Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninus

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 07:59

Grappig, wij gaan nu rap richting de 4 maanden en hebben ook echt het idee dat het lichaam weer wat normaal gaat functioneren, heel fijn :))
Bij mij was het geen hongergevoel, maar een enorme onrust en dat is, zelfs voor mij, vermoeiend :):) :D
Manlief is nu bezig met de strijd tegen de kilo's (denk een kilo of 4 in 4 maanden, hij is in die tijd ook naar een zittend beroep gegaan), want hij pas niet meer in zijn rijbroeken en krijgt geen nieuwe :D

Al met al gaat het lekker en word ik steeds blijer met de beslissing niet meer te roken, heb nu eens in de week moordneigingen in plaats van een paar keer per dag :+ Komt goed :j

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:31

Ook ik kan me weer melden. Was 7 mnd gestopt, helaas door stress ed. weer 1 maand of 2 maanden gerookt maar vanaf vandaag is het weer klaar. Ga het eerst afbouwen en daarna ook stoppen ... heb zo een hekel aan het roken ...

tevens ga ik kijken of banen zwemmen wat voor mij is. Lijkt me erg leuk en het is goed voor de spieren !

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:36

Ik meld me ook! Ik ben al bijna een maand gestopt! Ik was er ineens helemaal klaar mee en ben zo gestopt. Ik rookte al erg lang een pakje per dag! Heb er ook helemaal geen moeite mee, ik moet zeggen dat ik dat best raar vind. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:20

Ik meld me hier ook maar weer eens. Meerdere keren hiervoor gemeld, maar was er toen niet klaar voor.
Dit keer na het behalen van mijn diploma en het vieren van mijn vakantie, daadwerkelijk de keuze gemaakt om te stoppen.
Dat is nu twee weken geleden en moet zeggen dat ik er totaal geen moeite mee heb.
Rookte toch al zeker zo'n 12 jaar, ongeveer een pakje per dag.
Het lijkt al wel helemaal uit m'n systeem verdwenen (ook uit m'n hoofd) ;)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:55

Ben nu ruim 4 maanden gestopt *\o/* maar wat heb ik een paar moeilijke momenten gehad in de vakantie afgelopen week |o .
Gelukkig kreeg ik van mijn vriend absoluut geen peuk en ook geen trekje, anders had ik gegarandeerd die peuk opgestoken :j .
Pfff lijkt wel of het moeilijker wordt :? . En die pillen werken ook verslavend dus kan ik daar zo ook van gaan afkicken 8)7

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:35

Ik wil me hier ook melden (als er nog meer stoppers zijn? Het topic was zo stil :D )

Ik heb 1,5 jaar geleden een stopperiode gehad van bijna 6 maanden, maar toen toch weer begonnen.
Nu is het morgen weer zover, morgen ga ik mijn laatste sigaretten roken, en daarna is het klaar met dat gerook.

Ik vind het ook vies en het stinkt en heel mijn lichaam is soort van verdoofd door die rotzooi!
Dus hoogtijd om heft in eigen hand te nemen en mijn lichaam weer gezonder te krijgen.

Vorige keer ben ik tegen bepaalde mensen heel vals geworden, al mijn frustratie projecteerde ik op iemand en die kon echt geen goed meer doen, dus ben heel benieuwd hoe dat deze keer zal gaan :D

Wie steunt mij? En wie kan ik steunen?

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 07:37

Heel veel succes!

Hier bijna 5 maanden gestopt. Voelt wel redelijk normaal nu om niet te roken, maar na een paar biertjes in de kroeg of op het terras vind ik het nog wel wat lastig :D maar nog een keer door deze hel gaan wil ik niet, dus ik begin er niet meer aan :+
Missie om beneden de 60 kilo te blijven is gelukkig geslaagd, daar was ik nog het meeste bang voor :oo

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 08:14

Oh man... %) Bijna vier maanden gestopt maar de afgelopen week is het ZO moeilijk. Heb er nog niet zoveel moeite mee gehad als nu. Hopen dat dit snel weer afzwakt, dit is zo niet tof :')

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 08:39

Succes Mister ;) . Als ik het kan, dan kan iedereen het :j .

Ben nu ruim 5 maanden gestopt en nog geen één peuk aangeraakt *\o/* . ben alleen lichtelijk verslaafd aan de pillen die me hebben helpen stoppen := dus dat is iets minder, maar ja beter dan roken hé :D .
Merk wel dat ik iets ben aangekomen, maar ca 3 kilo valt me op 5 maanden nog reuze mee :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 08:42

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:47

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:58

Citaat:
Oh man... Bijna vier maanden gestopt maar de afgelopen week is het ZO moeilijk. Heb er nog niet zoveel moeite mee gehad als nu. Hopen dat dit snel weer afzwakt, dit is zo niet tof

Ja , dit zakt weer af en flakkert af en toe weer op.
Sterk zijn , het zou toch eeuwig zonde zijn om na 4 maanden t bijltje erbij neer te gooien en weer te roken.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:05

Dit is voor mij nog maar dag 1!
Maar ik blijf gewoon lekker bezig en denk er eigenlijk niet echt aan, donderdag moet ik weer gaan werken, dan zal het wel een strijd worden denk ik, daar rookt iedereen en ook overal, maar ik ben wel van plan om het vol te houden.
Ik baalde vorige keer ook zo dat ik toch weer begonnen was, dus dat gebeurt me geen tweede keer.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:43

Citaat:
daar rookt iedereen en ook overal, maar ik ben wel van plan om het vol te houden.
Ik baalde vorige keer ook zo dat ik toch weer begonnen was, dus dat gebeurt me geen tweede keer.

Dat zal best zwaar zijn.Gewoon volhouden en niet pakken die sigaret .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:58

Anderhalve maand en nog steeds lekker bezig :) Ben superblij dat ik gestopt ben met roken.
Heb zoveel meer energie, in de zin van tijdens het sporten. Af en toe nog nergens zin in, maar dat verandert vast ook nog wel..

Kortom lekker verder gaan *\o/*

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:38

Ik ben alweer een x aantal weken geminderd en nu sinds 5 dagen gestopt. Zwem nu 1 keer per week banen en ben van heel de tijd uitpuffen naar 30 minuten aan een stuk door zwemmen gegaan (na 4 keer zwemmen) Dus het gaat de goeie kant op!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:28

Ik zit in dag 2, en het is af en toe een beetje vreemd.
Normaal rook ik altijd in de auto, op stal, aan de foon, na het eten, enz, kortom bijna altijd! En nu is het echt zo van: dan maak ik dit af en dan een peukje, oh nee dat deden we niet meet, hmm glaasje water dan? :D

Maar ik ben ervan overtuigd dat ik het deze keer wel vol ga houden!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:41

Ik doe met jullie mee jongens. Dag 1.
Ik kan het ook gewoon echt niet meer betalen, ik vind het niet lekker meer en heb constant hoofdpijn.
Grappig dat je dan niet rookt en je wil het alweer, terwijl je het niet eens lekker vind.

In ieder geval. Ik ga het volhouden nu, dat moet!

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:17

hey hey allemaal!

Hoe gaat het stoppen bij jullie?
Ik heb ook eindelijk besloten om te gaan stoppen! :j

Heeft iemand nog tips?
(aangezien er nog 3 anderen bij mij in huis roken... en niet zo'n klein beetje ook!)

Liefs Tamaraaaaa

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:42

Ik ben inmiddels 7,5 maanden gestopt & echt geen enkele keer de behoefte. Terwijl vriendlief & schoonpaps (waar we momenteel bij inwonen) allebei roken.

Denk dat het gewoon de speekwoordelijke knop is,die is omgegaan.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:41

Bijna 6 maandan gestopt *\o/* . Heel soms zou ik er best eentje willen, maar ik neem er geen hoor ;) .
Ben alleen iets verslaafd aan de pillen, maar ja, beter dan roken hé :D

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:43

Mijn vriendje rookte maar is voor mij gestopt! vindt ik wel heel erg lief <3
Hij stopte omdat ik niet rookte.

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:46

Vanaf zondag stop ik voor 100 %!! En het gaat me lukken!

heeft er iemand nog tips voor als ik toch graag een sigaret zou willen roken? :o

Hoe is het met de stoppers verder?

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:31

Geen tips, gewoon niet doen :+

Hier ook bijna een halfjaar en de moeilijke momenten blijven :)) daar heb ik me inmiddels al bij neergelegd. Maar het is niet te vergelijken met de eerste dagen :n even geduld en de neiging om te gaan roken is weer weg :j Mijn man heeft er dan weer helemaal geen last van, die denkt er geen moment aan, heeft het ook geen dag zwaar gehad, om gek van te worden af en toe :D

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:47

Mensen!! ik weet een super goeie motivatie! :D
(voor de beginnende stoppers)

Als je bijvoorbeeld 2 weken gestopt ben koop dan een kleinigheidje voor jezelf :D en herhaal dit!
Je hoeft heus niet iets te kopen wat hartstikke duur is 2 euro 50 is ook een beloning!
En als je dan bijvoorbeeld een half jaar oid gestopt ben koop dan dat ene dekje/tafeltje Wat dan ook wat je al zolang wou hebben! nu kun je ervoor sparen het scheelt namelijk een hoop geld als je bent getopt! :D