[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:52

Joellover: Dat gaat niet zo snel zonder anabolen, hoor :D Stel anders hier je vraag eens! Daar zitten een paar diehard krachthonk-vrouwen: [MW] Krachttraining voor vrouwen

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:07

Ooh gelukkig haha! maar dat stimuleert dus wel? ik ga zeker daar even kijken Bedankt!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:08

Krachttraining zet meeer zoden aan de dijk dan cardio in ieder geval ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:17

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:42

vraagje, die alfa dagen, met ALLES wordt dus denk ik alleen bedoeld met wat er in het dieet zit qua beta en gamma dagen?

Ik heb trouwens een aantal (in de aanbieding) repen van modifast gekocht, die krengen zijn lekker joh! zou je misschien verbazen, maar ze zijn lekker!

Nu zat ik zo even op de website van de McDonalds te kijken, daar staan de calorieen van een mcKroket op, maar zodra je op andere sites gaat kijken staan er ineens een heel stuk meer op! (die tellen er 100 bij..) nu weet ik niet wat ik beter moet vertrouwen... we gaan namelijk morgenavond naar de Mac en ik heb eigenlijk niet zo'n zin om alleen in een droog slaatje te gaan prikken aangezien bij ons altijd alle salades behalve de side salad uitverkocht zijn...

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:22

hangt van de kroket af , of er een broodje of saus bijzit...
Een gewone kroket bevat zo'n 150 calorieen, valt mee dus...

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:35

Rebeccaa schreef:
XmissdaphX schreef:
Ik meld mij ook :)

Ben de laatste flink wat aangekomen en dat mag er dus nu wel weer af :)
Zal even het topic doorlezen :)

Ik wil niet heel erg me er mee bemoeien, maar ik meen me te herinneren dat jij een eetstoornis had?

Dat klopt ja :j

Daarom heb ik me ook hier aangemeld ipv meteen aan de verkeerde dingen te slaan ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:10

Goedzo Daphne :j
Gisteravond en vanochtend al weer de nodige fiets- en wandelbeweging gehad. Auto staat helaas weer bij de garage.... Ga daarom vanavond ook niet hardlopen, hopelijk donderdag wel!

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:51

Ik heb nu net mijn rijbewijs, ik merk dat het fietsen naar school er nu dus helaas steeds meer bij in schiet.. slechte zaak...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:01

Mag ik me hier ook melden? Ik zal het topic nog wel doorlezen vanavond ofzo.
Ben nu een ruime maand bewust met eten bezig en heb vorige week een afspraak bij de dietist gehad, die wel het een en ander duidelijk heeft gemaakt. Ik was op eigen kracht in dat maandje al 2 kg afgevallen, maar wil graag de dalende lijn vasthouden, dus vandaar dat ik bij de dietist ben binnen gestapt. Ik moet eigenlijk minimaal 15 kg afvallen nu, dan zit ik weer precies op een bmi van 25, dus eigenlijk is mijn streefdoel nu nog zo'n 18 kg.

Ik ben nu een week bezig met de adviezen van de dietist en het belangrijkste wat ik op dit moment opmerk, is dat ik meer energie krijg van het gezondere eten (ik at al niet heel ongezond an sich, alleen te veel ongezonde snacks/tussendoortjes ernaast) en het bewust de fiets pakken voor een groot aantal dingen ipv de auto.

Wat betreft sporten: ik heb jarengeleden ook een tijdje gesport en de reden waarom je als je vet wil verbranden, ong. 50/50 aan cardio én krachttraining zou moeten doen, is volgens mij sportschool destijds omdat je door krachttraining je spiermassa vergroot en spieren verbruiken meer energie. Als je dus zorgt dat je % spiermassa toeneemt, wordt daarna je cardio training effectiever.

Overigens sport ik nu niet in de sportschool meer, ik vind het gewoon echt echt echt niet leuk, in zo'n zwetend hokje aan de gang, ik ben veel liever buiten. Ik wandel 1x per week anderhalf uur ongeveer met een stalgenootje in stevig tempo door de heuvels hier in het bos. En daarnaast ga ik nu zoveel mogelijk op de fiets naar stal en ik wandel ook veel met mijn paard. En ik ben het hardlopen weer aan het oppakken. En als het lukt, in het weekend met mijn vriend ook nog een wandeling van ong. 2 uur.

Nou, heel verhaal, mijn voorstelpost. Zal de rest van het topic lezen als ik iets meer tijd heb, maar een beetje aanspraak van mensen die met hetzelfde doel bezig zijn, is eigenlijk wel zo gezellig, vandaar dat ik me hier heb aangemeld.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:35

Hier ben ik ook maar een keer weer. De laatste tijd veel stress gehad, twee familieleden overleden in een maand tijd etc. dus de laatste tijd niet echt opgelet met dieten. dus ik probeer weer opnieuw te beginnen. :)
@martine: Hahah dat viel mij ook enorm tegen hoor, toen ik eenmaal een rijbewijs en een auto had was het wel heel makkelijk die even te pakken i.p.v. de fiets. Nu probeer ik daar wel op te gaan letten.
@mootje: Dat helpt zeker, hahah. alhoewel, fijn is het niet.
@daphne: Goed dat je het op deze manier probeert, al denk ik niet dat een paar kilo extra jou misstaan. Maar dat is natuurlijk aan jou om te bepalen.

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:19

Hoi allemaal,

Mag ik mij hier ook komen melden? Ik lees al een tijdje mee en zou graag met jullie willen meepraten.
Ik probeer denk ik al 4 jaar lang wat kilo's kwijt te raken, maar het wil me maar niet lukken.
Zelf volg ik geen speciaal dieet, maar wil ik echt gezond gaan eten en veel sporten.

De kilo's die ik er af wil hebben zijn niet noodzakelijk, maar puur voor mijn eigen zelfbeeld. Dan zal ik me net wat lekkerder in mijn vel voelen.

Sinds kort ben ik begonnen met groepslessen, dit doe ik nu 3 keer in de week. Ik doe o.a. Total workout, Poweryoga en BBB ( borsten,buik,billen ).

Ik wil totaal 6 kilo kwijtraken, en hoop wat steun bij jullie te kunnen vinden, en net wat meer motivatie zodat het me eindelijk eens gaat lukken! :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:22

Ik heb net ook eens gekeken naar mijn BMI en zag dat ik 'maar' 10 kilo hoef af te vallen om weer echt in het groen te zijn. Moet zeggen dat me dat mee valt! Motiveert wel extra! :j Ik weet nu wel wat mijn einddoel is qua gewicht en dat deze ook heel realistisch is met mijn lengte (1.78)
We gaan weer enthousiast hardlopen vandaag! :D

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:03

Ik kan je niet vertellen wat een fijn gevoel het was toen ik zag dat ik weer in het groen zat :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:10

Welkom Marije, Maaike en Sonja :D
Marije, Ik lees stiekem mee in het gezonder eten topic... Sommigen zijn wel heel die-hard!
Maaike, Dat is inderdaad geen leuke tijd, gecondoleerd! Hoeveel wil je nog kwijt?
Sonja, Veel groepslessen zeg! Een beetje strakker is altijd leuk :j
Negerzoen, Na jouw bericht heb ik die van mij ook maar even berekend.... Bij mij moet er dan nog 12.4 af en mijn streefgewicht ligt nog 2.9 kg eronder!

Ik moet zeggen dat ik mij, naast het getal op de weegschaal) mij een stuk fijner voel. Ik heb meer energie, slaap beter, voel mij minder opgeblazen (alhoewel ik op mijn werk iets eet waar ik nogal last van gas krijg :') ) en begin mijzelf al een beetje leuk te vinden in de spiegel :)

Heb de afgelopen paar dagen een eetdagboek bijgehouden en schommel tussen de 1100 en 1300 kcal. Met name de tussendoortjes bevatten koolhydraten (fruit) en ongeveer de helft van de calorieën.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:25

Ik houd me op het moment zeer strikt aan mijn eetdagboek.. ik zit nu deze week tussen de 1000 en 1100 in... Morgenavond eten we echter schouderkarbonade... wat dus lastig inpassen wordt...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:30

Als mijn auto morgen klaarstaat bij de garage, eet ik bij mijn ouders. Ik houd mijn hart vast, want die eten een stuk vetter / ongezonder dan ik. (al hoop ik stiekem op chinees, want die is daar zo goed) O:)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:32

wat ik mij afvraag, je mag 2000 kcal op een dag, maar wanneer je sport verbrand je dus ook weer kcal.
Dus mag je wanneer je sport meer, of moet je je nogsteeds aan de 2000 houden ongeacht je wel of niet veel sport?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:35

Die 2000 is voor de gemiddelde vrouw. Lijkt me dat als je veel sport, je in principe meer mag. Er is een manier om te berekenen wat je verbrand als je niks doet en actief bent etc.. moet je even op Googlen! :)

Martine123

@mootje, mijn ouders eten ook een stuk vetter en ongezonder dan ik graag zou willen... ze hebben jaren lopen pushen dat ik af moest vallen, maar meewerken hoooooo maar..

Marije_jiplover

Eetdagboek moest ik bijhouden de week voor ik de afspraak bij de dietiste had. Was best confronterend (en veel werk).
Maar aan de hand daarvan heeft ze wel adviezen gegeven. Ik ben nog te kort bezig om te zeggen dat het echt werkt, vooral omdat het best even omgooien was. Maar heb wel het idee dat ik fitter aan het worden ben :j

De adviezen bestonden overigens uit vooral méér eten, zodat de snaaitrek in de loop van de middag wegblijft.
Ik heb daarbij nog eens de pech om een zeer onregelmatig werkrooster te hebben. Ene ochtend zit ik om 5 uur aan het ontbijt, volgende ochtend om 7 uur. En dan zijn de gaten naar de rest van de maaltijden zo groot. Daarbij ben ik ook nog eens de gehele dag onderweg, geen vaste lunchtijden en lunchlocaties.
Advies is nu, om meer boterhammen, fruit en zuivel te eten. Ik at als ontbijt cornflakes met zemelen en melk, als lunch 2 boterhammen óf een pistoletje oid en dan vaak als ik thuiskwam begon de snaaitrek in chips of nootjes. Ik moet nu naar tenminste 4 boterhammen per dag en een halve liter zuivel.
Ik heb het nu een weekje zo gedaan: ontbijt cornflakes met zemelen en melk en een glas vers geperst sap van sinaasappel en grapefruit. Dan ergens tussen 9 en 10 2 boterhammen. Dan tussen 12 en 13 een flinke bak magere kwark met vruchten of magere yoghurt met vruchten (ong 300 ml).
En dan als ik thuiskom, tussen 15 en 16 nog 2 boterhammen en dan tussen half 7 en 7 uur avondeten.

En evt. nog een heel klein beetje kwark met fruit of alleen fruit om een uur of 8/half 9, maar dat is lang niet elke avond nodig.

Is dus wel even omschakelen, maar merk wel dat de snaaitrek afneemt. En het is op deze manier geen hongerlijden en daardoor ook best wel goed vol te houden. En de dalende lijn die ik al ingezet had zelf, heb ik vastgehouden, weegschaal zakt nog steeds *\o/*

Ik tel nog geen caloriën, ik heb wel een lijst gekregen van de dietiste met keuze mogelijkheden, waarbij er een linkerrijtje voedingsmiddelen is die "Bij voorkeur" zijn, een "middenweg" en een rijtje "bij voorkeur niet/hoge uitzondering"

En daarnaast beweegpatroon uitbouwen, hier was ik de afgelopen maand al zelf mee begonnen en met een stalgenootje die ook meer wil bewegen, motiveren we elkaar tot vaker op de fiets naar stal, samen wandelen, samen hardlopen.
En ondanks dat ik dus echt pas kort bezig ben, voel ik me al wel veel fitter en echt voldaan na het inspannen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:36

2000 kcal is de gemiddelde verbranding. Afhankelijk van je eigen lichaam zit je daar boven of onder... Maar als je eet wat je verbrandt, val je ook niet af, hè? :D
De dag voordat ik sport, eet ik pasta. Na het sporten 2 eieren en rood vlees.

Voor mij werkt dit, want ik eet 6x per dag, heb geen hongergevoel, voel mij fit en val ongeveer 8 ons per week af.

Marije, Ik heb een hele handige app op mijn telefoon. Is hooguit 5 minuten werk per dag!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:40

Maar ik onthoud niet wat ik de hele dag gegeten heb, moet het dus meteen invoeren.
Dan ben ik dus continue tijdens mijn werk met die app bezig, dat werkt toch ook niet?
Hoe doe jij dat dan, mootje?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:41

Mootje schreef:
2000 kcal is de gemiddelde verbranding. Afhankelijk van je eigen lichaam zit je daar boven of onder... Maar als je eet wat je verbrandt, val je ook niet af, hè? :D
De dag voordat ik sport, eet ik pasta. Na het sporten 2 eieren en rood vlees.

!

dankjulliewel! :D

Ik heb gisteren bijvoorbeeld uitgerekend dat ik door het sporten dus bijna geen kcal binnen krijg en ik bijna op 0 zat..
was de vorige dag dus ook 0,7 lichter :=
Maarja vroeg me dat dus even af :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:49

Zo snel val je niet af, dan ben je wss vocht kwijt geraakt.