redbull / energydrink verslaving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:26

Wat vervelend Poetser, watskebeurt? :(:)

Ik bedoel het niet rot, maar het valt me wel op dat er hier veel excuses worden aangedragen om toch redbull/energiedrank te 'mogen' drinken. Ik snap dat een rotperiode echt heel vervelend is (weet er alles van) en dat je dan minder sterk in je schoenen staat, maar ik lees hier ook andere redenen waarvan het lijkt alsof het goedgepraat word.
Begrijp me niet verkeerd: ik snap dat het heel moeilijk is, maar wees vooral eerlijk naar jezelf toe! Ik had een eetverslaving en ging echt redenen zoeken om het voor mezelf te vergoeilijken, maar uiteindelijk hou je dan vooral jezelf voor de gek.

Woogy

Re: redbull / energydrink verslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:43

het word ook goed gepraat, je hebt ene excuus om je verslaving te laten voor wat het is in plaats van het hoofd te bieden...Voor mij is het vooral essentieel dat ik er overtuigd tegenaan kan gaan, anders weet ik dat het toch niet lukt. Voorlopig heb ik sinds dinsdag geen energy meer gedronken en ook geen verleiding gehad om het te kopen dus best even trots op mezelf :)

Poetser wat een vreselijk ellendig en turbulent leven heb je toch ook. Elke keer heb je goed nieuws, wat vervolgens weer platgewalst wordt door rete slecht nieuws. Dikke knuffels in elk geval

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:40

Goed bezig Woogy!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:56

Goed bezig Woogy!!!

Hier zat ik woensdag flink in de piepzak omdat er beslist ging worden of Florian en ik recht hadden op hulp en financiële steun. Toen ikmijn moeder belde om te vertellen dat alles goedgekeurd was, melde ze mij dat ze juist te horen had gekregen dat ze borst kanker heeft. Dinsdag weten we of er uitzaaiingen zijn.

Donderdag, op mijn verjaardag dan nog, krijg ik te horen dat ik op eigen kosten naar een voor mij onbetaalbaar hotel moet in afwachting van een plaats op een beschermde afdeling na mijn inzinking van woensdag. Toen wilde ze mij spreken welgeteld 5 minuten na het nieuws van mijn moeder. Ik ben dan al een moederskindje maar blijkbaar mag ik geen verdriet en angst hebben.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:45

jezus Poetser :( hoe veel ellende kan één mens hebben :( veel succes en sterkte met het afwachten en op de resultaten

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:21

Toch een klein beetje positief nieuws over mijn moeder.
Er zijn geen uitzaaiingen gevonden, de verdachte 'dingen' bleken gelukkig ook cystes te zijn. Er is dus 1 gezwel dat donderdag weggehaald gaat worden. Deze zit een vrij gunstige plaats en als er geen complicaties bijkomen kan ze haar borst zelfs behouden.

Verder zitten we nu in dat hotel en eigenlijk valt het best mee. Heb hier zelfs een eigen keukentje, tv op de kamer en een balkon.

Qua redbull, ehhh tijdelijk geen commentaar :o
En hoe gaat het bij jou Woogy?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:50

Cystes in m'n borsten heb ik ook, vervelend en pijnlijk maar gelukkig niet schadelijk. Goed nieuws dus :)

Ik ga goed, ben nog steeds 'clean' dus ben best heel trots op mezelf, heb nog wel een enorme trek erin dus helemaal uit de gevaren zone ben ik nog niet

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:53

Heb een tijd gehad dat ik ze alleen maar dronk, ook 2 of 3 voor het slapen gaan.
Zelfs na verbazing kon ik nog goed in slaap komen!
Nu drink ik er echter een met de pauze op het werk, en dan nog niet eens elke dag...
In de zomer zal het vaker zijn vrees ik..... -O-

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:04

Hoe gaat het nu dames?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:48

ik heb nog altijd geen blikje meer gedronken, maar de behoefte eraan is nog zo enorm groot. Echt drama's :(

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:49

Koud afgekickt toen ik hoorde dat ik zwanger was. Eerste week koppijn. Nu geen behoefte meer.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:54

Ik ben na een stoppoging weer in aantal verdubbeld... Poging 67474..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:01

Ik kom hier alleen even een mooie zin delen waar jullie wellicht wat steun uit kunnen halen:
Succes is niks anders dan 1 keer vaker opstaan dan vallen!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:13

Goed om te horen Woogy en friesam!

Renee16, dr zijn toch weer twee dames die er vanaf zijn, dus het kan! Ik zou zeggen waag er nog een nieuwe stoppoging aan, dat is het echt wel waard!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:24

vooral mentaal heel sterk zijn en blijven. zolang je er naar aan toegeeft kan het ook gene gewoonte meer worden. Al hoop ik wel van harte dat de drang op gaat houden

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:27

Goed bezig Woogy *\o/*

Hier gaat het minder goed, ben intussen van 1 à 2 blikjes, naar 6 tot 8 gegaan. Merk alleen wel dat ik ze minder lekker ga vinden >;)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:33

Ik drink 1 blikje per dag, soms ook niet. ( neemt nog een slok van dr bullit ). Ik heb anders het gevoel dat ik echt niet wakker word. ( helaas heb ik wel CVS )

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:20

wat is CVS? De cafeïne zorgt ervoor dat je een energie piek krijgt, gevolgd door een energie dip. Je lichaam went er ook vreselijk snel aan als je 's morgen koffie of redbull of wat ook drinkt, om zelf het energie peil laag te houden voor je de boost krijgt.
Nu ik erover denk, kan dat ook prima een beschermingsmechanisme zijn van het lichaam zodat we niet overstromen van de energie.

Minder lekker vinden Poetser is toch de grootste reden om te stoppen? :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:52

CVS is Chronisch vermoeidheid Syndroom.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:57

oh lastig, al denk ik niet dat je lichaam energie pieken geeft dat een heel erg positieve uitwerking op heeft

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:09

Ik heb met hulpverleners dit overlegd. Het kan geen kwaad. In de piek kan ik mijn huishouden, dieren, paard etc doen. savonds doe ik dan weer wat rustiger aan.
Ook houd het je b12 op niveau ( raar maar waar ).

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:54

sinds 12-2 geen slok meer gehad en merk nu pas dat de drang ook wegtrekt. Al is het nog wel zo als m'n vriend een blikje heeft dat ik er bijna naast zit te kwijlen. Supermarkt is geen issue meer, al kan ik weleens naar het vak staren, lukt het me erg goed om een blikje 7-up of sinus te kopen in plaats van energy :)

Hoe gaat het met de andere stoppers/minderaars?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:14

Oh ja? Heb jij zo'n drang gehad? Dat heb ik gelukkig niet. 1 op een dag is echt genoeg ( of soms niet eens ).

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:56

mijn probleem nu is dat ik nog altijd mezelf enorm ellendig voel en het voor mij altijd m'n comfort food is geweest. Het moment dat het leven me een beetje tegen zat greep ik er nog maar één. Maar inmiddels niet meer dus, maar dat maakt het er niet makkelijker op eigenlijk

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:13

Super dat je desondanks toch volhoudt Woogy!