[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:15

vuurneon schreef:
Hoe moet ik dat straks doen met de pil en op reis gaan? Tijdsverschil is 6 uur namelijk (is de gewone microgynon 30), moet ik mij dan houden aan de NL tijd of kan ik gewoon overgaan op de lokale tijd?

Ik zou het op een dag of 3 wat verschuiven.
Nuja, eigenlijk zou het sowieso geen probleem moeten geven, want als je er een de eerste 12 uur vergeet kan het geen kwaad, toch?

IngridM

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 07:26

Nou na eerdere posts hier dat ik nog niet wist wat ik na de microgynon moest, ben ik gisteren maar gewoon gestopt daarmee, na 22 jaar slikken PILVRIJ. Wordt dus onthouding of condooms hahaha.
Ik ga eerst eens kijken hoe ik me ga voelen zonder en dan kan ik altijd nog beslissen wat ik wil.
Ben heeeel benieuwd !!!

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 08:49

nou IngridM ben benieuwd hoe je je gaat voelen....ikzelf zou ook wel willen maar alleen condooms...pffff weet ik ook niet.....onthouding lijkt me wel wat maar dat vindt mijn man helaas niets :D
Heb ook nog een vraagje....ik begin volgende week aan de Microgynon 30 maar ze zijn er ook in 50 en 20..wat is het verschil nu dan? De dosis hormonen? Zijn ze dan wel allemaal even veilig?

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:28

MG50 is een vrij zware variant, ik kon er iig niet tegen. 20 is denk ik dus idd een lichtere. Qua veiligheid zijn alle 2 hormonige pillen volgens mij even veilig (mits goed slikken natuurlijk).

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:51

Het verschil zit idd in de dosis hormonen. 30 is de standaardpil, maar er zijn mensen die om bepaalde redenen een lichtere of zwaardere nodig hebben. Ik slik zelf de Yasmin, dat is een lichte pil. Voor mij is deze net zo veilig, maar met minder hormonen en dus bijwerkingen :)

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:35

hoi hoi.

Ik had een vraagje....

Ik heb de pil afgelopen keer een keertje doorgeslikt, dus ben 1 x niet ongesteld geworden.
Maar net zoals de vorige x pil doorslikken ben ik een week voordat ik ongesteld moest worden al begonnen met bloeden. Ok toen ik pil nog slikte. Niet veel bloed. En hoor dat dit wel vaker voorkomt, dus daar ben ik niet bang van.

Alleen nu ben ik ongesteld. Dit moet dan mijn periode zijn. Maar ik bloed bijna niet meer.
Heeft dit te maken met het doorslikken van de pil??

Alvast bedankt! :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:43

Ik vermoed dat je door de eerdere bloeding een deel van je zogenaamde onttrekkingsbloed (want echt ongesteld ben je niet als je de pil slikt) al kwijt bent. Hierdoor bloed je nu wat lichter. Ook kan het zijn dat het bloeden gewoon wat trager op gang komt en je later wat meer gaat verliezen, dat heb ik zelf soms ook bij het doorslikken van de pil.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:58

mamendt schreef:
nou IngridM ben benieuwd hoe je je gaat voelen....ikzelf zou ook wel willen maar alleen condooms...pffff weet ik ook niet.....onthouding lijkt me wel wat maar dat vindt mijn man helaas niets :D

50 is zwaarder en 20 lichter.

onthouding hoeft van mij niet :D en alleen condooms zijn k u t maar ja ik slik die troep al 22 jaar en ben er gewoon ff klaar mee.
Manlief wil er geen knoop inleggen dus ik heb gezegd dat hij de condooms dan mag gaan kopen 8-)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:01

Misschien lees ik eroverheen, maar is een spiraal niks voor je? :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:44

Pff na 22 jaar verantwoordelijk zijn voor de anticonceptie had ik precies hetzelfde gezegd hoor... knoopje erin is echt een operatie van niets dus ze moeten zich niet aanstellen en anders maar wennen aan de rubbers :=

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:22

Maar vinden jullie condooms dan wel veilig?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:28

Zolang je er voorzichtig mee bent en een MAP neemt in geval van scheuren zijn ze best betrouwbaar. Ik weet niet of ik het risico zou durven nemen eerlijk gezegd, heb nooit voor die keuze gestaan. Maar als je geen koperspiraal wil en ook geen hormonen in je lijf, sja dan blijft er weinig keuze over...

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:30

Ik zou er niet voor kiezen om met condooms en in geval van scheuren voor een MAP te gaan. De MAP is namelijk best heftig en geeft flink wat schade aan je lichaam. Is dus echt iets voor in geval van nood, ik zou er echt voor kiezen om een andere vorm van anticonceptie te gebruiken. Yessy wat dan in jouw geval een optie is weet ik jammer genoeg zo snel ook niet.
Laatst bijgewerkt door InekeH87 op 14-09-11 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:30

Ik zou mij er niet prettig bij voelen, zelfs als ik AB krijg die mijn pil beinvloed... ben ik in die periode wel eventjes geheel onthoudend :=
Maar aan de andere kant zijn condooms wel veilig natuurlijk, t is bij mij meer een gevoel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:05

Neuh als je geen hormonen in je lijf wilt is een MAP niet zo'n beste optie nee. En inderdaad een behoorlijke aanslag op je lichaam. Zelf vind ik condooms echte ondingen, waarschijnlijk ga ik binnenkort op Mirena over.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:09

Volgens mijn HA lopen er op de wereld heel wat mensjes rond dank zij het condoom.........

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:36

Tja, bij verkeerd gebruik en niet erop reageren dmv MAP is het een stuk minder betrouwbaar.
Maar door verkeerd pilgebruik lopen er ook heel wat extra mensjes rond...

Al heb je dat met een spiraal minder natuurlijk, dat zit er eenmaal in; kun je niet vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:39

Voor mij gaat Trigynon (de driefasen) nu gewoon het beste. Misschien dat ik er over een poosje anders over denk. Maar voor nu is het prima :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:10

Mas schreef:
Misschien lees ik eroverheen, maar is een spiraal niks voor je? :)

ja daar zit ik wel aan te denken, of degeen zonder oestrogeen of de koper, maar daar schijnt je menstruatie weer zo heftig van te worden.

ben er nog niet over uit maar wil gewoon eens voelen hoe ik me voel zonder die hormonen, slik het al vanaf m'n 15e en heb geen idee hoe ik ben zonder :D

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:48

De hoeveelheid hormonen in het Mirena spiraaltje is vele malen kleiner dan de pil he. Omdat die op de 'plaats van bestemming' zit en daar dus direct zijn hormonen af kan geven. Ook heb je wel een gewone cyclus. Dus volgens lichaamseigen hormonen krijg je eisprong enzo. Maar door de hormonen van het spiraaltje maak je geen baarmoederslijmvlies, waardoor je niet zwanger kunt worden.

Ik begrijp dat je nu op het moment even liever hormoonvrij bent, maar misschien dat je over een maandje of 3 dan spiraaltje kunt nemen?

Ik heb ook eens 2 maanden de pil niet geslikt. Maar merkte geen verschil in gemoedstoestand/menstruatie/e.d. tussen het gebruik van de zware pil MG50, de normale pil YAZ24+4, helemaal niet aan de pil zijn en het spiraaltje. Blijkbaar reageert mijn lichaam vrij constant op welke hoeveelheid hormonen dan ook.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:50

ja precies MarjonT, misschien over een maandje of wat wil ik wel wat anders proberen want geklungel met condooms is ook niet je van het :-)

ik ben dus heel benieuwd of ik verschil ga merken in gemoedstoestand etc ! Er zijn dus ook mensen bij wie het niet echt verschil maakt :-)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:56

Ik doe m nu ook even een maand of 2 maanden hormoonloos, en wel morgen afspraak bij de dokter voor alternatieve pillen of andere mogelijke oplossingen! Maar ik weet nu al wel, dat ik toch wel hormonen wil, haha. Mijn "gewone" menstruatie is écht níet leuk! Haha.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:29

Overigens voor de dames met spiraaltje..

Even 'n vraag. Nadat jullie op zijn gehouden met bloeden (ook spotting) hadden jullie toen ook last van vrij veel afscheiding? (gewoon, wit e.d.)

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:30

Ik krijg altijd de zenuwen bij een nieuwe pil :o
Ik heb nu gekregen de niet originele Microgynon 30 die is toch even betrouwbaar als de originele??
Ik heb al twee verhalen van dames die deze slikten en toch zwanger raakten?? Help :+

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:32

Hij is even betrouwbaar als de originele, alleen de hulpstoffen kunnen anders zijn.