Handboogschieten, wie nog meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Murthul

Re: Handboogschieten, wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 01:10

LZP >> MWS :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:44

Heerlijke dag! Fantastisch mooi weer bij het schieten, zalig! {:}
Het ondenkbare is gebeurd: ik zat in de auto op de heenweg. Dacht de hele tijd: het lijkt of ik iets ben vergeten. Armbescherming! Auto stilgezet langs de weg om te checken, maar ik had alles echt in m'n tas gestopt. Zelfs migrainemedicatie meegenomen. Stuk verder, bijna bij de snelweg. Ik zat nog eens even te bedenken dat ik zin had in de dag, en reik even naar m'n boog, die altijd over de voorstoel ligt... maar nu niet! Ik realiseer het me meteen: (*&^*^%#@%$ M'N BOOG LIGT NOG THUIS. Omgekeerd, zachtjes vloekend weer naar huis gekard, boog ingeladen, weer op weg... Gelukkig dat ik -aanvankelijk- zo vroeg was, anders had ik het nooit gered.
Ik zat in een leuke en gezellige groep, drie Belgen, drie Nederlanders (inclusief mijzelf). Allemaal ervaren schutters, dat was leuk want die hebben een behoorlijke voorraad 'handboogverhalen'. Ik was de enige vrouwelijke schutter en de enige met een ruiterboog, de rest allemaal heren met jachtbogen. Voor zover ik een underdog-gevoel had, verdween dat overigens snel - ik had een topdag en eindigde met de hoogste score van onze groep. :D
Het was ook een leuk uitgezet parcours, geen echte rotdoelen maar zo hier en daar wel een leuke uitdaging met tak of boomstam waar het even zoeken was naar het goede venster. Er was ook een hilarisch doel: daarbij moest de schutter plaatsnemen op een levensgroot hobbelpaard, dat vervolgens door een groepsgenoot werd aangedreven en dus ging hobbelen. :') Ik moest achterstevoren in het zadel gaan zitten omdat ik linkshandig ben en het paard stond opgesteld voor rechtshandige schutters. :Y) Hobbeldehobbelde - zap, eerste kill. _O-
Verder ook serieuze doelen waarbij ik kon denken: deze moet ik kunnen hebben! Is ik ook leuk, zeker als het dan ook lukt!
Met een totaalscore van 364 punten (parcours van 30 doelen) ook een eerste prijs mee naar huis mogen nemen. Zeeeeeer voldaan! *\o/*

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:37

Wow wat goed zeg! Gefeliciteerd! *\o/* En wat grappig, met zo'n hobbelpaard.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:47

Geweldig! En gefeliciteerd!!
Ik had graag jouw schot gezien vanaf het paard! :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:48

Thanks!
Ik heb alleen een groepsgenoot op de foto. Je moet mij dus even achterstevoren denken. :))
Je ziet de target net achter een boom uitsteken, een lichtbruine bever geloof ik.
Dat suffe trappetje ook. :')

Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:11

Achterstevoren _O- haha, ik zie het voor me. Dat trappetje, ach, niet iedereen kan makkelijk op een paard stappen :P

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:28

Leuke foto's! Fijn dat het een leuk dagje is geweest *\o/*
Wij mogen volgende week zondag weer...naar Unicorn in Gemert :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:41

Succes en veel plezier alvast Timbers! Ik heb m'n bevestiging voor de 3D in het Historisch Openluchtmuseum ook binnen. Het zou leuk zijn om elkaar daar eens een keer te ontmoeten. :j
Wil het inmiddels al wat meer naar je zin met de ruiterboog?

Trappetje was natuurlijk om de rug van het paard te ontlasten, al die ruiters die moesten op- en afstijgen... :D
Laatst bijgewerkt door Elanor op 24-08-14 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:45

Ah leuk! Groepsindeling in Eimdhoven mag je zelf maken dus wie weet kunnen we bij elkaar in de groep ;)

Ruiterboog blijft nog even op de plank.....ik schiet eigenlijk net lekker met de jachtboog dus ga ik daar even mee blijven trainen en maak zo nu en dan een uitstapje :D maar vooralsnog hou ik het even bij de jachtboog (ach het was maar een ruiterboog van 100€ dus het is niet zo dat er nu kapitalen op de plank liggen en ik blijf het een mooie boog vinden <3 )

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:49

Ik was eens aan het rond kijken voor 3D wedstrijden bij mij in de buurt en kwam een wedstrijd in Steenwijk tegen. Wel een target wedstrijd...
Kan iemand mij vertellen wat dat inhoudt? O:)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:57

Dat zou leuk zijn Timbers! We moeten t.z.t. maar eens kijken of dat lukt. :j
Ik kan het me voorstellen, ik schiet ook amper met mijn zelfgebouwde flatbow - het gaat veel te fijn met m'n ruiterboog. En het is ook al leuk om er zo nu en dan alleen even mee te 'klooien'.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee Ashley. Ik zou denken dat het een wedstrijd is binnen op blazoenen, maar ik kan het best mis hebben. Wellicht kun je even een mailtje sturen naar de organisatie om te vragen hoe de wedstrijd eruit ziet?
Misschien ken je site al, maar dit is een ideale wedstrijdkalender waar ook veel 3D's op staan: http://www.boogwereld.nl/kalender-2/

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:02

Door dat lijstje ben ik inderdaad net gegaan! Ik had al het vermoeden dat het iets binnen zou zijn, want ze hebben het over 18 meter.
Op het lijstje kwam ik ook nog de 3D wedstrijd op Kasteel Doorwerth tegen en dat lijkt mij echt een geweldig parcours! Neem ik toch maar even in overweging!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:04

Schrijf je snel in voor Doorwerth in dat geval. De wedstrijd zit eigenlijk vol, maar je kunt je nog aanmelden voor de reservelijst. Ik vernam vandaag van iemand die in de organisatie van die wedstrijd zit, dat ze gaan proberen alle reserveschutters te laten deelnemen als het even kan. Daar was ik blij mee, want ik stond al op de reservelijst - het lijkt mij ook een geweldige wedstrijd!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:48

Doorwerth gaan wij sowieso heen *\o/*

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:48

Wat geweldig gedaan Elanor! Proficiat met de eerste plek :)
En wat een hilarische toestand met dat hobbelpaard.
Petje af voor die eerste kill op dat ding :D

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:52

Ik ben begonnen aan het maken van pijlen (ze hangen momenteel te drogen in het schuurtje).
En zometeen ga ik aan de slag met het maken van een boogzak.

Diverse mensen hier maken pijlen, en ook boogzakken.
Maar ik zoek me een ongeluk in dit topic om de foto's en teksten terug te vinden ;)

Is het een idee om - naast dit lekkere kletstopic - een nieuw topic te maken waar we ervaringen kunnen delen met het maken van pijlen, boogtassen, en andere toebehoren?

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:57

Prima idee :j

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:43

OK, dan ga ik me eens even wijden aan de kick off van een nieuw topic.

By the way, ik heb opgevangen dat er in Elmpt (Duitsland, vlak over de grens bij Roermond) aan handboogschieten te paard wordt gedaan. Ze zitten op facebook onder "Ponyhof Heynckes", voor de geinteresseerden onder ons.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:38

Unicorn is een aanrader! Super leuke wedstrijd met uitdagend parcours....ik had vrijdag weer wat les gehad en was mijn interne vizier helemaal kwijt dus helaas een bagger score, maar super genoten :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:29

Helaas te ver voor mij Jazzit, maar leuk dat er meer mogelijkheden ontstaan voor horsebackarchery!

Da's dan toch geen beste les in dat geval Timbers... :D Gelukkig heb je wel een leuke dag gehad! :j

ik heb bericht dat ik mee kan doen in de Doorwerth! Yes! *\o/*

Ben ook vast een nieuw setje pijlen aan het maken. Gewoon omdat het leuk is om te doen als het nog niet 'nodig' is.

Afgelopen week heb ik nog even meegedaan met de laatste training van de deelnemers aan de Invictus Games (een soort Olympische Spelen voor militairen die op enige wijze gewond zijn geraakt) . Ze hebben hun trainingen gevolgd bij de vereniging waar ik lid ben. De laatste training was een oefenwedstrijd. Ik ben uiteraard volledig ingemaakt - in dit geval maar goed ook. Het zijn ongelofelijk bijzondere mensen allemaal, wat een kracht zit daar. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze blog: https://www.defensie.nl/actueel/weblog/invictus-games/2014/i-am-invictus. Het wordt ook heel professioneel aangepakt met grote betrokkenheid, zeer bijzonder om mee te maken. Ze gaan zeker een super prestatie neerzetten!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:38

Elanor schreef:
Da's dan toch geen beste les in dat geval Timbers... :D Gelukkig heb je wel een leuke dag gehad! :j

Het was wel een hele goede les....meer vanuit mijn rugspier lossen enzo en mijn selfnocks waren iets te kort zodat ik ze van de boog trok en dus "mediteraanse" grip moest gebruiken in de les -O- tja dan is de kalibratie helemaal weg helaas. Maar het was een top dag :j Maar Ron de trainer is echt een super schutter...gebruikt altijd van die kleine gele stickers om op te schieten en schiet ze dan in een keurig groepje :P )

Hier weer 6 pijlen erbij....3 met fletching tape....handig spulletje, ben benieuwd of de veren goed houden daarmee. Wel een gepriegel om het bovenste laagje er af te halen, maar geen gezeur met lijm die 45min moet drogen :=

Enne leuk Eleanor! Ben je er het hele weekend? Wij wel met z'n 3en, inclusief (voor mij vegetarische) BBQ +:)+

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:30

Waar moet je allemaal rekening mee houden bij het zelf maken van pijlen? Is het gewoon een houten schacht bij een houten boog is goed? Het lijkt me leuk om eens te proberen, maar niet als ik er vervolgens niet mee kan schieten natuurlijk.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:25

Ik heb twee posts geschreven op pagina 23 van dit topic waar je wellicht wat aan hebt Julius. Eentje gaat over wat voor spul je in elk geval nodig hebt (er is natuurlijk nog veel meer als je vol in het pijlen-maken wil storten) en ietsje lager op de pagina een stukje over de spinewaarde van de schachten die je kiest. :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:58

Mag ik me hier melden? :o

Ik ben anderhalve maand (ongeveer?) geleden begonnen met boogschieten :) Vriendlief had dit toen 'ie jong was al eens gedaan en wilde weer beginnen en dus deed ik mee. En het is eigenlijk wel heel leuk :D

Ik schiet hier nu 1x per week bij de club (allemaal mannen, gemiddelde leeftijd 50+). Maar ze helpen me erg goed. Ik schiet daar met een recurveboog met vizier en aluminiumpijlen (is van een oud lid van de club en alleen voor degene die goed onder de boog staan :+ ) en thuis heb ik een flatbow met houten pijlen. Allebei rond de 20/22 lbs.

Ik ben nu 3x bij de club gaan schieten en dat gaat eigenlijk heel erg goed. Flatbow shciet ik in de tuin op een appeltje en dat gaat eigenlijk ook heel leuk...
Misschien dat ik komende week (op aandringen van de club) mijn eerste competitie heb!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:50

Gaat er nog iemand dit weekend naar het NK runarchery in Zoetermeer? Wij doen met zn 3en mee :D