Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AnoukS_ schreef:hoihoi!
Ik had een vraagje..
Ben aantal maand geleden gestopt met de pil, omdat ik die hormonen echt zat was. Had ook geen vriend, als anticonceptie was pil niet nodig dus. menstruatie is prima te handelen voor me. Ik ben sinds ik gestopt ben ontzettend opgeknapt, super lekker in mn vel enz, dus wil zeker niet terug aan de hormonen.
Met huisarts over gehad, en wil nu dus gaan voor een spiraaltje.(heb ondertussen wel weer een vriend) Hij wil m alleen niet zelf zetten, aangezien ik nog geen kinderen heb gehad en dan het plaatsen van een spiraal veel pijnlijker zal/kan zijn dan als je al wel 1 of meerdere kinderen hebt gehad.
Ik lees hier verhalen van mensen waarbij het nauwelijks pijn deed, of eventjes pijn deed, maar nu mijn vraag : hebben jullie al kinderen gehad dan of ook niet?
Ik heb net doorverwijzing geregeld naar gynaecoloog, dus ik hoor vast volgende week wanneer ik terecht kan, ben benieuwd!
Citaat:Vergeten in de derde week:
Pil vergeten in de derde week van de pilstrip, dan zijn er vier mogelijkheden: Pil alsnog innemen, strip afmaken volgens schema en 14 dagen condooms gebruiken; Pil alsnog innemen en nog 7 dagen de pil doorslikken(gebruik hiervoor de tabletten van een nieuwe strip). Na die 7 dagen moet u een stopweek inlassen. Op die manier bent u beschermd tegen een zwangerschap. Pil alsnog innemen, de strip afmaken en direct beginnen (zonder stopweek) met een nieuwe strip. U kunt tijdens die tweede strip wel last krijgen van een doorbraakbloeding, maar u bent wel beschermd tegen een zwangerschap. Neem de pil niet meer in en neemt u ook de rest van de strip niet meer in. U begint dan iets eerder met de stopweek. Na maximaal 7 dagen moet u weer met een nieuwe strip beginnen. Ook in dit geval bent u beschermd tegen zwangerschap.
Mars schreef:Ik moest ervoor betalen inderdaad, uit mijn hoofd 29,95 voor 3 strips.
Hoe dat zit als je onder de 21 zit weet ik niet exact, anticonceptie wordt dan wel vergoed, maar ik weet niet of dat voor alle pillen geldt. Als je even je apotheek belt kunnen ze je dat vast vertellen
phormicola schreef:AnoukS_ schreef:hoihoi!
Ik had een vraagje..
Ben aantal maand geleden gestopt met de pil, omdat ik die hormonen echt zat was. Had ook geen vriend, als anticonceptie was pil niet nodig dus. menstruatie is prima te handelen voor me. Ik ben sinds ik gestopt ben ontzettend opgeknapt, super lekker in mn vel enz, dus wil zeker niet terug aan de hormonen.
Met huisarts over gehad, en wil nu dus gaan voor een spiraaltje.(heb ondertussen wel weer een vriend) Hij wil m alleen niet zelf zetten, aangezien ik nog geen kinderen heb gehad en dan het plaatsen van een spiraal veel pijnlijker zal/kan zijn dan als je al wel 1 of meerdere kinderen hebt gehad.
Ik lees hier verhalen van mensen waarbij het nauwelijks pijn deed, of eventjes pijn deed, maar nu mijn vraag : hebben jullie al kinderen gehad dan of ook niet?
Ik heb net doorverwijzing geregeld naar gynaecoloog, dus ik hoor vast volgende week wanneer ik terecht kan, ben benieuwd!
Ik heb geen kinderen en ik vond het verschrikkelijk. Neem aub ook geen koperspiraaltje, dat ding veranderd je leven in een nachtmerrie
AnoukS_ schreef:hoihoi!
Ik had een vraagje..
lillytjuh schreef:Ja hoor dat merk je wel hahaha
Ik ben afgelopen nacht weer Onwijs ziek
Geweest van de migraine, tis mijn stopweek. Wordt er echt knetter van! Maak de ringen die er nog liggen op en dan stop ik er mee!
ladyAn schreef:Vergeef mij als deze vraag al 100 x gesteld is, maar ik was in de veronderstelling dat als je begint met het slikken van de pil en je begint op een willekeurige dag van je cyclus, dat je dan 7 dagen een extra voorbehoedsmiddel moet gebruiken. Nu lees ik op internet 14 dagen. Is er iets veranderd? Het was toch altijd 14 dagen? Belangrijk voor mij omdat ik hierover een discussie heb met een vriendin waarin ik graag mijn gelijk zou krijgenIn de bijsluiter van mijn pil staat alleen iets geschreven over starten op de 1e dag van je menstruatie of tussen de 2e en 5e dag van je menstruatie.
Lidewijke schreef:Zo, ben begonnen met de Nuvaring. Ben benieuwd. Bij de pil kreeg ik extreme vermoeidheid, dus ben nu heel aandachtig aan het opletten wat ik merk aan bijwerkingen.Ga het sowieso 3 maanden proberen, ik hou jullie op de hoogte!
Hoop dat mijn borsten terug gaan groeien.. Bij begin met pil zijn ze een maat gegroeid, heb een nieuwe bh-collectie aangelegd, en nu zonder pil zijn ze terug naar hun oorspronkelijke maat. Heb alleen het geld niet om er weer allemaal nieuwe te gaan kopen.
Citaat:Derde pilweek Vergat je de pil in de derde week? Dan zijn er twee mogelijkheden:
1) Je bent één pil vergeten, maar in week ervoor geen pil vergeten.
- Zonder stopweek doorgaan met een nieuwe strip.
- Direct een stopweek inlassen en daarna doorgaan met een nieuwe strip