[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 16:54

Ik ga vandaag wel lekker met mijn schema! Ben trots op mezelf :j
O: Magere kwark met een banaan en een handje muesli
T: plakje kruidkoek
L: Boterham met fricandeau en boterham met vlokken (allebei dubbelgevouwen dus halve porties beleg)
T: Om 2 uur een appel en om 4 uur een Wasa Vezelrijk cracker met schouderham. 3 bospenen.
A: Maaltijd salade van de Albert Heijn van 425 kcal met pasta, kip & paprika.
Dan vanavond waarschijnlijk nog iets van een schaaltje yoghurt :)

slakkenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:43

Hallo iedereen,

Hierbij deel ik eventjes mijn ervaring! Voor mij is het een hongerloze oplossing wat na al mijn maffe pogingen om af te vallen tot nu toe prima heeft gewerkt. Zelfs schoonmoeder is overtuigd (en die is niet zo makkelijk)

Wat misschien zal helpen is heel veel Rivella te drinken! Daar zit bijna niks in! (hoor je dat ook wel eens? 'je moet meer water drinken!' maar daar heb je helemaal geen zin in?) Ik heb voor de grap eens opgelet, een flesje cola zit al gauw 130 calorieën in, terwijl er evenveel rivella maar 13 in zitten! Ik viel van mijn stoel af toen ik het ontdekte! Ik ben nu dus al een paar weken aan de Rivella of water ipv andere frisdrank, en ik ben opeens mijn buikje kwijt! (+/- 3/4 kilo)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:34

Maar hoe zit het met de ingrediënten van Rivella? Bevat dat niet ook aspartaam etc? Ga ik eens naar kijken.. Ik vind het trouwens ook niet zo lekker :n

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:38

Ben je alleen zo veel afgevallen door rivella te drinken?
Aspartaam is toch zoetstof?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:48

Als ik rondkijk op Google vind ik geen specifieke ingrediëntenlijst maar kom ik wel vaak tegen dat er E-nummers en aspartaam etc. in zitten. Daarnaast bevat het ook koolzuur en dat is ook niet helemaal bevorderlijk. Voor een ander kan het misschien de oplossing zijn, maar ik laat het staan :)

slakkenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:05

Ik zal eventjes overtypen wat op de fles staat:

koolzuurhoudend water, melkserum (26%) voedingszuur (L(+) melkzuur) karamelsuikersiroop, zoetstoffen (cydaamzuur, acesculfaam K, Sacharine) natuurlijke aroma's, conserveermiddelen (kaliumsorboat, natriumbenzoaat).

Voedingswaarde per 100 ml
energie - 20 KJ = 5kcal
eiwit - 0 g
koolhydraten - 1 g
waarvan suikers - 1
vet - 0 g
waarvan verzadigd vet - 0 g
voedingsvezel - 0 g
natrium - 0,01 g

Ik vind het wel lekker spul, het lijkt een beetje op Spa appel! Normaal drink ik niet belachelijk veel, meestal Taxi of fruitsapjes waar heel veel in zit. Maar sinds ik aan de Rivella zit gooi ik zeker wel 1,5L per dag achterover! Voor de rest doe ik niets meer of minder dan normaal, ik werk thuis achter een computer en ik heb helaas geen ruimte en tijd om te sporten. Nu ik ik de afgelopen weken veel Rivella heb gedronken... heb ik ook geen last meer van vreetbuien, en na de afgelopen weken zit ik bij het avondeten wat sneller vol dan normaal. Totaal ben ik 3,7 kilo afgevallen in 5 weekjes. Voor mij werkt het, ik kan gewoon weer strakke(re) shirtjes aan zonder me te kapot te schamen voor mijn buikje.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:39

Als je voor de rivella heel veel callorie rijke drankjes dronk, dan denk ik eerder dat het daaraan ligt en niet aan de rivella.
dus gewoon het minderen van de callorieen, denk dat veel mensen niet in de gaten hebben hoeveel callorieen ze binne krijgen met drinken

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:55

Ik drink tegenwoordig ook wel rivella :D. Als ik het water echt even zat ben, of op een feestje ben waar ze geen water hebben, drink ik ook altijd rivella. Lekker en inderdaad niet zo slecht als andere frisdranken.

Ach, dat aspartaam gedoe altijd, ik maak me daar niet zo druk om :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:58

Ee feestje waar ze geen water hebben? Was de kraan stuk? Of was het ergens afgelegen in Afrika? :D haha.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 11:04

Haha :'), ik ga veel naar keten en tent feesten :D. Daar is vaak geen kraan met drinkwater.
Soms hebben ze spa rood, maar dat vind ik echt vreselijk vies.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 11:31

ice tea zero is ook super lekker en vullend :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:53

Mjetterd schreef:
Haha :'), ik ga veel naar keten en tent feesten :D. Daar is vaak geen kraan met drinkwater.
Soms hebben ze spa rood, maar dat vind ik echt vreselijk vies.

Goed punt. Had ik nog niet aan gedacht! Ik heb vanavond een tentfeest dus dat wordt ook mijn probleem :=

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:58

slakkenrace schreef:

koolzuurhoudend water, melkserum (26%) voedingszuur (L(+) melkzuur) karamelsuikersiroop, zoetstoffen (cydaamzuur, acesculfaam K, Sacharine) natuurlijke aroma's, conserveermiddelen (kaliumsorboat, natriumbenzoaat).

energie - 20 KJ = 5kcal
eiwit - 0 g
koolhydraten - 1 g
waarvan suikers - 1
vet - 0 g
voedingsvezel - 0 g
natrium - 0,01 g

Ik vind het wel lekker spul, het lijkt een beetje op Spa appel! Normaal drink ik niet belachelijk veel, meestal Taxi of fruitsapjes waar heel veel in zit. Maar sinds ik aan de Rivella zit gooi ik zeker wel 1,5L per dag achterover! Voor de rest doe ik niets meer of minder dan normaal, ik werk thuis achter een computer en ik heb helaas geen ruimte en tijd om te sporten. Nu ik ik de afgelopen weken veel Rivella heb gedronken... heb ik ook geen last meer van vreetbuien, en na de afgelopen weken zit ik bij het avondeten wat sneller vol dan normaal. Totaal ben ik 3,7 kilo afgevallen in 5 weekjes. Voor mij werkt het, ik kan gewoon weer strakke(re) shirtjes aan zonder me te kapot te schamen voor mijn buikje.

Dat je bent afgevallen ligt dus gewoon aan het feit dat je van calorierijk drinken over bent gegaan op drinken met weinig calorieën. Omdat je normaal bent blijven eten krijg je nu dus minder calorieën binnen in totaal ;)
Het ligt echt niet aan Rivella, dat is volgens mij gewoon een frisdrank, geen wondermiddel, haha :))

Als ik nu ineens Rivella ga drinken ipv water, thee en light frisdranken (want ik drink al bijna nooit iets met calorieën) val ik niet ineens af hoor!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 17:12

Mereltje schreef:
slakkenrace schreef:

energie - 20 KJ = 5kcal
eiwit - 0 g
koolhydraten - 1 g
waarvan suikers - 1
vet - 0 g
voedingsvezel - 0 g
natrium - 0,01 g

Dat je bent afgevallen ligt dus gewoon aan het feit dat je van calorierijk drinken over bent gegaan op drinken met weinig calorieën. Omdat je normaal bent blijven eten krijg je nu dus minder calorieën binnen in totaal ;)
Het ligt echt niet aan Rivella, dat is volgens mij gewoon een frisdrank, geen wondermiddel, haha :))

Als ik nu ineens Rivella ga drinken ipv water, thee en light frisdranken (want ik drink al bijna nooit iets met calorieën) val ik niet ineens af hoor!

Volgens mij bedoelde ze het ook niet als wonder drank. Maar als tip voor vervanger van cola bijvoorbeeld :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:24

Deze week 1.5 kilo kwijt!

Diëtiste heeft me wel al gewaarschuwd dat er een 'dipje' zit aan te komen,
dus weer een periode waarin ik tot max. 3 maanden op hetzelfde gewicht blijf staan...

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:44

Mensen.. Ik heb echt een shop onder mn kont nodig... Gaat echt niet goed zo..
Vrijdag ben ik de mist in gegaan.. En wou gister weer strak beginnen... Ging hele dag goed.. Tot ik in de avond ineens aan de Ben & Jerry ijs zat.. <3 Dus wou ik vandaag weer ECHT strak gaan starten.. En toch merkte ik dat toen ik net klaar was met werken en in de auto naar huis reed, ik ineens dacht.. Ach vanavond mag ik ook lekker B & J ijs hebben van mezelf.. Zo hard gewerkt!
Maar ik heb het niet gedaan! Heb een rijstwijfel gegeten en een glas crystal clear..
Maar ik merk echt dat ik in een dip terrecht kom..

Wie helpt me?!?!

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:34

Geen rijstewafel eten. Zit totaal geen voedingswaarde aan en vult niet waardoor je nog meer naar de Ben & Jerry's ijs wilt grijpen.
Pak gewoon een kommethe yoghurt ofzo, eiwitten vullen en het is ook nog goed ook. * Schopt *

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 03:17

*\o/* Ik ben erg blij *\o/*
Hééééél erg bedankt voor de tips die ik hier gekregen heb! Ben van maat 58 ( |( ) naar maat 38!! gegaan! :wow:

Had een nieuwe broek gekregen, maat 38... Was al wat shagrijnig omdat ik niet teleurgesteld wou worden en ik zeker wist dat het niet zou passen... Maar tot mijn verbazing... Hij past! :')
http://3.media.hyves-static.net/1503498802/6/zDoT/0/img1503498802.jpeg

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:28

Gefeliciteerd Daphne_!!! Wat een mooi resultaat! Hoelang ben je ermee beziggeweest??

@ Miloetje: Bedankt voor de tip... Vandaag weer een nieuwe dag, dus ik ga er gewoon weer fris en fruitig tegenaan haha... Ik wil tot zaterdag echt goed volhouden.. Dan gaan we namenlijk uit eten.. Scheelt dat ik vanaf gister tot a.s donderdag non stop moet werken.. En met mijn tijden weinig tijd heb om te eten haha... :P

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:47

Wow van maat 58 naar 38!!!

Ik had maat 58 en nu 48, heb dus nog wel een eindje te gaan :D

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:29

Daphne gefeliciteerd erg goed +:)+

Heeft iemand hier wel eens een sojameel pannekoek gemaakt?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:56

@Naamloos1, van mij krijg je ook een schop onder je kont :P. Kom op, even doorzetten en er over heen stappen :D! Ik hoor wel meer mensen die moeite hebben met dat ze geen ijs mogen eten. Ik ben gelukkig niet zo gek op ijs.
@Miloetje, goh ja, die rijstewafel, daar heb ik nog nooit zo over na gedacht. Een rijstewafel moet ik dus alleen gaan eten als ik even wat te knabbelen wil hebben, niet als ik zin in wat heb.
@Daphne, wat zie je er goed uit, hartstikke knap van je :D
@Cap2008,sojameel pannekoeken ken ik niet. Is dat een stuk beter dan normale pannekoeken?

Nou, dagje walibi heb ik heel erg goed overleefd! Helemaal trots op mezelf was ik! Had 3 meergranenbollen mee genomen, een kwart watermeloen, een pakje sultana en een hele komkommer. Daarbij 2 suikervrije energie blikjes en een flesje water.
Gisteren op de weegschaal gestaan, was weer goed te spreken over het resultaat. 4 kilo eraf in totaal nu!
Dit weekend zijn de ouders van mijn vriend weg en ben ik het hele weekend bij mijn vriend. We hebben gisteren boodschappen gedaan en heb heel veel snoep fruit gehaald.
Voor vanmiddag heb ik een bakje kersen klaar staan, als mijn vriend en zijn broertje aan de chips gaan :D.
Vanavond pasta met tomatensaus en gehakt, gewoon omdat ik mezelf dat gun!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:17

Gisteren gezondigd... Familiedag met de BOSK naar Burgers. Krijg je een mega grote choco muffin aangeboden :9
Die kon ik niet weerstaan. Verder best gezond gedaan en veeeeeel gewandeld in de dierentuin.

Vandaag weer goed begonnen

O: gekookt eitje, glas ontbijtdrink, plakje ontbijtkoek (ontbijtdrink moet ik wel doen, mijn maag kan niet veel vast voedsel verdragen op de ochtend dankzij en maagontsteking jaaaaren geleden (littekenweefsel))
10: kwart meloen en groene thee

rest volgt nog...

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:23

caj2008 schreef:

Ja, echt niet te eten.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:24

RubyRed schreef:
caj2008 schreef:

Ja, echt niet te eten.

Haha dat is duidelijk :')....

Trouwens, weet niet meer wie die opmerking over die komkommer maakte voor s'avonds, maar mijn vrienden hebben er ook heel hard om gelachen _/-\o_