In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:38

Wie zegt dat ik in de verdediging schiet? Ik zeg alleen dat ik dingen al geprobeerd heb en dat ze niet werken, dat ik dat al geprobeerd heb. Maar jullie gaan daarop in alsof het niet genoeg is en alsof ik dingen ontwijk. Dan zeg ik dat jullie mij niet kennen, want anders zou je zo niet oordelen (en ja, ik noem dat een oordeel)

Maar goed, dit is volgens mij een eindeloze discussie, ik denk dat ik het maar bij mijn begeleidster ga houden. Die is ook niet van het pappen en nathouden, maar ook behoorlijk kritisch, maar wel op de juiste manier en op de juiste punten ;)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 00:22

Inderdaad eindeloze discussie. Ook een oordeel... 'want jullie kennen mij niet'.

Dan komt wat je zegt anders over als wat je bedoelt.

Lastig hè, internet.

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:07

Hallo allemaal,

zoals jullie zien heb ik een schaduwaccount mogen aanmaken omdat ik heel graag bij jullie in het topic wilde aansluiten, maar liever niet onder mijn boktaccount. Ex en vrienden lopen hier ook rond, en niet iedereen hoeft te denken dat ik "gek" ben.
Maar ik zou heel graag van jullie willen leren en met jullie willen meepraten, vanndaar. Voor wie meer info of vragen wil, per pb is dat geen probleem.

Ik ben een jonge vrouw, woon sinds een paar jaar ver van familie en vrienden in Belgie, ben mishandeld als kind en heb veel moeite met integreren. Daarnaast een aantal keren de afgelopen jaren heel erg tegenslag gehad in prive leven, gescheiden, geemigreerd, stiefvader overleden, ontslagen etc.
en nu is het einde van de put in zicht. Voor mijn scheiding had ik dat gevoel al en sindsdien is er zoveel gebeurd dat ik in februari gecrasht ben. Ik dacht een burnout, de dokter wilde kanker etc uitsluiten ivm alle lichamelijke klachten.
Nu sinds een paar maanden zit ik regelmatig vast in paniek aanvallen (hyperventileren) en huilbuien, zie ik het vaak niet meer zitten en heb ik zelfs al een paar keer aan zelfmoord gedacht.
Mijn huidige partner gelooft niet in psychologen, ik heb er helaas al wat ervaring mee.

Nu ben ik 2 weken geleden op intake gesprek geweest en gehoord dat de wachttijd voor behandeling 6 maanden zou zijn. Een klap in mijn gezicht, na 2 maanden wachten op de intake en de hoop op start met behandeling.
Maar de psych belde vorige week en ik mag meteen beginnen met de behandeling, ivm de ernst van de situatie, mits een aantal voorwaarden, waaronder de eerste; Ik moet ook in behandeling bij een psychiater.

Ik sta wat afkerig tegen antidepressiva, maar zo als het nu gaat, kan het ook niet verder gaan..

Ik ben heel benieuwd naar de plannen van psych en psychiater komende week en hoop dat ik me snel weer de oude ga voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:01

Mindfull, goed dat je hulp hebt gezocht, knap hoor. +:)+

En idd als ad het enige is wat je door dit zware punt heen sleept dan is dat maar zo. En fijn dat je toch direct geholpen kan worden, 6 maanden wachten is wel heel lang dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:05

Mijn mij gaat het nu trouwens alweer een stuk beter :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-09-12 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:45

Joolien schreef:

*\o/* *\o/* *\o/*

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:53

Joolien, dankjewel :-)
wat goed dat je je al een beetje beter voelt !
Enig idee hoe dat komt?
Vroeg me trouwens af, hoe staat jouw partner hierin, ook omdat jij zei dat je ook bindingsangst hebt?
En dat jouw liefde dan ineens stopt? Hoe gaan jullie daarmee om?

Wat zijn jullie ervaringen/meningen over ad? Ik twijfel nov heel erg, bang om afhankelijk te worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:55

Zelf heb ik ook een tijd geleden Ad gebruikt, dat was een lichte dosis waar ik makkelijk weer vanaf kon stappen. Ik heb er een goede ervaring mee.

We hebben wel moeilijke periodes gehad maar mijn vriend steunt me supergoed. Hij is soms nog wel bang dat mijn dip door hem komt maar dat is nu niet meer zo. Zolang ik er maar open en eerlijk over blijf, dat vind hij het prettigst. Ook al is het dan even poedersuiker wat ik zeg.

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:56

Met mij gaat het redelijk, al ben ik gistere opgenomen met hartklachten in het ziekenhuis.
Ben bekend met hartproblemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:58

petra85 schreef:
Met mij gaat het redelijk, al ben ik gistere opgenomen met hartklachten in het ziekenhuis.

Sterkte ermee :(:)

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:00

Joolien schreef:
petra85 schreef:

Sterkte ermee :(:)

Thanks !!

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:27

Goedemiddag allemaal.

Hoe gaat het vandaag met jullie. Heb al een aantal mensen hun post gelezen en bij de ene schrik ik heel erg waaronder ook bij petra85 maar ik ben ook wel weer blij dat Joolien zich beter voelt.

En Mindfull fijn dat je een schaduw account heb en je er nu goed over kan praten. Ik wens jou het aller beste voor succes.

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:01

Jeetje Petra85, dat is niet niets! Ben je nu al wel weer thuis? Of houden ze je nog in de gaten?

Nicolletje, dankjewel ben er zelf ook wel blij mee inderdaad, wil heel graag erover praten, maar heb in mijn omgeving niet veel mensen met begrip voor dit soort dingen. Beste vrinedinnetje woont 350 km verderop en is psycholoog, dus ook wel fijn om wat meer neutrale mensen te hebben om mee te delen :)

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:26

Nee helaas nog niet thuis, morgen kijken ze verder. Wel medicijnen nu, die lijken te werken!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:06

Mindfull schreef:
Hallo allemaal,

zoals jullie zien heb ik een schaduwaccount mogen aanmaken omdat ik heel graag bij jullie in het topic wilde aansluiten, maar liever niet onder mijn boktaccount. Ex en vrienden lopen hier ook rond, en niet iedereen hoeft te denken dat ik "gek" ben.
Maar ik zou heel graag van jullie willen leren en met jullie willen meepraten, vanndaar. Voor wie meer info of vragen wil, per pb is dat geen probleem.

Ik ben een jonge vrouw, woon sinds een paar jaar ver van familie en vrienden in Belgie, ben mishandeld als kind en heb veel moeite met integreren. Daarnaast een aantal keren de afgelopen jaren heel erg tegenslag gehad in prive leven, gescheiden, geemigreerd, stiefvader overleden, ontslagen etc.
en nu is het einde van de put in zicht. Voor mijn scheiding had ik dat gevoel al en sindsdien is er zoveel gebeurd dat ik in februari gecrasht ben. Ik dacht een burnout, de dokter wilde kanker etc uitsluiten ivm alle lichamelijke klachten.
Nu sinds een paar maanden zit ik regelmatig vast in paniek aanvallen (hyperventileren) en huilbuien, zie ik het vaak niet meer zitten en heb ik zelfs al een paar keer aan zelfmoord gedacht.
Mijn huidige partner gelooft niet in psychologen, ik heb er helaas al wat ervaring mee.

Nu ben ik 2 weken geleden op intake gesprek geweest en gehoord dat de wachttijd voor behandeling 6 maanden zou zijn. Een klap in mijn gezicht, na 2 maanden wachten op de intake en de hoop op start met behandeling.
Maar de psych belde vorige week en ik mag meteen beginnen met de behandeling, ivm de ernst van de situatie, mits een aantal voorwaarden, waaronder de eerste; Ik moet ook in behandeling bij een psychiater.

Ik sta wat afkerig tegen antidepressiva, maar zo als het nu gaat, kan het ook niet verder gaan..

Ik ben heel benieuwd naar de plannen van psych en psychiater komende week en hoop dat ik me snel weer de oude ga voelen.

Welkom, en hopelijk vind je hier wat steun en begrip met soms een kritische noot ;-)

Veel mee gemaakt, zo te lezen. Ik gebruik sinds 4 weken anti depressiva en stond (eigenlijk sta, zou het ook alleen maar pakken als het niet anders kan) er ook zeer negatief tegenover. Wel merk ik dat het mijn dalen en mijn pieken wat inperkt.

Voor diegene die het al langer gebruiken, hebben jullie nu niet het idee dat je ook minder geniet van de dingen waarvan je kan genieten? Dat gevoel heb ik....

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:07

petra85 schreef:

Oja dat had je al eens eerder gezegd, toch... Maar is er verder niets mee of aan te doen?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:06

Joolien schreef:

:-) en hoe heb je jouw boosheid de ruimte gegeven? ;-)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:07

Hier effe dip :-( hopelijk is het morgen weer over. Straks vroeg in bed, met een boek.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:11

nicoletjee schreef:
Goedemiddag allemaal.

Hoe gaat het vandaag met jullie. Heb al een aantal mensen hun post gelezen en bij de ene schrik ik heel erg waaronder ook bij petra85 maar ik ben ook wel weer blij dat Joolien zich beter voelt.

En Mindfull fijn dat je een schaduw account heb en je er nu goed over kan praten. Ik wens jou het aller beste voor succes.

En hoe is het met jou dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:24

Miss_Blimm schreef:
Joolien schreef:

:-) en hoe heb je jouw boosheid de ruimte gegeven? ;-)

Nadat ik lekker meegebleeeerd had met Anouk ging ik film kijken en toen zakte het langzaam af. Vandaag nog weinig last van gehad gelukkig :)

Sterkte met jouw dip.

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:31

Miss_Blimm schreef:
nicoletjee schreef:
Goedemiddag allemaal.

En hoe is het met jou dan?

hoi mind full

met mij kan het wel beter heb het gevoel alsof ik niks goed doe en anderen maar laat barsten omdat ik erwat minder voor hun ben.
tevens heb ik het gevoel er alleen voor te staan geen enkele vriendin/ familie zou vragen hoe het gaat etc. dus ja

sorry dat ik het zeg maar lives sucks

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 07:26

Miss Blimm, dankjewel en goede vraag! Dat samen met de angst er afhankelijk van te worden zijn mijn grootste punten waarom ik niet aan het magische pilletje zou willen.
Ben wel beneiuwd naar de ervaringsdeskundigen :)

Nicoletjee, live sucks, en zo is het maar net. We moeten er zelf wat leuks van maken en mensen vinden ons ook vanzelf weer leuk als we lekker in ons vel zitten. Daar ga ik nu maar een beetje vanuit tenminste en tot dat ik die weg weer weet te vinden is het een soort overleven...
Gisteren staan kijken bij de les van mijn dochtertje en had zin om te huilen, gewoon door iets wat haar instructeur zei, zin om weg te zakken in het eindeloze verdriet....
Maar mijn beste vriendin een smsje gestuurd en na wat heen en weer smsen bleek dat het best een leuke zondag was.
Soms zie je zelf niet eens meer dat er leuke dingen zijn...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:35

-:(- Stoom komt weer uit mijn oren en de tranen uit mijn ogen.
Had vandaag een afspraak met de psychiater over wat er voorheen is fout gelopen bij het ggz en ze zouden excuses maken in dat gesprek.
Dat hoorde ik net want ik dacht dat het eindelijk over mijn vervolgbehandeling en cgt zou gaan, maargoed ik was al lang blij dat ik überhaubt een afspraak had.

Vanmorgen om 7 uur opgestaan met 2 wekkers zodat ik me niet kon verslapen en alle tijd had, want vind het moeilijk om op tijd te komen.
10.30 was de afspraak, wilde een uur uittrekken voor het reizen met fiets en bus incl. pinnen.
Op maandag krijg ik altijd mijn weekgeld overgemaakt omdat ik (vrijwillig)budgetbeheer heb.
Maar het was er nog niet.
Fietsen naar het ggz is ruim een uur dus dat zou ik niet redden.
Afbellen ging niet want ik had ook geen beltegoed meer.
Ik voelde (en nog) me zo gefrustreerd!
Altijd heb ik dit soort dingen....dan probeer ik er alles aan te doen zodat ik wel alleen durf en niet zo bang word dat ik blokkeer, en dan krijg je dit weer.
Word er zo moe van!
Dus werd net gebeld en gelijk het verhaal gedaan.
Maar natuurlijk is het mijn schuld. (Is ook zo natuurlijk...maar dit was overmacht!)
Heb er echt totaal geen zin meer in.
Altijd dat gezeik met het ggz en dan gaat het een keer goedkomen en dan ben ik er niet! ;(

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:41

En tot overmaat van ramp kan ik bovenstaand bericht niet editten omdart die ku.tlaptop weer vastloopt.
Nou laat maar lekker gaan!
Dan type ik het wel niet zoals ik het wil.

Ik hoop dat ik vandaag niemand tegen kom die me in de weg loopt want die krijgt de wind van voren en flink ook!
Maar thuis opruimen, hondjes doen en dan uitwaaien op stal in de hoop dat ik geen stalgenoten spot, want dat is wel het laatste waar ik zin in heb!!!

Afbeelding

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:25

"Elkaar ondersteunen"

??