Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yinka

Re: [centraal] Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:29

Ik heb een vraagje

Ik heb nu slag neigend naar krullen, kan er ook makkelijk krullen in krijgen :) Nu zit ik er aan te denken om een stijltang te kopen om afentoe te stijlen. Maar ik ben dus bang dat ik dan niet meer snel krul er weer terug in krijgen. Dus gaat met het stijlen ook op lange termijn de krul eruit?

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:30

Nee...
Mijn slag komt altijd helaas weer sterk terug. :P Bij iedereen die ik ken die het stijlt. :D

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:45

Mooi :P hahah zal wel 1 van de weinige zijn die dat zegt. Ben best tevrede met mn krullen/slag :D maar ik hou van verandering. Verven heb ik al gehad, dus nu maar voor stijl :Y)

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:46

Ja ben ook wel blij met mijn dikke slag maar soms is stijl wel handiger... :')

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:49

ik wil ook wel graag eens wat anders met m'n kapsel.
ik heb nu donkerblond/bruin haar en heel erg pluizend en krullend.

Nu wil ik graag iets van een schuine of rechte pony, maar hoe korter mijn haar wordt hoe meer pluiziger en rechtopstaander het wordt. En als ik het stijl gaat het er ook naar een uur weer uit als ik op de fiets heb gezeten.

Iemand tips?

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:34

hoi allemaal :wave:
aangezien dit het centrale haar topic is;
kennen jullie misschien een conditioner, shampoo... waardoor je haar volumineuser/dikker wordt?
Heb namelijk erg dun - met een kleine slag vanonder - haar.
alvast bedankt :)

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:26

Dikker wordt je haar niet zo snel..dat is namelijk genetisch bepaald. Je kan misschien wel speciale vitamine B tabletjes slikken voor je haar (oa bij kruidvat) en regelmatig een maskertje op oliebasis nemen (dit zorgt voor meer volume).

Verder krijgt je haar meer volume door er na het douchen schuim in te doen en dit er dan goed in te kneden. Fohnen helpt ook goed om meer volume in je haar te krijgen.

Succes!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 14:16

Ik zit eenorm te twijfelen tussen 2 kapsels.
Ik heb lang haar met eenorm veel volume van mezelf.
En aangezien het niet mogelijk lijkt om dat volume eruit te krijgen en het gewoon stijl en dun te hebben dacht ik mischien iets met krullen ofzo.
Wat vinden jullie van de 2 onderstaande kapsels en weet iemand of het mogelijk is als permanent de onderste volgens mij niet of wel?
Ik wil namelijk wel gewoon smorgens snel klaar kunnen zijn en geen uren met krultangen in de weer zijn want anders kan ik het net zo goed stijl maken daar ben ik met mijn haar namelijk ook minstens een uur mee bezig aangezien dat volume er maar niet uit wilt.

http://www.kapperssite.nl/modellenboek.php#/modeldetail/2897
http://www.kapperssite.nl/modellenboek.php#/modeldetail/1532

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 22:18

Volgens mij zijn het niet echt kapsels die geschikt zijn voor een permanentje..het is namelijk aan de bovenkant gewoon steil. Waarschijnlijk zijn de kapsters voor de foto aan de slag gegaan met papilotten/krultang. Misschien kan je dat eens proberen? Savonds voor het slapen gaan papilotten indraaien? Dan hoef je ze er alleen sochtends nog uit te halen.

Zijn er geen leuke kapsels voor jouw haar? Dus zonder dat je aan de slag moet met permanentjes etc.? Permanent is namelijk ook heel erg slecht voor je haar en vaak duurt het lang voordat je haar is hersteld.

Wees vooral heel blij met je haar vol volume! Genoeg meiden die daar hartstikke jaloers op zijn!

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 22:53

Moontje1991 schreef:
Ik zit eenorm te twijfelen tussen 2 kapsels.
Ik heb lang haar met eenorm veel volume van mezelf.
En aangezien het niet mogelijk lijkt om dat volume eruit te krijgen en het gewoon stijl en dun te hebben dacht ik mischien iets met krullen ofzo.
Wat vinden jullie van de 2 onderstaande kapsels en weet iemand of het mogelijk is als permanent de onderste volgens mij niet of wel?
Ik wil namelijk wel gewoon smorgens snel klaar kunnen zijn en geen uren met krultangen in de weer zijn want anders kan ik het net zo goed stijl maken daar ben ik met mijn haar namelijk ook minstens een uur mee bezig aangezien dat volume er maar niet uit wilt.

http://www.kapperssite.nl/modellenboek.php#/modeldetail/2897
http://www.kapperssite.nl/modellenboek.php#/modeldetail/1532

Dat kunnen ze er niet in permanenten, maar ik snap je probleem niet echt... Iedereen wil een dikke volle bos haar, en jij wilt dunner haar?? :')

Krullen geven alleen maar meer volume trouwens, optisch iig.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 08:53

Sorry ik keek raar ofzo op de rechterfoto
Afbeelding
Afbeelding

Heb het donkerder, en korter, en meer laagjes.

Het was eerst tot over mn borst. :+
Het is nu echt korttt voor mijn doen :')

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:34

Ik ben echt verlieft op jouw haren <3

Die krullen echt heel mooi

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 11:59

Ayo ik weet dat krullen meer volume geven ik heb het ook inmidels op gegeven om van het volume af te komen.
Of iemand moet een wondermiddel weten om ervanaf te komen maar volgens mij bestaan er alleen maar producte voor meer volume en volgens mijn kapper hellaas ook

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:10

uitdunnen dan, enigste oplossing :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:29

Of veel conditioner gebruiken...

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 16:26

_Daniella schreef:
uitdunnen dan, enigste oplossing :P

werkt ook niet voldoende ik heb het al zo veel en vaak laten uitdunnen, middelen geprobeert die het stijl moeten maken, stijltang en noem maar op maar dat volume blijft.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:53

Ik meld me hier nieuw!
:D
Ik wil echt wat anders!
Heb nu al vet lang schuine pony gehad + laagjes
Wou eigenlijk spoeling ( Zwart) maar dit mocht niet van mijn ouders :=
maar weet geen leuk kapsel..

Ik ben benieuwd of ronde/rechte pony me staat (Foto in profiel!)

Of iig een ander kapsel waar er bijna tot niets af hoeft! Ik heb zogenamd ''prachtig haar'' en ''bijzonder'' omdat ik eerst styl heb en dan aan de onderkant krullen nou ik vind er niets prachtigs of bijzonders aan :=

Weten jullie wt leuks?

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:40

@ Moontje1991: Ik vind volume in haar nou net mooi (weet natuurlijk niet exact hoe jou haar eruitziet) maar, er zijn zat veel mensen met fijn futloos haar die erg graag volume willen,

Een vraagje voor jullie: Is droogshampo schadelijk voor je haar? Wordt het er sneller vet van?
Ik heb op het internet ook gelezen dat je ipv droogshampoo babypoeder kunt gebruiken en dit heb ik al geprobeerd en het blijkt echt te werken, maar als je haar sneller vet wordt van droogshampoo, wordt het dat dan ook van babypoeder?

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 13:24

Droogshampoo is niets anders dan een soort poeder die het vet opneemt, babypoeder idem. Je haar word er echt niet sneller vet van en het is ook niet schadelijk.
Ik gebruik het ook voor mijn pony/lok, maar vind die witte waas die je eraan overhoudt zo'n raar gezicht. Lijk dan ineens plaatselijk grijs, haha! Wat doe jij daartegen?

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 15:06

Wel, ik gebruik er zeker niet veel en ik wrijf het daarna goed uit met een handdoek ;)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:28

Is er hier misschien iemand die mij advies kan geven? :)

Moet binnenkort echt weer eens naar de kapper, en twijfel wat ik met mijn haar zal doen.
Heb nu een schuine pony, geen laagjes, en het is alweer langer en iets donkerder dan op de foto
http://94.100.114.21/992850001-99290000 ... _Vy0d.jpeg
Ik twijfel of ik mijn haar eens zal verven, en wat voor kleur dan, blond, of juist donkerbruin...
Denk dat ik sowieso wat meer laagjes weer neem, maar misschien laat ik ook wel mijn pony groeien... :\
Iemand tips wat mij zou staan? :)

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:08

meer laagjes zijn altijd leuk...
maar voor je aan het kleuren gaan denk je er best wel even bij na dat het nadien moeilijk is om je natuurlijke haarkleur weer te verkrijgen...
en zo blijf je bezig... toch als je uitgroei net zo verafschuwd als ik :+

bij wijze van voorbeeldje hier mijn 'kleurverhaaltje'
er was eens een Jolien met een mooie kleur blond haar *D
http://img691.imageshack.us/img691/9444/img6042y.jpg

maar zoals zovelen, was ik daar niet zo happy mee en wou ik wel eens iets anders proberen... :o
http://img841.imageshack.us/img841/5372/37532881.png

en ja... leuk voor enkele weken, maar dan had ik weer nood aan een neutraler kleurtje: 8-)
http://img707.imageshack.us/img707/1153/dsc00189ff.jpg

dat kleurtje was een spoeling, dus vervaagde langzaamaan, toen ik weer bijna blond was, wou ik lichtbruin haar met rode schijn... de miserie begon... kleuring was helemaal rood uitgeslagen... ;(
*foto bestaat alleen op vader zijn computer om mij te kunnen herinneren aan mijn dommigheid :+ *

volgende dag naar de kapper om een oplossing te zoeken, tadaa: :wow:
http://img695.imageshack.us/img695/6/193642.jpg

nadat dit natuurlijk een mega uitgroei gaf, moest en zou het zwart eruit, lees: 6,5u bij de kapper: :=
http://img839.imageshack.us/img839/6541/blondj.jpg

en ondertussen zit ik op deze, nog steeds niet volledig mijn eigen kleur: :oo
http://img801.imageshack.us/img801/6628/img3791p.jpg

moraal van het verhaal: bezint, voor je aan kleuren begint :+

ik ben ondertussen mijn middenstreep en lang haar wel wat beu, maar ben als de dood voor kappers die experimenteren op mijn haar :+

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:35

Blond haar is denk ik wel wat lastiger :j
Mijn zus heeft het een tijd zwart geverfd, wilde daarna weer terug naar blond, heeft inderdaad ook wel lang moeten uitgroeien...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:44

Elin_ schreef:
Ik meld me hier nieuw!
:D
Ik wil echt wat anders!
Heb nu al vet lang schuine pony gehad + laagjes
Wou eigenlijk spoeling ( Zwart) maar dit mocht niet van mijn ouders :=
maar weet geen leuk kapsel..

Ik ben benieuwd of ronde/rechte pony me staat (Foto in profiel!)

Of iig een ander kapsel waar er bijna tot niets af hoeft! Ik heb zogenamd ''prachtig haar'' en ''bijzonder'' omdat ik eerst styl heb en dan aan de onderkant krullen nou ik vind er niets prachtigs of bijzonders aan :=

Weten jullie wt leuks?

:o

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:10

ayo schreef:
Dat kunnen ze er niet in permanenten, maar ik snap je probleem niet echt... Iedereen wil een dikke volle bos haar, en jij wilt dunner haar?? :')

Krullen geven alleen maar meer volume trouwens, optisch iig.

zo raar is dat niet hoor, ik heb nu haar tot op mijn schouders, ik heb zooooo vreselijk dik haar, kapsters vinden t altijd prachtig, maar zodra t over mijn schouders komt krijg ik hoofdpijn zó zwaar is t, ik liet t dus regelematig uitdunnen, nu niet meer maar als t straks langer word weer wel.

stijlen heeft bij mij geen zin, heel eventjes, wind erin en ik heb weer slag (van mezelf krul) zal ff foto zoeken.