Apart, ieder lichaam reageert weer anders.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sigrid schreef:Ik ben gisteren bij de huisarts geweest en ga inmiddels met mijn 4e pil beginnen omdat ik na jarenlang pilgebruik best veel last heb van doorbraakbloedingen, ook wel pilmoeheid/pilatrofie.
Van Diane-35 (slécht voor je libido!!!) naar Microgynon (slecht voor je huid!), naar Yasmin.... maar doorbraakbloedingen bleven gewoon bestaan. Nu heb ik als laatste pil optie de Trigynon gekregen, een 3-fase pil, waar ik hopelijk minder problemen door zal hebben.
Als dit niks is, dan weer naar de gyn en misschien Mirena spriraal. Zijn er mensen hier die erg last hadden van tussentijds bloedverlies waarbij de Mirena goed geholpen heeft? Ik heb er zelf wel veel info over opgezocht op internet en het schijnt toch best wel veel voor te komen, doorbraakbloedingen die pas ontstaan na jarenlang pilgebruik. Zijn hier meer mensen die er last van hebben? Heb namelijk wel een aantal interessante (wetenschappelijke!) artikelen er over gevonden.
Unwritten schreef:Trigynon is echt de uitkomst, ik had precies hetzelfde als jij, en Trigynon heeft mij weer in een ritme, met nauwelijks nog bloed gekregenen mn libido is flink gestegen
Sigrid schreef:Ik ben gisteren bij de huisarts geweest en ga inmiddels met mijn 4e pil beginnen omdat ik na jarenlang pilgebruik best veel last heb van doorbraakbloedingen, ook wel pilmoeheid/pilatrofie.
Van Diane-35 (slécht voor je libido!!!) naar Microgynon (slecht voor je huid!), naar Yasmin.... maar doorbraakbloedingen bleven gewoon bestaan. Nu heb ik als laatste pil optie de Trigynon gekregen, een 3-fase pil, waar ik hopelijk minder problemen door zal hebben.
Als dit niks is, dan weer naar de gyn en misschien Mirena spriraal. Zijn er mensen hier die erg last hadden van tussentijds bloedverlies waarbij de Mirena goed geholpen heeft? Ik heb er zelf wel veel info over opgezocht op internet en het schijnt toch best wel veel voor te komen, doorbraakbloedingen die pas ontstaan na jarenlang pilgebruik. Zijn hier meer mensen die er last van hebben? Heb namelijk wel een aantal interessante (wetenschappelijke!) artikelen er over gevonden.
Unwritten schreef:Daarom moet je ook niet beginnen als je ongesteld ben, deed ik dat dan bleef ik bloeden. Ook als ik een doorbraak had bleef ik bloeden tot na mijn stopweek.
Beter is nu meteen beginnen, of beginnen na je menstruatie en 7 dagen extra veilig doen
Dianta schreef:Mirenagebruikers, vraagje!
Iemand zijn touwtjes al eens verloren?Ik ging vijf uur geleden naar toilet en ineens voel ik iets uitfloepen. Waren twee draadjes van dezelfde lengte met in het midden opgedroogd bloed. Ik heb ook pijn aan mijn linkereierstok. Ben net naar de dokter van wacht geweest en moet morgen een echo laten maken. Ik vloeide laatste weken wel heel zuiver bloed na het vrijen. Mijn libido staat op een laag pitje. Ik voel me echt slecht
Spiraal is er niet uitgekomen denk ik.
Nicky__ schreef:hallo! ik kom dit topic even binnenvallen!
ik ben nu zo'n 2 jaar aan de pil, en ik wil er eigenlijk vanaf!
ik wil graag een anticonceptie middel waar geen hormonen inzitten, die dingen zijn zo slecht!
condooms lijkt dan het makkelijkst, maar die hebben toch niet mijn voorkeurhet liefst ook iets waardoor mn menstruatie te regelen is, dat vind ik wel erg prettig eraan. ik ben wel pas 17 jaar, heb gehoort dat spiraaltjes niet zo goed zijn als je nog jong bent?
Nicky__ schreef:en nog een vraag, ik heb nu de pil 2 maanden als het niet langer is, doorgeslikt, zondag was ik m vergeten, dus maandag 2 ingenomen, de 2 laatste.
ben toen vergeten naar de apotheek te gaan, en heb gister en vandaag geen pil genomen, maar heb zondag avond nog wel seks gehad. ik neem de pil altijd in de ochtend.
als je je pil 1 keer vergeet in week 3 is het geen ramp, dan kan je gewoon stopweek nemen( neem ik nu ook ) maar is het wel een probleem als ik die maand ervoor geen stopweek genomen heb? bijsluiter en internet kan ik niet duidelijke informatie in vinden
alvast bedankt!