[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

njiloj

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:53

@joyce2: klopt, dat was ik! De oorbellen zijn in het echt nog veel mooier! Wat betreft het stretchen, het zal idd. Moeilijker zijn/worden, vooral rustig aan doen! Mm per keer, en min. 4 weken tijd ertussen houden. Ook veel masseren met jojoba olie is goed.

@megamutsj: au.

:( respect hoor. Heb 9 maanden lopen klieren met die piercings, ben blij dat ik er vanaf ben...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 23:46

Er zitten al ruim 4 weken tussen sinds het genezen is, maar ze adviseerden m'n vriend om toch nog wat langer te wachten, zodat het littekenweefsel sterk wordt en soepel blijft. Als hij het nu gelijk bij de piercer in 1 maat groter zou laten stretchen, zou er nog een risico in zitten dat het opnieuw scheurt. Overigens zou hij na die langere periode "rust" gewoon weer net zo moeten kunnen stretchen als ieder ander, daar zagen ze absoluut geen probleem in. Uiteraard wel normaal stretchen, dus idd 1mm per keer (maar dat vind ik persoonlijk niet meer dan logisch...). Ik heb m'n vriend gelijk vanaf het begin met Jojoba laten masseren en dat is waarschijnlijk de reden dat het zo netjes genezen is. Ik zweer echt bij dat spul!

Ik heb nu voor mezelf trouwens "Funk Off" spul besteld, om die vieze geur tegen te gaan.... Zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:51

Aan de traguspiercing-eigenaars:
wisselen jullie altijd zelf je sierraad? Ik heb dit in het verleden altijd al door de piercer laten doen en zelf gewoon andere bolletjes erop draaien lukt wel natuurlijk :D Maar ik heb voor een onderzoek een plastieken push fit sierraad er moeten laten insteken, maar ik vind dit echt geen fijn materiaal en zou weer mijn titanium staafje willen insteken maar ik heb dit nog nooit zelf gedaan :+ Lukt jullie dit gemakkelijk?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:03

Het is even priegelen, maar ik heb hem altijd zelf verwisseld!

Edit: En ik zit inmiddels op de 5mm (vriend lief natuurlijk jaloers :o ) Dit was de eerste keer dat de spirals er in 1x doorheen gingen, normaal moet ik het echt in etappes doen. Wel relaxed, want ik kon nu dus gelijk mn nieuwe glazen plugjes indoen!

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 00:01

Ik heb mijn tragus nu al een maand en een half, maar hij staat nog steeds wat gezwollen en doet met momenten ook echt nog pijn :( maar lijkt me wel normaal..?

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 09:40

Lijkt mij niet echt.. wat draag je erin? Kan je anders naar een piercer gaan en vragen om advies want ik weet dat kraakbeenpiercings echt rot zijn maar gezwollen + pijn is niet echt goed..

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:16

Nog steeds hetzelfde staafje als toen het gestoken Is. Ik denk titanium of cs... Ben wel ziek geweest en mijn navelpiercing is ook terug aan het klooien :(

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 23:17

KAAAAAAAAAAAAKKK. Ik heb een blow out #)
Ik had vrijdag mijn oor eindelijk na 4mm, na 3 maanden lang steeds heel langzaam (door middel van tape omdat mijn oor heel stroef deed) van 3 naar 4 te gaan. Afgelopen vrijdag zat ik alweer zo'n 3 weken op 3,8mm dus had ik er voorzichtig een 4mm (glazen) sierraad van Gorilla Glass doorheen gedaan. Dit leek me beter voor mijn oortje dan om nog langer met tape rond te lopen. Ging prima, kreeg hem er na een klein beetje prutsen zo in, maar ik heb denk ik verkeerd gelegen ofzo. Ik werd vanochtend wakker en mijn oor was helemaal opgezwollen en geïrriteerd. Bij mijn ouders nog even in een zoutbadje en daarnet thuis dacht ik; ik wil toch echt even kijken. Ik denk dat ik toch weer kleiner moet want dit voelt niet goed. Ik haal hem uit en er kwam allemaal troep uit en bloed. ;( Heb voorzichtig de pus er uit gedrukt tot het bloed helderrood was en heb er nu een (goed schoongemaakt) zelfde sierraadje van 2mm in zitten. Maar o, ik baal zo! Is er nog iets wat ik kan doen? :\ Vanaf de buitenkant is er trouwens niks te zien aan mijn oor, het wondje zat echt aan de binnenkant? Bahbahbah.. Zo voorzichtig gedaan en dan toch nog -O- Ik denk dat mijn oortje hiermee aan geeft dat hij toch echt niet wil :/

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:28

Joh wat bagger zeg!! Ik zorg altijd dat ik met mijn spiral helemaal naar de juiste maat ben en dan pas doe ik een ander sieraad erin. Maar had je voor die tijd helemaal nergens last van?

Wat het genezen betreft, ik zou iets van een titanium of CS sieraad indoen (weet niet wat je er nu in hebt zitten) en dan maar weer wachten tot het genezen is...

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:33

Horsii_mine schreef:
KAAAAAAAAAAAAKKK. Ik heb een blow out #)
Ik had vrijdag mijn oor eindelijk na 4mm, na 3 maanden lang steeds heel langzaam (door middel van tape omdat mijn oor heel stroef deed) van 3 naar 4 te gaan. Afgelopen vrijdag zat ik alweer zo'n 3 weken op 3,8mm dus had ik er voorzichtig een 4mm (glazen) sierraad van Gorilla Glass doorheen gedaan. Dit leek me beter voor mijn oortje dan om nog langer met tape rond te lopen. Ging prima, kreeg hem er na een klein beetje prutsen zo in, maar ik heb denk ik verkeerd gelegen ofzo. Ik werd vanochtend wakker en mijn oor was helemaal opgezwollen en geïrriteerd. Bij mijn ouders nog even in een zoutbadje en daarnet thuis dacht ik; ik wil toch echt even kijken. Ik denk dat ik toch weer kleiner moet want dit voelt niet goed. Ik haal hem uit en er kwam allemaal troep uit en bloed. ;( Heb voorzichtig de pus er uit gedrukt tot het bloed helderrood was en heb er nu een (goed schoongemaakt) zelfde sierraadje van 2mm in zitten. Maar o, ik baal zo! Is er nog iets wat ik kan doen? :\ Vanaf de buitenkant is er trouwens niks te zien aan mijn oor, het wondje zat echt aan de binnenkant? Bahbahbah.. Zo voorzichtig gedaan en dan toch nog -O- Ik denk dat mijn oortje hiermee aan geeft dat hij toch echt niet wil :/

Dat is echt kl*te zeg! Doe er vanacht tape overheen.( plak je oor vast aan je hoofd, zeg maar) dan kan je lel vanacht niet raar gaan doen. Naast vanavond nog een zoutbadje, kan je ook sterke kamille thee maken en daar je lel in hangen. Werkt ontstekingsremmend, en ontspant je huid. En het moeilijkste, wachten met stretchen... toch zeker een maand, zo niet langer... succes!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:07

Ik heb er nu glas in zitten. Ik denk dat ik niet meer ga stretchen.. Ik ben me echt kapot geschrokken :\ Mijn oor doet nu ook echt nog gigantisch veel pijn. Misschien dat ik er zo maar een nog smaller sierraad in doe. Pff. Zo voorzichtig gedaan. Minimaal 3 maanden bezig geweest om 0,2 a 0,3mm-per keer op te rekken.. En dan gaat het nog fout ;( Bedankt voor de tips!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:52

Haak
Ik lees altijd veel mensen over stretchen. Ikzelf ben van plan om naar 3 mm te gaan voor het mooie. Dus gewoon een leuk dicht sieraadje erin.
Hoe kan ik het beste beginnen.
Mijn vriend heeft nu zelf 8 mm.
Maar dat is al heel lang geleden.
Kan ik het best zo'n spiraal ofzo kopen en dam steeds stukje verder doen?

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:59

@ horse_mine, Ik zou niet nóg kleiner gaan hoor. Dan heb je kans dat de genezing alleen maar langer duurt. Je kan natuurlijk een iboprufen innemen als het echt heel erg pijn doet. Werkt ook ontstekingsremmend. Zorg dat je oren niet teveel in temperatuur wisselen.( als in, blote oren buiten en binnen warm) dat scheelt ook veel voor de pijn. En geloof me, ik heb er anderhalf jaar over gedaan om van 2 mm op 8 mm te komen. Duurt even, maar dan heb je ook wat. :)

@xdaantjxx: het is beter om te stretchen met tapers dan met spiralen. Begin klein, en doe het niet te snel. Kijk anders even op www.piercingforum.nl en kijk even bij stretchen. Hier staat een stretch handleiding. Als je die volgt, komt het helemaal goed! Veel stretch plezier!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:04

Horsii_mine schreef:
Ik heb er nu glas in zitten. Ik denk dat ik niet meer ga stretchen.. Ik ben me echt kapot geschrokken :\ Mijn oor doet nu ook echt nog gigantisch veel pijn. Misschien dat ik er zo maar een nog smaller sierraad in doe. Pff. Zo voorzichtig gedaan. Minimaal 3 maanden bezig geweest om 0,2 a 0,3mm-per keer op te rekken.. En dan gaat het nog fout ;( Bedankt voor de tips!

Mijn oor heeft ook zo z'n periodes gehad inderdaad. Vooral 4 - 5mm was echt een draaaaaaaama. Maar hij is nu weer helemaal lekker genezen [:
Moet wel zeggen dat ik echt heeeel graag naar m'n 16mm wil want ik ben helemaal klaar met m'n 12mm haha.
Even centjes hebben om voor 14mm pluggies te bestellen en voor 16mm alvast glasjes :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:30

Courses schreef:
Horsii_mine schreef:

Mijn oor heeft ook zo z'n periodes gehad inderdaad. Vooral 4 - 5mm was echt een draaaaaaaama. Maar hij is nu weer helemaal lekker genezen [:
Moet wel zeggen dat ik echt heeeel graag naar m'n 16mm wil want ik ben helemaal klaar met m'n 12mm haha.
Even centjes hebben om voor 14mm pluggies te bestellen en voor 16mm alvast glasjes :)

Grappig, bij mij was naar 3 heel lastig, 4 ging ietsje vlotter en naar 5mm ging juist als een speer! En als het goed is ga ik nu niet groter meer ;)

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:19

4 naar 5 was een ramp... daarna kon ik gelukkig stretchen met snapplugs, dat ging een stuk fijner.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:45

Nooit van gehoord, wat voor systeem is dat dan?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:15

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:20

Hey mensen.

Ik heb mijn navelpiercing sinds 2 Juni, en nog steeds ziet hij er best ongenezen uit.. Rood, witte stukken aan de onderkant enzovoorts.
Wat kan ik doen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:01

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:04

Ik heb een tongpiercing en een traguspiercing

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:17

Ellen_1990 schreef:
Ik heb een tongpiercing en een traguspiercing

En wat is je vraag?

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:46

Tnx Courses! Dat is em idd. Ideaal!

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:31

Ik wil mij ook even melden! ik heb verder (nog) geen piercings, afgezien van intotaal 3 normale oorgaatjes in ieder oor. en als enigste wat ik een piercing kan noemen wat ik heb, is dan mijn helix.
Maar ik wil volgende week een Tragus piercing laten zetten! En volgende maand, op mijn verjaardag (dan word ik 18, eerder mocht het niet van mijn vader) wil ik een lippiercing laten zetten.
iemand nog tips Qua verzorging die je over het algemeen niet op het internet ziet? en hoelang duurde het bij jullie om je piercings te helen? en wat waren de reacties van andere toen je heel spontaan aan kwam met een piercing?

Sorry als dit soort dingen al zijn gevraagd! heb zoveel mogelijk posts gelezen! :)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 00:58

Bij m'n lip piercing heb ik heel veel met listerine gespoeld, de originele, ( gele fles )
Hoelang het genezen duurde weet ik niet meer precies...
Bij mij duurd het altijd langer :)

Ik ga 3 november m'n tepelpiercing laten zetten....
Ben al zo'n held :+
Wil hem al ontzettend lang,
Dus dacht doe het de dag voordat ik 20 word,
Vond ik wel een leuke dag :)
Ben benieuwd hoe het zal gaan...
Maar goed, hoe zenuwachtig ook, ik ga!
Heb gelukkig al heel wat mensen die me mee sleuren :)
Iemand ervaringen met tepelpiercings?
Mag je daarna eigenlijk een bh aan?
Vier die avond ook m'n verjaardag :+