kan wel, maar dan gaan de prijzen enorm omhoog........... en dat wil nou net de BV Nederland niet betalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KiWiKo schreef:Vind deze opmerking een beetje kort door de bocht, ik begrijp het wel, maar het ligt natuurlijk wel een beetje genuanceerder, dat zul je zelf ook wel begrijpen.ik als werkgever zou dan zeggen.... heee, als je kan paardrijden kan je ook werken![]()
Pollewoppy schreef:Wat je eigenlijk zeggen het is een onderdeel van?
Je oordeelt te snel door te zeggen dat als je kunt paardrijden, je ook kunt werken. Ik bedoelde te zeggen dat zo'n reactie ten eerste nergens op gebaseerd is en tweede mensen pijn doet. Dat is iets anders dan het niet willen horen van de kant van de werkgever
Edit: Denk dat je misschien niet mijn reactie bedoelde?
KiWiKo schreef:uit mijn werkgevers rol............
ik bijvoorbeeld moet als werkgever mijn zieke personeel doorbetalen....... als iemand zeg 10 euro bruto het uur verdient kost die mij inclusief werkgeverslasten 15 euro het uur........
Ik moet mijn zieke personeel 2 JAAR doorbetalen EN ik moet een vervanger betalen.........
dat is de nekslag voor een klein bedrijf want dat word niet opgebracht..............
Voor mij was het een reden om mijn failissement aan te vragen en dus 34 andere mensen in de WW te stoppen........... gewoonweg omdat ik een werknemer had die me met haar ziek zijn mij net effe over het randje duuwde........
hard gelach als je weet dat die werknemer helemaal niet ziek is, maar gewoon weg geen zin heeft om te werken als het zonnetje gaat schijnen........
en ja, ja ik ben verbitterd....... en ja, ja ik heb er helemaal de paasei over in dat een goed bedrijf naar de klote moet gaan en ja....... ja ik ben ook gewoon overspannen, maar dan aan de andere kant van de lijn........ Voor mij geen ziektewekt joh, voor mij geen uitkering.............. Als DGA heb je nergens recht op.......... en het personeel wat mij een mes in de rug gestoken heeft........ die krijgen allemaal braaf een uitkering..........
ja vind ik niet gaaf![]()
![]()
vandaar of ik jullie vraag of je de werkgevers kant wel WIL horen![]()
luxx schreef:KiWiKo schreef:uit mijn werkgevers rol............
ik bijvoorbeeld moet als werkgever mijn zieke personeel doorbetalen....... als iemand zeg 10 euro bruto het uur verdient kost die mij inclusief werkgeverslasten 15 euro het uur........
Ik moet mijn zieke personeel 2 JAAR doorbetalen EN ik moet een vervanger betalen.........
dat is de nekslag voor een klein bedrijf want dat word niet opgebracht..............
Voor mij was het een reden om mijn failissement aan te vragen en dus 34 andere mensen in de WW te stoppen........... gewoonweg omdat ik een werknemer had die me met haar ziek zijn mij net effe over het randje duuwde........
hard gelach als je weet dat die werknemer helemaal niet ziek is, maar gewoon weg geen zin heeft om te werken als het zonnetje gaat schijnen........
en ja, ja ik ben verbitterd....... en ja, ja ik heb er helemaal de paasei over in dat een goed bedrijf naar de klote moet gaan en ja....... ja ik ben ook gewoon overspannen, maar dan aan de andere kant van de lijn........ Voor mij geen ziektewekt joh, voor mij geen uitkering.............. Als DGA heb je nergens recht op.......... en het personeel wat mij een mes in de rug gestoken heeft........ die krijgen allemaal braaf een uitkering..........
ja vind ik niet gaaf![]()
![]()
vandaar of ik jullie vraag of je de werkgevers kant wel WIL horen![]()
Raar om dit zo te lezen, zeker doordat ik dit topic van jou gevolgd heb waarin er een heel andere voor het faillissement naar voren komt, niet minder vervelend maar toch raar.
Mijn oma zei vroeger wel eens tegen mij 'zoals de wind waait waait mijn jasje', en dat is een gezegde wat ik meer en meer op jou van toepassing vind Kim.
KiWiKo schreef:ik zeg dat slechts in mijn werkgevers rol![]()
![]()
zoals een werkgever dan kan denken, en ik eerlijk gezegd ook als werkgever denk
nogmaals de vraag of jullie een werkgeversgedachte willen horen hier, willen jullie weten hoe een werkgever denkt en waarom een werkgever zo reageren kan als die reageert........ Ik kan het jullie vertellen als werkgever.......... EN zelf ook overspannen![]()
Pollewoppy schreef:Je oordeelt te snel door te zeggen dat als je kunt paardrijden, je ook kunt werken. Ik bedoelde te zeggen dat zo'n reactie ten eerste nergens op gebaseerd is en tweede mensen pijn doet. Dat is iets anders dan het niet willen horen van de kant van de werkgever
Biieniie schreef:De reden waarom ik dit vraag is omdat er velen in dit topic steun en tips vragen en anders even stoom afblazen m.b.t belevenissen van de dag. Dit wil IK graag ook zo houden en dat gaat niet als hier een welles nietes verhaal gaat komen over iets wat totaal niet met dit tipic te maken heeft...
Ik weet dat dit nu nog niet gaande is en dat wil ik en ik denk meerderen graag zo houden
charlotvanre schreef:bobomelo schreef:charlotdat duurt idd nog wel even dan...pas in augustus...??? en waar loop je dan dat je ook nog een hoofdbehandelaar hebt?
ik loop gewoon bij een 1e lijns.(gewoon interesse hoor)
He ik denk niet dat je het tegen mij hebt maar tegen pw