bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 18:27

Ga ik ook eens proberen..
Tja op die redenatie heb ik uiteraard geen verweer ;) :D
Ik weet wel dat t geen pretje is om een nieuwe klep te krijgen. Ik had ook 4 jaar geleden de tekst als... dan.... nou ik ben heel blij met mijn nieuwe klep die ik sinds 7 weken heb, alleen sommige dingen mogen ze zo houden qwa kwaaltjes :+ Hoop dat t snel overgaat.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:13

Pipo, ik had eerder zelf ook echt het gevoel dat ik die operatie wilde, want 'dan was ik er maar vanaf', maar ik zie er ook heel erg tegenop, tegen de revalidatie.. Want die duurt schijnbaar erg lang.

Waarom is er bij jouw besloten een nieuwe erin te doen?
Wat kun je nu na 7 weken en waar heb jij nog moeite mee?

Toen ik 6 was en 2 operaties op 1 dag had en toen dus ook de hartklep vervanging had, zat ik de volgende dag alweer op de fiets door het ziekenhuis te crossen. Maar ik denk dat dat nu wel anders zal gaan :')

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:28

Froukje, wat schrikken zeg van je vriend! gelukkig valt de schade aan hem mee :(:) .

Ik heb mijn dag niet vandaag... stond vanochtend beroerd op en het is nog niet weg. Heb een heel raar en bijna onbeschrijfelijk gevoel op de linkerkant van mijn borst, en merk dat ademenhalen ook niet zo gaat als normaal plus dat ik werkelijk doodmoe ben. Hartslag blijft wel aardig laag (denk door de medicatie).
Hoop dat het morgen minder of weer weg is want ben morgen alleen thuis met de kleine.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 22:38

Hallo mensen

Las wat over voedingssuplementen dat zou best kunnen helpen. Een oud huisarts bij ons schreef vaak van vsm crateges complex oid daar hoorden we altijd veel positieve verhalen over.

Verder koud drinken tegen ritmestoornissen is bekend advies net als je halsslagader masseren of de trap op en af rennen.

Froukje wat ontzettend schrikken gelukkig is het goed afgelopen!

Calice doe je rustig aan?!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:41

Mistral, heb vandaag heel goed rust gehouden (vriendje heeft zelfs de paarden gedaan) maar het trekt maar niet weg. Voelt heel gejaagd ofzo. Twijfelde vandaag de hele tijd of ik de huisarts moest bellen.. niet gedaan maar hoop daardoor wel echt dat het morgen weg is. Trek niet zo snel aan de bel en HAP bellen ben ik al helemaal niet van :o .

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:42

Ik meld me hier even, ik heb het topic niet gelezen, maar zag dat er al een soort centraal topic over was.
Wat is wijsheid.

Ik heb af en toe last van dat mijn hart op hol slaat. Nu heb ik jaren geleden een hartfilmpje en wat foto's laten maken maar daar kwam enkel een kleine hartruis uit, niks ernstigs dus.

Nu heb ik het de laatste tijd weer wat vaker. Laatst werd ik er wakker van en vorige week had ik het ook ineens. M'n hart gaat vanuit het niets ineens heel hard tekeer en ik zie mn borst gewoon bewegen. Heb geprobeerd het te tellen, maar dat lukt niet echt omdat het gewoon te snel is. Na een paar minuten gaat ie meestal in een keer weer in het goede ritme. Dan klopt ie heel even niet en dan komt ie weer in het goede ritme. Verder heb ik op het moment dat het gebeurd geen pijn of wat dan ook. Daarnaast voel ik weleens dat ie overslaat enzo.

Echter zit het wel een beetje in de familie van mijn vaders kant. Mijn vader is in 2009 overleden op 55 jarige leeftijd door een hartinfarct, zijn ouders ook rond die leeftijd.
Dus je begrijpt wel dat dat ervoor zorgt dat ik er ook wat ongeruster over ben. :) Echter zei de huisarts destijds dat het niet schadelijk is als m'n hart op hol slaat. Moet ik dan toch weer een keer terug gaan en wat kan ik dan vragen? Of zou het toch geen zin hebben omdat er toen ook niks uit kwam? Bedankt alvast!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 22:58

Calice kan ik mij voorstellen maar aan de andere kant betaal je genoeg premie en heb je recht op goede zorg.
Bij twijfel kun je ook bellen al zul je dan toch langs moeten komen denk ik.

Saskiakefie gewoon weer heen gaan, vaak zijn ritmestoornissen onschuldig maar ook heel vaak niet. Daarnaast is het hinderlijk. Overigens is een hartfilmpje een momentopname en heb je daar met ritmestoornissen weinig aan of het moet op dat moment gevangen worden.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 05:58

Calice, ik hoop voor je dat je je weer wat beter voelt. Maar waarom niet heengaan als je twijfelt? Ik hoop voor je dat je vandaag goed voelt!
Saskiakefie gewoon heengaan hoor. beter een keer te vaak als een keer te weinig.

Nancy, ik moest er 1. Mijn aortaklep had nog maar 1 lip. Ik was heel erg moe en heel snel buiten adem op het laatst. Verder erg vage klachten die ik aan de fibromyalgie toeschreef. Ik heb in 1974 al een gaatje laten dichten dus ik was al eens te pakken genomen.Ik moet zeggen dat het me idd vies tegen valt. De dag na de operatie voelde ik me al beter dan voorheen, meer energie. Maar nu ,7 weken later doet mijn borstbeen nog steeds veel pijn en hetknakt.Het litteken bovenin en op de kruising onder mijn borsten doet ook pijn. Mijn 1e operatie hebben ze van links naar rechts gedaan onder mijn borsten, de 2e van boven naar beneden. Nu op die kruising staat t vel erg strak en is gespannen. Ik heb het mooi onderschat, ik dacht dat doe ik even.. maar superwoman komt wel weer, maar staat even in de file haha
Wat me ook tegenvalt is de hoeveelheid medicatie, ik zit nog steeds aan de 14/16 tabletten per dag, dat vind ik ook moeilijk. Maargoed. Binnekort naar hartrevalidatie misschien dat ze mij daar de antwoorden kunnen geven. Stomme dingen doen zeer zoals auto rijden terwijl ik eergister op mijn moeders motor ben gestapt en dat ging hartstikke goed. Zo dom!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 08:53

Oef, dat is niet niks :n Veel pijn dus, bah! :(:)

Van links naar rechts?? Heb ik nog nooit gehoord.
De mijne is ook gewoon verticaal en als ze gaan snijden, moet het weer open..
Daaag mooi genezen litteken :wave: :(

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:00

Dat was in 1974, toen dachten ze nog dat van links naar rechts bij meisjes mooier was omdat je borsten er dan overheen vallen en het minder zichtbaar zou zijn. Helaas is plaatsbepaling op jonge leeftijd van een toekomstige voorgevel ook erg moeilijk -O- en een litteken rekt niet zoals gewone huid... een flop dus :+
Misschien doet het ook zeerder dan een 1e keer je heb te maken met littekenweefsel en botwoekering. Want hoe dan ook je borstbeen is al een keer open geweest. Ik weet niet hoor maar dat denk ik.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:28

Wat een narigheid Pipo, van hieruit een dikke virtuele knuffel :(:)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:54

nou valt mee hoor, want ik weet uiteraard niet hoe anderen dit beleven/voelen, heb het in iedergeval mooi onderschat ;) Maar dank je wel. Ik denk Nancy dat het bij jou wat sneller heelt , Je bent jong! Ik zit bv al 8 jaar in de overgang :j (baarmoeder en eierstokken kwijt)zulke dingen spelen hopenlijk nog niet bij jou. :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 10:56

Wat balen Pipo dat je nog zoveel last hebt! Al is het natuurlijk geen kattepis wat er allemaal gebeurd is.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 06:17

Calice, hoe is het gegaan met je? Is het overgegaan of heb je toch maar even contact opgenomen?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 08:33

Ik heb een afspraak bij de huisarts vanmiddag. Ik wordt gek van dat litteken... littekenpijn??? wist niet dat dat bestond, maar wil er wel meer van horen/weten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 09:24

Goed dat je heen gaat Pipo! Laten ze maar vertellen waar dit weg komt.

Ben ook wel benieuwd Calice hoe het met je gaat?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:45

eigenlijk zit ik in een algemeen dipje nu :o ik kan niet eens lekker echt uit mijn vel springen door die betablokkers ofzo.. ben nu emotioneel en vreselijk gefrustreerd. Zal wel weer overgaan hoor, maar goed zit er nu even mee.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:56

Even vanaf mn telefoon, het rotgevoel trok gisteren tegen de middag aardig weg maar is er nu weer. heb net toch maar wel even de huisarts gebeld en kan om 11.10 even langskomen. dan maar even horen hoe en wat.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:22

succes Calice, weet je strakjes tenminste waar je aan toe bent!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:40

Pipo, wat vervelend dat je zo'n last hebt van je litteken. Zelf heb ik littekenpijn aan het litteken van de keizersnede (huidzenuwen zijn overprikkeld)

Met de huisarts ben ik niks opgeschoten... had een andere dan normaal dus ze kende het verhaal niet. bloeddruk was 150/90 en hartslag tegen de 100 maar ze dacht dat het vast aan het HA bezoekje lag dat het hoger was. Moet de dosis verapamil maar verdubbelen en wachten tot ik de uitslag van de cardioloog krijg de 24e.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 12:53

Gelijk heb je Pipo laten ze je maar vertellen wat het is!

Calice dat schiet lekker op maar is wel herkenbaar ik ga alleen nog maar langs mijn eigen huisarts niet meer naar een waarnemer.

Mijn werkgever gaat info opvragen over die reveal of je weer kunt werken de volgende dag enz
Toch krijg je altijd maar weinig informatie van de cardiologen. Er was een onregelmatigheid gezien op het filmpje ja zegt mijn werkgever wat voor onregelmatigheid. Tja geen idee dat hoor je niet.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:02

Calice, stom hoor. zei je niet.. dat is al dagen zo?!
Mistal, waarom doet je werkgever dat en niet jijzelf?
Jouw werkgever krijgt toch geen info over jou los?

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:04

Pipo, heb ik inderdaad aangegeven. Maar omdat ik een drukkend gevoel heb en geen steken? verwacht ze niet dat het iets acuuts is aan mijn hart oid.

Mistral, lijkt me niet dat je de dag na zo'n ingreep alweer vrolijk op je werk kan zitten toch?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:15

-O- moedeloos wordt je ervan

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:18

Ja ben meteen weer ontmoedigd om te bellen als ik me niet goed voel... Morgen moet ik naar de neuroloog en dan bespreek ik eerst even het ophogen van de verapamil voordat ik er mee start... heb van de neuroloog namelijk vaatvernouwers voor de migraine maar de verapamil zijn natuurlijk vaatverwijders...