Schrik van mijn leven... Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__Esther__

Re: Schrik van mijn leven... Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:43

Ik werk 4 dagen en hoef in principe maar 1 dag in de week naar school (nu voorjaarsvakantie). 5 dagen in de week vroeg op staan :O Soms een vrij stressvolle baan want ik heb veel verantwoordelijkheden en dit slaat lekker op je spieren :(

Geen stage meer in het buitenland begrijp ik?

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 09:29

Volgens mij ga je vandaag naar dat paardje kijken?!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 13:55

Knap hoor dat je al weer 4 dagen werkt Esther, respect! Houden ze wel een beetje rekening met je situatie?
Ik ga inderdaad geen stage meer lopen in het buitenland, en ik baal echt ontzettend daar van.. Maar het was verstandiger om hier eerst mijn dingen op school af te maken etc.

Ik ga volgende week zondag bij het paard kijken! En dinsdag ga ik voor het eerst weer proberen te rijden..

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:34

Oehh spannend! Ik dacht deze zondag.. mijn fout :o . Heel jammer dat je niet kunt gaan maar aan de andere kant je kunt altijd nog die richting op!

Uhh.. over het algemeen wordt er goed rekening mee gehouden :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 15:44

Klopt.. Maar het zet me aan het twijfelen.. De liefde van mijn leven woont in Amerika, en ik wilde sowieso altijd al graag die kant op.. Maar ja dan komen de vragen: hoe ga ik dat doen, wanneer wil ik daar heen, moet ik dan wel nu een paard nemen, ga ik hierna eerst nog een studie doen, neem ik een tussenjaar.. Nou dat soort dingen allemaal.. Vind ik zo lastig.

Ben trouwens vannacht op stap geweest, lig echt te creperen van de pijn hier. Bah, ben er gewoon rillerig van.

Wel fijn dat ze een beetje rekening met de situatie houden.. Ik merkte tijdens mijn zoektocht naar een stage plek, dat weinig bedrijven op me zitten te wachten vanwege m'n rug.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:36

Bedrijven willen zeker in het geval van stagiaires gewoon krachten hebben. Hebben ze al verteld of je aangenomen bent?

Studie is sowieso belangrijk(zeker als je er middenin zit zoals nu ;)). Extra studie volgen kan ook na een tussenjaar :) en misschien weet je dan zelfs wel beter wat je wilt doen of wat je nodig hebt aan opleidingen omdat te kunnen doen. De crisis houdt nog wel even aan.. grote kans dat dit na je tussenjaar weer een beetje aantrekt. Misschien zijn er zelfs wel weer bedrijven die willen investeren in jou en dat je zodoende goedkoper een studie kan volgen. Oke misschien wel heel rooskleurig allemaal maar ik vind het leuk om mezelf dit voor te houden :')

Zou je niet beter kunnen kijken voor een bijrijdpaard als je nog met zoveel persoonlijke vragen zit? Ik snap wel dat het totaal anders is dan een eigenpaard. Maar genoeg mensen zijn nu opzoek naar een (betalende) bijrijder. Dan kun je toch lekker met paarden aan de slag maar heb je minder financiele lasten. Mocht je dan besluiten om een jaar weg te gaan dan zit je ook niet met alle rompslomp rondom de verzorging van je eigen paard / verkopen / verleasen etc.

Ik vind het wel grappig want onze levens lijken in grote lijnen best wel veel op elkaar (op de grote liefde in het buitenland na dan _O-) Ik zit/zat met precies dezelfde vragen. Ik wil graag doorstuderen (waarschijnlijk criminologie oid.) maar als 2e studie is dit ontzettend duur :oo

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 21:17

Ik heb de stage *\o/* *\o/* *\o/* .

En ik heb vandaag voor het eerst paardgereden. Draven was te doen, galop was nog pijnlijk en na die tijd erg veel last van mijn onderrug..Wel beetje balen dus.

Criminologie lijkt me ook super vet! Onze levens lijken inderdaad wel redelijk op elkaar ja :P. Ik zit dus inderdaad erg te twijfelen: tussenjaar of niet. Ik wacht op een sign :'). Paarden voor anderen rijden wil ik niet meer.. Ik heb dat altijd gedaan en na dit ongeluk heb ik besloten niet meer op vreemde paarden te stappen ( nou ja, die van vandaag dan maar dat was een hele brave goedzak van 21 )

Studeer je nog? Of wil je het weer oppakken? Ja studies zijn sowieso erg duur..

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:53

Wat goed! Fijn dat ze je nemen zoals je bent! Wat ga je doen en wanneer mag je starten?

Dat is even een tegenvaller dan. Je zou verwachten dat galop makkelijker zit maar dat hangt ook enorm van het paard af. Heb je er wel van kunnen genieten?

Ik studeer nu nog zit in het 3e collegejaar. Maar ben sinds afgelopen zomer werkzaam bij dit bedrijf. Kwam er voor een stageplaats en kreeg een baan aangeboden dus een echt buitenkansje :)

Ik ga vanaf morgen. .oke oké ik roep dit al 2 dagen weer echt fanatiek aan de slag in de sportschool. Heb al wat eiwitshakes ingeslagen ter ondersteuning. Hopen dat ik weer wat energie kan kweken. Voel me nu zo lusteloos elke keer. Wil dit min. 8 weken streng volhouden. Waarvan 4 maart de echte start wordt... nu maar hopen dat die rug mee werkt!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 21:59

Wat een goed doel Esther van die sportschool, ik moet ook echt vaker heen.. Bweh. Ik heb ook shakes, werken wel goed hoor! Maar erbij sporten is gewoon wel wat fijner inderdaad..

Maandag moet ik beginnen met stage, het is bij een makelaarskantoor en het is ook de bedoeling dat ik tzt met klanten kamers/studio's etc ga bekijken. Best wel tof dus!

Ik heb zeker wel van het rijden kunnen genieten en vooral weer een beetje vertrouwen gekregen, dat is ook al weer een hele stap in de goede richting.

Da's wel echt een buitenkansje dan inderdaad.. Groot gelijk dat je dat hebt aangenomen. Is het een beetje te combineren met je studie? Lijkt mij wel erg druk!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:19

Dat is wel heel leuk! Is dan ook wel een veelzijdige stage denk ik :)

Is wel een grote stap die je genomen hebt hoor. .. en zo werk je langzaam aan toe naar volledig herstel! niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk.

Het is redelijk te combineren. Het is hard werken en goed plannen en doorgaans lukt dat aardig. Ik hoef nu gelukkig maar 1 dag p.w. naar Utrecht. Ik ben benieuwd hoe dat is als ik een minor ga doen :)

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:34

Nynke, gefeliciteerd met je stage, super zeg! *\o/*
en super dat je weer op een paard bent geklommen!!
Esther, eerste sportschooldag overleefd? Succes, erg knap van je!

Hier gaat het ook goed :) Van het weekend naar Parijs geweest met mijn vriend, was heerlijk! Ook zit ik weer regelmatig op mijn paardje!! Ik heb het lessen weer opgepakt, dus aankomend weekend mijn tweede les. Merkte bij mijn eerste les hoe uitputtend paardrijden eigenlijk is haha! Verder rij ik 2x per week in het bos. Ene keer voel ik mijn rug helemaal niet, andere keer wel. Ik heb nu (tijdelijk) een bodyprotector om, moet er niet aan denken als ik nu val terwijl mijn botten nog aan het herstellen zijn... en merk dat de protector ook heel veel stevigheid bied voor mijn rug. Want mezelf rechtop houden op het paard kost nog veel kracht...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:03

Hele topic gelezen (paar avonden bezig geweest :Y)) en dapper dat je weer op een paardje bent geklommen! En mooi dier dat paardje waar je gaat kijken! Maar dan laat je denk ik inrijden, of doe je het zelf ondanks alles?
Wel rot dat het ziekenhuis fouten heeft gemaakt waar je nu nog lang last van zult hebben. Ik hoop dat het herstel van je rug toch weer vooruit zal gaan en dat het alleen maar makkelijker voor je wordt!
Goede beslissing na zoiets geen paarden van anderen te rijden. Moet zeggen dat ik best wat paarden van anderen heb gereden, maar altijd iemand die ik goed ken die hem/haar vasthield. Ook zelf longeren van te voren. Wil de bewegingen van het paard zien.

Heb ooit een pony op me gehad. Pony steigerde, viel recht achterover en ik lag er tussen :') Was mijn eigen ponu, weet ook waar het aan lag. Ik heb 15 minuten in het natte zand gelegen en toen kwam de ambulance. Meegenomen, en foto's gemaakt. Maar er was niets te zien aan mijn rug. Uiteindelijk alleen last van 1 spier gehad, tussen mijn onderrug en bil aan de rechterkant. Waarschijnlijk is die (deels) gescheurd geweest. Als ik veel paarden rij, of veel heb gedaan op een dag voel ik hem goed. Maar niet echt pijn of iets dergelijks. Ik heb dus ook geluk gehad! (Ook het geluk dat ik niet snel iets breek, niemand hier in de familie). Heb wel 2 weken met krukken gelopen, kon de eerste week bijna niet in en uit bed. Deed ook verschrikkelijk veel pijn.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 18:22

Wat lekker Eva, naar Parijs :D. Da's niet verkeerd! En fijn om te horen dat jij ook weer aan het rijden bent!

Haha suikermeisje, hele topic doorgelezen.. Respect :'). Mijn afspraak van zondag is afgezegd, baal er flink van. Ze halen hem uit de verkoop >;) . Echt balen. Ik was van plan hem anders wel zelf te gaan rijden, 2 a 3 keer in de week. Zo'n spier is inderdaad ook echt niet fijn, daar kan je veel last van hebben. Merk het zelf ook nu, die spieren zijn echt een drama. Gelukkig heb je er verder niks aan over gehouden! Ik had trouwens ook nog nooit wat gebroken, dus dat zegt niet altijd alles..

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:58

Nynke1 schreef:
Wat lekker Eva, naar Parijs :D. Da's niet verkeerd! En fijn om te horen dat jij ook weer aan het rijden bent!

Haha suikermeisje, hele topic doorgelezen.. Respect :'). Mijn afspraak van zondag is afgezegd, baal er flink van. Ze halen hem uit de verkoop >;) . Echt balen. Ik was van plan hem anders wel zelf te gaan rijden, 2 a 3 keer in de week. Zo'n spier is inderdaad ook echt niet fijn, daar kan je veel last van hebben. Merk het zelf ook nu, die spieren zijn echt een drama. Gelukkig heb je er verder niks aan over gehouden! Ik had trouwens ook nog nooit wat gebroken, dus dat zegt niet altijd alles..

Dan gooi ik die hoop maar naast mij neer :')
Je topic heeft me wel aan het denken gezet haha! Van wat nou als er wat gebeurd en er gebeurt zoiets met mij.

Balen dat die afspraak is afgezegd zeg! Hopelijk komt er alsnog iets leuks op je pad!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 19:01

Haha ja ik lag daar toen ook echt zo van: okeee nog nooit iets gebroken en nu breek ik wat, direct m'n rug :'). Het is voor mij wel een enorme eye-opener geweest in elk geval.

Ik heb weer een enorm leuk dier gevonden waar ik nu binnenkort wil gaan kijken.
Ben nu hartstikke grieperig..Morgen mijn eerste stage dag dus gaat lekker hier.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 17:47

Hoe gaat het hier mensjes??

Hier gaat het helaas enorm k.ut. Mijn eerste week stage zit er op en mijn rug is enorm verslechterd, in slechts 5 dagen tijd. Ik kom huilend thuis en ga huilend weg s'ochtends. Gisteravond zat ik er echt helemaal doorheen en besefte me dat dit niet de juiste weg is om te volgen.

Maandag moet ik mijn huisarts bellen, deze zal mij dan doorverwijzen naar het wervelkolom centrum in het UMCG. Hier zullen ze dan verder gaan onderzoeken en kijken wat de oorzaak is van mijn enorme pijn(onderrug trouwens->scoliose door verkeerd handelen van chirurgie). Dan is het afwachten..Ze doen daar veel aan pijnbestrijding, vervangen van wervels, rechtzetten van wervels d.m.v. operatie en scoliose operaties. Afwachten dus even..Maar ik zit echt even in een diep dal op het moment.

Dan is er natuurlijk nog school en stage..Ik heb op aanraden van mijn stage begeleider van school, net een mailtje gestuurd naar het stagebedrijf dat ik maandag niet de hele dag kan werken, ik hierover met ze in gesprek wil en dat mijn stage begeleider ook nog contact op zal nemen. Ik ben zo bang voor de reactie van het kantoor..Ik denk dat ik weggestuurd word.

Daarnaast moet ik verklaringen op gaan vragen van mijn behandelende artsen. Deze gaan dan door naar de schoolarts welke de situatie gaat bekijken. Op basis daar van wordt dan bepaald of ik minder stage uren mag maken, want dat is het grootste probleem dus. Ik MOET 40 uur per week maken wil ik op tijd klaar zijn en mijn diploma halen. Mijn studie coach zag het somber in wat betreft de stage uren, dus waarschijnlijk loop ik een jaar studie vertraging op.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:58

Heh wat enorm k*t allemaal :(:)

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:00

Ahh meiske wat een tegenslagen ineens!! Hele dikke knuffel! Het belangrijkste is naar je jezelf en je eigen lichaam te luisteren, dat gaat voorop! Sterkte :(:)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 00:02

Bedankt dames *hug*.

Hoe gaat het met jullie??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 00:33

He meis toch! Zitten we in hetzelfde schuitje!
Ik ben ook bezig met een so en eventuele nieuwe operatie!

Studie ook een jaar verlengd en dat is gewoon k-lote!
Probeer in gedachten te houden dat je gezondheid even op 1 staat!

Dikke knuffel!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 11:40

Oh bah jij ook al Robijn...Hoe lang ben jij nu al bezig met een so?
Ik moet morgenvroeg de huisarts bellen...En daarna naar stage..Ben zo bang voor hun reactie.
Jij ook dikke knuffel van mij.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:36

Wie goed doet, wie goed ontmoet! Als ze raar gaan doen zegt dat meer over hen dan over jou.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 14:58

Nou ik ben thuis.

Op stage hadden ze er wel begrip voor, maar ze gaan nu wel iemand anders zoeken. Tot die tijd mocht ik blijven en iedere dag van 13.00 uur tot 17.00 uur stage lopen..
Ben vandaag naar de huisarts geweest welke ook bevestigde dat ik echt nog geen 40 uur p/w kon "werken" en ik ben nu doorgestuurd naar het wervelkolomcentrum. Hun sturen mij binnenkort een vragenlijst die ik dan moet invullen en opsturen..Dan zal dat traject gestart worden.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:51

Oké Nouja op zich nog wel een redelijke oplossing. . Maar je motivatie bereikt wel een dieptepunt op deze manier. Want voor hetzelfde geldt hebben ze volgende week al een nieuwe stagiair.

Woorden schieten te kort. Ik vind het zo erg voor je!

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 08:29

Ik heb in het begin af en toe gereageerd en lees nu nog wel eens mee, maar wil nu toch weer wat van me laten horen. Het zit je echt op geen enkele manier mee. Iedere keer weer een nieuwe tegenslag. Vind het knap hoe je daar mee om gaat (ook al kan je haast niet anders). Heel veel sterkte meis! Hoop echt dat er binnenkort weer een stijgende lijn in komt, want dat verdien je!