Hoe je ogen mooier laten lijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysecrets

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:41

Bedankt allemaal voor de reacties,
Ik ben er mee aan de slag gegaan, en het ziet er een stuk minder 'hard uit'
Ga alle oogschaduw kleurtjes maar eens proberen, want ik heb het hier liggen! :)

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:46

Tightlinen kan ik ook absoluut niet doen, daar worden mijn ogen ook super rood van :=
Voor de rest heb ik helemaal geen last van make-up.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:52

Roosch schreef:
Die heb ik ook al geprobeerd, een hel. :')
Die van Bourjois heb ik al geprobeerd, niet fijn.
Dus red mij. :')

Ben je al naar de apotheek geweest? De grotere apotheken verkopen vaak goede merken make up voor gevoelige ogen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:55

WinSel schreef:
Roosch schreef:
Dan ben ik echt een miep geloof ik.

De Hema krijg ik ook vreselijke traanogen van, Miss Helen heb ik nog niet geprobeerd.

Miss Helen is toch Hema ?

Oh verrek, ben in de war met de Miss Sporty. :')

Apotheek ben ik nog niet geweest, kan prima zonder leven.
Wil geen 40 euro neertellen voor een eyeliner, dus ik probeer nog eens wat raak.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:04

Corelli schreef:
Ik denk niet dat je een miep bent, ik denk dat je gewoon enorm gevoelig voor make-up bent :D
Ik geloof dat Fiffil (die heeft ook al in het topic gereageerd) ook erg gevoelig is, misschien heeft zij nog tips :)

Klopt. :j

Ik gebruik sowieso nooit (vloeibare) eyeliner, alleen oogpotlood. Waterproof make-up gaat bij mij al gauw fout (zowel de make-up zelf als het afhalen) dus dat gebruik ik niet. Ik heb nu een zwarte van Bourjois en daar krijg ik geen last van. Heb ook nog groene, zal even kijken van welke merken die zijn...
Edit: die groene is ook van Bourjois. :Y) Niet duur overigens.

Edit 2: ik lees net dat je ook niet tegen die van Bourjois kan... lastig. Zijn die waterproof of niet? Dat scheelt bij mij ook al een hoop.
Overigens krijg ik er sowieso wel een beetje last van (prikkerige ogen vooral in het begin) maar goed, dat moet dan maar. :o De rest die ik gebruikte vond ik veel minder fijn.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 02-01-11 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:04

Oogpotlood kan ik prima tegen. (en dan zweer ik dus ook bij die van Bourjois. :D)
Gaat me puur om de eyeliner. (en de eyeliner van de Bourjois kan ik dan weer niet tegen..)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:06

Oh (heb ik net m'n berichtje zitten aanpassen :') ). Dan weet ik 't niet, ik gebruik geen eyeliner.

Oogschaduw van de Hema is voor mij iig een no-go ben ik achter gekomen. _-:( Ben blij dat ik laatst wat duurdere make-up heb gekocht, hoop dat ik daar geen last van krijg dan.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:08

No problem, thanks anyway. :))
Heb jij de smokey eye-potlood?

Waterproof make-up heb ik geen problemen mee, andere make-up normaal ook niet maar eyeliner kan ik niet goed tegen.
Heb de waterproof mascara van MaxFactor, evenals de foundation, de oogpotlood en oogschaduw van Bourjois en ben nu dus op zoek naar een eyeliner van..? :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:12

Smokey-eye potlood heb ik ook ja. :D

Ik ben afgestapt van de waterproof make-up (mascara, oogpotlood) sinds ik ontdekte dat ik met gewone make-up minder prikkende ogen kreeg. En het afhalen is een hel :\ mijn ogen (en huid in het algemeen) zijn gewoon heel gevoelig, als ik poets met alleen water krijg ik al last van m'n oogleden. ;(
Dus dan is niet waterproof makkelijker af te halen. Nog steeds niet fijn, maar je moet wat. :+ Vriendlief kwam vorige week langs en het eerste wat 'ie zei was "heb je je make-up eraf gehaald net?" "Eh ja.. zo'n drie uur geleden" :') nog steeds rode oogleden. Ach, het scheelt dat ze nu alleen nog maar rood zijn, vaak werden ze ook nog gewoon drie keer zo dik.

Mijn huid is gewoon wat vervelend af en toe. Was toen met die erge sneeuwval 2 weken terug nog verbrand. _O- _O-
Ben allang blij dat ik geen pukkelproblemen heb oid. :Y)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:42

Ik heb ook even zitten mutsen :D
Wimpers zijn niet zo mooi, maar moest ff snel want we moesten weg..
Is groen/bruin en zwarte mascara + oogpotloot.. Ik vind persoonlijk zwarte oogpotloot in je waterline wel mooi :P

Ik zie wel dat mijn wenkbrauwen hoog nodig geepileerd moeten worden :P

Open:
Afbeelding

Dicht:
Afbeelding

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:03

Wat denken jullie wat mooi staat bij donkerblauwe naar grijs ogende ogen? :)
Ik heb nu meestal alleen met bruine eyeliner een lijntje op mijn bovenste ooglid wat iets doorloopt en wat mascara meer niet.

Maar hoe zou ik ze er echt uit kunnen laten springen? :D

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:15

ik kwam dit nog tegen:

Voor blauwe ogen
Omdat blauw een koele kleur is, kun je daartegenover warme kleuren (bruintinten) gebruiken om het blauw te accentueren. Ook mooi; taupe, grijs, lila en groen.

Voor groene ogen
Groene ogen lijken groener door warme tinten. Denk aan bruin en bordeuaxrood. Denk ook eens aan helder paars of goud(super hip).

Voor bruine ogen
Bruine ogen lijken bruiner met koele tinten zoals blauw en violet. Maar ook bruine tinten kunnen prima, al lijken ze met bruine, warme tinten niet bruiner. Ook erg mooi; brons en goud, gecombineerd met bruine tinten.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:19

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:23

Roosch schreef:
Ben eigenlijk op zoek naar fijne eyeliner. Ik ben voor de meesten nogal gevoelig waardoor ik dus behoorlijk rode ogen krijg.
Niet zo charmant. :')

Met oud en nieuw had ik weer smokey eyes, ook foto's van maar niet zo duidelijk.
Zo Sanne, fijn resultaat met alleen mascara. :oo
En Laurabyoux, wat heb jij prachtige ogen!

Als je wel tegen mascara kan, kan je ook met een eyelinerkwastje in je mascara potje gaan of langs je mascara kwastje en daar een lijntje mee maken :) Doe ik wel is als ik eyeliner op wil op vakantie ofzo en ik heb geen eyeliner bij me, werkt echt goed!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:58

Fiffill schreef:
Smokey-eye potlood heb ik ook ja. :D

Ik ben afgestapt van de waterproof make-up (mascara, oogpotlood) sinds ik ontdekte dat ik met gewone make-up minder prikkende ogen kreeg. En het afhalen is een hel :\ mijn ogen (en huid in het algemeen) zijn gewoon heel gevoelig, als ik poets met alleen water krijg ik al last van m'n oogleden. ;(
Dus dan is niet waterproof makkelijker af te halen. Nog steeds niet fijn, maar je moet wat. :+ Vriendlief kwam vorige week langs en het eerste wat 'ie zei was "heb je je make-up eraf gehaald net?" "Eh ja.. zo'n drie uur geleden" :') nog steeds rode oogleden. Ach, het scheelt dat ze nu alleen nog maar rood zijn, vaak werden ze ook nog gewoon drie keer zo dik.

Mijn huid is gewoon wat vervelend af en toe. Was toen met die erge sneeuwval 2 weken terug nog verbrand. _O- _O-
Ben allang blij dat ik geen pukkelproblemen heb oid. :Y)

Dit is zo herkenbaar voor mij, ik heb nu ook nooit meer waterproof. Het is heel vervelend als het uit loopt maar dat liever dan geïrriteerde ogen!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:59

Oh ik lees hier echt zulke handige dingen he! loop nu al een aantal dagen met een wit randje op mijn waterline haha!

binnenkort maar eens verder experimenteren en foto's maken!

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:03

Iris1702 schreef:
ik kwam dit nog tegen:

Voor blauwe ogen
Omdat blauw een koele kleur is, kun je daartegenover warme kleuren (bruintinten) gebruiken om het blauw te accentueren. Ook mooi; taupe, grijs, lila en groen.

Voor groene ogen
Groene ogen lijken groener door warme tinten. Denk aan bruin en bordeuaxrood. Denk ook eens aan helder paars of goud(super hip).

Voor bruine ogen
Bruine ogen lijken bruiner met koele tinten zoals blauw en violet. Maar ook bruine tinten kunnen prima, al lijken ze met bruine, warme tinten niet bruiner. Ook erg mooi; brons en goud, gecombineerd met bruine tinten.

Maar weet jij toevallig ook hoe je het beste je make up kan dragen als je donkerblauwe , naar grijs ogende niet zo grote ogen hebt? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:06

Wit randje in je waterline, mascara, grijze oogschaduw. :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:07

Oja, over het o zo hotte witte lijntje in de waterline..

Je kan me zeggen wat je wil maar ik vind dat ik dan op Marilyn Manson lijk.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:08

_O- Dan moet je dat maar niet doen :')

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:09

Bizzybijtje schreef:
Wit randje in je waterline, mascara, grijze oogschaduw. :)

Ik vind zelf grijze oogschaduw niet mooi staan bij mijn ogen. Misschien omdat mijn ogen al naar grijs ogen dat het dan te grijs is ofzo. :p

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:10

Nouja misschien dat er iemand van houdt, but I don't. :')
Heb gewoon heel warme bruine ogen en dan zo'n wit lijntje onder..

:n

Hmm.. what will it be?

Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:10

Ik vind dat een wit randje in je waterline je eruit laat zien als een clown. :') Als het echt duidelijk aanwezig is.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:11

Roosch schreef:
Oja, over het o zo hotte witte lijntje in de waterline..

Je kan me zeggen wat je wil maar ik vind dat ik dan op Marilyn Manson lijk.. :')

Ik vind het meer een standaard katy perry look, die heeft heel vaak een wit lijntje in de waterline (vaak in combinatie met een cat eye en roze lippen):
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Renee op 02-01-11 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:12

Hmm ja maar zij heeft blauwe ogen, dan valt het niet zo extreem op.

@ Fiff: ja een clown kan ook nog. :')