Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
romeoluver schreef:ik gebruik dat om aan te stippen ja, met een wattenstaafje dan.En dan alleen pure om aan te stippen?? Ik ben zelf namelijk meer van de cremes en facewashes maar ik weet niet of die van tea tree goed zijn...
Spytgnieskje schreef:de 24h (dag/nacht)creme van Dr. Courtin is echt aan te bevelen!Ik kom even binnen vallen. Heb al wat stukjes gelezen maar er zijn zoveel verschillende dingen!
Ik ben op zoek naar een fijne (nacht) crème. Heb niet echt last van acne, wel van mee eters. Ik heb zo'n 2 jaar lang duac gel gebruikt. Vrij hardnekkig, maar echt super spul! Maar wou er toch eens vanaf vandaar dat ik over ging naar 'gewone' crèmes. Dag creme gebruik ik liever niet. Heb nu fijne foundation en crème + foundation vind ik wat te veel van het goede.
De pest is dat als ik 1 nachtje met crème op slaap (bijv. nivea) dat ik de volgende dag wél puistjes heb. Ik heb van mezelf een vette huid dus ik zoek eigenlijk een creme wat de huid wat uitdroogt. Net als de duac gel maar dan wat minder hardnekkig.
Iemand tips?
xCathy schreef:Ik heb eigenlijk nooit een echt gave huid, maar niet echt acne te noemen. Maar nu heb ik een beetje last van stress, en rond m'n mondhoeken en kin heb ik echt heel veel pukkeltjes.. en echt niks lijkt te helpen.. Dus ik lees mee!
Konstantine schreef:Hallo!
Ik meld mij hier ook even.
Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met microdermabrasie om van acne af te komen, zijn die er in dit topic?
Ik ben zo goed als wanhopig, mijn huid is al jarenlang een slagveld en microdermabrasie schijnt echt dé oplossing te zijn, maar ik kan er niet heel veel informatie over vinden, of in ieder geval niet de informatie die ik zoek.
MaartPaard schreef:Ik gebruik bij foundation altijd eerst kokosolie. Dat heb ik toen meegenomen uit bali maar dat is hier oko wel te koop. Dat is net een soort serum en daardoor mengt dat heel mooi met foundation. En kokosolie is ook nog eens goed voor acne!
Iemand tips voor hoe ik van mijn huid af kan blijven? Ik kan het gewon niet!!!!! Als ik een meeeter voel of een pukkel dan moet hij er gewoon uit!
Kaaaren schreef:Hallo Allemaal!
Kom toevallig dit topic tegen.. heb het al helemaal doorgespit opzoek naar DE gouden tip![]()
Heb zelf ook last van acne, voor mijn gevoel echt door hormonen.
op mijn kin, hals, kaak en voor mijn oren.
heb er nu al zon 5 jaar last van sinds mijn 18e, en door de jaren heen al van alles geprobeerd.
wat allemaal niet helpt: biergist tabletten, brandnetel thee, stuifmeel pollen (maken het wel minder heftig)
Clearasil, benzylperoxide, en alle andere mogelijke zalfjes uit de winkel...
Zit er nu wel aan te denken volgende week naar de huisarts te gaan en het eens goed aan te pakken.