De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ulaantje

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:19

@rapido gaat het nu wel weer beter?

Ik ben vandaag voor het eerst bij dr. Ewalts geweest,
Ik heb een lijst gekregen met vanalles oa 2 soorten ab.
Wat weet ik zo niet meer zou ik moeten nakijken.
Alleen was ik bij de apotheek kreeg ik het niet mee, omdat hun
deze ab niet kende voor bij lyme. Ze wouden Ewalts daarover spreken om
de reden van de ab. Alleen die kregen ze natuurlijk niet te pakken.

Maar kan gelukkig toch morgen de ab ophalen omdat m'n broer ze had opgebeld,
want ze mogen schijnbaar niet de ab weigeren te geven. Dit wist m'n broer aangezien
hij ervoor studeert :o kwam nu mooi uit

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:49

Was dat toevallig Rifampicine?
Ik werd daar namelijk voor op het matje geroepen bij de huisarts. Die zei dat dit voor tuberculose wordt gebruikt en hij er nog nooit van had gehoord dat het voor Lyme werd gebruikt.
Hopelijk gaat deze AB aanslaan. Wel een hele lijst he wat je moet slikken?

Ik ben ook net bij Ewalts geweest. Ga stoppen met de reguliere AB. Mijn lichaam kan er gewoon niet tegen. Ik ga beginnen met het Eva Sapi protocol. Hopelijk gaat dat wel zijn werk doen.

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:17

Is idd rifampicine en minocycline.
Zeker een hele lijst, maar is niet erg als het tenminste helpt :)

Hopen dat dat idd wel gaat helpen en het de goede richting op gaat.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:39

Ik had minocycline twee jaar geleden maar voor twee weken geslikt, nu ben ik met iets heel anders bezig. Alternatieve therapieën enzo en bijna geen medicijnen, het gaat heel goed :)

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:58

Ik heb een vraag aan jullie.
Ik heb moeite om mijn ogen te kunnen focussen. Dit merk ik bijvoorbeeld met auto rijden of als ik in een drukke straat loop. Ook worden mijn ogen af en toe heel glazig, dan ligt er een soort laagje over mijn oog heen. Het is niet vochtig zoals een traan, ik kan het niet zo goed uitleggen, je ziet een soort spiegeling op mijn ogen. Ook merk ik wanneer ik bijvoorbeeld ga shoppen dat als ik een winkel binnenloop ik helemaal niet tegen al die kleuren kan. Ik heb dan het overzicht niet meer en dan gaat het net achter mijn oog zeer doen en dan kan ik ook niet meer goed focussen en krijg ik dus ook weer glazige ogen na een tijdje. Herkent iemand dit? En heeft het te maken met Lyme? Het is namelijk begonnen toen ik Lyme kreeg, maar het laatste jaar is het het ergst, in het begin had ik het nog niet zo erg. Zal ik hiermee naar een oogarts gaan? Mijn huisarts doet nogal moeilijk over verwijzingen dus ik vraag me af of ze me uberhaupt wel een verwijzing zal geven, maar het zit me toch niet helemaal lekker. Tijdens het auto rijden heb ik trouwens dat mijn beeld te lang blijft hangen, ik kan niet snel 'schakelen' met mijn ogen. Herkent ook iemand dit...?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:25

Wat je schrijft herken ik hélemaal Rapido!
Ik dacht eerst dat het met mijn leeftijd te maken had, maar het is dus ook een lyme symptoom.
Als je te lang naar 1 ding kijkt, heb je dan ook dat het steeds waziger wordt?
Zoals jij het omschrijft, zo ervaar ik het precies hetzelfde, kon het nooit goed verwoorden.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:41

Hier herken ik het ook!
Helaas pfff

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:51

Ja Onassa, dat lang naar iets kijken en dan wazig zien heb ik ook. Jullie herkennen het dus ook. Ik zie sowieso snel wazig. Zou hier iets voor zijn? Oogdruppels bijvoorbeeld? Ik heb geen flauw idee. Is het slim om naar de oogarts te gaan?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:01

Helaas zover ik begrepen heb is er niets voor, het is lyme gerelateerd en naar de oogarts heeft geen zin, heb het daar al eens met de opticien over gehad.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:03

Onassa schreef:
Helaas zover ik begrepen heb is er niets voor, het is lyme gerelateerd en naar de oogarts heeft geen zin, heb het daar al eens met de opticien over gehad.

Maar blijft het dan gewoon? Of gaat het vanzelf een keer weg...?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:05

Ik weet het niet maar ik denk en hoop dat wanneer de lyme onder controle komt dat het misschien weer beter wordt, maar het kan ook een rest verschijnsel blijven helaas.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:24

Hier zelfs aan 1 oog 80% zicht verloren door lyme, typisch een lymeklacht, het is niet zozeer het oog wat het niet doet, maar je hersenen die het oog niet goed kunnen aansturen en daardoor het beeld niet altijd goed door kunnen geven. Een oogarts kan er niks mee, want er is immers niks mis met het oog zelf.

1 troost als je lyme weg is kan het zich herstellen, bij mij beginnen mijn hersenen weer beter te werken en daarmee verbeterd dus ook het zicht weer.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:29

Issy schreef:
Hier zelfs aan 1 oog 80% zicht verloren door lyme, typisch een lymeklacht, het is niet zozeer het oog wat het niet doet, maar je hersenen die het oog niet goed kunnen aansturen en daardoor het beeld niet altijd goed door kunnen geven. Een oogarts kan er niks mee, want er is immers niks mis met het oog zelf.

1 troost als je lyme weg is kan het zich herstellen, bij mij beginnen mijn hersenen weer beter te werken en daarmee verbeterd dus ook het zicht weer.

Hier was ik al bang voor.. Bij Lyme zie je immers nooit wat bij onderzoeken (van bloed etc.) dus laat staan dat er iets te zien zou zijn aan je oog. Ik word er zo moedeloos van. Niks is te bewijzen van Lyme en toch heb je het. Was het maar zo simpel dat er iets in je oog te zien is, je er medicijnen voor krijgt en dat het binnen een week weer weg is.

Maar is er niet een arts die je daar oefeningen voor kan geven o.i.d.? Dat je hersenen beter gaan samenwerken waardoor je zicht ook verbeterd.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:08

Pff hier gaat het vandaag weer poedersuiker.
Veel pijn, extreem moe.
Snap niet waar het ineens weer vandaan komt... voelt niet fijn dit. bah

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:35

Ik ga dan toch maar een stipje hier zetten. :=

Heb zelf gelukkig nog maar 1 keer een AB kuurtje moeten slikken voor 2 weken, maar heb eigenlijk best vaak teken. -O- Wij gaan met Pinksteren altijd met Scouting op kamp op de Veluwe en de mensen die ze lekker vinden hebben er gemiddeld een stuk of 5 a 10 teken alleen al in dat weekend. Ik heb de pech dat ik altijd de klos ben dan. -O- Ik wordt ook altijd gestoken door muggen en andere nare steekbeesten. De mensen die nooit worden gestoken door de muggen hebben ook zelden last van teken. Heeeeel oneerlijk. :(

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:46

Klopt Baheera. Bij een sgw waar ik heb zitten posten zitten zulke nare steekvliegen dat ik compleet gehavend en ziek het bos uit kwam. Ze prikten dus door mijn geitewollen sokken heen. Mijn schoenen pasten niet meer door de zwellingen, en ik ben een paar dagen echt ziek geweest en moest met een AB-kuur weer opgekrikt worden.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:56

Die beesten steken ook echt overal doorheen. :( Dus voordat we hout gaan sprokkelen voor onze kampvuurtjes zorg ik altijd voor dat ik mijn hoge schoenen, sokken en lange broek aan heb. Sommige lopen gewoon het bos in met korte broek en hebben geen last van teken. Zoooooooo oneerlijk. -O- Ze weten mij altijd te vinden.

Ik heb ook last van allergische reacties op sommige steekbeestjes. Dus heb maar wat pilletjes bij de huisarts gehaald. Heb dan altijd wel pilletje bij mij. Het is Tavegil, wat gewoon een anti-histamine is wat de allergische reactie vermindert en bij zulke stomme steekvliegen de zwelling niet zo groot wordt. Niet handig als je schoen niet eens meer aan kan of als je een one-pack krijgt. _O-

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:12

Richard goed op letten!!!
Ze zijn eng.. en wat ze met zich mee brengen is echt niet tof

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:44

Ik ben nu een week bezig met het eva sapi protocol. De cumanda moet 30 minuten voor de maaltijd worden ingenomen met water en de samento 15 minuten voor de maaltijd (ook met water). Dan moet ik ook nog burbur innemen met water voor de maaltijd. Probleem is alleen dat ik geen water kan drinken op een lege maag voordat ik heb gegeten. Is het echt nodig dat de samento, cumanda en burbur voor de maaltijd worden ingenomen? Zou het niet bijvoorbeeld een (half) uur na de maaltijd kunnen?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 20:37

Hallo allemaal , opzich goed nieuws over angelica de oprek stands zijn eruit, en dat is best snel omdat er ook nog over een 5de stand werd gesproken en nu heeft ze bij de vierde al geen stands meer. En moet het werken zoals voorheen waarbij ze natuurlijk nog lange tijd moet herstellen en we moeten afwachten of het allemaal wel goed gaat dus het risico is nog niet geweken. het galwegletsel is vorig jaar veroorzaakt tijdens een operatie om galstenen weg te halen en de lever werd afgesloten. Ze heeft veel pijn al het hele jaar als het al niet door de lyme kwam maar ja tis wel fijn dat ze eruit zijn.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:52

Hey dat is een goed bericht over Angelica.
Hopelijk gaat ze nu eens een beetje in de opwaartse spiraal komen.
Als iemand dat verdient is zij het wel!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 01:30

ja dat hopen we wel maar tis toch nog wel gissen wat het gaat worden. het kan nog dicht slibben , maar lief dat je dat zegt.
Hoe is het met jou?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:49

juudii5 schreef:
Richard goed op letten!!!
Ze zijn eng.. en wat ze met zich mee brengen is echt niet tof

Jah... := Ik had er afgelopen weekend op Pinksterkamp maar 2 dit keer, maar ik zal ze goed in de gaten houden.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:35

Maar 2 teken. Dat zouden mij er toch nog steeds 2 te veel zijn!

Hoe gaat het verder met iedereen?
@Ulaantje: Hoe gaat het met de antibiotica?

Ik ben nu een tijdje bezig met het eva sapi protocol. In het begin helemaal van de kaart geweest en iedere keer als ik de dosis iets verhoogde, dan gebeurde dat weer. Nu moet ik voorlopig de dosis laag houden. Volgens Ewalts wel een positief iets dat ik er zo op reageer.
Heeft iemand ervaring met hydrocortison?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:18

@flosje, goed naar je lichaam luisteren, bij teveel reactie dosis inderdaad niet verhogen. Ik zie nu pas je vorige bericht over het tijdstip inname van cumanda en samento. Ik deed altijd 30 minuten voor ontbijt en avond eten samento, en de cumanda 30 minuten voor de lunch en vlak voor het slapen gaan, dan liggen ze genoeg uit elkaar.

Hydrocortison kan goed werken als je bijnieren geen cortisol aanmaken, maar je moet wel eerst zeker weten waarom ze geen cortisol aanmaken? Zijn je bijnieren uitgeput en kunnen ze daarom niet aanmaken of werken ze niet en hebben ze een prikkel nodig om het weer aan te maken. In het laatste geval kun je prima hydrocortison gebruiken. In het eerste geval zou ik zeggen niet doen, want de hydrocortison zorgt ervoor dat je bijnieren harder moeten werken, als ze al uitgeput zijn omdat ze te hard gewerkt hebben, houden ze er mogelijk helemaal mee op. Je zou dan ook kunnen denken aan ADHS, cytozyme B en PTHTP dit zijn supplementen die de vermoeide bijnieren weer relaxen, ontspannen zodat ze weer hun oude werk kunnen hervatten.