JessAndHope schreef:MamboBeach schreef:Ik kan me wel voorstellen dat hij er niet in meegaat eigenlijk...
Maargoed, dit zijn wel zaken die je beter met elkaar ir kunt bespreken ipv telefoon. Van beide kanten zou ik zeggen, doe er wat aan als je aan het welzijn van jullie dochter denkt. Ik vind jullie allebei een beetje laks overkomen daarin. Kun je nagaan, nu is jullie dochter er nog niet eens. Wat te denken als ze geboren is en jullie verder klooien op deze manier. Ik vind het echt sneu voor de baby. Dat jullie allebei zo onvolwassen met elkaar om willen gaan moeten jullie weten maar denk allebei na, jullie krijgen een KIND!
Zeg Mambo, ik zou wel eens willen weten hoe jij zou reageren als je in mijn schoenen stond. Het is heel makkelijk om te oordelen dat ik onvolwassen doe, maar ik vind het niet meer dan redelijk dat ik het kind mijn achternaam wil geven. Het enige wat ik aan hem vraag, is of hij hierin mee wil werken. Dit heb ik vandaag nogmaals face to face besproken, maar hij wil absoluut geen medewerking verlenen. Nou prima... dan toch niet. Dan regel ik het op een andere manier.
Ik probeer alles netjes af te handelen, maar bij het minste of geringste krijg ik te horen dat ik loop te zeiken en me aanstel. Dan ben ik er klaar mee hoor! En vervolgens doodleuk vragen oftiej bij de bevalling mag zijn...Wat denk je zelf?
Naast het feit dat ik het niet wíl, heb ik er ook nog eens niks aan, want meneer vind een zwangerschapscursus overbodig want hij weet het allemaal wel (tis zn eerste kind heah... sure!), dus heb ik geen flauw idee hoe hij mij zou moeten steunen tijdens de bevalling. Als hij me al niet steunde tijdens de zwangerschap, waarom dan ineens wel?
Nee dank je... mn moeder gaat mee op cursus en zal er zijn als ik moet bevallen, en aan haar zal ik ook daadwerkelijk steun hebben. Voor een ex die zich totaal niet interesseerde voor mij tijdens mijn zwangerschap, kan ik nu geen interesse opbrengen.
Enne, waarom denk je dat ik nu alles wil regelen? En niet als die kleine geboren is? Ik wil dat nu alles vast staat en geregeld is, zodat er straks alleen maar regels nageleefd hoeven te worden, en niet nog uitgevochten hoeven te worden. Dus dat het sneu is voor het kind, slaat werkelijk als een l*l op een drumstel....
Jij vindt dit een serieus volwassen reactie? Jij kan gewoon niet tegen kritiek. Jij wil dat iedereen en alles, ja, nee en amen zegt tegen jou. Als ik het met je eens ben zeg ik het en ben ik dat niet, zeg ik het ook.
Klaar toch... Enne, ik heb grotendeels in jouw schoenen gestaan hoor, dus maak je maar niet druk.
Wat denk je zelf?
Hij heeft vandaag de financiële papieren getekend en zijn spullen opgehaald, dus we zijn weer een stapje dichterbij het eindpunt!
Dít is vlammen? Aha... nu snap ik dat je vind dat ik 'extreem heftig' reageer
(die smiley kan verluchtigend zijn of juist heel neerbuigend).