Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Florenc schreef:Kasmir schreef:Met je rusthartslag en je max hartslag kun je een indicatie maken natuurlijk is het geen exact science maar het geeft richtlijnen. Dit is hoe ik het op m'n opleiding leer en als je met die 2 gegevens gaat rekenen zul je zien dat je een wat reëlere marge krijgt om binnen te blijven voor conditietraining.
Wat studeer je dan juist, als ik vragen mag? Je mag voor mij altijd de marges eens bepalen als je zin hebt(rust = 59, ben 25)
Net weer het heerlijk rondje gelopen, 4km in 31minuten. Niet supersnel, maar het voelde echt super fijn aan. Geen enkel moment 'moeite' moeten doen, gewoon heel relaxed. Hartslag zat eerste twee minuten rond de 169, daana 25min tussen de 170 en de 180, en de laatste 5minuten (met een klein verzetje hoger gelopen) zat het rond de 185. 185 is wel te hoog om goed te zijn denk ik, dan begint mijn adem wat onrustiger te worden en langer dan 10min zo hoog lopen lukt me volgens mij ook niet.
@x_anne_x: glad?? Hier is het nog mooi een graad of 4/5 geloof ik. Alleen bospaden zijn momenteel te vermijden, die zijn héééél glad (van de modder)
MISTRAL94 schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de hardlopers hier ook een lagere hartslag hebben door de goede conditie die jullie hebben?
Edit mijn hartslag in rust is 50 maar ik speel dan ook gemeen
MISTRAL94 schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de hardlopers hier ook een lagere hartslag hebben door de goede conditie die jullie hebben?
KarinvdM schreef:Ach, we hebben ook vaak pech Mistral, we mogen ook wel eens geluk hebben.
Ja, direct meten als je wakker bent, maar dan beweeg je al en gaat je hartslag omhoog...
KarinvdM schreef:Ik ben altijd voor de wekker wakker.