Ik word er zo ontzettend moe van ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:53

JessAndHope schreef:
MamboBeach schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat hij er niet in meegaat eigenlijk...
Maargoed, dit zijn wel zaken die je beter met elkaar ir kunt bespreken ipv telefoon. Van beide kanten zou ik zeggen, doe er wat aan als je aan het welzijn van jullie dochter denkt. Ik vind jullie allebei een beetje laks overkomen daarin. Kun je nagaan, nu is jullie dochter er nog niet eens. Wat te denken als ze geboren is en jullie verder klooien op deze manier. Ik vind het echt sneu voor de baby. Dat jullie allebei zo onvolwassen met elkaar om willen gaan moeten jullie weten maar denk allebei na, jullie krijgen een KIND!

Zeg Mambo, ik zou wel eens willen weten hoe jij zou reageren als je in mijn schoenen stond. Het is heel makkelijk om te oordelen dat ik onvolwassen doe, maar ik vind het niet meer dan redelijk dat ik het kind mijn achternaam wil geven. Het enige wat ik aan hem vraag, is of hij hierin mee wil werken. Dit heb ik vandaag nogmaals face to face besproken, maar hij wil absoluut geen medewerking verlenen. Nou prima... dan toch niet. Dan regel ik het op een andere manier.
Ik probeer alles netjes af te handelen, maar bij het minste of geringste krijg ik te horen dat ik loop te zeiken en me aanstel. Dan ben ik er klaar mee hoor! En vervolgens doodleuk vragen oftiej bij de bevalling mag zijn... :+ Wat denk je zelf?
Naast het feit dat ik het niet wíl, heb ik er ook nog eens niks aan, want meneer vind een zwangerschapscursus overbodig want hij weet het allemaal wel (tis zn eerste kind heah... sure!), dus heb ik geen flauw idee hoe hij mij zou moeten steunen tijdens de bevalling. Als hij me al niet steunde tijdens de zwangerschap, waarom dan ineens wel?

Nee dank je... mn moeder gaat mee op cursus en zal er zijn als ik moet bevallen, en aan haar zal ik ook daadwerkelijk steun hebben. Voor een ex die zich totaal niet interesseerde voor mij tijdens mijn zwangerschap, kan ik nu geen interesse opbrengen.

Enne, waarom denk je dat ik nu alles wil regelen? En niet als die kleine geboren is? Ik wil dat nu alles vast staat en geregeld is, zodat er straks alleen maar regels nageleefd hoeven te worden, en niet nog uitgevochten hoeven te worden. Dus dat het sneu is voor het kind, slaat werkelijk als een l*l op een drumstel....

Jij vindt dit een serieus volwassen reactie? Jij kan gewoon niet tegen kritiek. Jij wil dat iedereen en alles, ja, nee en amen zegt tegen jou. Als ik het met je eens ben zeg ik het en ben ik dat niet, zeg ik het ook. :) Klaar toch...

Enne, ik heb grotendeels in jouw schoenen gestaan hoor, dus maak je maar niet druk.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:58

JessAndHope schreef:
LindyH schreef:
da_re, misschien moet je toch het hele topic eens lezen.

Want? volgens mij is zij beter op de hoogte van dingen dan de meeste die maar wat blêren...

Nee hoor, ze praat je naar de mond en dat is wat jij wil horen. :)
Maar weet je, als jij denkt dat dat het juiste is, prima.

Ook ik ga even 2 van mijn 3 kinderen van school halen. :)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 14:02

MamboBeach schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat hij er niet in meegaat eigenlijk...
Maargoed, dit zijn wel zaken die je beter met elkaar ir kunt bespreken ipv telefoon. Van beide kanten zou ik zeggen, doe er wat aan als je aan het welzijn van jullie dochter denkt. Ik vind jullie allebei een beetje laks overkomen daarin. Kun je nagaan, nu is jullie dochter er nog niet eens. Wat te denken als ze geboren is en jullie verder klooien op deze manier. Ik vind het echt sneu voor de baby. Dat jullie allebei zo onvolwassen met elkaar om willen gaan moeten jullie weten maar denk allebei na, jullie krijgen een KIND!

Zeg Mambo, ik zou wel eens willen weten hoe jij zou reageren als je in mijn schoenen stond. Het is heel makkelijk om te oordelen dat ik onvolwassen doe, maar ik vind het niet meer dan redelijk dat ik het kind mijn achternaam wil geven. Het enige wat ik aan hem vraag, is of hij hierin mee wil werken. Dit heb ik vandaag nogmaals face to face besproken, maar hij wil absoluut geen medewerking verlenen. Nou prima... dan toch niet. Dan regel ik het op een andere manier.
Ik probeer alles netjes af te handelen, maar bij het minste of geringste krijg ik te horen dat ik loop te zeiken en me aanstel. Dan ben ik er klaar mee hoor! En vervolgens doodleuk vragen oftiej bij de bevalling mag zijn... :+ Wat denk je zelf?
Naast het feit dat ik het niet wíl, heb ik er ook nog eens niks aan, want meneer vind een zwangerschapscursus overbodig want hij weet het allemaal wel (tis zn eerste kind heah... sure!), dus heb ik geen flauw idee hoe hij mij zou moeten steunen tijdens de bevalling. Als hij me al niet steunde tijdens de zwangerschap, waarom dan ineens wel?

Nee dank je... mn moeder gaat mee op cursus en zal er zijn als ik moet bevallen, en aan haar zal ik ook daadwerkelijk steun hebben. Voor een ex die zich totaal niet interesseerde voor mij tijdens mijn zwangerschap, kan ik nu geen interesse opbrengen.

Enne, waarom denk je dat ik nu alles wil regelen? En niet als die kleine geboren is? Ik wil dat nu alles vast staat en geregeld is, zodat er straks alleen maar regels nageleefd hoeven te worden, en niet nog uitgevochten hoeven te worden. Dus dat het sneu is voor het kind, slaat werkelijk als een l*l op een drumstel....[/quote]
Jij vindt dit een serieus volwassen reactie? Jij kan gewoon niet tegen kritiek. Jij wil dat iedereen en alles, ja, nee en amen zegt tegen jou. Als ik het met je eens ben zeg ik het en ben ik dat niet, zeg ik het ook. :) Klaar toch...

Enne, ik heb grotendeels in jouw schoenen gestaan hoor, dus maak je maar niet druk.[/quote]

je mag van mij kritiek hebben, maar niet ongefundeerd en maar wat in het rond schreeuwen. je hoeft het niet met me eens te zijn, dat vraag ik ook helemaal niet, maar ondertussen wel zeggen dat ik onvolwasse bezig ben terwijl ik zojuist een zeer moeizaam verlopende relatie heb beëindigd, tsja... dat vind ik dus inderdaad ongefundeerd in het rond blêren.

En als jij dan inderdaad in mijn schoenen hebt gestaan, zou ik toch wel een íets andere reactie van je verwachten. Want dan wéét je namelijk dat zwanger zijn met zo'n vent bij je niet gemakkelijk is en dan wéét je dat zijn reactie en handelen fout is. Dus daarom zeg ik: als je wérkelijk in mijn schoenen hebt gestaan, vind je het volkomen logisch wat ik doe.

Jess1989

Re: Ik word er zo ontzettend moe van ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 14:04

Maarre, aangezien het voor mensen erg moeilijk is om te lezen wat ik schrijf (en dan bedoel ik GOED lezen wat ik schrijf) en mensen het heerlijk vinden zich achter de anonimiteit van het internet te verschuilen, ga ik maar eens vragen of dit topic op slot kan...

Zoals een vriendin van me al zei: zouden jullie je ook zo schaamteloos negatief uitlaten als ik voor jullie zou staan? Welnee! Dat doe je niet bij een zwangere vrouw...

Heerlijk heah, die anonimiteit van het internet! :n

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:07

Mijn vader droeg mijn moeder op handen, tijdens (en na) haar zwangerschap, en dat vind ik eigenlijk niet meer dan normaal, dus ik blijf erbij dat meneer z'n ego en luiheid opzij had moeten zetten om je waar mogelijk te steunen en te helpen tijdens de zwangerschap (ondanks of je reëel was of niet).

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 14:10

@Saskiaatje: precies hetzelfde wat ik van mijn moeder hoor! Die zat met 6 maanden al lekker met de pootjes vooruit terwijl mijn vader na zijn 50 urige werkweek boodschappen ging doen. Apart naar de groenteboel voor sinasappels, sinasappels perste voor mn moeder, kookte, schoonmaakte en vervolgens 's avonds nog extra bijkluste á 10 uur in de week...

En nu verwacht ik helemaal niet dat iedere man dat doet, dat hoeft van mij ook niet... maar helemaal níks doen is weer het andere uiterste...

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:11

Wij zijn er natuurlijk nooit bij geweest, maar naar aanleiding van jou reacties is toch duidelijk te lezen dat je het niet makkelijk hebt gevonden, en vind.
Jij moet doen wat jou het beste lijkt. Dat is dus de relatie verbreken en alleen (met oma, opa, vrienden,enz) je kindje opvoeden.
Dat is een moeilijke keuze maar van de 2 optie's die je had denk ik toch dat je de juiste gekozen hebt.

@ LindyH: Ik ben druk bezig met TS haar reactie's lezen

@Steph86: Ik heb nu al 16 weken last van bekken instabiliteit en mag nog zeker tot Jan voordat de kleine komt.
Ik doe mijn dagelijkse dingen nog, maar daar houd het al snel op. Vandaag wezen zwemmen en dat is best prettig, even gewichtloos zijn!
Misselijk ben ik beide zwangerschappen de eerste 18 weken geweest en tijdens de eerste zwangerschap deed ik ook nog vanalles bij de paarden, zelfs rijden maar nu lukt dat echt niet!
Daarbij is het ook helemaal niet slim om jezelf te puchen als je daar last van hebt want voor je het weet zit je de rest van je leven met de gebakken peren!

TS wilde een beetje steun en misschien een aantal tips, geen gezeik over hoe ze het wel of niet moet aanpakken..

Ze heeft nu een beslissing genomen en in mijn ogen is dat de juiste!

Rianneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:13

Ik denk dat je er goed aan doet om dit topic op slot te doen ! Volgens mij heb je al stress genoeg!
Je wil graag wat support maar krijgt op het moment alleen maar het tegenovergestelde....
Sterkte met alles en ik hoop dat je snel weer gelukkig gaat worden !

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 14:15

@Da_re: uiteraard is het niet makkelijk als je moet bedelen om begrip bij je vriend. Maar blijkbaar moet zoiets normaal gevonden worden...

Daarnaast is het errug onverantwoordelijk jezelf verder te pushen dan je lichaam aangeeft. Ik loop al 7 maanden met stress omdat meneer te beroerd is om zich in te leven, denk je dat dát goed is voor de baby? Nope, maar dat interesseerd hem al net zo min. Dus in deze ben ik het met da_re eens, je moet jezelf niet verder pushen dan je lichaam aangeeft, alleen omdat je zo'n kl**tviool thuis hebt zitten die het anders niet doet.

Het is inderdaad zo dat ik vroeg om wat steun en tips, maar blijkbaar vinden mensen het veel leuker om beslissingen van andere mensen de grond in te boren, haar gedrag af te keuren en verder lekker veilig achter een computer te gaan zitten gniffelen.

Nogmaals mensen: je hoeft het niet met me eens te zijn, maar me afschilderen als een onverantwoordelijk en onvolwasse kind.... nee, dank u, daar zit ik ook niet op te wachten.!

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:16

@ MamboBeach : Hoezo ik praat de Ts naar de mond?
ik weet niet hoor maar volgens mij zit jij de boel op te jutten en is dat ook niet helemaal de bedoeling ?!

Ik denk dat TS de goede beslissing heeft genomen en ik geloof dat ik daar voor uit mag komen. Ik had het niet anders gedaan.

Jij wel dan?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 14:16

Rianneke_ schreef:
Ik denk dat je er goed aan doet om dit topic op slot te doen ! Volgens mij heb je al stress genoeg!
Je wil graag wat support maar krijgt op het moment alleen maar het tegenovergestelde....
Sterkte met alles en ik hoop dat je snel weer gelukkig gaat worden !

Dankjewel! Gaat zeker lukken :j Hij heeft vandaag de financiële papieren getekend en zijn spullen opgehaald, dus we zijn weer een stapje dichterbij het eindpunt!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:18

ik lees al lang mee, en heb dus ook alles gelezen. Wat mij met name opvalt, is de manier waarop TS extreem heftig reageert op reacties die niet 100% op haar aanpak aansluiten. Als de discussies thuis op een vergelijkbare manier gevoerd zijn, kan ik me voorstellen dat het hopeloos is geescaleerd. En in dat geval is het waarschijnlijk verstandiger om in ieder geval voorlopig voor wat afstand te kiezen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 14:20

@Lielle: als je alles hebt gelezen, dan zal je ook zien dat ik alleen heftig (jij vind het extreem? kan nog gekker hoor) reageer op mensen die maar wat in het wilde weg roepen!
Net zoals jij dus zegt: als de discussies thuis op een vergelijkbare manier gevoerd zijn....
Als je alles gelezen hebt, dan had je al meerdere malen mijn posts voorbij moeten zien komen waarin ik dus uitleg (zucht ik word hier zo moe van, gaan we weer....) dat ik helemaal geen discussies heb gevoerd, me op de vlakte heb gehouden, niet aan zn kop heb lopen zanniken en alles alleen opgelost heb...

En als mijn reacties zogenaamd extreem heftig zijn, hoe noem je dan de reacties van mensen die het nodig vinden mij heerlijk de grond in te boren terwijl ze niet eens de moeite nemen om GOED te lezen...??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:23

kijk, en dit bedoel ik dus. Ik formuleer een heel rustig en vriendelijk berichtje, en je vlamt er werkelijk bovenop.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 14:25

Lielle schreef:
kijk, en dit bedoel ik dus. Ik formuleer een heel rustig en vriendelijk berichtje, en je vlamt er werkelijk bovenop.

_O- Dít is vlammen? Aha... nu snap ik dat je vind dat ik 'extreem heftig' reageer :j
Dit is nog geen vlammen hoor, ik reageer hier heel rustig op jouw berichtje. Niks aan het handje...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:27

Oke, dan verschillen we nogal van mening over wat een 'heel rustige' manier van reageren is. Misschien heb je er iets aan dat niet iedereen daar zo over denkt en dat je dus wel eens wat anders zou kunnen overkomen dan je zelf verwacht. Je gaat nl direct in de aanval, oa door hoofdletters en mijn tekst in twijfels te trekken.
paar voorbeeldjes:
- '(zucht ik word hier zo moe van, gaan we weer....)',
- 'zogenaamd extreem heftig zijn'
- 'hoe noem je dan de reacties van mensen die het nodig vinden mij heerlijk de grond in te boren terwijl ze niet eens de moeite nemen om GOED te lezen...??'
- Als je alles gelezen hebt, dan had je al meerdere malen mijn posts voorbij moeten zien komen

En bv je smiley in je tweede bericht vind ik nutteloos en alleen maar ergernis opwekkend.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 06-09-10 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 14:30

Dat mag je vinden hoor... Als je liever hebt dat ik alles 'extreem' netjes en bedeesd formuleer... ook prima... maar ik zie niet in wat iemand daar mee opschiet. Ik ben altijd van het recht voor zn raap. Ik kan wel zeggen: goh, jah, ik zie in dat onze meningen op dat gebied misschien niet helemaal overeenkomen... maar ik zeg gewoon liever: tsja, dan verschillen we van mening.

Anders gezegd, komt op hetzelfde neer.
Dus blijkbaar is mijn manier van schrijven al provocerend? Naja, nogmaals: ik zie het nut er niet van in om alles met veel omhaal te gaan beschrijven en uit te gaan leggen. Ik zeg wat ik denk en hoe ik iets anders zou doen, en ga daar geen doekjes om winden.

Wat betreft de smiley's... ik dacht dat die juist bestonden om dingen duidelijker te maken nu je iemands gezicht niet ziet? >;)
En ik lag dus ook echt dubbel toen ik jou commentaar las en zat daarna ook te knikken. Wil het volgende keer wel voor je uittypen ipv smileys???

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:34

@Lielle : Je kan zelf het bericht ook op een andere manier lezen, kan negatief (wat jij en sommige anderen doen)
maar kan ook positief en dan leest het niet agressief, maar gewoon duidelijk en niet om het verhaal heen draaiend.

Verder, pfff mensen waar gaat dit over.....
HET onderwerp is niet meer echt aan de orde vinden jullie wel?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 14:37

@da_re: het onderwerp is inderdaad een beetje naar de achtergrond verschoven.

Als sommige mensen vinden dat mijn laatste post 'idioot' is, dan is mijn opzet geslaagd, want dit is dus hoe de meeste mensen hier reageren. En dat probeer ik dus even duidelijk te maken met mn laatste post, just in case mensen híer weer over vallen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:40

ik heb mijn bericht net wat toegelicht. Kijk eens of je het verschil ziet. Ik zeg wel degelijk ook heel duidelijk wat ik vind, maar door woordkeuze en zinsbouw komt het wel anders over.

En het zal mij een zorg zijn (of vriendelijk verwoord: Voor mij is het niet belangrijk) of jij er iets mee doet, maar misschien kun je er iets aan hebben.

Je hebt trouwens recht voor zijn raap, en gewoon lomp, en die grens is niet altijd even duidelijk te trekken.

Wb de smiley, die zijn juist heel erg voor meer uitleg vatbaar ;) (die smiley kan verluchtigend zijn of juist heel neerbuigend).

stel nou dat ik mijn eerste bericht - waar ik lang over heb gedacht in de formulering - zo had geschreven:

Citaat:
ik lees al lang mee, en heb dus ook alles gelezen. TS valt iedereen aan die het niet met haar eens is. En ik snap het best dat haar vriend dat zat is, als ze dat thuis ook zo doet. Heel verstandig dat ze uit elkaar zijn.

vrijwel dezelfde strekking (muv de schuldvraag), maar ik neem aan dat die tekst op jou toch heel anders overkomt.

@da_re, ik lees het helemaal niet positief of negatief, ik geef alleen aan dat ik de manier van verwoorden nodeloos aanvallend en op het randje van agressief vindt. En voor alle duidelijkheid, ik denk dat er - op dit moment - weinig te redden valt en dat rust en afstand heel verstandig is.

/add
de vraag is dus wat je wil bereiken in een discussie, zowel hier als IRL. En dan kan het heel handig zijn om je manier van formuleren aan te passen, dan heb je wsl meer kans dat de boodschap ook aankomt.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 14:42

Lielle schreef:
ik heb mijn bericht net wat toegelicht. Kijk eens of je het verschil ziet. Ik zeg wel degelijk ook heel duidelijk wat ik vind, maar door woordkeuze en zinsbouw komt het wel anders over.

En het zal mij een zorg zijn (of vriendelijk verwoord: Voor mij is het niet belangrijk) of jij er iets mee doet, maar misschien kun je er iets aan hebben.

Je hebt trouwens recht voor zijn raap, en gewoon lomp, en die grens is niet altijd even duidelijk te trekken.

Wb de smiley, die zijn juist heel erg voor meer uitleg vatbaar ;) (die smiley kan verluchtigend zijn of juist heel neerbuigend).

stel nou dat ik mijn eerste bericht - waar ik lang over heb gedacht in de formulering - zo had geschreven:

Citaat:
ik lees al lang mee, en heb dus ook alles gelezen. TS valt iedereen aan die het niet met haar eens is. En ik snap het best dat haar vriend dat zat is, als ze dat thuis ook zo doet. Heel verstandig dat ze uit elkaar zijn.

vrijwel dezelfde strekking (muv de schuldvraag), maar ik neem aan dat die tekst op jou toch heel anders overkomt.

@da_re, ik lees het helemaal niet positief of negatief, ik geef alleen aan dat ik de manier van verwoorden nodeloos aanvallend en op het randje van agressief vindt. En voor alle duidelijkheid, ik denk dat er - op dit moment - weinig te redden valt en dat rust en afstand heel verstandig is.

Zoals je in mn post kon lezen, maakte het voor mij niet uit dat jij vind dat ik iedereen aanval die het niet met mij eens is (even zeer goed nagedacht over de fomulering, aangezien ik eerst neer wilde zetten: het interesseerd mij niet dat jij dat vind, maar das misschien lomp...) Het ging mij om het feit dat jij zei dat als ik thuis ook zo reageerde enz enz... maar dit was en is dus niet het geval. iets wat je al had kunnen lezen in mijn eerdere posts...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:45

Als ik alle dingetjes zo links en rechts lees hoe je vriend zijn gedrag is.

Dan heb ik toch het idee dat hij altijd zo is geweest. Valt het misschien nu pas op omdat je niet goed uit de weg kunt?

Dat is heel vervelend, maar meestal kom je na een jaartje samenwonen erachter hoe iemand is, hoe iemand bereid is concessies te doen, te veranderen en dingen te doen die niet leuk zijn. Vaak is dat ook de reden dat relaties stuklopen.....een van de partners doet niet mee...

Een wijze les voor je...ik denk dat je hiermee in 1 klap een stuk levenservaring mee hebt op gebouwd.

Ga lekker genieten van je kindje dat in komst is. Alle zware klussen zul je nu even moeten uitgebesteden. Ik hoop dat je vriendinnen hebt, familieleden, broers, zussen, nichten en neven, ooms die een handje willen helpen...Misschien even de verzorging van je paard uitbesteden tot je weer uit de voeten kan.

Ik denk dat je nu even helemaal niet moet denken en wachten tot je kind er is, dan zie je wel weer verder.

Want problemen lossen meestal niet van zelf op, maar soms zie je dingen met afstand weer makkelijker.....en dan is het ook weer minder een probleem.

Nu even accent op je kind...want het is aangetoond dat spanningen invloed hebben op de ongeboren vrucht.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:46

ik kan me dus voorstellen - gezien het feit dat je jouw reactie niet als 'heel heftig' of 'vlammen' wilde betitelen - het er thuis toch iets anders aan toe is gegaan dan je zelf ervaren hebt.

overigens is dat idd wat ik bedoelde met formulering, zo komt het gewoon anders over.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:46

JesseAndHope,

Zal je mij even willen laten zien waar ik heb geschreven dat ik jou een slechte moeder vind?
Ik houdt er niet van als mensen mij woorden in de mond gaat leggen die ik niet gezegt heb!

Daarbij ik ben kind van gescheiden ouders ( ik was 2 toen mijn ouders uit elkaar gingen) en ondanks dat ik zo jong was heb ik een giga nasleep gekregen van alles rondom mijn ouders scheiding.
Nee ik ben er niet bewust door mijn ouders mee in getrokken, maar een kind krijgt meer mee dan je denkt en geloof me dat kan schadelijk zijn voor je kind(eren)
Dus ik bijf er ook bij dat ik het sneu vind voor het kindje, dit vind ik over het algemeen sneu voor alle kindjes die gescheiden ouders hebben.
Ja ik ben het eens met je dat het in sommige gvallen beter is om als ouder zijnde de relatie te verbreken, maar je moet niet denken dat alle spanningen weg zijn als je uit elkaar bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:49

1 op de 3 huwelijken strand, dus dat is moeilijk te voorkomen.

Maar deze maatschappij is wel ingericht op probleemkinderen, en er is veel meer begrip voor gedrag bij kinderen die niet in een ideale thuissituatie verkeren.

Ik kom nog uit het tijdperk dat het een schande was als je ouders gingen scheiden en was je een soort besmet....je raakte zelfs vriendinnetjes kwijt en het domme volk riep dan stoer; "die groeien op voor galg en rad"......