Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
aikon schreef:Jolandje heb je tai chi al eens overwogen? Het ontspant je spieren en zenuwen. Je word er soepeler van, geen belasting door gewichten of zo, geen geren. Je kan het gewoon thuis in je huiskamer doen, zelfs zittend in een stoel. In je eigen tempo. In china worden ze er oud mee
JonneN schreef:Bij mij in de behandelgroep moesten mensen met artrose hun schema wel degelijk wat aanpassen omdat sneller schade gedaan wordt... daar hoorde ook lagere intensiteit bij.
Citaat:Fibromyalgie is in dat opzicht wel wezenlijk anders dan artrose, omdat er geen beschadigingen zijn...
maringe schreef:Ze hebben bij De tuinen mij deze geadviseerd. Mijn reumatoloog had het over 7x7 thee, maar die hadden ze niet bij de De Tuinen.
De thee is van "Yogi Tea" en dan Detox. Als je googled zie je een plaatje
Het is op basis van de kruiden Zoethout, paardenbloem en anijs.
Ik ben nog wel op zoek naar 7x7 thee, maar dit zal wel online bestellen worden
maringe schreef:Fibromyalgie is (volgens mijn reumatoloog) een chronisch verzuurd lichaam, waardoor de celstofwisseling verstoord is.
Ik ben nu begonnen om mijn lichaam te ontzuren door detox thee te drinken en merk wel degelijk verschil. Ook probeer ik suiker zo veel mogelijk te beperken wat goed resultaat geeft.
Ik spuit ook b 12 om de zuurstof toevoer naar mijn spieren de bevorderen. Nu ik met de thee begonnen ben hoef ik minder te spuiten.
maringe schreef:Janneke: Mijn reumatoloog praat over PH lage (basisch) en PH hoge (zure) producten. de zure producten nu zo veel mogelijk vermijden, omdat mijn lichaam al te zuur is. Veel basische producten om dat dit de PH compenseert. Groentes en Fruit zijn veelal basische, Hoe meer suikers hoe zuurder.
Janneke2 schreef:maringe schreef:Janneke: Mijn reumatoloog praat over PH lage (basisch) en PH hoge (zure) producten. de zure producten nu zo veel mogelijk vermijden, omdat mijn lichaam al te zuur is. Veel basische producten om dat dit de PH compenseert. Groentes en Fruit zijn veelal basische, Hoe meer suikers hoe zuurder.
Ja. Belangrijk is ook het effect dat de voeding heeft nadat het verteerd is. Een citroen smaakt zuur, maar omdat er allerlei mineralen en sporenelementen inzitten, werkt het basisch. Kant en klaar producten hebben weinig mineralen en sporenelementen en het resultaat is dus zuur. (No pun intended....)
En idd: ik mag graag weken in natrium bicarbonaat.
maringe schreef:Deugenietje: Het is thee op basis van kruiden
Janneke: Mijn reumatoloog praat over PH lage (basisch) en PH hoge (zure) producten. de zure producten nu zo veel mogelijk vermijden, omdat mijn lichaam al te zuur is. Veel basische producten om dat dit de PH compenseert. Groentes en Fruit zijn veelal basische, Hoe meer suikers hoe zuurder.
Ook ben ik met Natriumbicarbonaat m'n lichaam aan het ontzuren. Googlen op zuiverings zout of natriumbicarbonaat en je wordt veel wijzer. Rustig opbouwen, want het doet echt wat met je lichaam ook de thee opbouwen.