naar de 11 mg over. Dan wil ik blijkbaar net iets meer nicotine.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:32

Ik damp ook pure tabak... En menthol. Heb dat nooit als sigaret gerookt, maar vind het overheerlijk om te dampen. Krijg vandaag wat proefflesjes binnen en heb daar ook appel bijgedaan. Eens kijken hoe dat is..
Rook nog 1/3 van wat ik rookte en bouw iedere keer wat verder af... Gaat me best goed af en dat had ik nooit van mezelf verwacht. Hier ook de 18 te hoog en heb nu 11/12 en dat vind ik nu fijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:11

ik vind trouwens de USA mix en de notre dame heel erg lekker om puur te dampen , zijn tabakssmaken die ik dus ook niet meng met andere smaakjes,
notre dame had ik niet van verwacht dat ik hem zo lekker zou vinden (is volgens de beschrijving franse pijptabak) maar het tegendeel is waar , samen met de usa mix mijn favoriet

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:31

Ik ben sinds ik begon met dampen helemaal overgestapt, dus ik rook geen echte sigaretten meer. Af en toe vind ik het heel moeilijk, maar het lukt nog steeds :)
Ik zit inmiddels op 6 mg nicotine; mijn man vindt 12 mg toch echt prettiger.

Wat ik trouwens wel heel typisch vindt: mijn man doet beduidend korter met een pas gevulde unit. Die moet echt halverwege de dag opnieuw vullen. Ook zijn batterij gaat veel sneller leeg dan de mijne. Toch heb ik niet echt het idee dat hij veel vaker naar zijn evod grijpt dan ik....rara hoe kan dat? :?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:43

hij neemt stevigere/langere hijsen?

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:35

Dat moet bijna wel hè...

katjalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:05

Ik heb zelf ook de evod en ben er erg tevreden mee. Ik heb tot nu toe meerdere smaakjes geprobeerd maar het lekkerste vind ik toch de spearmint en de ice candy vape, beide in 6mg want hoger krijg ik echt last van mijn keel van.

Snelverter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:47

Bij http://www.smokesmarter.nl hadden ze gisteren een kortingsactie op alle liquids, dus ik heb mijzelf maar eens van het vakantiegeld wat 100% vg liquids cadeau gedaan.
Eens kijken of ik dan wat minder last krijg van mijn keel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:31

Ik heb sinds twee maanden nieuwe clearomizers (vision v3) en ben qua liquid ook over gestapt naar een andere winkel, maar wel nog steeds dekang.
Nu gaan mijn coils ineens heel kort mee. Vanmorgen een nieuwe op gedaan, en nu doet ie niks meer :?
Met de redux heb ik dit nooit gehad.
Van de week terug geweest naar de winkel, en die gaf aan dat ze foute liquid had gehad waar teveel zetmeel in zat en waar de coils van kapot gingen. Ter compensatie gratis flesje liquid gekregen.
De oude liquid niet meer gebruikt, en toch in een dag doet ie niks meer.... Ongeacht welke batterij ik erop zet.

Iemand?

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 00:02

Ik Had dat met mijn v-core clearomizer. Weet niet of de jouwe ook zo in elkaar zit maar als je hem er te strak op draait, maakt ie geen contact meer met je batterij. Van binnenuit kun je dat contact puntje terug duwen met een smalle schroevendraaier of zo. Lag dus niet aan de coils bij mij!