Haar/Haarverf deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:59

Marlis, ik zit ongeveer met hetzelfde. Het lijkt me wel erg leuk en weer eens wat anders. Maar van de andere kant ben ik ook weer zo practisch ingesteld dat ik wel nog staartje moet kunnen maken als ik met de paarden bezig ben enzo.

Oude foto, maar zo kan het zitten. Soms meer krul, soms minder. Is wat ik er mee doe en waar ze zin in hebben :+
http://34.media.hyves-static.net/973041 ... 41533.jpeg

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:01

Raggel schreef:
Marlis, ik zit ongeveer met hetzelfde. Het lijkt me wel erg leuk en weer eens wat anders. Maar van de andere kant ben ik ook weer zo practisch ingesteld dat ik wel nog staartje moet kunnen maken als ik met de paarden bezig ben enzo.

Oude foto, maar zo kan het zitten. Soms meer krul, soms minder. Is wat ik er mee doe en waar ze zin in hebben :+
http://34.media.hyves-static.net/973041 ... 41533.jpeg

Staartje hoeft voor mij niet persee maar ik ben een twijfelaar, zal het me wel staan kan ik het beter lang laten groeien?
En met krullen weet je nooit hoe het uitpakt idd, de ene dag heb ik slag de andere dag echte mooie krullen... Zal jij ook wel last van hebben denk ik?

Raggel

Re: Haar/Haarverf deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:14

Jaa zeker, maar als ze dan echt mooi lang zijn, zakken mijn krullen eruit en is het pluis boven en krul onderin.
Dus dat is niet mooi én niet handig. Want er gaat ook nog enorm veel werk in zitten om ze dan een beetje toonbaar te maken.
Waarom ik toch twijfel is dat ik best een rond gezicht heb en dat in combinatie met een bob en volume rond de oren, hmmmm..

Had wel laatst een gaaf blog gevonden. Heb nog niet alles doorgelezen, maar staan wel handige krullen tips in. http://pscurly.blogspot.com/search?upda ... results=31

Tip die er ook bij staat is dit boek,Curly Girl The Handbook: http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/ ... index.html
Dus die heb ik ook maar direct ff gekocht, haha.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:12

Tutti_Frutti schreef:
aardbeitje_ schreef:
Hoi allemaal!

Ik heb een vraagje, ik heb vandaag mijn haar bij de kapper paars laten 'verven' met een Colorance, maar weet iemand of ik daarmee kan zwemmen? Het is de bedoeling om zaterdag te gaan zwemmen, maar omdat het dus Colorance is weet ik niet of het chloor water dit erg gaat vervagen? Dat zal ik namelijk érg zonde vinden, ben net zo trots op m'n felle kleurtje. :')

Wat is colorance?

Colorance zit tussen kleurspoeling en verf in. :j Blijft dus langer en beter zitten dan een spoeling, maar het is niet permanent.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:26

in dat geval zou ik er zeker niet mee gaan zwemmen aardbeitje..
als ik zie hoeveel kleur er van mijn eigen haar afkomt als het nat wordt... en dat is permanente verf...

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:52

Ik zou het niet doen :n

@Zwitsal: Het is inderdaad echt NIET handig dat ik zwemles geef en m'n haar geverfd heb!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:09

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:40

Dringende vraag..
Citaat:
Hallo bokkers,

Vraag 1:

Citaat:
Ik heb momenteel gepermanent haar (krullen) ,maar wil binnekort ook graag een keer stylen. (met styltang)
Kan dat? zonder dat ik me permanent er later niet meer uit krijg

Vraag 2:

Citaat:
Als dit permanentje eruit is wou ik graag haar laten stylen. (voor langer dus) Straighten volgens mij..
Ik heb van mezelf al iets krullend haar en beetje pluizig ,maar als ik het styl met styltang word het gewoon heel natuurlijk en is het ook niet pluizig meer .
Zou het dus mooi worden als ik het laat straighten

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:21

Hoi bokkers,

Nu even mijn verhaaltje, waar ik HEEL snel vanaf moet in de hoop voor wat tips....
Een aantal dagen geleden heb ik dus mijn haar donkerpaars geverfd, het stond heel leuk (al klinkt dit misschien raar) Het was meer bruin met beetje paarse gloed. Ik heb van mezelf heel blond haar. Het was ook goed, je zag er geen blond doorheen , en het leek best natuurlijk. Ik vrolijk slapen, huppakee, volgende dag KNALPAARS. Ik moest dus met paars haar naar school.. Eenmaal thuis van school, mijn zus die opleiding heeft gevolgd heeft er blonderingzooi in gedaan gemengd met nog iets.. Werd het dus ROZE!!! Omdat mijn haar al zo paars was... Dus we proberen het nog een keer, is het natuurlijk oranje geworden...
Wat moet ik nou doen! Ik sta echt voor banketstaaf, het is niet zomaar oranje, maar echt knal oranje! Heb om 4 uur een afspraak bij de kapper, maar ik denk dat ze eerder zullen zeggen dat het er niet meer uit kan of wat dan ook... ben er aardig bang voor! Ik had altijd heel zacht haar, nu voelt het zo dood en ruw aan. Noooit meer doen dus!! Hoe krijg ik dit er verder uit, of kan ik beter naar bruin? Help!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 01:39

Raggel schreef:
Bam, valt met de deur in huis haha!

Wie heeft er ervaring met een krullen bob? Dus ietsvan soortvan in deze richting:
http://petty.kayr.nl/UserFiles/Kimara-Central-Park.jpg
http://www.haarstylen.com/wp-content/up ... e_full.png
http://1.bp.blogspot.com/-SUCVMi5ZxDU/T ... G_0471.JPG
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... FV0vjN13dw
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... IjtaMCkC2A

Ben nog zwaar aan het denken over de pony in welke soort, vorm en maat...

Ik :D
Hoewel, helaas met iets minder krul, maar komt wel redelijk in de buurt toch? :P
Het is aan de achterkant wat korter dan aan de voorkant, maar dat zie je helaas minder met slag/krul.

http://img38.imageshack.us/img38/3055/hpim3718g.jpg
http://img39.imageshack.us/img39/1518/p1010060rh.jpg
Als je wil kan ik binnenkort een foto van de zijkant maken?

Dit is de meest recente foto van mijn haar (afgelopen kerst):
Afbeelding
Het is intussen al weer wat lichter, want dit was een kleurspoeling.

Maar nu zit ik erover te denken om het binnenkort weer te knippen.
Deze foto lijkt me wel wat, alleen weet ik niet of dit staat bij mijn gezicht?
Afbeelding

Heeft er iemand hier een kort kapsel met slag/krullen, het liefst een beetje pixie-achtig?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:26

Deze foto heb ik vandaag gemaakt:
Afbeelding

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:26

Hoi,

Onlangs heb ik een krultang gekocht voor 2 tientjes bij de kijkshop van het merk Carmen.
Maar in de handleiding staat dat het met vochtig haar gekrult moet worden en dan laten drogen?
Het is een soort van blaaskrul maker, weet het even niet anders te verwoorden
Dat hij de krullen in je haar blaast bedoel ik daarmee.
Maar naar mijn zeggen mag je dit toch nooit doen met vochtig haar?
Kan dit kwaad?

Heb het nog maar 1 keer geprobeerd, maar het krullen wil niet echt werken.
Alleen tot midden krult het, en verder wil het gewoon niet lukken.
Hoe lang ik de krultang ook in m'n haar houd.
Maar kan het zijn dat het niet goed werkt voor mijn haar?
Ik heb van mijzelf heel stijl haar en na het wassen een kleine slag erin.

Ook gaat mijn haar ontzettend pluizen zodra de krullen erin zitten.
Iemand hier een middeltje voor?

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:50

je moet het wel met vochtig haar doen, maar ik krijg ook absoluut geen krullen in mijn haar en het word zo pluizig! ik gebruik het niet meer.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:52

Elin_ schreef:
Hallo bokkers,

Vraag 1:

Citaat:
Ik heb momenteel gepermanent haar (krullen) ,maar wil binnekort ook graag een keer stylen. (met styltang)
Kan dat? zonder dat ik me permanent er later niet meer uit krijg

Vraag 2:

Citaat:
Als dit permanentje eruit is wou ik graag haar laten stylen. (voor langer dus) Straighten volgens mij..
Ik heb van mezelf al iets krullend haar en beetje pluizig ,maar als ik het styl met styltang word het gewoon heel natuurlijk en is het ook niet pluizig meer .
Zou het dus mooi worden als ik het laat straighten

Weet iemand hier nog iets op ? :o

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:09

Ik had een vraagje aan jullie, ik had het verkeerd geplaats.

Goed ik wil mijn haar (weer eens) verfen.

Sinds ik toestemming van mijn moeder had gekregen om mijn haar te verfen aantal jaar geleden verfde ik het bruin, redelijk donker. Ik wou altijd al bruin haar tot nu ongeveer 4 jaar later. Ik wou eens de kleur blond proberen en afgelopen zomer had ik blond haar een helem mooie kleur vond ik zelf, het was ook best lang gegroeit! Ik heb vanmezelf heel dun haar en het groeit zo langzaam. TOEN was de kapper er, en ja dan gaan er dingen mis, zoals altijd eigenlijk wel ze heeft mijn haar weer bruin geverfd en er dik 4 cm afgeknipt wat voor mij heel veel is! Het komt niet eens meer over me schouders plus weer een pony geknipt. Ik heb nog steeds spijt dat ik dat allemaal heb gedaan en heb nu echt de belofte aan mezelf niet meer naar de kapper te gaan. Die knipt er alltijd zoveel af, bedenk wel wat anders. Nu is me haar lichtrbuin niet echt een mooie kleur vind ik zelf en wil ik het weer verfen maar kan niet kiezen.

Ik ga denk ik ook extensions nemen omdat mijn bosje dood stro niet wil groeien en het er best zielig bijhangt (ook door het verfen! dus als iemand nog goeie haarmaskers weet ik gebruik iig al yes to carots haarschampoo en conditiner)

Waarom bruin:
Lijkt het voller?
Opzich heel mooi
Zijn makkelijker extensions bij te vinden.
Beter voor me haar omdat het al bijna de exatce kleur is 1 keer verfen en ik zit zwz goed.

Waarom niet:
Ik ben heel bleek en dan lijk ik nog bleker denk ik.
De zomer komt eraan en dan vind ik blond mooier!

Waarom blond:
Is weer eens wat anders en ik vind het ook heel mooi.

Waarom niet:
Moeilijk nu naar blond te verfen en heel slecht voor me haar.
Moeilijk extensions bij te vinden exact de juiste kleur.
Lijkt het dunner?

Opzich zijn er best ergere dingen in de wereld om je druk om te maken maar volgens mij heb ik een kleuren tik

Ik doe er even een foto bij waar ik bruin en blond haar heb, daar was het op beide foto's nog lang, nu komt het niet eens tot over me schouder.....
Afbeelding

Wat vinden jullie welke kleur en waarom? Nog goeie haartips om mijn haar goed te verzorgen?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 00:52

ik vind beide kleuren je wel goed staan!
mooie blonde kleur had je inderdaad. maar als je haar nu al dood is zou ik het niet nu gaan blonderen.
van 'normaal' verven (als het iig geen blondeer is) gaat de conditie van je haar niet echt achteruit volgens mij.. maar tegenwoordig bestaan er geloof ik ook verf soorten met minder agressieve bestanddelen (zonder amoniak etc) maar ik weet uit mn hoofd niet welke dat zijn.

tegen het dode haar kan ik niet veel anders adviseren dan: cremespoeling, veeeeeeel cremespoeling, veeeeel haarmaskers. van die yes to carrots/cucumbers/tomatoes lees ik trouwens ook veel negatieve verhalen!
ik heb mijn haar weer leven gekregen (na een vreselijke blondeer actie waarna mijn haar echt... zo ontzettend kapot was. als het nat was leek het net elastiek. en droog was het gewoon een droge bos stro, toen had t ook nog de kleur van stro haha) met veel conditioner van herbal essences (die blauwe).
toen ik van blond naar bruin ging (dus weer bruin verven) scheelde dat trouwens al wat en daarna dus elke wasbeurt veel conditioner gebruiken (ik gebruik nog steeds conditioner bij het leven, zo'n herbal essence fles gaat echt maar max 8 keer mee ofzo). een jaar later kreeg ik weer complimenten van de kapper dat mn haar zo gezond was en hoe ik dat toch deed.

op dit moment ben ik coconut shampoo aan t uitproberen. ook zonder parabenen (maar volgens mij wel met siliconen :P ). heb het er nu 2x mee gewassen. 1e keer (toen heb ik het eerst nog met andere shampoo gewassen) voelde mn haar echt hemels aan, heb het nog nooit zo gevoeld. 2e keer heb ik het alleen met de coconut shampoo (en conditioner) gedaan en toen viel het resultaat nogal tegen. ga het morgen nog een keer proberen door het eerst goed te wassen met een andere shampoo. de coconut shampoo ontvet veel minder goed dan andere shampoo's (wat voor droog haar wel heel gunstig is) en ik was mn haar alleen als t echt vet is. vorige keer voelde het na het wassen ook raar aan, niet helemaal schoon oid. dus als dit werkt (eerst goed wassen met een normale shampoo, daarna met coconut) en mijn haar weer hemels zacht wordt zal ik het je even laten weten :P misschien helpt je dat in de strijd tegen je droge haar.

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:35

Ook ik ben op zoek naar goede, voedende haarmaskers. Ik gebruik ook Yes to producten en ben verder heel tevreden, alleen worden mijn haren de laatste tijd vrij droog. Ik heb al meermaals een masker van Ultradoux (Garnier) gebruikt maar dat heeft echt maar 1 dagje effect en nadien zijn mijn haren weer even droog als voordien.

Dus als iemand een goed masker kent, laat maar horen! (liefst zonder al te veel chemische troep, zeker zonder siliconen)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:57

nou gisteren mn haar weer gewassen. eerst met gewone shampoo om even goed te ontvetten. daarna met coconut shampoo en conditioner. Mijn haar is lekker zacht, goed doorkambaar en glanst mooi :j . het is niet zo hemels zacht als de eerste keer dat ik ermee gewassen heb, ik zou niet weten waarom het toen zo zacht was maar blijkbaar was dat puur toeval.
Maar ik ben dus zeker wel tevreden, al is het dus helaas geen wondermiddel..

Malouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 15:53

Ik zit ook weer te denken om mijn haar te verven... Het is nu eigenlijk een beetje mijn natuurlijke kleur.
Ik heb het ook vaak blond gehad. En ook al is een pony.
Hieronder een paar foto's...

Het is nu deze kleur:
Afbeelding

Blond:
Afbeelding

Pony:
Afbeelding

Wat vinden jullie leuk voor van de zomer straks??? :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:01

Ik vind hoe je het nu hebt het mooist, dat blond is nogal onnatuurlijk := je zou het misschien wat lichter kunnen doen (highlights) maar van dat "barbie haar" zou ik niet meer nemen, da's zonde!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:06

ik vind het blonde ook een beetje TE.. beetje een popje word je dan.
vind dat wat je nu hebt het leukste :j

Malouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:07

Dacht ik zelf eigenlijk ook al haha
Maar thanks voor jullie reacties!!!

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:35

Hallo,

Ben opnieuw van plan mijn haar te verven maar weet echt niet meer welke kleur, lichter, donkerder, rood?
Duss, wat denken jullie dat leuk bij mij zou staan?
Afbeelding
Dit is ongeveer wat ik normaal heb, momenteel is het wel een stukje donkerder omdat het nu winter is.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:11

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:46

xAlice, een warme tint inderdaad. Kon op internet niet zo direct voorbeeld vinden, maar volgens mij staat een donkere bruintint met rode gloed wel leuk :j