Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:17

Citaat:
Dan kan je er niets aan doen. Maar nu vergeet je even een pil, ga je een lekker potje... met jou vriend en als er dan een baby op komst is: Ach ja, plegen we wel lekker even abortus...

een klompje cellen is nog geen baby, het kan niet denken en voelen..Liever doordachte abortus dan ondoordacht ouderschap

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:25

Colway schreef:
Citaat:
Dan kan je er niets aan doen. Maar nu vergeet je even een pil, ga je een lekker potje... met jou vriend en als er dan een baby op komst is: Ach ja, plegen we wel lekker even abortus...

een klompje cellen is nog geen baby, het kan niet denken en voelen..Liever doordachte abortus dan ondoordacht ouderschap

Nee als je volwassen genoeg bent om seks te hebben. Lijkt mij dat je ook volwassen genoeg moet zijn om daar verantwoord genoeg mee om te gaan.
Zorgvuldig je pil slikken of wat je voorbehoeds middel ook is.

Gaat het om welke rede dan mis en ben je ongewenst zwanger... Dan moet je ook je verantwoordelijkheid nemen.
Voor sommige mensen is een abortus een goede oplossing maar je moet oppassen als mensen er erg luchtig over doen dat ze het niet zien zien als makkelijke oplossing van onzorgvuldig anticonceptie

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:30

nathalie25 schreef:
Citaat:

Nee als je volwassen genoeg bent om seks te hebben. Lijkt mij dat je ook volwassen genoeg moet zijn om daar verantwoord genoeg mee om te gaan.
Zorgvuldig je pil slikken of wat je voorbehoeds middel ook is.

Gaat het om welke rede dan mis en ben je ongewenst zwanger... Dan moet je ook je verantwoordelijkheid nemen.
Voor sommige mensen is een abortus een goede oplossing maar je moet oppassen als mensen er erg luchtig over doen dat ze het niet zien zien als makkelijke oplossing van onzorgvuldig anticonceptie

Het moet inderdaad geen makkelijke oplossing worden, maar ben het er verder totaal niet mee eens, ik neem ook mijn verantwoordelijkheid in anticonceptie, maar niets is uiteindelijk 100% waterdicht, maar wil gewoon geen kind. Een zwangerschap zou ik dan ook afbreken.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:32

Colway, Justem!!

Nathalie als je goed leest, weet je ook dat de TS abortus niet zo ziet!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:01

Tjonge jonge, weer die term 'moordenaar'.
Wat kortzichtig en kwetsend!
Tis TS haar beslissing en die is weloverwogen gemaakt.
Ze gebruikte AC, en ja, is hier misschien onzorgvuldig mee geweest. Heeft een abortus ondergaan dat, zoals ik het lees, geen feestje was en echt niet 'even onderging'.
De opluchting waar ze over schrijft gaat over het feit dat ze niet meer zwanger is, en ik kan me dat goed voorstellen!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:05

Ik ben wel benieuwd hoe de mensen die vinden dat zij het kind had moeten houden, dit voor zich zien zodra het geboren is.

Vinden jullie dan ook dat "leven"/"bestaan" belangrijker is dan "een goed leven" met een goede start?

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:06

pinto_1 schreef:
Milly_ schreef:
ooohooow, ik heb een koperen nu :o

nee hier slappe lach samen met vriend toen dokter zei: "nog even volhouden, er is al een groot stuk weg"
vriend: " alleen nog een armpje en beentje :') "

Jeetje, ik schrik toch wel van sommige berichten zoals dit. Ik vind dat iedereen een eigen mening mag hebben, zal ook niemand veroordelen om zijn eigen keuze, maar vind het wel onbegrijpelijk dat een aantal mensen zo luchtig doet. Ik las ergens: ik zag het als een parasiet, niet als een ongeboren kindje.
Dat is jezelf dan wel zwaar voor de gek houden, het is en blijft toch het laatstse.
Om dit soort stellingen worden dieren mishandeld (ja hallo, het is maar een hond...), kinderen, alles uit naam van: het is maar...
Een beetje respect voor leven mag wel, ook al is het niet geboren.
Tuurlijk hoef je niet verdrietig te zijn als je dat niet bent, maar vrolijk doen onder het mom van: mij doet het niets dus is er niets aan de hand vind ik kortzichtig...

had het in mijn vorige post al gezegd, was voor mij een bepaalde manier om er mee om te gaan, idd dat is mezelf voor de gek houden,
dat hielp belijkbaar bij mij.. Is voor mij verwerkingsproces. Emoties kunnen soms raar uitpakken..
ik had het ervoor er moeilijk mee, er na ook, en nu nog.. Maar op het moment zelf had ik gewoon de slappe lach..
En als mensen me vroegen hoe ik me voelde kon ik ook alleen maar grapjes uitkramen.
Ts heeft het er niet zo moeilijk mee, maar een abortus is voor NIEMAND leuk, ook voor TS niet..
Ze is gewoon erg opgelucht dat het achter de rug is.. Was ik ook.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:08

Mytens schreef:
Betaal je een abortus zelf of betalen wij dat met onze belastingcenten? Aangezien veel meiden toch wel erg laconiek zijn over het eventueel zwanger worden en dan 'maar' even abortus laten plegen.

ja, abortus doe je zo eventjes voor de fun :') :')

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:08

Sees schreef:
Mytens, beetje rare opmerking over die belastingcenten, weet je hoeveel belasting ik betaal voor andere mensen? Ouderen, kinderen (en alles wat daar bijhoort), zieken etc.

Het werpen van een kind kost de maatschappij meer dan een abortus. Dus inderdaad een rare opmerking. Ik zit er ook niet op te wachten om te betalen voor al de bevallingen, zwangerschapsverlof, dat soort onzin. Moet je eens kijken wat het ziekteverzuim van (jonge) ouders is.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:09

LHO schreef:
Wat ik uit TS dr verhaal lees, is dat ze weloverwogen, onderbouwt, een bewuste keuze heeft gemaakt. Herhaling probeert te voorkomen, en opgelucht is en tevreden met de situatie.

Als iemand daar aanstoot aan neemt, dan heeft die persoon denk ik psychische bijstand nodig met leven in het algemeen.

Als TS had neergezet dat dr vriend haar regelmatig zonder anticonceptie volspuit, en dat ze van de week voor de derde keer een abortus heeft gedaan, en dat dat wel zo makkelijk is, en nog volledig vergoed ook, dan hadden mensen als Heino inderdaad een punt gehad dat het wat genuanceerder kon en dat je er mensen mee kan kwetsen.

Als mensen zich nu gekwetst voelen, dan heb ik medelijden met die personen. Lijkt mij een zwaar leven, als je al gekwetst bent wanneer mensen andere overtuigingen hebben dan je eigen.

AMEN _/-\o_ _/-\o_

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:12

DeMolenhoek schreef:
NehnaDagmar schreef:
Demolenhoek: dus jij wilt een kind op de wereld laten komen die niet gewenst is?

Dan had ze maar moeten nadenken in plaats van een levend wezen te vermoorden. Sorry hoor, maar als zij zich niet deftig kan beschermen moet ze ook maar niet ... Zij heeft een fout gemaakt, dat ze dit dan op lost maar niet ten nadelen van het kind. Adoptie etc. Er staan mensen te springen om een kind te adopteren, maar toch zijn er die nog altijd liever een kind in de vuilbak zien belanden.

Heino: Er staat duidelijk in de OP dat de vriend niet boos was dat ze een pil was vergeten. Tja?

Jij moet eerst nadenken over wat een levend wezen is. Een hompje vlees is geen levend wezen. Daarnaast heeft ze het niet vermoord, het leefde immers niet. Tevens heeft TS er overduidelijk over nagedacht.

Van een keer de pil vergeten kan je niet zwanger worden. Wel kan het zijn dat door bijv. gebruik van Gynomyk je condooms niet goed meer zijn (staat niet in de handleiding!), of door antibiotica, te lichte pil, etcetera. oliebol happens. Zoals eerder aangegeven, zwanger is godzijdank geen chronische aandoening meer, en prima te behandelen als je het optijd ontdekt.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:15

Ayasha schreef:
Omdat er zoveel mensen in een rolstoel zitten mag jij niet lachen als je lekker door stad wandelt?

Mooie metafoor! :)

Er zijn tevens ook mensen met verlammingen in het gezicht, die kunnen niet lachen! Dan maar helemaal niet meer lachen?

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:33

LHO schreef:
Jij moet eerst nadenken over wat een levend wezen is. Een hompje vlees is geen levend wezen. Daarnaast heeft ze het niet vermoord, het leefde immers niet. Tevens heeft TS er overduidelijk over nagedacht.

Als je het maar vaak genoeg zegt, geloof je het op een gegeven moment zelf. Misschien zou je zelf eens na moeten denken over wat leven is. En met de nadruk op zelf. (Dus niet wat de overheid als legaal aanmerkt.)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:36

Denk je niet dat wetten gebasseerd zijn op feiten?
De overheid maakt iets niet voor niets legaal.
Ik vind het veel erger wanneer mensen voor eigen rechtertje spelen en elkaar met woorden en/of daden veroordelen.
En zeker wanneer je uit geloofsovertuiging een bepaalde mening over aborteren hebt, dan is het helemaal niet aan jou om te oordelen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:43

Wat voor jou geldt, geldt niet per definitie voor een ander Coloured. TS heeft abortus ondergaan met 7 weken, dan is het in mijn ogen ook nog niet veel nee...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:44

Coloured schreef:
LHO schreef:

Als je het maar vaak genoeg zegt, geloof je het op een gegeven moment zelf. Misschien zou je zelf eens na moeten denken over wat leven is. En met de nadruk op zelf. (Dus niet wat de overheid als legaal aanmerkt.)

Het leeft van jou! Niet zelfstandig. Ziet, hoort of voelt nog niet!
Waarom zou het legaal zijn denk je?

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:07

Ragebol1977 schreef:
Ik vind het veel erger wanneer mensen voor eigen rechtertje spelen en elkaar met woorden en/of daden veroordelen.
En zeker wanneer je uit geloofsovertuiging een bepaalde mening over aborteren hebt, dan is het helemaal niet aan jou om te oordelen.

Of je nu een mening hebt over aborteren vanuit een geloofsovertuiging of vanuit de overtuiging dat je zelf god speelt over je leven maakt voor mij geen verschil in het oordelen over andere mensen. Mijn geloofsovertuiging zegt me zelfs dat ik niet te oordelen heb. Wat zeker niet wegneemt dat ik wel een mening over dingen heb en die ook uit als ik daar behoefte aan heb.

En als het zo legaal is, waarom dan zo moeilijk over abortus doen, door mensen die er zelf voor kiezen om het te ondergaan? Ik vind dat persoonlijk met 2 maten meten. Je probeert als het even kan te voorkomen dat er een abortus gepleegd moet worden maar als het dan toch zover is dan moet het allemaal maar gewoon kunnen en normaal zijn?? Sorry, maar dit begrijp ik echt niet. Als het echt zo erg niet is, doe er dan ook niet zo moeilijk over.

Of is wellicht de enige motivatie om een abortus te voorkomen, de "pijn" die je lichamelijk zelf moet "lijden" wanneer je kind geaborteerd wordt??

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:15

Coloured schreef:
LHO schreef:

Als het nooit bewustzijn heeft gehad, heeft het nooit geleefd. Als het geen bewustzijn meer heeft, en nooit meer zal krijgen, mag het van mij ook sterven. Niet moet, mag. Ook doodgaan is een recht.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:17

Coloured schreef:
Ragebol1977 schreef:

Of je nu een mening hebt over aborteren vanuit een geloofsovertuiging of vanuit de overtuiging dat je zelf god speelt over je leven maakt voor mij geen verschil in het oordelen over andere mensen. Mijn geloofsovertuiging zegt me zelfs dat ik niet te oordelen heb. Wat zeker niet wegneemt dat ik wel een mening over dingen heb en die ook uit als ik daar behoefte aan heb.

En als het zo legaal is, waarom dan zo moeilijk over abortus doen, door mensen die er zelf voor kiezen om het te ondergaan? Ik vind dat persoonlijk met 2 maten meten. Je probeert als het even kan te voorkomen dat er een abortus gepleegd moet worden maar als het dan toch zover is dan moet het allemaal maar gewoon kunnen en normaal zijn?? Sorry, maar dit begrijp ik echt niet. Als het echt zo erg niet is, doe er dan ook niet zo moeilijk over.

Of is wellicht de enige motivatie om een abortus te voorkomen, de "pijn" die je lichamelijk zelf moet "lijden" wanneer je kind geaborteerd wordt??

Misschien dat elke medische ingreep er een te veel is? Als ik jeuk aan mn ballen heb ga ik ook niet naar de huisarts om hem te laten krabben. Voorkomen is beter dan genezen, en in dit geval is zwanger de kwaal.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:17

IMJ schreef:
Het leeft van jou! Niet zelfstandig. Ziet, hoort of voelt nog niet!
Waarom zou het legaal zijn denk je?

Als een baby net geboren is, leeft het ook van jou. Als je hem geen eten geeft, gaat hij toch echt dood.

En zoals bij zoveel medische kwesties heeft de wetenschap echt niet overal een antwoord op. Er zijn heel veel grijze gebieden Neem bijvoorbeeld coma-patienten. Wat is hersendood? En dat is ook het geval met wanneer een ongeboren kind levensvatbaar is. Die grens wordt ook steeds verder opgeschoven.
Als je in het ontwikkelproces van een bevruchte eicel geen duidelijke grens kan trekken wanneer "leven" zou beginnen, trek ik voor mijzelf de grens bij het moment dat wel heel duidelijk is: nl. De bevruchting. Dat is het begin van een nieuw leven. Los van het feit of dat al levensvatbaar is of niet.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:18

Ehm ik doe niet moeilijk over abortus hoor.
Ik vind dat ieder vrij is om te doen met zijn of haar eigen lijf wat hij of zij er mee wil doen.
Ik heb al eerder gezegd, als degene die zich laat aborteren daar geen problemen mee heeft, dan vind ik het prima. Zijn ze blij? dan ben ik ook blij voor ze.

Van mij hoeven ze geen abortus te voorkomen, ik bedoel wie ben ik om te gaan vertellen wat een ander moet doen? Ik ben hun moeder niet.
Ik lever een luisterend oor indien nodig, een schouder wanneer er om gevraagd wordt en kan ook in blijdschap meeleven.

Ik zie hier gelukkig ook mensen die mede-blij voor TS zijn.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:20

Ik ben ontzettend blij dat God een stel knappe koppen op deze wereld heeft gezet die onder zijn toeziend oog een manier hebben gevonden ongewenste zwangerschap te beëindigen...

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:21

LHO schreef:
Misschien dat elke medische ingreep er een te veel is? Als ik jeuk aan mn ballen heb ga ik ook niet naar de huisarts om hem te laten krabben. Voorkomen is beter dan genezen, en in dit geval is zwanger de kwaal.

Jij noemt in dit geval zwanger zijn een kwaal. De grootste kwaal is echter dat men niet meer van oorzaak en gevolg wil weten. De ratio wordt niet meer gebruikt en daarmee is de mensheid in mijn ogen verder gedaald dan de dierenwereld.

'k Vind trouwens dat je erg stoer in je woordkeuze bent. Wow. Petje af. Je moet volgens mij echt een stoere gozer zijn in het dagelijk leven.... :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:23

Coloured schreef:
LHO schreef:

Jij noemt in dit geval zwanger zijn een kwaal. De grootste kwaal is echter dat men niet meer van oorzaak en gevolg wil weten. De ratio wordt niet meer gebruikt en daarmee is de mensheid in mijn ogen verder gedaald dan de dierenwereld.

'k Vind trouwens dat je erg stoer in je woordkeuze bent. Wow. Petje af. Je moet volgens mij echt een stoere gozer zijn in het dagelijk leven.... :n

Dus om 1 foutje levenslang boeten? :?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:29

Sees schreef:
Ik ben ontzettend blij dat God een stel knappe koppen op deze wereld heeft gezet die onder zijn toeziend oog een manier hebben gevonden ongewenste zwangerschap te beëindigen...

Maar hoe zit dat? Want een leven door god gegeven mag men toch niet zomaar beindigen? Ook een knappe kop niet? (sorry, niet gelovig)