Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:09

Toote, ontstekingen doorje infuus zijn een hele goede reden om van de pomp af te gaan. Dat komt je waardes zeker niet ten goede.

Lantus werkt vaak langer door dan Levemir, maar vaak is het ook een kwestie van met welke insulinefabrikant het ziekenhuis het liefst zaken doet hoor. Ik vind Lantus net wat stabieler dan Levemir.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:32

Ik ga het bij m'n volgend bezoek aan internist toch eens over hebben of dat misschien voor mij ook beter zou zijn!!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:41

At Loveboney meid ik heb al een tijdje niet meegelezen maar wat een toestand! hoe gaat het nu inmiddels met je?
is je kleine spruit er inmiddels al?

met mij gaat het wat minder, ik spring van ontsteking naar infectie en nu ook nog gewoon ziek.
kleintje hier doet het redelijk goed, als hebben ze een kleine afwijking gevonden. maar dat is niet ernstigs aangezien dit ook nog dicht kan groeien.

In het vluchtig voorbijlezen wil ik de jarige(n) nog even feliciteren!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:06

tootje71 schreef:
:o ..ik heb dus totaal geen hekel aan spuiten ..ik heb nu een een gatenkaas van een buik omdat ik dus niet tegen de canule kon na 1 dag had ik al een ontsteking ..gek werd ik ervan en nu dat kleine prikje voel er niets van en ben zo klaar..

De reden dat ik op lantus zit weet ik eigenlijk niet , voor de pomp spoot ik ook al daarmee en de internist schreef het direct weer voor.

Vandaag al wel de hele dag rond de 20 met de suiker dus van de langwerkende moet ik wat meer van gaan spuiten..

Maarre ben nog nog steeds blij ! :D

ik ben een keer niet de enige, ik heb dat ook gehad met de pomp allemaal en was ook reuze blij met mijn spuit. alleen is m'n motivatie tot diep onder de nul gedaald toen ik aan de pomp was. Het wordt langzaam bij beetje steeds weer wat meer... vind het soms erg lastig.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 19:23

Nou dat heb ik dus idem , de motivatie was ver te zoeken en ik had er geen zin meer in , was er maar een knopje waarmee je voor 1 dag even geen suiker had..

Het rare is dat ik nu er weer voor wilt gaan ben braaf aan het bloedprikken en regelen en dat heb ik eigenlijk nooit met de pomp gehad.

Ik zit nu steeds mijn slangetje te zoeken haha doe als ik mijn broek uitdoe automatisch het slangetje zoeken ook als ik heb gegeten wil ik de pomp pakken om te bolussen maar ja moet nu naar de koelkast lopen..zal best wat dingen tegenkomen die makkelijker waren met de pomp maar tot nu toe ...heerlijk !

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 19:24

Oja heb ik een heel verhaal zitten typen voor de dpvk komt de mail weer retour terug ...hun mailbox zal wel vol zitten ofzo dus kan ik mijn verhaal nog niet aan hun kwijt...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:23

Lovebonney, alles goed???

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:03

tootje71 schreef:
Nou dat heb ik dus idem , de motivatie was ver te zoeken en ik had er geen zin meer in , was er maar een knopje waarmee je voor 1 dag even geen suiker had..

Het rare is dat ik nu er weer voor wilt gaan ben braaf aan het bloedprikken en regelen en dat heb ik eigenlijk nooit met de pomp gehad.

Ik zit nu steeds mijn slangetje te zoeken haha doe als ik mijn broek uitdoe automatisch het slangetje zoeken ook als ik heb gegeten wil ik de pomp pakken om te bolussen maar ja moet nu naar de koelkast lopen..zal best wat dingen tegenkomen die makkelijker waren met de pomp maar tot nu toe ...heerlijk !

Ik wil het ook wel goed doen, maar het lukt me gewoon niet =(

ik heb allemaal littekens op mijn buik van de pomp... ik zal dus nog lang herinnert blijven aan de pomp...

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 08:39

Inderdaad die rode litekens zal ik lang blijven zien, nu heb ik geen buik waar ik trots op ben dus niemand zal ze zien maar ja voor mij zelf is het ook geen prettig gezicht.

Vanochtend stond ik met 6.1 op *\o/* dus helemaal gelukkig.

Ben wel snotverkouden had net ogen die eruit zagen alsof ik een bokswedstrijd had gedaan ..bleeehhh

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:58

At Tootje hier ook nog een zieke! beterschap! en wat een mooie waarde, ik zal alle waardes straks weer in de kaart gaan brengen moet ze morgen weer mailen naar de dvk.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 10:26

Hoe gaat het nu met de zwangeren onder ons ?? :)

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:29

ik wordt bij mezelf krankjorum van mn ochtend waardes........

ik kan het heel de dag netjes tussen de 4 en 6 houden, tot aan het slapen toe, en ik wordt iedere ochtend wakker tussen de 12 en 18........ vanmorgen weer op de 17.3
en waar het nu door komt?
's nachts meten zit ik goed......
het komt in de vroege ochtend ineens omhoog geloof ik

met de insulatard had ik dit al, en ben sinds 2 weken op de levemir gezet, maar het maakt geen verschil

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:34

ik heb ook flinke littekens van de naaldjes... maar ik heb ze eigenlijk altijd in mijn bil gehad dus zie er zelf niet zoveel van :)

ik zal vandaag ook weer mijn best doen, de laatste week is mijn motivatie echt naar een dieptepunt gegaan

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:25

hier nog 1 met kleine littekens, ben vd zomer ook van pomp afgestapt, had ook buik vol ontstekingen, kon geen broek meer aan, antibioticakuur voor gehad zelfs, en ja sindsdien weer terug op spuit, waardes schommelen nogal eens maar goed dat is soms ook te verklaren.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:30

@carolinef: jij was toch degene die talpha gekend heb?

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:24

tootje71 schreef:
Hoe gaat het nu met de zwangeren onder ons ?? :)

Met mij gaat alles goed! alleen ben nu zo grieperig als wat, ik stond vanmorgen op met een waarde van 5.9 *\o/*
kindje maakt het goed ondanks een kleine afwijking die ze hebben gevonden. morgen krijgen we ons kindje weer te zien.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:25

KellyG schreef:

ik kan het heel de dag netjes tussen de 4 en 6 houden, tot aan het slapen toe, en ik wordt iedere ochtend wakker tussen de 12 en 18........ vanmorgen weer op de 17.3

met de insulatard had ik dit al, en ben sinds 2 weken op de levemir gezet, maar het maakt geen verschil

eet je avonds laat mischien nog iets?of je kan de levimir in 2x gaan spuiten. ik zat voor mijn zwangerschap met hetzelfde probleem.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:31

KellyG schreef:

Mogelijk is dat het zgn. Dawn fenomeen/effect. Google er maar eens op.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:38

@valeria....... soms eet (nou ja snoep eigenlijk) nog wel eens wat in de avond, maar daarvoor spuit ik eigenlijk altijd altijd wat bij..... maar ook al eet ik na het avondeten niks meer, en zit ik voor het slapen gaan rond de 6 kom ik 's ochtends toch weer zo uit

@hoogendroog: ik denk dat ik al weet wat je bedoel, maar ga ff googlen

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:40

tootje71 schreef:
Inderdaad die rode litekens zal ik lang blijven zien, nu heb ik geen buik waar ik trots op ben dus niemand zal ze zien maar ja voor mij zelf is het ook geen prettig gezicht.

Vanochtend stond ik met 6.1 op *\o/* dus helemaal gelukkig.

Ben wel snotverkouden had net ogen die eruit zagen alsof ik een bokswedstrijd had gedaan ..bleeehhh

het zijn bij mij echt witte puntjes en werd ook niet bruin van de zomer terwijl de rest van mijn buik wel bruin was...

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:43

@hoogendroog: het was idd hetgeen waar de dvk het ook over had een tijdje terug......
daarom moest ik ook rond 1 uur en 4 uur even meten, maar dan staan mn waardes goed.....
misschien moet ik idd rond 5 a 6 uur ook eens meten......

moet eerlijk zeggen dat ik het heel irritant vind om 's nachts te meten, want ik kom weer zeer moeilijk in slaap en ik ben al verschrikkelijk moe......

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:48

KellyG: 's nachts meten is inderdaad vervelend, maar als het je helpt om beter ingesteld te raken....

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:39

moet mezelf gewoon ff een schop geven.....

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:16

KellyG schreef:
@carolinef: jij was toch degene die talpha gekend heb?

uuuh zegt me zo niks :D

Valeria, wat voor kleine afwijking????

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:40

Ik kom me even aanmelden hier.. Ik kreeg de tip over dit topic van KellyG .

Sinds 2/3 maanden is er bij mn vriend diabetes geconstateerd, hoogst waarschijnlijk type 1.
Eerst kreeg hij tabletten, maar al na een week kreeg hij te horen dat zijn waardes te hoog waren en moest gaan spuiten. Eerst de Lantus, na een halve week kwam daar Apidra bij voor bij de maaltijden.
Na 5 dagen stond onze vakantie gepland en de internist gaf groen licht om op vakantie te gaan. Was een hoop geregel en gedoe, maar we hebben toch nog redelijk kunnen genieten van de vakantie.
De laatste 2 weken gaat het minder, hij zit steeds te laag. Dus sindsdien is het een beetje uitzoeken en uitproberen hoeveel eenheden hij moet spuiten. Vooral veel proberen en advies vragen aan de dvk.

Omdat we nog langggggg niet genoeg weten over diatebes en alles eromheen ga ik lekker even meelezen (en misschien meeposten) met jullie. Als jullie dat goed vinden natuurlijk! :o :)