Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:45

Jolandje heb je tai chi al eens overwogen? Het ontspant je spieren en zenuwen. Je word er soepeler van, geen belasting door gewichten of zo, geen geren. Je kan het gewoon thuis in je huiskamer doen, zelfs zittend in een stoel. In je eigen tempo. In china worden ze er oud mee :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:48

aikon schreef:
Jolandje heb je tai chi al eens overwogen? Het ontspant je spieren en zenuwen. Je word er soepeler van, geen belasting door gewichten of zo, geen geren. Je kan het gewoon thuis in je huiskamer doen, zelfs zittend in een stoel. In je eigen tempo. In china worden ze er oud mee :D

nee dat heb ik nog niet gedaan, maar ik zou ook liever iets in groepsverband of onder begeleiding doen, mijn zelfdiscipline is niet geweldig :o

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:57

Die van mij is ook ver te zoeken (zelfdiscipline dus) Maar tot nu toe gaat het om de dag nog steeds goed :D De dichtstbijzijnde groep voor mij zit een uur auto rijden verder. Misschien is er bij jou in de buurt wel wat (bij sportscholen word het wel gegeven en bejaarde centra/verzorgingshuizen)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:07

Vandaag hele middag in Oldenburg gelopen. Kreeeg veel pijn in mijn heupen enzo. Nu lekker in bad om mijn lichaam rust te geven en warmte.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:43

JonneN schreef:
Bij mij in de behandelgroep moesten mensen met artrose hun schema wel degelijk wat aanpassen omdat sneller schade gedaan wordt... daar hoorde ook lagere intensiteit bij.

Het is vooral een langere warming-up, zo is mijn ervaring. En uiteraard heeft het zin om overbelasting te voorkomen, maar eigenlijk geldt dat voor iedereen. (Er is een kreet "traumatische artrose", het afscheuren van stukjes kraakbeen. Dat gebeurt vooral als de kwaliteit al slecht was, maar gymnasten die regelmatig loeihard op hun voeten landden hebben het ook regelmatig. )

Citaat:
Fibromyalgie is in dat opzicht wel wezenlijk anders dan artrose, omdat er geen beschadigingen zijn...

Fibromyalgie is wel degelijk hard te maken, en oorzakelijk verwant aan artrose. Beiden hebben te maken met de pH van het lichaam en beiden kunnen samenhangen met stapeling van urinezuur. (Maar een duidelijke röntgenfoto met iets dat niet gaaf is heb je idd niet bij fibromyalgie. )

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:18

Fibromyalgie is (volgens mijn reumatoloog) een chronisch verzuurd lichaam, waardoor de celstofwisseling verstoord is.
Ik ben nu begonnen om mijn lichaam te ontzuren door detox thee te drinken en merk wel degelijk verschil. Ook probeer ik suiker zo veel mogelijk te beperken wat goed resultaat geeft.

Ik spuit ook b 12 om de zuurstof toevoer naar mijn spieren de bevorderen. Nu ik met de thee begonnen ben hoef ik minder te spuiten.

Mijn reumatoloog adviseert om niet intensief te sporten, want dan verzuren de spieren. Je moet niet over je grens gaan

Zijn er fibro mensen die boven staande al eens geprobeerd hebben?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:34

maringe, die thee, dat klinkt als iets wat ik ook wel wil proberen, wat is dat voor thee? heb je er misschien een plaatje van?

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:04

Waar kan ik die detox thee kopen?

Ik heb momenteel niks voor mijn fibromyolgie.

Pfff heb al een paar dagen weer goed last van mijn nek. Meeste pijn zit links. :(

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:06

Ze hebben bij De tuinen mij deze geadviseerd. Mijn reumatoloog had het over 7x7 thee, maar die hadden ze niet bij de De Tuinen.

De thee is van "Yogi Tea" en dan Detox. Als je googled zie je een plaatje
Het is op basis van de kruiden Zoethout, paardenbloem en anijs.

Ik ben nog wel op zoek naar 7x7 thee, maar dit zal wel online bestellen worden

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:41

maringe schreef:
Ze hebben bij De tuinen mij deze geadviseerd. Mijn reumatoloog had het over 7x7 thee, maar die hadden ze niet bij de De Tuinen.

De thee is van "Yogi Tea" en dan Detox. Als je googled zie je een plaatje
Het is op basis van de kruiden Zoethout, paardenbloem en anijs.

Ik ben nog wel op zoek naar 7x7 thee, maar dit zal wel online bestellen worden

Ik zou eens kijken. Als ik dat zo hoor is het thee zonder thiene ofzo

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:09

maringe schreef:
Fibromyalgie is (volgens mijn reumatoloog) een chronisch verzuurd lichaam, waardoor de celstofwisseling verstoord is.
Ik ben nu begonnen om mijn lichaam te ontzuren door detox thee te drinken en merk wel degelijk verschil. Ook probeer ik suiker zo veel mogelijk te beperken wat goed resultaat geeft.

Ik spuit ook b 12 om de zuurstof toevoer naar mijn spieren de bevorderen. Nu ik met de thee begonnen ben hoef ik minder te spuiten.

Hiephoi, aan zo'n reumatoloog heb je nog eens wat !

Het ont-zuur programma dat ik gedaan heb gaat denk ik dieper:
driemaal daags een tablet 'ester C' (=vetoplosbare vitamine C)
500mg choline per dag en
1000 mg lactoferrine.

De eerste weken stug volhouden, na plm 6 weken kun je resultaat verwachten. (En dan kun je langzaam gaan afbouwen; qua voeding: matig met zout en eet liefst niets waar fructose/glucosestroop aan is toegevoegd. )

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:10

Deugenietje: Het is thee op basis van kruiden

Janneke: Mijn reumatoloog praat over PH lage (basisch) en PH hoge (zure) producten. de zure producten nu zo veel mogelijk vermijden, omdat mijn lichaam al te zuur is. Veel basische producten om dat dit de PH compenseert. Groentes en Fruit zijn veelal basische, Hoe meer suikers hoe zuurder.

Ook ben ik met Natriumbicarbonaat m'n lichaam aan het ontzuren. Googlen op zuiverings zout of natriumbicarbonaat en je wordt veel wijzer. Rustig opbouwen, want het doet echt wat met je lichaam ook de thee opbouwen.

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:16

Vergeten te vermelden: Veel water drinken, want dan worden de afvalstoffen ook afgevoerd.
De thee het lieftste niet s'avonds drinken, want als je naar bed gaat dan worden de afvalstoffen niet afgevoerd (plassen)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:22

Gisteren hele middag over de kerstmarkt gelopen. Veel pijn gehad gisteren en een iets te zware rugtas.

Nu ben ik ziek en lichaam wil niet.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:13

maringe schreef:
Janneke: Mijn reumatoloog praat over PH lage (basisch) en PH hoge (zure) producten. de zure producten nu zo veel mogelijk vermijden, omdat mijn lichaam al te zuur is. Veel basische producten om dat dit de PH compenseert. Groentes en Fruit zijn veelal basische, Hoe meer suikers hoe zuurder.

Ja. Belangrijk is ook het effect dat de voeding heeft nadat het verteerd is. Een citroen smaakt zuur, maar omdat er allerlei mineralen en sporenelementen inzitten, werkt het basisch. Kant en klaar producten hebben weinig mineralen en sporenelementen en het resultaat is dus zuur. (No pun intended....)
En idd: ik mag graag weken in natrium bicarbonaat.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:16

Janneke2 schreef:
maringe schreef:

Ja. Belangrijk is ook het effect dat de voeding heeft nadat het verteerd is. Een citroen smaakt zuur, maar omdat er allerlei mineralen en sporenelementen inzitten, werkt het basisch. Kant en klaar producten hebben weinig mineralen en sporenelementen en het resultaat is dus zuur. (No pun intended....)
En idd: ik mag graag weken in natrium bicarbonaat.

Dus als ik het begrijp. Dat suiker zuur is en niet echt goed is. Dus liever geen suiker eten maar fruit.

Dus ik kan rustig citroen gebruiken als dorst lesser in mijn spa rood?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:30

Klopt.
Er zijn hele schema's over, in het plaatselijk jargon "pral waarde", met de a van acid (de basische stoffen hebben een negatieve waarde, het streven is het getal nul).
En die citroen is uitstekend, juist groenten en fruit hebben basisch effect.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:44

Hebben jullie dat ook. Kleine kramp aanvalletjes die lijken op dat je woirdt gestoken

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:54

Deugenietje schreef:
Hebben jullie dat ook. Kleine kramp aanvalletjes die lijken op dat je woirdt gestoken

jep, zeker als ik in bed ga liggen is het de eerste 15 min niet grappig.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:58

maringe schreef:
Deugenietje: Het is thee op basis van kruiden

Ook ben ik met Natriumbicarbonaat m'n lichaam aan het ontzuren. Googlen op zuiverings zout of natriumbicarbonaat en je wordt veel wijzer. Rustig opbouwen, want het doet echt wat met je lichaam ook de thee opbouwen.

Meelezer breekt in..
Scheikunde was niet jullie sterkste punt geloof ik :D ;) :+ .

lage pH is Zuur
hoge pH is Basisch
Andersom dus.

Inbreker vertrekt weer.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:15

deugenietje ik heb dat ook vaak, érg vervelend en pijnlijk

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 08:28

Deugenietje: ook ik heb dat vaak, als ik het eerste uur in bed lig dan heb ik ook vaak kleine spiertrillingen met name in mijn ledematen.

Citroen is heel goed, maar die spa rood dan weer niet.
Geen koolzuurhoudende dranken, geen suiker en koolhydraten beperken, zegt mijn reumatoloog.

Geen kant en klaar producten, zelfs aan diepvriesgroenten is suiker toegevoegd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 09:48

Dat het lichaam verzuurt is bij fibromyalgie kan ik bij inkomen..maar volgens mij is het belangrijker te weten waarom het verzuurt! anders ben je alsnog symptoombestrijding aan het doen..om voor mijzelf te praten. Ik heb vooral last van verkrampingen..tja nogal wiedes dat je spieren daardoor verzuren,maar ik zou dus moeten weten wat ik tegen die verkrampingen kan doen. {tja vanalles al geprobeerd incl. genoeg magnesium}

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:13

Wat voor soort brood eten jullie??

Ik heb een periode bruin brood gegeten. Nergens last van en opgegeven moment heb ik van dat hele donkere brood geproefd en vond het heerlijk. In dat donkere brood zit veel vezels. Ik had steeds buikpijn en dacht eerst dat het kwam door de melkproducten enzo. En opgegeven moment ging er iets dagen. Ik heb ooit een keer iets gelezen dat als je problemen hebt met je darmen dat je gewoon licht bruin brood het beste kon eten. Dus weer overgestapt naar licht bruin en heb geen last meer van mijn darmen.

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:14

Ik had ook altijd krampen. Krampen kunnen ontstaan doordat de spieren verzuurd zijn.
Verzuring van het lichaam komt door het consumeren van zure producten. Suiker is een product wat heel zuur is en suiker zit tegenwoordig overal in, zelfs in bouillon blokjes.

Je lichaam is als het waren vergiftigd, waardoor de cellen niet meer optimaal kunnen functioneren en allerlei klachten ontstaat