[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:13

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:14

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:20

Ja die strik maken is echt heel simpel! Die link van Astaloca is idd een manier hoe het kan, als je bij youtube: hair bow bun tutorial intypt dan krijg je allemaal voorbeeld filmpjes waarin ze stap voor stap het uitleggen. Hoe groot of hoe klein je de strik maakt is dan aan jezelf :)
Ik zou wel meerdere filmpjes kijken omdat er verschillende manieren zijn.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 00:00

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:35

_vivi_ schreef:

Net deels gemaakt (zonder knot) en dan die invlecht streng van onder doorgevlochten, elastiekje eromheen geeft een hoge staart en dan een vlecht tot 2/3 (waarvan 1 van de vlecht strengen dus die doorgevlochten streng is) onder ook een elastiekje en even de onderkant een swirly krul gemaakt.

Zometeen dansles en ik ga mezelf er echt mee in mn gezicht slaan maarja nu ga ik het laten zitten ook want staat best leuk XD

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:30

_vivi_ schreef:
En een andere manier wat ik ook leuk vind is de invlecht op je achterhoofd :)

[ Afbeelding ]

Die is heel erg leuk maar doet HEEL veel pijn. Omdat je tegen de richting van je haar invlecht begint je hoofdhuid heeeeeel erg veel pijn te doen. Ik had het ooit gemaakt met mijn haar voor een feest en kreeg na een halfuur ontzettend veel hoofdpijn, maar kon mijn haar niet losmaken omdat er zoveel haarlak in zat. Geen aanrader %)

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:38

Yasmine dat kan idd ik heb dat soms als ik hele hoge staart maak maar dat is per persoon verschillend. De ene keer heb ik er meer last van dan de andere, als ik vaak een staart heb gehad die week heb ik er minder last van dan als ik me haar een week los heb laten hangen.

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:49

Hee (:
Ik lees hier al een tijdje mee , leuk topic ! Maar ik vroeg me af of jullie misschien iets weten wat ik met mn haar zou kunnen doen , want ik ben het een beetje zat zoals het nu is..
Ik kan zelf niet zo goed bedenken wat leuk zou staan , kleurtje of schuine pony ofzo misschien ? Mag wel iets aparts zijn maar liever niet te veel er af :D En geen laagjes , heb ik gehad en is dr na 2 jaar bijna helemaal uit maar vond het ecth vreselijk , ik kan dan helemaal niks met mn haar ...
Afbeelding
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 9010_n.jpg
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4087_n.jpg

ideeen ?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:54

Bruin haar en een pony?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:58

Mijn haar is weer knalrood sinds gisteren, maar het is goed te zien dat het donkerder is geweest nu _O-
Afbeelding

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:13

Hier zitten nogal wat dare devils volgens mij, dus even een vraagje.

Ik heb nu blond haar, dat is geverfd. Nu komt de herfst en de winter er weer aan en wil ik graag weer een wat warmere kleur, dus ik wil weer een bruin tint.
Nu weet ik alleen niet of ik dit zelf wel aandurf of dat ik toch naar de kapper ga. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb eigenlijk niet echt kapperverfcentjes op het moment :')

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:16

Eventueel een spoelinkje? Bevalt het niet dan is het er zo weer uit :j

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:34

Dat soort dingen durf ik zelf :j
Koop dan wel kappers verf

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:35

Yasmine schreef:
_vivi_ schreef:
En een andere manier wat ik ook leuk vind is de invlecht op je achterhoofd :)

[ Afbeelding ]

Die is heel erg leuk maar doet HEEL veel pijn. Omdat je tegen de richting van je haar invlecht begint je hoofdhuid heeeeeel erg veel pijn te doen. Ik had het ooit gemaakt met mijn haar voor een feest en kreeg na een halfuur ontzettend veel hoofdpijn, maar kon mijn haar niet losmaken omdat er zoveel haarlak in zat. Geen aanrader %)

Ik heb het vanmorgen gedaan, en bij mij deed het helemaal geen zeer. :)
Heb het er heel de dag in gehad (vanaf 9.00 vanmorgen) en er net pas uitgehaald.
Maar ik heb niet zoveel en niet zulk dik haar dus daar kan het natuurlijk ook mee te maken hebben.
Heb ook helemaal geen haarlak gebruikt :)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 23:22

SAKKIA schreef:
Hier zitten nogal wat dare devils volgens mij, dus even een vraagje.

Ik heb nu blond haar, dat is geverfd. Nu komt de herfst en de winter er weer aan en wil ik graag weer een wat warmere kleur, dus ik wil weer een bruin tint.
Nu weet ik alleen niet of ik dit zelf wel aandurf of dat ik toch naar de kapper ga. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb eigenlijk niet echt kapperverfcentjes op het moment :')

Ik hebt dit inderdaad wel gedaan en vervolgens van bruin weer naar blond gegaan. Waar je goed op moet letten is dat er een roodtint in je bruineverf moet zitten anders val je groen uit en voor je dat er weer uit hebt -O- Ik ben daar namelijk ook ervaringsdeskundige in :+ Zorg niet voor een te rood bruine tint want dan slaat het meer rood aan dan bruin.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:21

Ik word echt gek van mijn radicale beslissing-aanvallen :D

Zo ben ik al lang, bob, kort, wit, bruin, rood, krullen, alles geweest en nu wilde ik weer lang dus is het hard op weg maar wilde ik ook van wit naar rood en nu is het dus oranje en lang maar DOOD en twijfel zo of ik het weer kort en blond wil :P

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:29

Iemand een idee wat ik kan doen met dik haar tot over mn schouders
Ik wil het graag opsteken ofzo, maar heb geen idee hoe
Ik had op youtube wat gevonden met van die klemmetjes, alleen dat blijft niet zitten....

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:46

Beetje dit idee:
Afbeelding Afbeelding

Haar is nu zo maar heeeel erg uitgedund en laagjes + gestijld hier, dus als het kort is heb ik weer vol haar want heb wel wild en dik haar (en superblond van mezelf)
Afbeelding

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:48

Heee,

Ik heb een vraagje. Ik heb mijn haar de afgelopen tijd heel veel gestijld en nu is het helemaal droog en het valt ook best wel uit. Hebben jullie goede care and repair tips? Ik gebruik die van andrélon al en ik heb nu ook olijfolie gebruikt, die had ik op google als tip zien staan.
Natuurlijk stijl ik mijn haar nu voorlopig niet meer :o .

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:56

Bij mij werkt cocos olie goed :)

Gerbenfroh: super tof kapsel, zowel het korte als dat wat je nu hebt :D

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:42

Kokos olie inderdaad! Gewoon 1x per week wat (ik gebruik persoonlijk altijd redelijk veel) door je haar verdelen, van de wortels tot de puntjes. Je kan het 30 minuten laten intrekken of een paar uur. En dan goed uitspoelen enzo.

Let ook op met klitten (vooral met droog, dood haar). Als je haar vaak in de knoop zit en jij gaat je haar borstelen en alles los rukken breek je je haar ook snel en trek je er haar uit. Dus koop een conditioner die alles goed uit de klit haalt (mijn favo is die van Inecto, haal de klitten er echt uit!) en desnoods nog een anti klit spray (bijvoorbeeld van Glisskur).

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:22

Nee gerbenfroh: niet knippen of kleuren! Het is gaaf zo!

Ik zit ook met verf kriebels.. Heb t nu blond, maar loop wel constant met de kleur te rommelen.. Vind t elke keer te geel enz.
En in de winter vind ik bruin eigenlijk veel mooier..
Maaarrr ik weet zeker dat ik t in de zomer weer blond wil en ik ben nu ong al een half jaar hier mee bezig..(komt ook wel omdat ik t hiervoor heel rood had. Dus van rood naar blond is wel pittig).
En ik heb kort haar nog (t groeit niet zo hard) dus weet niet hoe ik daar dan donker haar bij vind staan..

Dilemmaa

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:26

ik heb het weer redelijk grijs :D soms pakt syoss dus wel.. heb t deze keer met kleuren nu iets meer ingemasseerd dan anders.. en weer silvershampoo van schwarzkopf.. alleen nu moet ik weer een leuk modelletje uitzoeken.. help??!! mn haar is veel, vrij dik, golvend maar stijl het ook. ik heb vroeger een rechte pony gehad en sinds ik blond ben een schuine pony. moet wel een pony, want ik heb een heel hoog voorhoofd.. mn laagjes zijn er nu uitgegroeid, de lengte is net over mn schouders en loopt een beetje in een punt tot mn bh band van achter. vind scene kapsels ookwel gaaf, maar wil ook weleens glamour kapsel.. beetje van alles wat dus XD

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:47

Wil je het lang houden?

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:54

ja niet veel korter.. anders krijg ik ruzie met mn vriend denk ik :+