Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bobomelo

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:03

Goedemorgen!
Heb afgelopen dagen wel meegelezen, maar om 'serieus' te reageren was ik te moe voor....Dus maar beetje op bokt verder rondgehangen in huiskamer topics!
Wou onze nieuweling wel even welkom heten, je hebt al genoeg tips meegekregen! Nu mooi vakantie vieren!!! en goed uitrusten!!!
Amanda die een functioneringsgesprek heeft vandaag....al weet je waar ze het over gaan hebben en ben je het er deels wel en niet mee eens, toch altijd even spannend en stressie moment!
Wel super dat er zoveel animo dan is voor je project op die scholen!!!

Las nog iets over een blindedarm onsteking en een niet te traceren ontsteking, blij dat ie weer thuis is, en die onstekingen dus blijkbaar gelukkig wel minder worden!!

En las iets over boeken, lijken mij ook wel leuke boeken, gewoon gericht op waar je mee bezig bent! Ik ben ook bezig met cognitieve therapie, en herken ook wat jij schrijft Bienotje, je moet het uiteindelijk allemaal zelf weer doen, maar je bent zoooooooooo gewend(ik in elk geval, vanaf kleins af aan)dat iemand anders de touwtjes in handen heeft, dat dat gewoon bij je hoort(hoorde). Dat dat een veilig idee/gevoel is!

Daarom vind ik het ook supereng straks met die kleine, ja dan moet ik de touwtjes in handen nemen! bedoel, je doet het natuurlijk samen met je man, maar die is overdag nog aan het werk, straks wel even vakantie om ook van de kleine te genieten, maar ik ben nog 12 week bij huis!!!! hmmmmm

En verder, ben ik duf, heb nog steeds mega last van mijn keel, slaap daardoor gewoonweg dus niet, omdat ik al zo 'licht' slaap, blijf ik gewoon wakker van de keelpijn enz....
Vanavond naar de verloskundige, en woensdag officieel uitgerekend! erg spannend ook allemaal!!!

heb beetje zonder namen gereageerd hoor, gewoon maar even zo in het algemeen, maar ben gewoon duf.....
En wil iedereen natuurlijk een knuffel geven die het nodig hebben!!
En las ook iets over ups en downs, ja dat hoort erbij, en zolang je je daar maar bewust van bent, je je daardoor niet van de mik laat brengen!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:58

Zonder namen, maar wel erg uitgebreid! Dus woensdag is de ófficiele' dag. Spannend maar ook wel leuk. En ja, dat herken ik heel goed. Zelf de touwtjes in handen hebben, ik leg het liever bij een ander neer. Aangeleerd, want als het dan niet goed gaat is het balen maar niet weer zo'n teleurstelling in mezelf..

Maar.. ik vind dat jullie even trots mogen zin op mij :Y) Vanmiddag oefenparcours gesprongen op club en ik had dus echt géén handje hulp van vriendlief of een vriendin ofzo en toch gegaan. Mezelf prima kunnen redden natuurlijk en dat heb ik toch maar mooi weer gedaan :D
Nektosha, nu dus weer even wat beter met mij, vannacht slecht geslapen dus vanmorgen toen ik opstond minder. Maar vanavond heb ik lekker even niks, dus dat is wel fijn. En jij, nog een beetje aan het werk? :)

Amanda, dat cafe is echt gewoon de titel van het boek. verbaasde ik me eerst ook over ;) Het waarom-ben-je-hier café van John P streckely. En hoe is uiteindelijk je functioneringsgesprek afgelopen, meegevallen?

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 07:14

Bienotje, super toch dat je het helemaal alleen hebt gedaan de oefenparcours?

Ik was gisteren op stal met mijn vriend, en toen we op het punt stonden om weg te gaan zagen we een van de stal paarden niet staan, dus gaan kijken...En die lag dus, het ging niet goed met paard, dus wij meteen iemand anders gebeld, die daar meer vanaf weet, was echt zielig! Maar het is bekend op stal dat het niet goed gaat met beestje, eigenaar weet dat ook. Ze is dan ook 25 en ( ik geloof hoefbevangen?) Het was zo zielig, ben der ff bij gaan zitten en heb gewoon zitten janken...Zo zielig! Ze word eind van de week ( als het goed is en ik het goed heb begrepen) ook ingeslapen. Erg sneu om et beestje zo te zien liggen in stal, met soms pauzes dat ze 15 sec geen adem haalt..Op dat moment zag ik mijn vader ook weer ff liggen... ( wat ademhaling etc betreft) Maar gelukkig voor haar is het binnenkort over...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:33

Beauty, heftig is dat zeg! Echt een rotgezicht hé, gelukkig hoeft het niet zo lang mee rte duren dan maar het blijft natuurlijk rot! Hopelijk heeft ze verder niet al te veel pijn meer..

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:27

@bienotje
En ik ben echt trots op je! Herken het gevoel ook echt kwa springen!!! zoooooo eng, en zoooooo trots als het goed is gegaan!
@beauty
gats gats, nou als ik daar was geweest had ik naast je zitten janken hoor in die stal! niks om je te schamen! en hetpaardje vond het vast even fijn dat je erbij zat!!!!
sterkte!!

ik heb wederom weer es ehhhh slecht geslapen!
maar goed, raak er al wel weer aan gewend hoor haha!!
gisteren trouwens onverhoopt naar het ziekenhuis geweest, ivm dat ik de baby niet genoeg voel, CTG en echo leken goed, maar heb weing vruchtwater. Zometeen weer heen, weer een CTG en echo, als het vruchtwater dan wel weinig is, maar net genoeg, zullen ze me wel weer laten gaan, maar alshet echt te weinig is dan......geen idee!
wel heel spannend dus! gewoon, dat je nu even niet weet van hoe en wat, er even geen controle over hebt!!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:27

Dankjewel (en stiekem moet ik nu mezelf in de gaten gaan houden dat ik het niet afzwak met het was maar BB o.i.d. trouwens ;) )

En toch heb je meer controle dan je denkt Bobo. Je hebt zelf aan de bel getrokken dat het niet vertrouwd voelde in je buik, dus nu houden ze je extra in de gaten. Goede zet dus hoor! :j Succes weer!

Bah. Ik heb even dubbel gevoel. Net nieuws gehoord dat er (weer) iemand op het werk ´overspannen´ naar huis is. Aanleiding is zelfde project als wat mij tijdje terug echt teveel werd. Dit is incl. mij toch nr. 3 waarvan ik er denk ik nog beste vanaf ben gekomen (en ook ik ben er nog lang niet). Oogkleppen op en door gaat het bedrijf, dat er onderweg slachtoffers vallen lijkt wel vanzelfsprekend te zijn. Daar krijg ik toch wel even vervelend gevoel bij..

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:44

Oei Bobomelo wat spannend allemaal, maar wat goed dat je nu extra gecheckt wordt!
Mag wat jou betreft de baby wel komen nu?
Extra zwaar met dit weer?

Wat goed dat je een heel parcourtje hebt gesprongen Bienotje! Zou het je niet nadoen!
Wel naar om te lezen dat er nieuwe slachtoffers vallen binnen het bedrijf. Zouden ze het echt normaal vinden?
Mag toch hopen van niet! :(

Wat superzielig Beauty, kan me voorstellen dat je daarvan van slag bent! Arme pony! Lief dat je er even bij bent gaan zitten.

Amanda hoe is gesprek gegaan? Viel het mee?

Tsja en hoe het hier gaat..... met ups en downs.
Af en toe vette ruzie met mezelf, met mijn overlevingsstrategie en dikke muur.
Niet aan het werk, helaas.
Aan de ene kant lekker, maar aan de andere kant betekent het ook dat ik geen inkomen heb |( .

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:18

Spannend bobomelo!
Hoe is het afgelopen?

Bienotje +:)+
Super stoer zeg :D

Beauty :(:)
Wat ontzettend sneu... Heftig ook om te zien denk ik.

Het gesprek ga ik het niet over hebben. Openbaar internet enzo :+
Het was geen heel positief gesprek, maar ook niet onverwacht. En ook geen man overboord.
Het leverde een flinke deuk in mijn (toch al niet zo grote) zelfvertrouwen op, maar we kunnen weer verder.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:33

Internet inderdaad, ook wel verstandig ;) Maar dat heb je in iede rgeval gehad inderdaad, stiekem wist je het dus alwel en als je de motivatie maar hebt om het te veranderen ben je al een eind op weg hoor :) Ik neem aan dat je het gesprek en de kritiek nu alwel weer aardig los hebt kunnen laten?

Enne, bedankt nog! :)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 01:32

hoi,

hier heel druk, ik lees alles wel bij, maar nog de tijd nog de energie om te reageren.
mensen met gesprekjes sterkte, iets over wedstrijden leuk!

ben super druk met mijn werk, en de paardjes.
maar het gaat allemaal wel goed, ik moet alleen een balans zien te vinden in werken met vroege en late/nacht, paarden, vriendlief, sociale contacten en mezelf :D

maar dat herkennen jullie vast wel.
ik ga naar bed, ben beetje kapot :)

iedereen die het nodig heeft een dikke knuffel en de gene die dat niet nodig hebben een dikke pluim voor op de hoed!

:wave:

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 06:30

Hier is het ook even te chaotisch in mijn hoofd om een goede bijlees te geven.

Ik heb iets gelezen over een functioneringsgesprek at toch wel goed ging :)

Beauty, dat zijn nooit leuke dingen, ik huil ook bij ieder paard wat ik zo zou zien, zo aan het einde van zijn latijn.

Ook wat gelezen over een oefenparcour springen, top! Ik doe het je niet na, echt heel knap van je!

Hier is het feest, maar echt kos komen doe ik niet. IK BEN GESLAAGD! Dus nu is mijn harde werken niet voor niks geweest. The good feeling moet nog even inkicken, heb nu vooral dubbele gevoelens.
Ik heb nu wel mijn diploma gehaald, maar mijn opa is 10 eeken geleden overleden en ik vind het zooo naar dat hij dit niet meer mee heeft kunnen maken...

Voor iedereeen die het nodig heeft, dikke knuffels en heel veel sterkte. Voor de mensen die dit niet nodig hebben; super, ga zo door.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 07:19

Gefeliciteerd Amy!!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 07:40

Amy, gefeliciteerd dat je geslaagd bent! Idd harde werken niet voor niks. En het gemis van je opa is er nu en dat blijft vervelend. Sterkte ook met je dubbele gevoelens nog.

Hier gister met priveles een domper, het voelde gewoon niet fijn zodat einde van de les die frustratie de overhand (stomme tranen te paard en het gevoel dat ik ook niks kan). Zo jammer.. En stomme is, paard had idd slechte bui maar instructie vond het echt niet zo verkeerd gaan. Maar toch die frustratie/ perfectie die me dan zo in de weg zit. :roll:

Spontaan vannacht slecht geslapen, dus dat is ook balen want ben nu heel erg moe. Wordt een lange dag en dan moet ik na mijn werk ook nog met concour op club helpen..

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:50

Goedemiddag!
Hier alles nog rustig, alles lijkt goed te gaan met beeb, maar ik voel het wel veel te weinig, dus blijf elke dag onder controle in het ziekenhuis!
Vandaag officieel uitgerekend!

Toch ergens wel balen van je gesprek Amanda, hoewel het ergens verwacht was, toch jammer dat ze even aan je zelfvertrouwen rafelen.....mijn pb staat open hoor, mocht je er iets over kwijt willen!
Bienotje die té perfectionistisch is, en dat wordt gewoon snachts gestraft!! ja, jij en je paard zijn nou eenmaal levende wezens, dus jullie hebben topdagen, slechte dagen, en een heleboel dagen dat het gewoon goed en lekker ging! Dus accepteer dat nou maar! Mag best es minder gaan! morgen weer een dag! en onthou ook wat belangrijk is: lol met je knol!!!
Amy: gefeliciteerd!!!!! geniet er nou maar gewoon even van! had je opa ook gewild! en het is toch zonde om dit belangrijk iets zomaar aan je voorbij te laten gaan! leven gaat door!! Je mag dit best even vieren hoor!!!!! En van positieve dingen sterk je ook weer wat aan he!!
nektosha, die het nog ruzie heeft met haar dikke muur! nog even doorbeuken, en je beukt er vanzelf een keer doorheen hoor!!!! en wij helpen je daarbij!
En Crazyshar waar het nu best gelukkig goed meegaat, drukdrukdruk, maar wel positief!!!

Hier gaat het aardig zijn gangetje!!
Slaap nog steeds slecht, en nu elke ochtend naar ziekenhuis, dus smiddags maar even bijtanken! En ach, je wordt er niet fitter op maar goed.....
Verder was ik van de week even op het werk, nou leuk om je leuke collegas te zien, maar toen ik 1 van die 2 draken zag, die niet eens even vragen van: hoe is't met je? maar die wel bij mijn gesprek met leuke collega zitten, waar ik dan mee praat en mijn verhaal vertel, en als die bitsch dan wat wil weten, is het ook echt rechtstreeks van: nou dat had ik wel gevraagd....gewoon zo, wel bemoeien met je gesprek omdat ze bepaalde dingen willen weten , maar op zo'n manier dat mijn nekharen alweer overeind staan! ipv dat ze nou eerst es leuk reageert van: leuk dat je er bent: gaat alles goed? en als ze dan es wat willen weten van de onderzoekjes oid in het ziekenhuis, dan komt dat al heel anders over.....
Maar goed, bedenk me nu ook weer: Sneu dat het bij haar daar aan ontbreekt, jammer voor haar dat ze eigenlijks zo onbeleefd is en zooooo weinig echt geinteresseerd op je overkomt.......

Nja....

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:10

Bienotje dat boek ken ik en ook de opvolger ervan ben er in aan t lezen alleen schiet niet zo op nog...

Bobo spannende dagen dus!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:52

Hee hoe is het met jullie?

Hier wisselend.
Had vorige week donderdag de ultieme baaldag. Ik was voor 1000% overtuigd dat ik nóóit meer wat met paarden wilde en ook niet met kinderen.
Gelukkig had ik 's avonds afspraak met mijn coach.
Heftig, maar wel heel goed.
Toen ik 's avonds naar huis reed kreeg ik een smsje van een vriendinnetje... of ik kwam logeren.
Dus heerlijk weekend gehad, goed geslapen, lekker in het bos gereden en gewoon genoten van 2 lieve mensen om me heen.

Gisteren wat opstandige buien en vanmiddag ook ineens de pee in.
Dikke rekeningen, maar geen salaris of uitkering.

Maar goed, ga eens aan mijn eten beginnen ;).

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:31

korte update vanaf mobieltje vanuit ziekenhuis....
Zondag ochtend 730uur is geboren onze zoon jesse! Uiteindelijk via keizersnee!
Alles gaat verder goed met ons! Mooi lief gezond kereltje!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:42

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik hoop dat het moederschap je goed bevalt ;)
de ins en auwts ;) zullen we nog wel horen.

geniet van je rust en je mooie zoon!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:44

Wow meid, gefeliciteerd! *\o/* Wat een fantastisch nieuws! En wat fijn dat alles goed gaat. Het blijven stuk voor stuk wondertjes vind ik, (gezonde) baby's. Geweldig!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:53

Wauw bobomelo! Gefeliciteerd! Sterk nog maar even lekker aan, maar ik wil straks wel alles van je horen hoor ;) hoe is het met jullie? Jesse is een mooie naam :j

Oei Nectosha, (volgends mij spel ik het verkeerd :\) ik hoop dat het gauw beter met je gaat zo'n instort moment klinkt me iets te bekend...

Feestgevoel kickt nkg steeds niet echt in :\ plus dat ik echt doodzenuwachtig ben voor mijn sollicitatie komende donderdag ochtend... Iedereen roept dat ze zo zeker van me zijn waardoor de druk nog groter word, plus dat het een baan is waarbij ik ontzettend veel drukte en regelwerk op me af ga krijgen...

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:57

gefeliciteerd, met de geboorte van jullie zoontje!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 07:19

Bobemelo gefeliciteerd met jullie zoon *\o/* *\o/* *\o/* .

Fijn dat het goed gegaan is.

En wat een ontzettende leuke naam!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:02

Gefeliciteerd bobomelo!!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:35

Van harte gefeliciteerd< leuke naam.

Moet straks naar de bedrijfsarts voor het eerst.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:01

Spannend Sandeman. Succes!