wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:54

Misschien is het beter om niet steeds te wisselen....het lijkt mij dat je lijf daar danig van in de war gaat raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:33

Het wisselt maar ix in de drie weken en zoals ik al aangaf ik heb er geen last van!
Als het bevalt dan is het goed :j

Oo_Jenny_oO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:45

Ik kan daar nog niet echt over mee praten. Ik slik ze net 2 weken. Ik ben vandaag begonnen met 2 per dag.
Maar mij lijkt in de avond ook fijner dan in de ochtend. Maar daar wacht ik nog even mee tot ik goed ben ingesteld en dan evt het verschil ook kan merken. Wat ik wel vreemd vind is dat er word gezegt dat als je goed ben ingesteld enzo dat je dan klachtenvrij moet zijn. maar ik hoor hier van verschillende dat je toch sneller moe bent. Werken die pillen dan niet de hele dag ofzo?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:34

Mijn ervaring is dat het inderdaad wisselend kan zijn. Ik voel me bijna als herboren, maar heb gerust nog wel off-days. Het heeft bij mij veel te maken met stress, als er stress of veel drukte is ( en dan voornamelijk drukte in mijn hoofd) dan ben ik eerder moe en kan ik me ook niet warm houden. Dat zijn de eerste dingen waar ik het aan merk. Een paar dagen wat rustiger aan doen en wat vroeger naar bed en het is weer goed.
Ook rond de tijd dat ik ongesteld moet worden/ ben voel ik me minder.
Omdat de schildklierafwijking er geleidelijk insluipt en vaak jaren duurt voordat je er achter komt denk ik dat het moeilijk te zeggen is dat je toch sneller moe blijft. Je moet niet vergeten dat je in die tussentijd ook ouder geworden bent en omdat je steeds minder energie had ook minder bent gaan doen en daardoor ook een mindere conditie hebt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:18

Ik ga met Mirim mee.
Ik had bv maandag en dinsdagnacht slecht geslapen. woensdag brak.
Tja dan moet ik weet even pas op de plaats en dan gaat het weer goed.

Ik ben nu dus idd goed ingesteld al denk ik dat het nu even `niet` is.. maar dat weten we maandag weer

Ik ben heel bang geweest om mijn grenzen over te gaan en nu wordt ik weer brutaler en je merkt het vanzelf aan je lijf en stemmigen hoor.

Citaat:
Ook rond de tijd dat ik ongesteld moet worden/ ben voel ik me minder.

Zit ik me nu ook ineens te bedenken, moet zondag weer ongi worden en ben de hele weerk alweer brak.
Dus dat kan heel goed zo zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 15:52

Ach,
getsie, das zo'n rot geintje van onze lieve heer, echt soms heb ik er wel zo'n last van dat ik mijn baarmoeder wel kwijt wil, heb er alleen maar last van.....ik heb de pil geslikt, reageerde ik niet goed op, nuvaring, was ook al geen succes, staafje onder de huid!? Ik moet er niet aandenken!

Al die hormonen handel daar reageer ik niet goed op nu dus zonder die troep maar heb er wel irritant veel last van, het begint allemaal na die eisprong, dan wordt ik wat emo en dipperig ben sneller op mijn teentjes getrapt en als ik dan eenmaal bloed, loop ik zo ongeveer leeg met nog meer klachten, hoofdpijn, rugpijn uitstralend naar de benen/enkels, misselijk, zere borsten een crime als je wil rijden :j

Kortom erg |o

nu zoekende naar iets natuurlijks dat goed helpt!

De schildklierafwijking zorgt er wel voor dat ik meer last van heb dan 12 jaar terug toen ik er nog geen last van had!!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:01

Mag ik me ook melden hier. na jaren weten dat het boven mijn hoofd hangt omdat het in de familie voorkomt is het vorige week eindelijk duidelijk geworden wat er aan de hand was. Door niet logische heftig klachten (oa hartklachten en erge vermoeidheid, heel veel aankomen enz) is nu duidelijk dat in de afgelopen maanden mijn schildklier de geest aan het geven is. was in januari de waarde kennelijk nog goed genoeg, 3 weken geleden was de uitwaarde nog net goed (12) maar het hormoon dat er voor nodig was veel te hoog (15). 10 dagen geleden is er weer bloed geprikt en nu bleek de uitwaarde 10,1 nog maar te zijn en het hormoon ervoor nodig 25. Ook blijk ik antistoffen te hebben aangemaakt alleen waartegen dat moet ik haar woensdag even vragen. Dat ging woensdag langs me heen omdat we ook met ons hoofd bij de hartecho meteen daarna zaten.

Ik ben vijdag met Eltoxrin begonnen (75mg). Moet wel s ochtends slikken helaas maar ik moet zeggen het went snel om eerst de pillen te nemen en daarna te gaan eten pas.

Ik moet zeggen dat ze wel snel gaan werken al, veel sneller dan ik verwacht had. Zaterdag was ik minder moe dan in de weken ervoor en gistermiddag ben ik overgegaan in stuiterstand :') .Ik heb vanmorgen maar de assistent gebeld of de dosis niet al stiekem te hoog is omdat ik vannacht nauwelijks geslapen heb, me voel alsof ik liters koffie opheb en ik ben bijna 3 kilo afgevallen sinds vrijdag. Ik ben benieuwd of ik mag zakken, omdat het eventueel ook kan komen door de laatste bloedtest van vrijdag waar ik Dexametrasol voor heb moeten nemen waar ik ook zo op reageer. Geen vermoeidheid hebben is fijn na maanden helemaal niks kunnen maar dit is ook niet echt fijn. :+

Het scheelt dat onze eerste witte herder een bijna niet werkende schildklier had waardoor we weten hoe het instellen kan gaan. We zijn bij hem bijna een half jaar bezig geweest voor hij goed ingesteld was. En van zus ooms en tantes heb ik afgelopen weken voldoende gehoord wat betreft instellen dat het me niet vreemd is. De insteltijd ligt in de familie tussen de week en 2 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:34

@ Karuna

Welkom deel hier met ons je schildklier leed!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:50

Nou de uitslag van de endo..............

Ik ben wel met mijn TSH gestegen van 1.2 naar 2.2 (het beste is om tussen de 1-2 te zitten) en mijn vrije T4 was 21 en is nu 19,8 dus ook goed.

Ik hoef niet meer terug naar de endo en mag gewoon naar mijn huisarts.
Over 6 weken weer prikken.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:51

Zo weer een stap vooruit Mando *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:56

@ Mando

Beter, goed nieuws ja!!!

Oo_Jenny_oO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 20:03

@mando: dat is mooi(Y)

Ik had vanacht een enorm slechte nacht gehad. Ik kom elke dag altijd heel moeizaam op gang. en dan in de avond ben ik actiever. Ik merk ook dat ik moeilijker in slaap kom. Maar wat ik gisteravond had, daar werd ik gewoon een beetje bang van. Ik had iets van angstaanvallen ofzow. Heel benauwend gevoel. Ik kon er niet van slapen. Ik vond het gewoon een eng gevoel. Rond een uur of 2 werd ik wat rustiger en viel ook bijna in slaap. Word mn dochtertje van 5 maanden wakker:S flesje gegeven.. terug naar bed begon het weer. Rond een uur of 3, 4 is het over gegaan en ben ik in slaap gevallen. en toen om 5 uur werd mn zoontje wakker.. gezellig!:S Kheb toen nog denk ik 1 uurtje geslapen. Kben echt verschrikkelijk moe. Mn huis is 1 grote bende.. Kben het echt strontbeu!!!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:39

Jee balen meid.... vervelend hoor

Nou die voorlichting was eenmalig voor mij, wat een geneuzel zeg.
Wel fijn dat je lotgenoten om je heen heb en een stukje herkenning maar die positiviteit die ik heb zag ik helemaal niet bij andere mensen zelfs niet bij mensen die al goed waren ingesteld. (al een hele tijd)
Die ondernemen niets want ze zijn moeeee... en doen niets want ze zijn moeeeeee.... ja tuurlijk ben ook moe maar ben niet zo gek om achter de geraniums te gaan zitten...
Je merkt vanzelf als je te ver gaat en dan ga je op je bek, sta je weer op en ga je vrolijk verder maar heb je het wel geprobeerd.

Zelfs toen ik zo heel ziek was bleef ik wel positief anders had ik niet gestaan waar ik nu stond.

Wil mezelf echt niet op de borst slaan maar kom op... als je iets niet probeer weet je het ook niet maar niet al bij voorbaat denken dat kan ik niet.... misschien is mijn karakter/instelling helemaal niet zo.. en ook ik ga over mijn grenzen maar dan merk ik dat wel doen we weer een 2 stapjes terug... en beginnen we weer vrolijk opnieuw.

Nouja we weten het weer en beseffen dat het niets voor ons is al wil ik wel donateur gaan worden van de schildklierstichting want ze doen wel heel goed werk en onderzoeken enz enz.
Je minimale kosten zijn 17.50 per jaar of wat je zelf kwijt wil. Vind ik wel belangrijk de onderzoeken die ze doen.
Heb wel de dvd gekocht wel goed voor je thuisfront en/of baas hahahahha...

Dus... al met al. prima maar niets voor mij maar vind het wel super dat het gedaan wordt.

Er waren ook stellingen, en een van de antwoorden was... niet meer als een 80 jarige opstaan.
Dus ik gaf aan dat ik dat niet meer heb omdat ik mijn medicijnen in de avond in neem... nou.. je had ze moeten horen dat was niet goed enz enz... nou ik doe het al 3 maanden en ik sta niet meer brak op.

Zo moest het ff kwijt hoor.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:38

Mando, hoe herkenbaar :))

Zo ben ik een aantal jaren geleden ook naar zo'n bijeenkomst geweest en echt daar zaten alleen maar zielige mensen :+
Er zat zelfs een jongeman die goed ingesteld was en die was te moe om te gaan stofzuigen in huis en zijn ma deed gewoon alles voor hem :oo Nou, mijn bloed ging koken toen ik dat hoorde................
Natuurlijk kun je niet in de huid van zo'n persoon kruipen, maar waar een wil is is een weg :Y)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:51

He he dus ik ben niet alleen die daar zo over denkt. _O-
Denk dat ik te nuchter daarvoor ben...

Een vrouwtje, mijn leeftijd of een paar jaartjes ouder, wel in de overgang, baan opgegeven en klagen... want ik ben zo moe maar wel dan tot 22.30 naar een bijeenkomst gaan..
Toen ik zo moe was lag ik om 20.15 in mijn bedje hoor kon ik dat echt niet.

Nee dat is idd niets voor mij hahahah voor andere mensen prima want dit moet er ook zijn maar geef mijn portie maar aan fikkie hoor.

Ze zaten daar met grote ogen te kijken... ik had in juli tsh van 156 en nu ingesteld, had in de ochtend tot 12.15 gewerkt, daarna met mams naar Bilthoven (ruim 1,5 uur rijden vanuit friesland) naar de osteo, thuis gekomen, gegeten en fit naar de bijeenkomst.... had nog gewoon energie dat als iemand me had gevraagd om nog naar Rotterdam te rijden ik dat gewoon had gedaan, daar snapte ze helemaal niets van.
Ook niet dat ik weer fulltime werkte en mijn paard had en huis enz enz.... konden ze niet bij.
Tuurlijk was ik moe... logisch maar.. pffffffff nouja laat maar doen.

Zo heb weer even geklaagd hahahahahaha

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:58

Tja, het is maar net hoe je er zelf mee omgaat ;)

Zo zit ik ook in elkaar, niets is te gek, alles kan, voor de buitenwereld ben ik heel sterk, maar oh, wat verlang ik soms naar mijn bed :z
Maar dat zal een vreemde nooit te weten komen :o

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:15

Herkenbaar maarja wie heb je ermee hahahahaha

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:24

Tja, zit in het aard van het beestje denk ik :o

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:44

Hahaha Mando.......ik zou er net zo kriegel van geworden zijn als jij, denk ik.
Natuurlijk heb je wel eens een baalmoment en dat mag, maar om nu zo het slachtoffer uit te hangen? Nee, dat is mijn ding ook niet hoor!
Nu denk ik wel dat het voor Jenny niet makkleijk is om dit te lezen na haar post.
Jenny, je mag best eens 'uithuilen' hoor! Een slechte nacht en dan nog zo'n kleintje moeten verzorgen is niet altijd makkelijk. Maar zie het als een incident........morgen gaat het misschien weer beter? Probeer de leuke dingen maar te stapelen en niet de negatieve dingen, want daar wordt je alleen maar moeier van. Negatieviteit kost veel meer energie dan positiviteit. Probeer je huis stukje bij beetje aan te pakken, maak des noods hoekje voor hoekje schoon. En geniet dan vast van de schone hoekjes :D dan krijg je weer energie voor de andere hoekjes! Van niets doen en er tegenaaan blijven hikken wordt je echt veel vervelender. Sterkte :(:)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:55

Citaat:
Nu denk ik wel dat het voor Jenny niet makkleijk is om dit te lezen na haar post.

:o

Zo bedoelde ik het niet hoor Jenny, sorry.

Zoals jij je nu voelt heb ik me ook heel lang gevoeld hoor. Blijf alsjeblieft positief dat is al 50% van je herstel.
En probeer het gewoon... lukt het niet dan heb je het toch geprobeert.

Sterkte.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:58

Ik kom me ook melden. Dinsdag ben ik niet lekker geworden. Extreem trillen en duizelig.
Later toch maar naar mijn buurman gegaan (deze is anesthesist) om mijn bloeddruk te laten controleren. Mijn bloeddruk was goed alleen mijn hartslag iets aan de lage kant en onregelmatig.

Vandaag toch maar langs de dokter geweest en meteen een hartfilmpje gekregen. Nu een lage bloeddruk pols was ook niet helemaal zoals het moest en ook weer (nog steeds) ongegelmatig.
Morgen moet ik nuchter terug komen en gaan ze bloed afnemen waarvan ik maandag de uitslag krijg.

Nu heb ik een beetje rond zitten kijken en kwam ik uit op een trage schildklier.
Dit zou ook de krampen in mijn handen en heupen, het altijd maar koud hebben, de oververmoeidheid en nog veel meer kunnen verklaren.

Ik wacht met spanning af op maandag.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:05

Herkenbaar HC

Dat zijn idd wel de klachten die gerelateerd zijn aan de schildklier.
Wees assertief, lees je wel in voor je naar de HA gaat.
Laat je niet afschepen en als je TSH hoger is dan 5 vraag een proefperiode Thyrax aan.
Het werkt pas na 4 weken dus laat je over 6 weken dan weer prikken.

Sterkte.. long way to go maar het komt goed... en dat wil ik ook meegeven aan Jenny

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:11

Ik woon in Duitsland en ze ondernemen hier sneller actie als in Nederland.

Oo_Jenny_oO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:51

@ mando: Geef niet hoor! Het was ook gewoon even een moment dat het allemaal teveel werd!:S De rest van de dagen hou ik me er eigenlijk helemaal niet zo mee bezig en ik doe wat ik kan. Ik ben ook weer met paardrijden begonnen wat ik al 2 jaar niet heb gedaan.
thx mirim..
Van het weekend ging het heel goed. Ik ben toen denk ik over mijn grens heengegaan en daar moet ik dan weer 3 dagen van bijkomen. Komt ook door die rotnacht erbij. Vandaag gaat het weer een stuk beter. De huiskamer ziet er weer redelijk uit! alles idd stap voor stap!(Y) Ik heb wel het idee dat de Thyrax al wat begint te werken.

Ik ben het er trouwens ook mee eens hoor. Als je het eenmaal heb moet je het gewoon accepteren en er mee leren leven en er positief over denken. Niet steeds dat zielige gedoe. Daar word je ook niet beter van. Vind het wel knap dat jullie dat al doen!! Alleen zit ik geloof ik nog een beetje in de ontkenningsfase: komt ook omdat er nog niet echt onderzoek naar is gedaan enzo. Ik moet 16 juni naar de internist.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 18:25

Maandag krijg ik een healing Reconnective healing,de week daar na ga ik het zelf halen in 2 dagen.Ik kan het dan geven aan cliènten en aan mij zelf.Ik heb heb bizarre resultaten gezien, en als het goed is slik ik binnenkort geen schildklier medicijnen meer.Ik hou jullie op de hoogte.