knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sandorra

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:50

Zo ggk voor beide operaties....... nu rustig wachten tot volgende week...

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:12

Top Sandorra !! Laat maar komen zou ik zeggen ;)

@ Jipje_niekje: Hoe snel moeten die corticosteroiden aanslaan eigenlijk?
Ik zou er ook moedeloos van worden.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:23

@Mirranda: die cortico's zouden al wat moeten hebben doen. Maar na een minimale belasting bij de fysio is mijn knie alsnog weer reactief en niet zo zuinig ook helaas. Ik ben heel benieuwd wat meneer de fysio ervan zegt morgen...

@Sandorra: Dat heb je in elk geval al achter de rug! Laat het nu maar gauw de 31 ste zijn dan heb je de eerste al gehad :)

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:39

Ik ben vandaag gaan werken. Pff
Hadden ze me een zogezegd rustige (niet veel rondstappen) dienst gegeven.
Heb ik uiteindelijk de hele voormiddag moeten rondhollen om te weten wat er daags voordien gedaan was (we werken met beestjes die soms niet echt willen groeien, dus vaak is het wel handig om even te weten wat er moet verder gedaan worden). Was al blij dat mijn 'baas' me toch 2u geholpen heeft.
Knie heeft redelijk stand gehouden, nu weer aan het knagen.
Knie buigen is nog niet veranderd, dus nog steeds pijnlijk.

Hoop dat het snel begint te beteren.

Hier mensen ervaring mee als er een ontstekingsremmer/cortisone ingespoten wordt? Hoe lang tegen dat je echt verbetering voelt?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:08

@Jipje; he wat balen, dat is niet leuk! Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Merk je nu hij wat meer rust krijgt wel wat verbetering?
@Keandra; dat is vervelend zeg, vandaag nog last van je drukke dag gisteren?
@Iejoorr; hoe is het sporten gegaan? :(:)

Zijn er hier ervaringen met beugels die het paardrijden minder lastig zouden maken? Ik hoorde dat endurance beugels misschien fijner zijn dan gewone?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:36

Ik heb eigenlijk alleen gigantisch spierpijn in mijn armen. Benen zoveel mogelijk ontlast, squashen en badminton ook overgeslagen.

Geen ervaring met endurance beugels, maar ik merk dat ik op een westernzadel veel fijner dan zitten dan op een vzhzadel. Maar ik denk ook dat ik met het westernpaardje langere beugels heb (zit ik wat relaxter op vzh-paardje is wat schrikkerig dus zit automatisch wat korter)

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:11

Sandorra, wat vervelend dat je je zo kl*te voelt. Heel vervelend als je je medicatie niet in kunt nemen. Gaat het inmiddels al wat beter?

jipje_niekje, wat ontzettend balen zeg.... :(:)

Keandra, hopelijk valt het een beetje mee deze dagen, en ga je snel merken dat er verbetering komt. En anders moest je dacht ik aankomende week weer terug naar de arts, of niet?

_Kiki_, daar kan ik je helaas niet mee helpen, geen ervaring mee :) Sinds de eerste operatie heb ik niet meer mogen rijden (gelukkig heb ik geen eigen paard meer, dus het is geen ramp, al zou ik wel ontzettend graag willen!!), en dat heb ik dus ook niet gedaan op een illegaal kwartiertje spelen met paard van vriendin na ;)

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:21

Zo....kom net uit bed en onder douche vandaan :o ....Maar voel me 75% beter als gisteren en woensdag.....Beetje zweverig nog, en koorts is ook nog niet helemaal over....Eten en medicijnen blijven binnen :)... Dus gaat de goede kant weer op. Hoorde dat er voor morgen sneeuw wordt verwacht..... Fijn met krukken......Gelukkig morgen samen met ouders boodschappen doen.

Ik denk dat ik ook te horen krijg dat ik beter niet meer kan gaan rijden... zou het ontzettend erg gaan missen, maar gezondheid gaat voor.

Keandra rustig aan doen met werken... duidelijk zijn met wat je wel kan. Anders ben je straks weer een stap terug.
Kiki, ik heb dus ook geen ervaring met endurance beugels.
Nexthorse pas jij op met dat 'ilegaal' spelen ;)
Iejoorr Spierpijn is niet fijn maar door juist die spieren meer te gaan gebruiken is de spierpijn snel over.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:06

Fijn om te horen dat het weer wat beter met je gaat, Sandorra! Op sneeuw zit ik idd ook niet te wachten :n

Ja, ik pas op hoor! Heb het één keertje gedaan, alweer een hele poos geleden. De verleiding was te groot ;)

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:28

Vandaag terug gaan werken en dit weekend heb ik de wacht. Dus dan wordt het nog drukker.
Gisteren was de beste dag tot nu toe voor mijn knie.
Vandaag ging goed tot 9u. Nadien had ik weer dezelfde klachten als waarvoor ik maandag naar dokter geweest ben.
Een geluk dat ik een afspraak heb voor volgende week woensdag. Hoop dat het toch niet nodig is om te gaan.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:43

Zie dat er nog een hoop gekwakkeld wordt hier, balen.

Ik doe niet zoveel, hou voornamelijk rust en dat helpt wel maar als ik iets meer doe voel ik weer van alles verschieten.

Mijn dochter heeft Sprenger beugels, bow balance. Die heb ik voor haar gekocht voor de veiligheid maar ze zijn ook ontworpen voor mensen met knie en enkelproblemen. Ze werken namelijk schokdempend. Niet goedkoop maar ik kan ze echt aanraden.

Helaas kan ik zelf nauwelijks paardrijden en ik heb nog wel een paard. Een voor een groot deel werkloos paard. Baal daar behoorlijk van.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:17

Keandra, hopelijk is de afspraak inderdaad niet nodig, maar indien wel is het fijn dat hij alvast staat :)

Percy, vervelend, schiet ook nog niet echt op...

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:19

Ik ben echt aan het aftellen. Nog 1 weekje examens, en dan heb ik gelukkig een weekje vakantie.
Slaap nu echt nog hooguit een uurtje of 4 alles bij elkaar, en hou dit uiteraard niet eeuwig vol. Van de week toch maar even naar de huisarts misschien, om wat sterkers te krijgen voor nu de examens zodat ik hopelijk wat kan bijslapen :)

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:56

wat voor opleiding doe je nexthorse?

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:59

Ik studeer diergeneeskunde, in Gent.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:06

Zo das niet erg gemakkelijk hoeveelste jaar?
Lijkt nij erg moeilijk.. heel lang getwijfeld uiteindelijk gekozen voor paraveterinair.
Ikheb dus de opleiding gedaan. Werk niet meer bij da praktijk wel gedaan. O.a stage gelopen in Emmeloord erg leuk en zeer leerzaam.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:06

Ik zit nu in de derde bach/1ste master (doe van beide jaren vakken).
Makkelijk is het inderdaad niet, en al helemaal niet omdat ik veel lessen moet missen en nu geen kliniek kan lopen en dus sowieso vertraging oploop. Maar goed, ik zit helemaal op mijn plek op die opleiding, dus dan moet het maar :)
Leuk dat je bij Emmeloord stage hebt gedaan! Waarom werk je nu niet meer bij een da?

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:32

Denk dat de beste dagen na die inspuiting gepasseerd zijn. ;(
Had vandaag op het werk weer even last als vorige week zondag. Ook vannacht weer wakker geworden door de last in die knie.
Ben blij met mijn afspraak woensdag.
-O-

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:46

Halve dag gewerkt. Heeft niet goed uitgepakt helaas.. heel erg steken!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:41

Meiden een dikke knuffel :(:)

Niet echt bijgelezen; zit op mobiel.
Vandaag best druk dagje gehad; voetbalveld, open dag school, springles kijken, zoontje ophalen op voetbalveld. Zit nu op de bank met kussen onder mijn knie. Toch iets te veel. En ja ik kon het niet laten om een paardje uit te stappen. Nog even volhouden tot woensdag.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:36

:(:)

Deze knuffel is voor jullie :)

Ik lees steeds weer dat de een voor de ander toch weer vastloopt. Inspuiting of niet, rust of niet, iets te zware fysio........ noem maar op.

Ik hoop oprecht dat jullie ook de zon weer gaan zien en net als ik weer normaal of redelijk normaal kunnen functioneren en sporten dit jaar.
Ook bij mij heeft dit 6 jaar van mijn tijd gekost en 3 operaties verder, maar nu eindelijk met het gewenste resultaat.

Dus bij deze wilde ik jullie een hart onder de riem steken :j

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:26

Zo ik kom voorlopig niet meer buiten...... Vanavond dacht ik wel effe patatje te kunnen gaan halen. Heel voorzichtig over de straat (die er niet glad uit zag i.v.m strooien en kapotgereden auto's) Ben veilig bij snackbar gekomen. Terwijl ik zat te eten, is het buiten gaan ijzelen. Dat had ik niet door. Kom dus buiten en ga me daar onderuit...... Gelukkig niet zo heel zeer gedaan. Alleen aan schaafplek op mijn hand en heup aan de Linkerkant. Rechts gelukkig niets geraakt en doet ook niet meer pijn als anders... Ik blijf voorlopig binnen met ijzel/sneeuw en gladheid.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:37

Mirranda, wat ontzettend lief van je! Ik weet dat jij ook een moeilijke en lange weg achter de rug hebt, maar je hebt volgehouden en kijk waar je nu bent! Ik hoop echt dat het nu goed blijft gaan, en je steeds weer een beetje meer kunt, want dat verdien je echt :)

Voor alle knie-lotgenoten waar het even niet zo goed mee gaat :(:)

Sandorra, gelukkig heb je je niet al te ernstig beweerd! Groot gelijk dat je nu extra voorzichtig doet.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:07

Voorzichtig Sandorra. Gladheid zonder knieproblemen is al link maar met helemaal.
Gelukkig heb je niets gebroken.

@ Nexthorse: Dank je. Dat is nu precies wat ik ermee bedoelde te zeggen. Hou vol iedereen, er komt een dag dat je weer bergop gaat :j

Nadat ik gisteren weer een rondje hardlopen had gedaan voor de gein eens op de weegschaal gaan staan (doe ik normaal nooit). Ben ik dus mooi al 10 kg afgevallen sinds begin november :D
Die kilos zijn er na mijn ongeluk gratis bijgekomen in de loop van de tijd. Ik ben al geen grote eter, maar heb wel aanleg en sporten is dus een must voor mij. Aangezien ik sinds november steeds beter en meer ben gaan bewegen gaat het met mijn overgewicht ook langzaam weer de goede kant op.
Nog 15 kilos te gaan, maar die ga ik ook vast om zeep helpen :+

Gisteren overigens bij mijn 10 jarige haf wezen kijken die de regiokampioenschappen liep (wordt in de sport uitgebracht door mijn instructrice). Heb weer genoten van de proef en wat raak je daar gemotiveerd van :j
Proef was netjes, maar jury puntte heel laag. Maar ach, Hippiade was toch niet realistisch als er maar 4 van de 24 door mogen en je als enige haf tussen hoogbenig dressuurbloed moet starten.
Was een mooie afsluiting van het Z2. In maart ZZL debuut.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:09

Mirranda, wat goed! Knap hoor!
En wat leuk ook dat je haf het zo goed doet in de sport :)