Draagmoeder voor bevriend stel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:46

LCharlotte schreef:
Ik weet dat ik hem de tijd moet geven maar hoeveel tijd heeft iemand nodig, ik was er al vrij snel uit. En het gaat in eerste instantie om zijn gevoel, voelt het ok of niet? Zoals ik al zei, als hij zegt ik zou het kunnen maar..... dan zijn wel al weer een stap verder...

Ik denk dat dat best lang kan duren. Ik probeer me nu even in te leven in de man he :P maar ik denk dan toch dat ik mij als ik een man was een buitenstaander zou voelen. Jij bent zwanger van een ander in principe, hij zit 9 maanden met een hormonale vrouw opgescheept en hij heeft zelf de pret van het maken niet mogen hebben :P Hij kan weer iedere avond naar de Mac rijden om een McFlurry te halen, want ja, dat is toch zijn plicht om goed voor zijn zwangere vriendin te zorgen en uiteindelijk ziet hij jou weer de pijnen van de bevalling doorstaan en gaat met jou zonder baby weer naar huis alwaar jij de nodige weken nog niet veel waard bent en moet herstellen.
Maar dat is puur mannelijk gezien he :P ik denk namelijk dat mijn vriend er zo over zou denken :+

Lottie84

Re: Draagmoeder voor bevriend stel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 19:00

Tja dat zal inderdaad stuk voor stuk door zijn hoofd schieten, inderdaad, hij heeft de lasten en schiet er zelf niks mee op. Maarja, ik heb hem ook al gezegd, wat is een paar maanden afzien tegenover een leven lang geluk... Ik ben niet zo hormonaal als ik zwanger ben, ook niet veeleisend qua verzorging en vreetbuien dus wat dat betreft valt het allemaal wel mee... Maargoed, iets weten en iets zo voelen zijn ook nog twee verschillende dingen. Ik kan me ook wel voorstellen dat hij kan verdwalen in de minpunten.

Maar toch word het onderhand tijd voor een antwoord, hij zal in principe toch wel weten of hij er wel of niet achter staat. Als hij nee zegt is het ook goed, ik respecteer zijn keuze en als hij eerlijk toegeeft dat het hem te zwaar zou vallen dan kan ik dat alleen maar respecteren. Maar ik snak onderhand wel naar een beetje meer duidelijkheid..

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:04

Charlotte, zeg je dit ook zo tegen hem, zoals je het hier neerschrijft?
Het is een man he die moet vaak wat langer over dingen nadenken ;)

Hier nog geen ander nieuws dan dat ik morgen weer terug moet en als er dan geen resultaat is, ik weer aan dezelfde kuur moet.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 19:35

Ja ik denk dat ik eens goed met hem moet gaan praten er over... Ik heb dat vooralsnog niet veel gedaan, omdat ik het idee kreeg dat hij dat als teveel druk ervaart.

Ok spannend NoGo, ben benieuwd of er morgen resultaat is, anders maar opnieuw gaan kuren en zorgen dat je tot in de puntjes omschreven hebt hoe je het moet gebruiken ;)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:55

NoGo spannend!

LC soms denk ik toch dat je het nog wel onderschat :o
Want de ene zwangerschap is gewoon de andere niet en het heeft ook nog eens effect welke papa er heeft meegewerkt aan de baby.
Want ook al heb je het zelf ervaren als gemakkelijke zwangere, vraag eens aan je man of hij het ook écht zo vond. Of dat hij denkt >;) ik zeg niks...

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:59

Dan moet je zorgen dat je het gesprek openhoud, dus goed van te voren bedenken wat je wil zeggen en vooral niet proberen niet te pushen.
Zal denk geen gemakkelijk gesprek worden maar in ieder geval heel veel succes....

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 21:29

Pauline schreef:
NoGo spannend!

LC soms denk ik toch dat je het nog wel onderschat :o
Want de ene zwangerschap is gewoon de andere niet en het heeft ook nog eens effect welke papa er heeft meegewerkt aan de baby.
Want ook al heb je het zelf ervaren als gemakkelijke zwangere, vraag eens aan je man of hij het ook écht zo vond. Of dat hij denkt >;) ik zeg niks...

Uiteraard, voor hetzelfde geld lig ik nu 9 maanden op bed, dat moet je je gewoon beseffen en dat is ook al besproken. Mijn vriend loopt zelf te pas en te onpas te vertellen hoe ik de zwangerschappen heb volbracht, hij is er erg trots op, dus hoe hij puur op dat vlak er tegen aan zou kijken, daar zit ik eerlijk gezegd niet zo over in ;)

Dankjewel NoGo, dat gesprek zal nog wel op gang gaan komen denk ik..

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:00

LCharlotte schreef:
Ik denk dat het heel belangrijk is om dit topic in MW te houden. Dit topic heeft zodoende al veel mensen weten te raken en er zijn mensen die naar aanleiding van dit topic de moed gevonden hebben om hun droom waar te gaan maken, er zijn mensen die voor zichzelf helder hebben gekregen dat ze eicellen af zouden kunnen staan, of dat ze zelfs de kracht zouden hebben om een draagmoeder te zijn. Ik vind het belangrijk om hier en daar wat luikjes te openen om zodoende zulke mooie dingen mogelijk te maken.

Als het grootste gedeelte van je post ontopic is dan kan er in principe af en toe wel een offtopic post erbij zitten, als het hoofdonderwerp maar het draagmoederschap blijft en we niet te ver gaan afdwalen van dit onderwerp. We kunnen uiteraard ook die PB knop gebruiken :D

LCharlotte schreef:
[HK] Draagmoederschap, onvruchtbaarheid en wat erbij komt kijken.
;) x

Ik wil wel heel graag dat dit topic ook actief blijft voor de discussies en gesprekken betreffende het draagmoederschap, we laten het niet doodbloeden toch? +:)+

Was nou niet echt van plan om het vervolg van mijn verhaal via pb-tjes te gaan versturen :P het nieuwe topic is daar dan geschikter voor.

Joyckuh schreef:
Asjemenauw: Wat een slopend traject ga je in... Nog sowieso 20 weken dus voor ze überhaupt iets voor je kunnen doen in Nederland.
Raar van je eierstokken, dat die verstopt zitten. Ben toch benieuwd waar ze die dan weer gaan vinden!
Hoe gaat het nu met jou vriend?

Om niet van het topic af te raken neem ik jouw vraag mee naar het nieuwe topic [HK] Draagmoederschap, onvruchtbaarheid en wat erbij komt kijken.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:04

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 15:20

Wenspapa B gaat vanavond bellen, mijn vriend had zaterdag na mijn feestje geroepen dat ze snel weer af moesten spreken, dus B probeert een date te regelen :D

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:29

charlotte, heeft je vriend dat niet met een beetje drank op geroepen?
Anders misschien handiger als je eerst zelf met hem in gesprek gaat anders komt het ben ik bang toch pusherig over...is niet aanvallend bedoeld

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:00

Ik ben echt zo f*cking boos dit ziekenhuis heeft echt een communicatie van kus me reet.
Nou moet ik g*tver weer 2 weken wachten op een cyclus, terwijl ik die niet heb -:(-

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:12

NoGo jeetje waarom dan?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 19:32

Hij was niet zover weg dat hij niet meer weet wat hij zei en we hebben het er nog over gehad dus het is gelukkig ok!

Dat is flink balen zeg, maar dat is helaas ook overal hetzelfde, communicatie, daar hebben ze geen (ziekenhuis)kaas van gegeten!!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 22:47

|o |o |o |o Wenspapa heeft mijn vriend gebeld, maar die nam niet op. Hij wilde a) rustig voetbal kijken :roll: b) wilde hij niet ineens bizar veel met elkaar gaan bellen en afspreken (waar ik me op zich wel wat bij voor kan stellen) c) heeft hij geen zin in emotionele praat over baby's :n en d) voelde hij zich meteen gepusht.

*trekt haren uit hoofd* Oh ja, hij zou hem morgen wel terug bellen.... Eerst eens zien..
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 15-09-11 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:49

ai dus toch, dat is mooi klote.
Hopelijk belt hij morgen dan nog...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 22:52

Hij is kampioen in struisvogelen en is ook meteen in de stress geschoten, nou als het hem allemaal zoveel moeite en stress opleverd dan moet hij maar gewoon tegen de wenspapa's zeggen dat hij het niet wilt. Even goede vrienden, maar dan is er tenminste wel duidelijkheid.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:56

Relexad! niet nu direct bijltje erbij neergooien!
Mannen he die hebben echt soms tijd nodig om over dingen na te denken en sorry maar het komt in je posts ook echt over als gepush van alle kanten :o
Het is al heel wat dat jullie er zelf goed over gepraat hebben, hij moet wel de tijd krijgen om het even te laten zakken, ik snap dat ook de wenspapa's graag een antwoord willen, maar het is nu wel duidelijk dat je man/vriend dat dus niet trekt, hoe graag ieder ander dat ook wil.
Laat het even rusten en begin er over een week gewoon weer over, misschien komt hij in de tussentijd er dan wel zelf mee?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 23:42

Dat hebben we de afgelopen maand wel gedaan, un het begin begon houdt veel zelf over maar nu helemaal niet meer. ik heb heel erg het idee dat we hem in beweging moeten houden andere staat hij stil en gebeurt er helemaal niks. Hij verdiept zich niet, hij gaat geen gesprekken aan, niks. Hij hoeft niet direct ja te zeggen en dan springen we moeten in de auto... Ja if nee dat is goed, of een ja maar, of een misschien, alles is beter dan helemaal niks. Ik vind dat hij onderhand na een maand wel enigzins mag aangeven wat er in hem om gaat..

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 23:51

hmmmm klinkt erg lastig en ingewikkeld (maar dat is ook het hele proces), praten blijft hierin ook wel zeer belangrijk.
Ik dacht echt dat er al een vooruitgang in zat toen hij begon met praten en kon me helemaal voorstellen dat hij het moeilijk vond.
Als hij nu idd zijn kop in het zand steekt en niets meer zegt is dat wel heel lastig.
Wat zegt hij dan als je dit letterlijk zo tegen hem zegt??? (en wat voor antwoord wil je dan van hem want misschien weet hij het gewoon echt nog niet, al zou hij dat dan in ieder geval kunnen zeggen).

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 00:54

Eerlijk gezegd deel ik de mening van NoGo dat het ook op mij overkomt als veel druk van bovenaf. Van zowel jou als de wensouders. En dat is nogal wat, want jij hebt een heel proces doorlopen in een érg korte tijd, en daarin is hij ahw meegesleurd.
Weet je, heb het er gewoon eens een maand niet over. Niet dwingen tot een keus nu, maar laat het gewoon even in het midden hangen en zeg tegen de wensouders: deze maand gaan we het er niet over hebben.
Grote kans dat je dan een beter gesprek houdt.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 08:10

Mijn vriend raakt gewoon in paniek, dan begint hij over oude koeien en dat ik moet zorgen dat mij zaak een succes word (us het al!!) dat soort dingen. Hij weet dat ik altijd keihard zou blijven werken, zoals bij mijn eerdere zwangerschappen maar zijn punten..... ze voelen als excuses om het nietaan te hoeven durven.. ze zijn gewoon niet gegrond. Het er niet over hebben heb ik zeker geprobeerd maar dan gaat hij wortel schieten, hij leest zich niet in en gaat er niet over in gesprek. Daar schiet niemand wat mee ip. Zoals eerder vermeld, ik kwam pas vooruit in mijn denkwijze en het vormen man mijn mening door de discussie aan te gaan en met de wensouders te spreken.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 08:34

Ik weet ook dat ik te ongeduldig ben, tijd is geen slecht iets. Verre van!! Maar naar mijn idee alleen kostbaar als er iets gebeurt onder het oppervlak..

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:02

Charlotte: Ik denk toch dat jullie teveel pushen. De ene heeft meer tijd nodig dan de andere. Ik kan me inderdaad voorstellen dat het voor hem nogal een ding is. Ik bedoel, niet iedereen in de straat heeft een kind op de wereld gezet voor een ander. Ik ken er in ieder geval niet een. Hij moet ook bedenken wat hij wil en even tot nieuwe inzichten komen. Wie weet waar hij ondertussen allemaal aan denkt! En niet iedereen hoeft op internet allemaal informatie te lezen en verhalen van andere, het gaat toch om hem, jou en de wenspapa's.
En dan nog, zouden de wenspapa's niet nog een maand kunnen wachten? Jij en de wenspapa's zijn al langere tijd aan het uitzoeken wat jullie willen. Voor de wenspapa's is het misschien zo besloten omdat ze weinig andere keus hebben, voor jou is het snel besloten omdat je er open voor staat en jouw vriend moet nog even aan het idee wennen en moet nog een mening vormen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 14:17

Je hebt ook gelijk.... Pfff het is gewoon zo lastig als je er midden in zit, het is echte en achtbaan aan emoties... Soms storm je jezelf voorbij en zet je oogkleppen op. Thank god voor de eerlijke mensen om je heen die die er dan af proberen te rammen... De wenspapa's willen nog wel een half jaar wachten, het gaat niet om die ene maand, maar ze willen wel graag in gesprek blijven zodat we allemaal een beetje kunnen groeien. Goed, we gaan niks afdwingen, mijn vriend heeft gezegd dat hij vandaag ging bellen en daarna zien we wel verder. Ik moet het gewoon even helemaal los laten... (ook al is het lastig hihi)