Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
simodi schreef:Of om de inname van je metropolol aan iets anders te koppelen, bijv innnemen na het tandenpoetsen en medicijnen en glas water bij je tandpasta neerzetten?
Ik neem mijn metoprololtartraat altijd 's ochtends in zodra ik beneden de keuken in kom, dus na het ritueel van badkamer en aankleden, ga ik als eerste in de keuken en dat innemen. Vergeet ik eigenlijk nooit, ook niet in het weekend. Het kan dan wel makkelijk een paar uur later worden, maar de volgorde blijft wel hetzelfde. Ik neem het trouwens gewoon nuchter in, want ik eet altijd pas later in de auto op weg naar mijn werk.
ranna schreef:Mojo, wat wel zou helpen, als het echt alleen hormonaal is, is je hele ahum 'kippehok' laten weghalen. Maar ook dát kan ik niet adviseren omdat die boel er niet voor niets zit en nog z'n functie heeft ook na de overgang.
Heb je wel eens geïnformeerd naar magnesium e.d.?
Fleur1984 schreef:Hoi ik meld me ook even.
Ikzelf heb ook regelmatig last van migraine en spanningshoofdpijn.
Spanningshoofdpijn is er tijdens de menstruatie, dan ligt ook heel mn maag en darmstelsel overhoop, maar dus geen echte migraine.
Oplossing: pil doornemen zodat ik mn maandstonden niet meer heb.
Maar migraine, ik heb er de laatste jaren meer en meer last van. ik heb al een scan van mn hoofd laten nemen, maar geen resultaat. Zou dus vooral stressgerelateerd zijn.
Eigenlijk is het begonnen toen ik aan de pil ging, dus met die spanningshoofdpijnen. Daarna kreeg ik dus ook die spanningshoofdpijn + migraineklachten wanneer ik dus niet mn maadstonden heb.
Bij mij gaat het als volgt: ik maak me druk om iets, er staat iets te gebeuren (examen, trouwfeest, nachtje stappen,...) en lap ik begin zeurende hoofdpijn te krijgen. Eigenlijk moet ik dan meteen iets innemen, maar ik denk jammergenoeg nog steeds dat het wel zal overgaan.. terwijl ik mn lichaam toch al moet kennen.
Hoofdpijn wordt echt hels, nekpijn ook, zeeer in mn rug en dan misselijk worden. Ik kan dan ook geen geuren, licht of geluid meer verdragen. ik moet me dan in mn slaapkamer leggen, met rolluiken dicht, en oordoppen in. Alleeen die oordoppen kan ik dan niet verdragen. Dat is zo ongeveer een halfuurtje tot een uurtje na de eerste symptomen. Vroeger ging de migraine ook weg na het slaapuurtje met een dafalgan bruis met codïne.
Soms heb ik ook aanvallen die na het slapen wel geminderd zijn, maar de zeurderige pijn en de misselijkheid blijven. maar ik kan dan wel min of meer normaal functioneren. Dan wordt het weer erger, gevolg weer in bed kruipen en pijnstillers nemen. die aanvallen duren soms 2 tot 3 dagen.
Waar ik mij het meeste aan stoor is dat mensen zeggen: ooh ik heb ook migraine, dan neem ik dat pilletje, hier neem jij dit ook maar. Gelijk mn schoonmoeder. Alleen heb ik mn schoonmoeder nog nooit gezien dat ze niet meer kon functioneren hoor. Ik heb ondertussen al een hele reeks pijnstillers afgelopen en momenteel ben ik ok met 2 nevrine. Wanneer ik wakker word, ben ik wel nog een tijdje compleet groggy, maar weg migraine!
Of mn schoonvader die altijd zegt: goh das iets typisch voor vrouwen (dus zijn vrouw die ook af en toe migraine heeft, maar gewoon verder functionneert.) Daarom krijg ik vaak de indruk niet au serieux genomen te worden.
Dat is het hem nu net, dat het voor iedereen anders is denk ik, en dat mensen er toch vaak een verkeerd beeld van hebben. Zo krijg ik bijvoorbeeld ALTIJD controlearts als ik thuis ben wegens migraine en menstruatie..
Veel succes aan iedereen en het is 'leuk' om andere lotgenoten te leren kennen. Ik hoop dat er ooit een ideale oplossing is voor ieder van ons.