Een bloemetje voor Ayasha... *update op p60!*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Re: Een bloemetje voor Ayasha... adresupdate P11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:07

*\o/*
Ze smst alweer zelf? Dat is helemaal top! :D

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:07

Wat fijn dat de operatie achter de rug is en dat alles goed is gegaan! *\o/*

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:28

Op naar een volledig herstel en weer fijne ritjes op Pret *\o/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:40

ik ben alweer letterlijk op de been. Drain is uit, blaassonde is uit, diepe katheter is uit, enkel nog mijn gewone infuus voor cortisone.
De wonde ziet al heel mooi uit, ben wel 19 gaten rijker/ Ze kregen mijn katheter niet gestoken en ik heb een zakje bloed moeten krijgen. Operatie heeft nl 4 uur geduurd omdat mijn hersenen waren gaan verkleven en dat moest hij losmaken. Toen hij aan't dichten was had ik mijn tube alweer vast (vorige keer ook al en in coma ook al, ik heb echt wat tegen die intubatie).
Heb dus een nacht op intensieve gelegen waar ik super leuke verpleging had! Was om half acht op intensieve en echt meteen zo helder dat ik weer bijdehand was en vanmorgen waren we (verpleger, verpleegster en ik) aan het lachen enz en ik moest draaien, zegt ze "ja ik doe moeilijk he" waarop ik al lachend "dat is jouw job toch?" en zij "volgens mj ben jij klaar om naar jouw kamer te gaan :D" en mijn verpleger: " ik geloof het ook :D"

Anestesist kwam langs en ging duwen zegtie "doet dat pijn?" dus ik "wat denk je? :=" hij zo'n grijns "ik ga her papier maken"

Ben al met verpleegster uit bed geweest en paar stappen gezet en dat gaf geen enkel probleem.

Mijn chirurg kwam ook langs voormiddag en keek heel bezorgt: zegtie "je hebt me weer flink bezig gehouden Kath"
dus ik: "haa, jij dacht dat ik het je makkelijk ging maken?" en hij schoot spontaan in de lach! :D
Maar gisteren was hij erg bezorgt, heb wel twee keer over gegeven van de narcose maar daarna was het ook klaar.

Mijn drain plek is nog gevoellig maar waar die katheter heeft gezeten doet meer pijn dus. :D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:43

*\o/*

Fijn om je zelf weer te zien reageren!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:45

*\o/* He gelukkig weer de goede kant op!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:11

He Kath,
Fijn dat je zelf reageert, het is dus meegevallen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:26

Hoe was het met de drain eruit te doen?

Super dat het zo goed gaat

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:42

Electra63 schreef:
He Kath,
Fijn dat je zelf reageert, het is dus meegevallen?

het is me alles meegevallen! Door de xanax was ik helder en heel kalm, heb alles heel bewust meegemaakt zonder een centje paniek!
Ze legde heel goed uit wat ze gingen doen "eerst preventief tegen misselijkheid, dan een bloedverdunner die wel mag tijdens operatie voor klonters achteraf tte voorkomen, dan de narcose en dan vermoed ik de spierverlammers en de pijnstillers en intubatie.
Het steken van mijn infuus ging tergend traag en is nu ook pijnlijk en rood maar moet wsl nog maar één dag blijven zitten en gezien hij niet ontstoken is vinden ze het rot om nu uit te halen en goed te steken gezien mijn anesthesisten werkelijk elke ader die mogelijk was zo vaak geprikt hebben dat het nu effe stuk is heb ze net nog eens geteld, blijken er 21 te zijn ipv 19)

Tijdens de operatie ging het zoals ik al zei niet helemaal goed. Ik kloeg al van Maart van pijn aan de rechterachterkant en op het zicht zag je idd dat het niet helemaal goed zat maar geen dokter die had durven voorspellen dat mijn hersenen verkleeft waren en ze die dus handmatig moesten losmaken (morgen eens af vragen wat die verkleving in houdt). Ze wisten niet of ze wat en zo ja wat ze stuk maakte dus na ruim twee uur ipv een uur ging ik naar intensieve waar ik wakker werd en meteen helder was. Moest wel overgeven en omwille van bloedverlies ook een zakje bloed en zuurstof er in. Mijn hoofdchirurg kwam melden aan mijn moeder dat het technisch goed gegaan was, het bot stond maar dat er complicaties waren geweest en hij nog niet kon zeggen hoe het met mij was daar ik nog sliep.

Toen ik door de narcose heen ging, mijn intubatie weer eens wilde uit trekken en toen dat niet mocht er op ging bijten hebben ze me een spuitje gegeven onder het mom van "bijt daar maar op, zolang ze maar van die tube blijft" helaas zei het spuitje al snel "krak" en verloor ik mijn interesse, spuugde het uit en ging weer in de aanval op de tube... Ik heb blijkbaar een boel spuitjes gemolesteerd. De anesthesist zei: heb op 30 jaar veel gezien maar dít nog nooit, niet zo.
:+

drain was gek omdat je hem voelt schuiven maar pijn deed het niet? Het ontsmetten was wel erg onaangenaam!

foto's voor de operatie, nog zonder xanax
Afbeelding
Afbeelding
moeder: kunnen jullie ook normaal doen?!!!!
Afbeelding
Afbeelding
Neen...... :+

hier had ik m een minuutje genomen
Afbeelding
groot? JOH!
Afbeelding
sexyyy!!! _O-

Heb voor een stagaire hier ook foto's van het litteken nu én het uithalen van de drain. :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:46

Wat leuk dat het zo goed is gegaan!
Hahaha, die schort is echt groot!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:52

ja mijn IC verpleger:

"ben jij zo'n uk of is die schort zo groot?"
"de schort is groot ^) :+"

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:57

Ik lig al in bed, morgen vroeg o. Maar ik wil nog ff zeggen dat je er super goed uitziet en ik ben blij dat t goed gagaan is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 00:01

thanks electra!!!

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:11

heerlijk zon positief mens te zien op het beeldscherm JE BENT EEN TOPPERTJE zo dat moest ik even kwijt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:31

Ayasha,
Als je vandaag online komt? Hoe gaat het met je?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:07

super!
Ik heb een lichtere pijnstiller gekregen, ik kreeg dafalgan 1000 forte en dat is gewoon te zwaar voor 46 kg en sowieso gevoelig voor mediatie (behalve narcose _O- Kom k altijd doorheen :o)

Geen pijn, suikerwaarde blijven goed ondanks prednison.

Zoals gewaarschuwd een lichte vochtophoping rechts aan mijn gezicht maar amper noemenswaardig. Kracht is al toegenomen en handigheid ook eigenlijk! :)

Geen hoofdpijn meer gehad en mijn evenwicht is een stuk beter. Kom net van de kantine! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:10

Jij wil gewoon niet slapen Kath, zelfs in narcose ben je eigenwijs :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:14

:D ik slaap ni graag nee :') Mijn chirurg en verpleging en anesthesisten zeiden dat ik te hard vecht! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:15

:D In ieder geval fijn dat je weer helemaal in elkaar zit! :D Nu op naar volledige revalidatie, en het stuur van je auto ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:18

dat wordt mijn gevecht van maandag _O- ben er helemaal klaar voor inclusief mails _O- :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:19

:D Niet over je heen laten lopen, jij zal weer autorijden!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:21

:j zeker!!
heb mijn ex die hier verpleger is ook al op oorlogspad gestuurd O:)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:31

Ayasha schreef:

Ik hoop het voor je, in Nederland is de wettelijke termijn een half jaar (zoals je weet). Weet je nu al hoe de regelgeving in Belgie is? Ik heb trouwens begrepen, dat slecht slapen een veel voorkomende "complicatie" is.

Maar goed, ik ben heel blij voor je dat het is meegevallen en ik hoop dat t snel nog beter met je gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:33

Whaha Stijn ook op oorlogspad :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:43

Electra63 schreef:
Ayasha schreef:

Ik hoop het voor je, in Nederland is de wettelijke termijn een half jaar (zoals je weet). Weet je nu al hoe de regelgeving in Belgie is? Ik heb trouwens begrepen, dat slecht slapen een veel voorkomende "complicatie" is.

Maar goed, ik ben heel blij voor je dat het is meegevallen en ik hoop dat t snel nog beter met je gaat.

nu slaap ik goed hoor, maar narcose vecht ik tegen! :)

alleen intensieve ma toen werd ik elk uur getest he :)

Volgens kara mag ik als hij tekent...