[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:20

Okee, bedankt!

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:36

@Chris, ik heb hetzelfde probleem. Bij mij ligt het alleen net ietsje anders. Een vriendin bleef haken met haar vinger in december '10 aan mijn helix (ringetje, helix gezet in november? 2010). Begon licht te bloeden en zat toen ver weg van mijn eigen huis, s'avonds was het en had geen spullen bij de hand om het schoon te maken. Heb het toen gelaten voor wat het was en thuis meteen betadine of hoe je dat typt op gedaan en schoongemaakt met een wattestaafje en overigens ook droog gemaakt! Een week later? ontstond er een bultje achterop op... schrok me te pletter - al helemaal na die bloemkooloor verhaaltjes! Heb die verzorgt en zo veel mogelijk 'lucht' gegeven, aangezien ik veel/lang haar heb en vaak op die kant van mijn helix slaap en 'm dus 'wegdruk' of hoe je dat maar mag zeggen. Het bultje ging weg en mijn oor was verder aan het genezen. Het zogenaamde buisje dat zich vormt in de genezing is dus als het ware opnieuw weer aan het helen. Maar dan heb je weer van die vrienden die je zo schattig vinden en je bij je hoofd pakken en perong. een knal voor je kop geven precies op het net genezende helixje! Slik. Gevolg? Bultje terug! Jippeehh! Maar of het nou een ontsteking is of een vochtbultje? ... hij is wel ontploft ofzo en nu is het bultje een STUK minder, het doet trouwens geen pijn alleen als je erop slaapt (als er dus druk op komt) kan mn piercing wel gewoon fatsoenlijk bewegen, dit doe ik trouwens niet zo hoor. ik beweeg hem het liefst niet want ik las dat dat juist niet moest op .. bokt of ergens op internet ;)

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:43

Suzz14 schreef:
ik beweeg hem het liefst niet want ik las dat dat juist niet moest op .. bokt of ergens op internet ;)

Volgens mij mag je aan geen enkele piercing frutten tijdens het genezen, behalve piercings in je oor? Daar móet het juist heb ik begrepen? :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:45

lisanne87 schreef:
Suzz14 schreef:
ik beweeg hem het liefst niet want ik las dat dat juist niet moest op .. bokt of ergens op internet ;)

Volgens mij mag je aan geen enkele piercing frutten tijdens het genezen, behalve piercings in je oor? Daar móet het juist heb ik begrepen? :)

Absoluut niet. Het is onzin dat je je piercing moet bewegen. De enige keer dat je hem mag bewegen is tijdens het schoonmaken, nadat alle korstjes er vanaf zijn, om de zeep er door heen te draaien. :)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:47

Jup, dat doe ik ook ;)

Cubone

Red_Savage schreef:
Absoluut niet. Het is onzin dat je je piercing moet bewegen. De enige keer dat je hem mag bewegen is tijdens het schoonmaken, nadat alle korstjes er vanaf zijn, om de zeep er door heen te draaien. :)

De zeep mag toch niet in de wond komen? := Dan krijg je toch niet meer alle zeepresten weg? Ik deed altijd schoonmaken dat alle korstjes weg waren en dan even draaien met hele schone handen nadat ik de zeep had weggespoeld.

lisanne87

oh oke :oo mijn piercer zei dat ik er juist aan moest draaien

edit: maar ze zei ook dat ik de tragus twee week met speciale wondspray moest schoonhouden, en daarna heeft ze ook niks gezegd over unicura oid..
Laatst bijgewerkt door lisanne87 op 14-03-11 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:49

Die korstjes laat ik er vanzelf afweken onder douch trouwens.
Ik gebruik betadine en mijn piercer heeft geadviseert dat ik het erop moest druppelen, binnen- en buitenkant en dan een wattenstaafje nat maken en wegvegen of onder de douch weg laten weken en goed droogmaken na elke douchbeurt. Mij is niet verteld dat ik hem ook moet draaien :P ?

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:49

R_S is de piercer hier, dus allemaal braaf luisteren :)

Ghehe :D :P

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:50

Ghehe doe ik doe ik :o :P

Maar de piercers geven allemaal ander advies blijkt wel uit dit topic :P

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:51

De zeepresten hoor je er ook goed uit te spoelen, en het mag ook in de wond komen. :)

Je moet er juist niet aan draaien, als het niet voor het schoonmaken is. Er zijn van die fabeltjes dat de piercing dan vastgroeit, maar dit gebeurt niet.

Haha Magnumm, ik ben (nog) geen piercer hoor. Dus ook ik ben zeker geen heilige (en ook nog steeds lerende) :)
Maar er zijn dingen waar ik me toch wel zeker van ben. :j

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:51

Ben overigens ook al aan het sparen voor een navelpiercing :D
Ik wilde ook een tragus, maar ben nu best wel panisch aangezien mijn helix een beetje aan het klieren is nu.
Navelpiercing is begreep ik daarin ook niet helemaal toppie om te genezen zegmaar, maar lijkt me toch wel iets fijner. (Dat is vel, helix met kraakbeen... lijkt me een best groot verschil nog?) En oh ik wil nog zo veel.. een lippiercing, maar dat mag ik van mezelf niet en hoogstwaarschijnlijk ook niet van mijn tandarts! Heb slecht gebit en zo'n piercing verergert dat alleen maar begreep ik!

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:53

Red_Savage schreef:
De zeepresten hoor je er ook goed uit te spoelen, en het mag ook in de wond komen. :)

Je moet er juist niet aan draaien, als het niet voor het schoonmaken is. Er zijn van die fabeltjes dat de piercing dan vastgroeit, maar dit gebeurt niet.

Ik begrijp nu dat je het over zeep hebt. Geldt dit ook voor betadine? Hmm.. :o

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:54

Red_Savage schreef:

Haha Magnumm, ik ben (nog) geen piercer hoor. Dus ook ik ben zeker geen heilige (en ook nog steeds lerende) :)
Maar er zijn dingen waar ik me toch wel zeker van ben. :j

Haha, weet ik. Maar wat jij zegt, heb ik ook geleerd van mijn piercer! :j

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:57

Suzz14 schreef:
Red_Savage schreef:

Ik begrijp nu dat je het over zeep hebt. Geldt dit ook voor betadine? Hmm.. :o

Nou, als je hem goed schoon wilt maken, dan is het sowieso het beste om het echt goed door de wond heen te krijgen.
Ik raad zelf geen Betadine aan. Ook ik adviseer Unicura zeep.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:01

Hoe ziet die verpakking er ookalsweer uit :+ ?
Ik denk dat ik dan maar eens ga kijken en overstap naar de Unicura.
Wil wel van dat bultje af namelijk want ben geen voorstander van een bloemkooloor :P Niemand denk ik!
Niet dat dat bultje het begin van een bloemkooloor moet zijn, maar ik wil geen risico nemen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:04

Ik vind dat zo eng he, mijn ingezeepte piercing heen en weer wiebelen. Ben veels te bang dat ik het er niet goed uit spoel en dat er zeepresten in het wondje blijven zitten :')

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:04

Afbeelding

En dan Unicura Ultra of Balance. :)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:05

mayniac_val schreef:
Ik vind dat zo eng he, mijn ingezeepte piercing heen en weer wiebelen. Ben veels te bang dat ik het er niet goed uit spoel en dat er zeepresten in het wondje blijven zitten :')

Ja, ik doe dat echt 100 keer naspoelen altijd.. :P

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:06

Ik ben gewoon een beetje een muts met dat soort dingen, heb sowieso altijd de vage angst dat ik zeep/shampoo/whatever niet goed heb uitgespoeld.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:47

Thanks voor de tips allemaal. Het ging over m'n helix, niet over m'n tragus, maar dat maakt voor het verhaal niet echt uit :) Ik ga misschien wel weer even het staafje erin laten zetten ja, kijken of het dan weer beter gaat.
Ik heb wel zin in nog een piercing maar ik weet niet waar :+

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:11

Bedankt voor de antwoorden :) Ben er vrijwel zeker van dat ik binnenkort tragus laat zetten. Raden jullie nog een piercingshop aan rond Eindhoven/Den Bosch?
Ik heb ook al een hele tijd een helix, geschoten ipv gepierced :o (in een opwelling laten doen eigenlijk..)
Achteraf wist ik pas hoe slecht dit eigenlijk is, maar bij de juwelier waar ik het liet doen deden ze het gewoon, dusja. Dan neem ik aan dat dat normaal is.
Gelukkig heb ik er helemaal geen last van (gehad).

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 09:40

Dat laatste heb ik ook altijd last van Chris haha. Toen maar eentje in mn nek gedaan _O-.
Suzz14 schreef:
Hoe ziet die verpakking er ookalsweer uit :+ ?
Ik denk dat ik dan maar eens ga kijken en overstap naar de Unicura.
Wil wel van dat bultje af namelijk want ben geen voorstander van een bloemkooloor :P Niemand denk ik!
Niet dat dat bultje het begin van een bloemkooloor moet zijn, maar ik wil geen risico nemen.

Had laatst zelf ook een paar weken een bultje, in het 'krulletje' van mijn oor, bovenste gaatje van mijn industrial. Ik ook helemaal van 'shiiit!' en bloemkooloor horrorscenes.. Maar ik bleef vorige week zó hard hangen met iets, ging t gaatje ook bloeden. Zag dat het ongeveer uit het bultje kwam dus die heb ik flink weg lopen knijpen _O- En meteen water gekookt en met zeezout gespoelt. Nu pulk ik het kleine korstje r steeds af en ga meteen zeezouten en nu is die zo goed als weg :D

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 09:42

xConnie schreef:
Bedankt voor de antwoorden :) Ben er vrijwel zeker van dat ik binnenkort tragus laat zetten. Raden jullie nog een piercingshop aan rond Eindhoven/Den Bosch?
Ik heb ook al een hele tijd een helix, geschoten ipv gepierced :o (in een opwelling laten doen eigenlijk..)
Achteraf wist ik pas hoe slecht dit eigenlijk is, maar bij de juwelier waar ik het liet doen deden ze het gewoon, dusja. Dan neem ik aan dat dat normaal is.
Gelukkig heb ik er helemaal geen last van (gehad).

In Eindhoven raad ik je Dragon Tattoo aan (zit in de stad).
Werd er super goed geholpen, is wel prijzig maar dat heb ik er voor over!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 10:56

Jep, Dragon is best!! *D (gelukkig woon ik er slechts 5 min vandaan)