Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo_Wystan

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 08:30

goedemorgen :) mijn bedoeling is om nr stal te fietsen in de periode dat hij op het land staat en ik ga niets met hem doen. In het weekend kan ik ook nr stal fietsen en wel rijden.

Ja, lijkt me moeilijk combineren als je lang gaat fietsen doordeweeks... Ik zou in de middag na het fietsen gewoon langsgaan? Maar goed ik train mn paardje niet zo fanatiek. Rij geen endurance meer, ben ik wel weer van plan als ik klaar ben met school. Voor nu te weinig tijd daarvoor.

manonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 09:18

Ik rij maar 1x in de week paard, en verder train ik voor het mountainbiken. Dus ik kan het goed combineren :).

Ben nu onderweg naar een wedstrijd in Wageningen :)!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 09:29

Succes!

Ik heb mijn paard al getraind en mijn fiets staat klaar. Ik ben moe en moet nog even moed verzamelen :))

Marjo, ik train dus wel voor de endurance (klasse II) en ook nog voor de sgw.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:46

Leuk!!! Ik mis de endurance ontzettend... ! Maar goed, nu qua kosten (reiskosten paard) nog even niet voor mij weggelegd, maar als ik klaar ben met studie, ga ik beginnen met E rijbewijs en een trailer kopen :D

Dan kan ik ook weer trainen voor endurance. Nu rij ik wel veel buiten, maar minder dan als je echt aan het trainen bent, heb je toch meer een doel... Ik ben ook wel echt van plan om dit ook met de fiets te doen. Dan heb je ook een doel om naar toe te trainen...

Fietsen jullie veel alleen? of zitten jullie bij een vereniging??

manonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:38

En hebben we gisteren lekker gefietst?

Ik wel :D . Was een mooie wedstrijd! Veel klimmen :) .
Ben 5e van de 38 geworden. De nummers 1 t/m 5 mochten op het podium, dus dat was wel leuk :) .

Hier een foto tijdens de wedstrijd.
Ik ben de 2e. Twee van dat groepje hebben we achter ons gelaten :) .

Afbeelding

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:49

Gefeliciteerd Manonneke!
Ik heb ook lekker gefietst, mijn longen zijn de laatste tijd een stuk liever en dat maakt het een stuk prettiger. (Alleen gisteren zat ik nogal hoog in mijn hartslag, dus toen er iemand afdraaide ben ik mee afgedraaid, maar toch nog 45 km gereden (Waarvan de eerste 30 km met 35 km/u)
Marjo_Wystan schreef:
Leuk!!! Ik mis de endurance ontzettend... ! Maar goed, nu qua kosten (reiskosten paard) nog even niet voor mij weggelegd, maar als ik klaar ben met studie, ga ik beginnen met E rijbewijs en een trailer kopen :D

Fietsen jullie veel alleen? of zitten jullie bij een vereniging??

:(:) Balen dat je het moet missen, maar jouw tijd komt weer!
Ik zit bij de studentenwielervereniging (Beter gezegd, ik ben voorzitter), dus tegenwoordig fiets ik wel vaker met een groepje (meestal 5-10 man), maar ik fiets ook graag alleen. Lekker mijn eigen tempo, lekker even uitwaaien. Maar ik merk wel dat ik in de groep sterker word, want daarbij verleg ik mijn grenzen gewoon veel meer. (Ik ben iemand die je niet hoort klagen, dus ik blijf tegen mijn max aan fietsen tot ik in stort :+ )

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:43

leuk, bij een vereniging! Ik wil eerst echt zelf gaan fietsen en ken een aantal mensen die ook beginnen, dus daarmee kan ik nu wel al fietsen.

Wil later misschien ook een vereniging, niemand die in Rdam of schiedam of omgeving bij een leuke vereniging zit?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:01

Gefeliciteerd Manonneke. Leuke foto.

Jammer dat je moet kiezen, Marjo. Ik heb ook de keuze gemaakt, omdat ik niet twee dingen half wil doen. Maar dat was dus echt een keuze vanuit mijzelf, niet om financiele redenen ofzo. Als ik nog enigsinds wat wil met het fietsen moet ik het nu doen. Endurance rijden kan ik over 10 jaar zo weer gaan doen.

Ik fiets wel bij een vereniging en vind het echt super leuk. We hebben zo'n leuke club en ondanks dat ik ze heel vaak niet bij kan houden (die jongens rijden allemaal wedstrijden en zijn zo enorm sterk) hoor ik er wel echt bij en helpen ze me ook heel erg.
Als ik alleen fiets vind ik het veel lastiger om mezelf echt pijn te doen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:05

Leuk is dat he Lenneke, dat je er dan toch bij hoort :j
Ik doe mezelf alleen ook niet zoveel pijn, daarvoor ben ik niet gedreven genoeg.

Gisteren 55 km gedaan heerlijk in korte broek en shirt en vandaag een km of 40 in de stromende regen. Beetje jammer :+

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:06

er meld zich een mountainbiker aan! :D

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:38

ik rijd geen paard naast het wielrennen,
nu begint het wel weer beetje te kriebelen,
vanavond eerste fietstraining buiten:d
weetniet of het gaat met m'n lies...
moet vanmiddag ook nog naar chiropraktor dus mij benieuwen:D

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:50

Zijn er dames die meedoen met de LadiesRide dit jaar?

Heb twee jaar geleden voor het eerst op een normale fiets met collega's de 35 in Rotterdam gedaan. Vorig jaar alleen de 65 op de Bianchi van vriendlief in Rotterdam, dit jaar de 65 op diezelfde fiets in Amsterdam!

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:55

wat is dat hihi

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:52

Da's gewoon fietsen toch? Geen wielrennen?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 11:02

Doe zowel op de m bike als r fiets mijn km fietsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 11:08

?

Gefeliciteerd!

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:46

gefeliciteerd!!

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 00:12

dacht ook dat de ladiesride gewoon fietsen was... Maar misschien ook een stuk voor de wielrenners? Vind haar site trouwens wel leuk gedaan! Je kunt je trainingsschema invullen etc. Zag er allemaal wel leuk girly uit :j

ik ga morgen voor het eerst fietsen. Deze week tentamens gehad, gelukkig was het ook slecht weer, want die fietst roept me... Staat in mijn woonkamer :p... Wel een proefritje gemaakt, maar morgen heeft mn vader een tocht van 40 km staan... Heb er helemaal zin in, maar ik ga ook 's ochtends spinnen en daarna nr mijn pony. Maar niet paardrijden denk ik zo...

Bonbon: verzorg je een paard of vroeger eigen paard gehad? Of helemaal niets met paarden? (ja ik weet het, het forum heet bokt, maar merk dat er veel mensen nu ook op het forum zitten die niets met paarden hebben, vandaar...)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 01:00

Waarom ga je 's ochtends eerst spinnen en daarna fietsen? :+ Waarom ga je dan niet eerst zelf een rondje fietsen?

Bonbon, hoe ging het fietsen?

Het schijnt morgen echt super weer te zijn, maar ik ga een km of 40 met mijn paard rijden, dus geen fiets voor mij.
Woensdag een tijdrit, ik hoop mijn tijd van september weer te verbeteren (en mijn titel weer te veroveren :P )

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 01:11

Haa meiden!

Wat ontzettend sportief zeg! Mijn vader mountenbiked ook erg graag en heeft afgelopen september meegedaan aan de fietstocht van duchenne.

Misschien voor de mensen uit eindhoven bekend!
7 dagen mountenbiken door België Nederland en Luxemburg 100 km op een dag!

Erg zwaar maar een erg mooi doel.

Misschien voor jullie een uitdaging met de volgende naam bokt4duchenne!

Als he vragen hebt mag je altijd pben!

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 07:29

waarom ik 's ochtends eerst ga spinnen? Omdat ik een abonnement heb haha :) ach er mogen wel wat kilo's af... Met tentamenweken beweeg ik niet en prop ik alles in mijn mond... Ben dik geworden dus ik ga gewoon spinnen en vanmiddag fietsen. Mn vader gaat niet geweldig hard... Hij wil dat ik een leuke eerste rit heb en dat ik juist enthousiast wordt. Dus dat komt wel goed!

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 07:31

SplashIsLief schreef:
Waarom ga je 's ochtends eerst spinnen en daarna fietsen? :+ Waarom ga je dan niet eerst zelf een rondje fietsen?

Bonbon, hoe ging het fietsen?

Het schijnt morgen echt super weer te zijn, maar ik ga een km of 40 met mijn paard rijden, dus geen fiets voor mij.
Woensdag een tijdrit, ik hoop mijn tijd van september weer te verbeteren (en mijn titel weer te veroveren :P )

is dit gewoon een training met je paard? Leuk ! Ga zondag denk lekker buitenrijden.
@ iedereen: genit van het mooie weer!

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:53

nou het zijn er 20 (km) geworden :) mn vader was daarvoor al 2 uur gaan fietsen. Maar het was heel leuk! Had mn telefoon megenomen, voor endomondo.. Is best grappig, kun jeje route zien achteraf en kilometers etc! Maar misschien kennen jullie dit al :P

mn vader heeft me nu vooral geleerd hoe te schakelen als ik het nodig heb etc. :) stond af en toe toch wel wind... Hihi maar misschien voelen jullie die al niet meer!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:55

Marjo was een training :j Helaas belde degene waarmee ik zou gaan trainen af, dus uiteindelijk maar 20 km alleen gedaan.

Ik gebruik een ander programma (imap my ride), maar ik ga even kijken of dat handiger werkt (werkt op zich ook goed hoor). Leuk dat je vader je zo allerlei tips heeft gegeven!
Er stond inderdaad veel wind, ik was blij dat ik te paard zat en niet op de fiets :))