Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:10

WenK, als je inderdaad 20 kilo meer hebt gewogen, kan ik me wel voorstellen dat je meer let op kcal enzo :j Maar toch als ik zo hoor wat je allemaal doet, volgens mij heb je dat niet nodig, om daar zo op te letten :P

Lichaam gevonden getver :oo

Bom, heb ik deels ook wel meegekregen van m'n ouders gelukkig.
Chips enzo is sowieso eigenlijk hartstikke slecht met E621. Zou het alleen daarom al niet meer moeten eten eigenlijk... Net als cup-a-soup enzo. Eigenlijk alle kant en klare zakjes voor sausen enzo zit 't in.
Je eet inderdaad ongemerkt heel de zak leeg :j Nu scheelt 't wel dat 't tijdens 't oppassen is. Ik let dan toch op met hoeveel ik eet. Anders staat 't zo stom als heel de zak leeg is en de ouders zijn weer thuis :P Dus dat remt al een heel stuk gelukkig.

Ik kijk altijd een beetje wat ik nog in de vriezer heb liggen, waar ik zin in heb enz. Soms koop ik voor 2-3 dagen boodschappen, soms per dag. Probeer me de laatste tijd wel aan een budget te houden kwa boodschappen. Dat en dat ik mezelf in de winkel best goed kan remmen kwa slechte dingen kopen, maakt voor mij dat 't niet zoveel uit maakt hoe vaak ik boodschappen doe. Scheelt misschien ook dat ik alleen voor mezelf boodschappen moet doen. Als ik samen met m'n vriend zou wonen, zou hij sowieso gaan vragen of ik alsjeblieft toch eens een zak chips mee zou willen nemen enz :P

Kwa drinken is 't bij mij echt alleen water met hooguit 1 glas sap/frisdrank per dag. Koffie en thee lust ik niet. Frisdrank/sap haal ik vaak ook alleen als ik weet dat m'n vriend komt of als verse sappen (bv van AH versgeperst of Healthy People/Innocent) in de aanbieding zijn.

Klinkt misschien allemaal heel goed enzo, maar valt op zich best mee :P Met oppassen snoep ik altijd wat, als ik met m'n vriend ben. Net 2 gebakken eieren met kaas erover gegeten. Dat soort dingetjes. Maar zou op zich best m'n eetpatroon eens willen laten bekijken door een diëtiste ofzo. Gewoon om te weten hoe goed/slecht ik 't doe.

WenK

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:14

Daar zit ook wel een beetje mijn 'probleem' _Tara_ Is voor mij heel moeilijk om dat los te laten.

Dat van je eetpatroon laten bekijken door een dietist lijkt mij ook wel interessant, maar ik vraag me dan wel weer af in hoeverre dat afgestemd wordt op je gewicht en je activiteiten. Ik heb het gevoel dat er een 'standaard' advies gegeven wordt. Ken meerdere mensen die bij een dietist geweest zijn en allemaal moesten ze meer brood eten (6 boterhammen per dag), meer zuivel drinken, 1 plak kaas per dag en verder 'gewoon' niet snoepen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:31

Nou dat ligt er aan. Maar ik loop altijd 5 minuten in :j Uitlopen ligt er aan hoever ik van huis ben. Als ik juist voro de deur sta als ik klaar ben ga ik ook niet uitlopen :o
Maar dat ik volgens mij nog nooit voorgekomen :D

&*%&^%&^%&^%&^% heb net een mail naar alle medewerkers van het bedrijf gestuurd en ik heb nu al 25 !!!! mailtjes terug :n Ik heb de neiging om er nog een mail achter aan te sturen met: LEZEN MENSEN HET STAAT ER ALLEMAAL IN!!!!!

*zucht*

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:41

haha volgende keer dus een regel eronder: Heb je nog vragen? Lees dan eerst de mail nog eens goed door voor je ze stelt...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:44

Bah, lekkere berichten zet jij hier neer Wen. Zijn daar zaterdag nog langsgereden. Zou het er toen al hebben gelegen? Bbbrrr...

Wij zijn hier thuis toch ook wel veel meer bewust met eten bezig en dan voornamelijk biologisch etc. En helemaal sinds ik met mijn cursus bezig ben, iets meer duurzaam kan geen kwaad.

Lezen???? Wa's dah??? Tis toch veel makkelijker als iemand anders het voor je voorkauwd ;) Sterkte Sas.

Ik loop altijd wel 5 min in, uit hangt een beetje af van waar ik eindig, ga er niet speciaal nog 4 min aanplakken als ik binnen 1 min thuisben :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:47

WenK, als een diëtist inderdaad zo algemeen kijkt, schiet je er ook niks mee op... Al hebben ze via mijn sportschool wel een soort sportkeukeniets. Dat is dus wel speciaal voor sporters.

Sakkia, dan ga ik ook 5 minuutjes doen volgende keer, met lopen bedoel je dan wel wandelen neem ik aan? :P Ik had vandaag 2 gedaan.
Vervelend als mensen je mails niet goed lezen.

Bom, wat voor cursus volg je dan?

Net m'n aquarium even verbouwd kwa hout en plantjes. Vind 't nooit echt mooi staan :')

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:48

Nee, geloof ik niks van. Denk dat het heel recent is.

Biologisch vind ik vaak ook wel lekkerder, maar ook veel duurder. Daarom dus niet altijd...

Dat is idd wel goed Tara, een specifiek iets voor sporters... :j

Haha ik heb echt niets met vissen en aquaria... :n

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:53

Cursus Mens Aarde en Milieu: introductie in de natuur en milieuwetenschappen. Aan de Open Universiteit. Werk bij een gemeente aan een project waar we een duurzame woonwijk van 4000 woningen willen neerzetten. Vond deze cursus er wel bij passen en het onderwerp spreekt me aan.

Klopt Wen dat het duurder is, vandaar ook de dagen dat ik geen vlees of vis doe. Dan compenseert dat weer een beetje.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:58

Wat doe je dan op de dagegen zonder vlees/vis?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:24

Vegetarisch of zelfgemaakte groenten-, tomaten-, champignonsoep oid

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:27

Geen vleesvervangers enzo? Want die vind ik ook altijd duur... :o

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:36

Soms een vegetarische hamburger en vanavond eten we rodekool stamppot met vegetarische rookworst.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:37

Toch vleesvervangers... :j
Als ik écht iets vegetarisch (en niet duur) wil maken weet ik alleen een omelet met allerlei groenten te verzinnen... :o

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:43

Aardappelen met spinazie en een eitje maak ik ook regelmatig. Of pasta met eigengemaakte kaassaus en wokgroente erdoor. Of nasi met groente en zelfgemaakte pindasaus :9

Dus soms wel vleesvervangers, soms ook niet. Lasagne met lekker veel groente erdoor is hier ook altijd geliefd. En dan zonder gehakt.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:46

:j Klinkt goed, kan ik wel eens proberen...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:46

Ik mis dan stiekem toch de gehakt een beetje in dingen als lasagne en spaghetti enzo.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:51

Ben niet zo gek op gehakt dus dat maakt me niet zoveel uit. Heel suf maar spaghetti met ketchup en geraspte kaas vind ik heerlijk :o

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:53

Oh nee, moet voor mij wel een 'bite' hebben... Maar dat mag van mij ook van groenten komen...
(al vind ik gehakt wel lekker, of pasta met vis of met kip :9 )

Oeh, er is/gaat iemand voor mij bezig om een hele mooie kur voor Lis te maken... Ben er al een tijdje mee bezig, ook omdat ik uiteindelijk m'n laatste wedstrijd met Lis een kur wil rijden en nu gaat het dan echt gebeuren. Kur wordt zo gemaakt dat ie zowel voor Z1 als Z2 te gebruiken is uiteindelijk, gaaf man! Ben zo benieuwd! (maar moet wel geduld hebben).

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:58

Misschien toch maar eens proberen, lasagne maken met gewoon wat extra groenten en dan zonder gehakt. Zal 't eens proberen, ben op zich wel een lasagne fan namelijk :P En een extra dagje zonder vlees kan nooit kwaad :)

Pasta met vis of kip is op z'n tijd ook lekker inderdaad :j Heb een keer tagliatelle gemaakt met courgette en kip en dan een beetje citroensap bij de courgette. Was wel erg lekker :j

WenK, rij je met een tinker in de Z? Wat gaaf :oo

Vind 't trouwens wel fijn dat hier niet gereageerd wordt met dat ik me aan zou stellen met al dat bio/geen E-nummers enz. Of dat je moet genieten van je leven in plaats van je om zoiets onbenulligs druk te maken. Ik geniet zeker wel van m'n leven, juist door een beetje op te letten met wat ik in m'n mond stop.

Edit: Bom, jij ook al een tinker :D Wat leuk.

Ik heb zelf ook een tinker gehad. Dat liep overigens wel helemaal mis. Ik was pas 15-16, tinker was 3,5. Die combinatie plus dat de stal waar ik stond in de winter gewoon geen weidegang bood (ook geen paddock of iets) en in de zomer slechts van 8 tot 5 liep uit in een tinker waar ik ontzettend bang voor was geworden. Steigeren, trappen, niet te rijden enz. Haar hebben we toen ook verkocht. Ik durfde er niks meer mee. Ben daardoor wel steeds meer geïnteresseerd geraakt in NH/freestyle/hoe je 't ook maar wilt noemen. Heb nu 2 verzorgpaardjes waarvan de eigenaren ook grondwerken, loswerken, bitloos rijden enz. Die tinker is trouwens wel ontzettend goed terecht gekomen! Ze staat nu bij Eindhoven in de buurt als fokmerrie, lekker op de wei met andere tinkers enzo :)
Laatst bijgewerkt door _Tara_ op 12-01-11 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:01

He het gaat hier ineens over eten :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:05

Hoi dames,

Hoe gaat het met jullie? Mijn laptop was een tijdje stuk, vandaar dat ik een tijd niet ben geweest.
Ik heb griep gehad met een ontsteking maar merk dat goed aan mijn lichaam met hardlopen, doe het nu rustig aan.

WenK, ik heb dezelfde lengte en kilo's als jij hebt, grappig. :)
Ook ik probeer er wel op te letten maar dat consequent blijven, dat vind ik moeilijk hoor!

Gaat het goed met jullie lopen?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:09

O gaaf Wen. Heb je diegene een bepaald thema meegegeven of muziek waar jij van houdt? Ben altijd nieuwsgierig hoe dat soort kuren tot stand komen.

Daarstraks poezel opgehaald, die ligt nu voor apengapen in d'r mandje met een kruikje erbij, lekker warm. Nu is ze nog helemaal suf maar dat zal morgen wel bijgetrokken zijn ;)

Tara, ik vind het niet onbenullig hoor, integendeel zelfs, vind het wel leuk iemand tegen te komen die ook bewust met voeding bezig is. Ik wil namelijk ook op mijn 80ste nog genieten van het leven en als ik daarvoor nu mijn eetpatroon iets kan veranderen, heb ik dat er zeer zeker voor over :j Verder merk ik dat ik door verse voeding veel meer energie krijg en heel heel heel veel minder last heb van eczeem dan van de kant en klare pakjes, soepjes, sausjes etc.

Hihi, Arabesk. Jij dacht dat we het alleen maar over hardlopen hadden ;)

Heee MB, ik heb nog aan je gedacht tijdens de kerstvakantie.... zaten in het Land van Bartje in Ees en ben diverse malen de N34 overgeglibberd. En laptop kapot? Is dat een virus in Drenthe? Die van ons is ook overleden tijdens onze vakantie daar.... >;)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:40

Leuk juist dit onderwerp en ontzettend leerzaam doe weer goede ideen op....lees dus nog even lekker mee .
Toch wel appart dat de een te horen krijgy koolhydraten eten de ander juist minder koolhydraten moet eten.

Ik merk wel als ik minder suiker eet ik ook minder moe ben....en op de sportschool hadden ze het erover als je s`avonds na het eten moe bent heb je overdag te weinig gegeten.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:47

Ik lees nog steeds met veel interesse mee :D
Zaterdag weer lekker op mn knollie klimmen, zin in!

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:47

Bom: voor poezel :(:)

Laat dat virus dan in Drenthe blijven _O-
Heb al genoeg te doen met een goed werkende laptop :+

Vleeseter, ben ik dus absoluut niet :n Liefste eet ik vega :j

Net paardje gereden, morgen weer lopen :)
Hebben jullie daar trouwens ook last van? Ik heb sinds ik wat fanatieker loop, veel sneller zere benen tijdens het paardrijden :?
Ik doe altijd ene dag rijden, andere dag lopen... lichaam heeft dus eigenlijk nooit rust... misschien moet ik dat eens doen :o