Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:44

nee dat kan dus niet :) :) het is onbetaalbaar om personeel te verzekeren, zeker in de zorg..........

kan wel, maar dan gaan de prijzen enorm omhoog........... en dat wil nou net de BV Nederland niet betalen :)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:48

Niemand heeft het nog makkelijk tegenwoordig.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:36

Waarom een paard zoveel leuker is dan een mens.

Omdat allereerst een paard heel veel rust bied. Als jij over je toeren bent, kan je haar lekker knuffelen en brengt ze rust terug naar jou. Als je naar mensen gaat brengen ze direct adviezen, en daar kom je ook niet echt rustig van.

Je kan uren zonder onderbreking babbelen tegen je paard. Zal nooit iets van kritiek geven.

Aan paarden zie je of ze je oprecht graag zien, bij mensen kan je alleen maar gissen, zeker weten kan je nooit.

Omdat ik paarden kan aanvoelen, mensen blijven vaak raadsels voor mij.

Paarden zijn eerlijk, ze zijn de spiegel van je ziel, zie jij ze graag, dan ziet je paard jou graag. Bij mensen kun je ze nog zo graag zien, er zoveel energie instoppen en niet terug graag gezien worden, heel frustrerend allemaal.

Omdat ik helemaal tot rust bij paarden kan komen, je hoeft helemaal niets. Bij mensen heb je die verplichting, moet je opletten voor dit, voor dat…

Omdat ze voor mij helemaal te vertrouwen is. Ik leg me naast haar en ze gaat me verdedigen als er andere dichterbij komen. Mensen zijn toch zo vaak vals.

Omdat het heel fascinerend is om naar een paard te kijken. Ze doen de meeste dingen uit puur natuur. Ik zie niet veel mensen die dingen uit puur natuur doen, vaak is het doordacht of zit er een bedoeling achter.

Paarden kunnen je vergeven. Als je eens minder geduld hebt en de volgende keer weer normaal doet, krijg ik het gevoel dat ze het me vergeeft. Bij mensen sta je dan al rap op het let op, want ik heb je vergeven blaadje, of ze vergeven het juist niet. Bij mensen mag je niet rap fouten maken.

Mijn paard heeft men vertrouwen nog nooit beschadigd, dat kan ik jammer genoeg niet van mensen zeggen.

Bij mijn paard kan ik de kleren dragen die ik wil, mag me lekker vuil maken, bij mensen moet je al denken wat je aandoet en o we als je iets morst.

Voor paarden moet je geen ingewikkelde maaltijd maken, met gras zijn ze al tevreden. Mensen jammer genoeg niet.

Zo een paard is toch een geweldig dier!

Heb ik vandaag even opgeschreven, ik wou eens voor mezelf beschrijven waarom ik paarden zo speciaal vind, waarom ik zo'n unieke relatie met hen heb.
Ik zeg niet dat jullie zo zijn, zeker niet, ik kom hier lieve mensen tegen. Maar meestal heb ik het tegendeel ervaren in mijn verleden met mensen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:43

Aikon: Er waren wel weer oude dames met hun eigen regels, maar ik zoek het gewoon niet meer op. Heb ik ook geen irritatie. Heb lekker een beetje gedobberd in het water :+

Bij is het vooral als iemand lichamelijk dichtbij komt. Daar heb ik heel veel moeite mee.

Fijn dat je nu wel wat meer zekerheid hebt. Kan me wel voorstellen dat het nu ook wel een heel dubbel gevoel geeft. Fijn dat je weer kan gaan paardrijden, zeker als het je veel ontspanning geeft.

Kiwiko:
KiWiKo schreef:
ik als werkgever zou dan zeggen.... heee, als je kan paardrijden kan je ook werken :) :)
Vind deze opmerking een beetje kort door de bocht, ik begrijp het wel, maar het ligt natuurlijk wel een beetje genuanceerder, dat zul je zelf ook wel begrijpen.

Ik vind het op zich best fijn om ook de kant van de werkgever te horen, maar zou je wel willen vragen om met dergelijke uitspraken wat voorzichtiger te zijn in dit topic. Weet niet hoe de anderen daarover denken, maar het komt op mij heel cru over en doet pijn. Mensen met een burnout krijgen het advies om dingen te doen die ze ontspant. En dat kan dus paardrijden zijn. Dat wil niet zeggen dat je kunt werken.

Maaike: Wat rot zeg dat je zo'n last hebt van je evenwichtsorgaan. Kan er ook nog wel bij. Begrijpelijk dat je er even flink de balen van hebt. Is er verder helemaal niks tegen te doen? Begrijp in ieder geval dat het wel moeilijk is om te behandelen.

Pff met mijn gaat het even niet zo.
Heb een gesprek gehad met mijn behandelaar, het was wel een heel goed en fijn gesprek, maar de inhoud was nogal confronterend en zwaar zeg maar. Mijn behandelaar twijfelt of we wel op de goede weg zijn en wil nog een gesprek met de hoofdbehandelaar om haar advies te vragen. Jammer genoeg is dat pas in aug. Ik weet het even niet zo goed...

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:50

hmm pw: dat duurt wel lang tot augustus?? kunnen ze het niet eerder bespreken? Anders blijf je maar in het zelfde draaien?

Kiwiko, ik heb het ook wat moeilijk met je reacties. Ik reageer er even gewoon niet op.
Ik rij ook paard, dit omdat één van mijn belangrijkste manieren is om mij te ontspannen. En ik ben blij dat ik dat nog heb. Ik zou ook veel liever kunnen werken en niet in oliebol moeten zitten. Maar ik kom er ook wel uit. Miss staan wij als we eruit zijn dan juist sterker in het leven dan de doorsnee mens

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:52

met mij gaat het ook niet even goed vandaag........

maargoed om je werkgever te begrijpen is het misschien een tikkeltje makkelijk om ook een werkgevers point of vieuw hier te plaatsen??

ik kan me voorstellen dat je dat niet wil horen, maar laten we heel reeel wezen, het is wel een onderdeel van????

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:10

Wat je eigenlijk zeggen het is een onderdeel van?
Je oordeelt te snel door te zeggen dat als je kunt paardrijden, je ook kunt werken. Ik bedoelde te zeggen dat zo'n reactie ten eerste nergens op gebaseerd is en tweede mensen pijn doet. Dat is iets anders dan het niet willen horen van de kant van de werkgever ;)

Edit: Denk dat je misschien niet mijn reactie bedoelde?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:13

Charlot: Aug. duurt idd nog wel lang. Maar ik heb tot die tijd nog wel gewoon gesprekken met mijn behandelaar. Ik sta dus niet stil zeg maar en misschien dat hij me eerder ook al wel in het behandeloverleg bespreekt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:19

Pollewoppy schreef:
Wat je eigenlijk zeggen het is een onderdeel van?
Je oordeelt te snel door te zeggen dat als je kunt paardrijden, je ook kunt werken. Ik bedoelde te zeggen dat zo'n reactie ten eerste nergens op gebaseerd is en tweede mensen pijn doet. Dat is iets anders dan het niet willen horen van de kant van de werkgever ;)

Edit: Denk dat je misschien niet mijn reactie bedoelde?

ik zeg dat slechts in mijn werkgevers rol :) :)

zoals een werkgever dan kan denken, en ik eerlijk gezegd ook als werkgever denk :)

nogmaals de vraag of jullie een werkgeversgedachte willen horen hier, willen jullie weten hoe een werkgever denkt en waarom een werkgever zo reageren kan als die reageert........ Ik kan het jullie vertellen als werkgever.......... EN zelf ook overspannen :D :D

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:02

charlotdat duurt idd nog wel even dan...pas in augustus...??? en waar loop je dan dat je ook nog een hoofdbehandelaar hebt?
ik loop gewoon bij een 1e lijns.(gewoon interesse hoor)

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:15

Hallo allemaal,

ik heb geen moeite met je reacties kiwiko. Ik kan het best begrijpen dat als je ook kan paardrijden je ook kan werken.. ALS je je ziek gemeld hebt met een griepje of een verkoudheidje.. Als je wegens psychische klachten niet meer in staat bent om te werken is het wel een ander verhaal..
Weet ook wel een aantal die zelfs met heel veel tegenzin naar hun paard toe gaan en dan terug komen dat het toch wel mee viel en ontspannend was..
Nogmaals ik begrijp de gedachtegang enigzins wel..
Ik kan ook begrijpen voor PW en Charlot dat dit een pijnlijke reactie is ook al is hij niet persoonlijk.

Werkgevers in de paardenwereld zijn zeer gecompliceerde persoonlijkheden. Ik spreek hier echt uit ervaring, heb op nogal wat plekken gewerkt onder tussen. Als er één type mens oogkleppen op hebben zijn die het wel.. Overspannen? Burn-out? Wat is dat?

Ik wil best begrip hebben voor mijn werkgever als er ook begrip terug getoond wordt. Je kan wel heel lief naar een werkgever gaan lopen doen en er totaal geen begrip voor terug krijgen, aan de andere kant begrijp ik ook dat een werkgever begrip wil van de werknemer maar die kan geen begrip eisen vind ik.

Het is een dubbele en moeilijke situatie..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:25

uit mijn werkgevers rol............ :)

ik bijvoorbeeld moet als werkgever mijn zieke personeel doorbetalen....... als iemand zeg 10 euro bruto het uur verdient kost die mij inclusief werkgeverslasten 15 euro het uur........

Ik moet mijn zieke personeel 2 JAAR doorbetalen EN ik moet een vervanger betalen.........

dat is de nekslag voor een klein bedrijf want dat word niet opgebracht..............

Voor mij was het een reden om mijn failissement aan te vragen en dus 34 andere mensen in de WW te stoppen........... gewoonweg omdat ik een werknemer had die me met haar ziek zijn mij net effe over het randje duuwde........

hard gelach als je weet dat die werknemer helemaal niet ziek is, maar gewoon weg geen zin heeft om te werken als het zonnetje gaat schijnen........

en ja, ja ik ben verbitterd....... en ja, ja ik heb er helemaal de paasei over in dat een goed bedrijf naar de klote moet gaan en ja....... ja ik ben ook gewoon overspannen, maar dan aan de andere kant van de lijn........ Voor mij geen ziektewekt joh, voor mij geen uitkering.............. Als DGA heb je nergens recht op.......... en het personeel wat mij een mes in de rug gestoken heeft........ die krijgen allemaal braaf een uitkering..........

ja vind ik niet gaaf :) :)

vandaar of ik jullie vraag of je de werkgevers kant wel WIL horen :) :)

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:48

Het geeft MIJ inzicht in de andere kant. Goed nu spreek ik voor mijzelf.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:54

bobomelo schreef:
charlotdat duurt idd nog wel even dan...pas in augustus...??? en waar loop je dan dat je ook nog een hoofdbehandelaar hebt?

He ik denk niet dat je het tegen mij hebt maar tegen pw

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:07

KiWiKo schreef:

ik bijvoorbeeld moet als werkgever mijn zieke personeel doorbetalen....... als iemand zeg 10 euro bruto het uur verdient kost die mij inclusief werkgeverslasten 15 euro het uur........

Ik moet mijn zieke personeel 2 JAAR doorbetalen EN ik moet een vervanger betalen.........

dat is de nekslag voor een klein bedrijf want dat word niet opgebracht..............

Voor mij was het een reden om mijn failissement aan te vragen en dus 34 andere mensen in de WW te stoppen........... gewoonweg omdat ik een werknemer had die me met haar ziek zijn mij net effe over het randje duuwde........

hard gelach als je weet dat die werknemer helemaal niet ziek is, maar gewoon weg geen zin heeft om te werken als het zonnetje gaat schijnen........

en ja, ja ik ben verbitterd....... en ja, ja ik heb er helemaal de paasei over in dat een goed bedrijf naar de klote moet gaan en ja....... ja ik ben ook gewoon overspannen, maar dan aan de andere kant van de lijn........ Voor mij geen ziektewekt joh, voor mij geen uitkering.............. Als DGA heb je nergens recht op.......... en het personeel wat mij een mes in de rug gestoken heeft........ die krijgen allemaal braaf een uitkering..........

Raar om dit zo te lezen, zeker doordat ik dit topic van jou gevolgd heb waarin er een heel andere voor het faillissement naar voren komt, niet minder vervelend maar toch raar.
Mijn oma zei vroeger wel eens tegen mij 'zoals de wind waait waait mijn jasje', en dat is een gezegde wat ik meer en meer op jou van toepassing vind Kim.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:14

jahoor dat klopt........ ik had mijn failissement ook aan kunnen laten vragen door mijn schuldeisers............ maar de laatste brief van mijn ex werknemer heeft mij doen besluiten dat ik het zelf aan ging vragen.

De grootste reden is dat ik 11893 uur zorg heb verleend zonder daar betaald voor te worden........ en met zieke werknemers gaat dat je zeker niet lukken.

De zieke werknemer heeft mij uiteindelijk doen besluiten de handdoek in de ring te gooien voordat schuldeisers dat gingen doen......

Feit blijft dat ik vertrouwde EN bouwde op mijn werknemers en zo de zaak kon blijven draaien .............. ondanks dat ik niet betaald kreeg voor de gewerkte uren. Ik heb mijn auto, mijn aandelen mijn spaargeld ingeleverd om mijn personeel te kunnen betalen..........

totdat zij met een claim kwam, toen ging bij mij de knop om en vond ik dat ik gewoon achtelijk was..........

nu mag zij achteraan aansluiten............ en zal zij nooit wat krijgen...........

zo is het :)

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:34

luxx schreef:
KiWiKo schreef:

Raar om dit zo te lezen, zeker doordat ik dit topic van jou gevolgd heb waarin er een heel andere voor het faillissement naar voren komt, niet minder vervelend maar toch raar.
Mijn oma zei vroeger wel eens tegen mij 'zoals de wind waait waait mijn jasje', en dat is een gezegde wat ik meer en meer op jou van toepassing vind Kim.

Ik wil hier graag op reageren omdat dit niet is waar dit topic over gaat.. Hoe de wind van Kiwiko ook mag waaien, haar vragen en reacties tot noch toe hadden in ieder geval enige relatie met dit topic maar deze reactie gaat over het faillissement van haar zaak. Dus ik zou je graag vragen dergelijke reactie via PB, of in het andere topic te plaatsen en hier te reageren enigzins gerelateerd aan het onderwerp van dit topic..

De reden waarom ik dit vraag is omdat er velen in dit topic steun en tips vragen en anders even stoom afblazen m.b.t belevenissen van de dag. Dit wil IK graag ook zo houden en dat gaat niet als hier een welles nietes verhaal gaat komen over iets wat totaal niet met dit tipic te maken heeft...

Ik weet dat dit nu nog niet gaande is en dat wil ik en ik denk meerderen graag zo houden :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:29

KiWiKo schreef:
ik zeg dat slechts in mijn werkgevers rol :) :)

zoals een werkgever dan kan denken, en ik eerlijk gezegd ook als werkgever denk :)

nogmaals de vraag of jullie een werkgeversgedachte willen horen hier, willen jullie weten hoe een werkgever denkt en waarom een werkgever zo reageren kan als die reageert........ Ik kan het jullie vertellen als werkgever.......... EN zelf ook overspannen :D :D

Ik begrijp dat je dat vanuit je werkgeversrol zegt, maar het voegt niets toe.

Je verhalen waar jij tegen aanloopt nu jij als werkgever overspannen bent e.d. die zijn interessant.
De verhalen waar jij als werkgever tegen aanloop als je mensen in dienst hebt die overspannen zijn, die zijn interessant.

Het gaat me om je uitspraak en ik heb in mijn vorige post uitgelegd waarom en volgens mij heb je dat niet helemaal begrepen.
Pollewoppy schreef:

Jouw werkgeversverhalen zijn interessant. Verhalen waarin je feiten naar voren brengt. Dus de posts waarin je verteld dat je als werkgever tweejaar door moet betalen enz. Je werkgeversGEDACHTE is een gedachte die je beter voor jezelf kunt houden, aangezien het nergens op gebaseerd is. Dat meerdere werkgevers zo denken is daarin weer een ander verhaal. Ik heb zelf anders meegemaakt.

Ik begrijp je verbitterdheid, maar ik vind dat je negatieve manier van schrijven niet zo past in dit topic.
Misschien dat als je je verbitterde verhaal kwijt wil over de werkgeverskant, je misschien beter zelf een topic kan openen.
Het heeft voor mensen die echt met een burnout zitten namelijk geen meerwaarde om jouw veroordelende posts te lezen. Ik denk dat het de meesten alleen maar heel veel pijn doet.

Ik heb liever dat als je het hier hebt over de gevolgen, dat je er vanuit gaat dat mensen écht ziek zijn, terecht thuis zitten en dat je dan vertelt hoe dat voor jou als werkgever is. Daar kunnen we wat aan hebben. Het is niet verkeerd bedoeld, maar ik proef veel zelfmedelijden in je posts. Ik weet niet wat je hier wil behalen? Ik heb namelijk het idee dat je meer je gal wil spuwen over wat voor financiële strop zieke werknemers voor jou zijn en dat dat komt door zieke werknemers die nu thuis zitten en wel hun uitkering krijgen en jij niet omdat je werkgever bent.

Dan zal ik ook even hard zijn:
Je hebt zelf de keuze gemaakt om als zelfstandige aan het werk te gaan. Je weet wat de risico's zijn van het personeel hebben. Jij hebt die keuze gemaakt, dan kun je de gevolgen van je situatie nu niet op ons afreageren. En zo komt het op mij nu wel over.

Ik zou je dan ook willen vragen om je posts dusdanig aan te passen dat ze objectiever en positever worden...
Want dan denk ik dat je er meer mee bereikt dan nu. Want het is zeker nuttig om de kant van een werkgever te horen. Ik ben me er tijdens mijn ziekte altijd van bewust geweest dat ik mijn baas geld kostte en dat vond ik erg vervelend. Daardoor kon ik ook bepaalde keuzes van hem beter begrijpen. Dus in die zin is het heel goed, maar let er een beetje op hoe je het brengt...

bobomelo: Ik loop bij het GGZ, 2e lijns. Dat maakt het wat ingewikkelder. Ik heb een behandelaar, maar de eindverantwoording van mijn behandeling ligt bij de hoofdbehandelaar. die kijkt achter de schermen mee met mijn behandeling en is de supervisor van mijn behandelaar zeg maar. Snap je?

Biieniie schreef:
De reden waarom ik dit vraag is omdat er velen in dit topic steun en tips vragen en anders even stoom afblazen m.b.t belevenissen van de dag. Dit wil IK graag ook zo houden en dat gaat niet als hier een welles nietes verhaal gaat komen over iets wat totaal niet met dit tipic te maken heeft...

Ik weet dat dit nu nog niet gaande is en dat wil ik en ik denk meerderen graag zo houden :)

Daar ben ik het helemaal mee eens. Dat moet het hoofddoel blijven van dit topic. Steun kunnen vinden bij elkaar, ervaringen uitwisselen. Ik merk ook dat dat veelal gebeurd zonder veel zelfmedelijden, tuurlijk een mopper op z'n tijd, maar dat is menselijk. We posten hier omdat we even ons verhaal kwijt willen en graag tips en adviezen krijgen hoe we verder kunnen. En dat mis ik in de posten van KIWIKO

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:05

:D ik snap :)

feit is dat ik op dit moment ook gewoon overspannen ben en dat dit daarom voor mij heel vreemd is :) :) Want ik weet wat het is om niet eens je boodschappen te kunnen organiseren....... en ik weet ook wat ziek zijn voor een bedrijf betekend :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:13

charlotvanre schreef:
bobomelo schreef:

He ik denk niet dat je het tegen mij hebt maar tegen pw

oeps, niet alleen vergeetachtig maar ook nog eens onhandig met computers :P
maar PW heeft al uitgelegd, dus thanks daarvoor!
ik ken idd dat wereldje van 2elijns, psychologen die onder een psychiater werken niet zo goed!
maar hoop voor je dat je het tot die tijd wel kan "uitzingen"....weet even het goeie woord niet, maar je snapt me wel...

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:21

goedemorgen deze morgen,

pw, die post was vooral gericht op luxx, maar ik begrijp je :)

Ik merk dat de afgelopen dagen velen anderen niet meer reageren omdat het tempo hier momenteel heel erg hoog ligt. Hoe is het met de rest?

Maaike, bij sommigen helpt het van die dopjes in de oren te stoppen zoals met oorontsteking. Maar bij anderen heeft dit het averechtse effect.. enige tip.. RUST houden. :)

Aikon, wel fijn dat je wat meer duidelijkheid hebt nu en goed dat hij begrijpt dat je vooral niet de hele dag thuis moet zitten. Rij je paarden van je werk omdat je zegt dat je werkgever het verbied.. Werkgevers in de paardenhouderij hebben de grootste oogkleppen op.. Wel relaxt dat betaling via uwv gaat.

Charlot, hoe gaat het met jou?

Hier is het momenteel druk, laatste week les, moet nog wel heel veel dingen afronden en dan heb ik alleen nog maar tentamens. Ik ben erg moe en heb veel last van hoofdpijn, komt ook een beetje misschien door het drukkende weer maar het maakt me ook minder productief, en dat terwijl ik nu echt even wat moet gaan doen nog voor de laatste eindsprint. Over 4 weken op vakantie en ik ben al boodschappen lijstjes en to do lijstjes aan het maken. Heb een zwemvest voor me hondje gekocht en nieuwe waterkaarten enzo. Mijn moeder was geschokt, je bent gewoon een ergere controlfreak dan ik was haar reactie.. Oeps..

Gaat goed met het hondje alleen hij verveelt zich soms een beetje.. Dus ik heb gisteren een speeltje gekocht erbij die hij ondertussen alweer gesloopt heeft. Was een oranje leeuw met manen in klosvorm.. alleen hij heeft nu geen manen meer haha

Hij leert super snel. Hij is er nog geen week en hij kent al zit, af, dood en rollen! Nog niet super snel MAAR uiteindelijk doet hij het.. 'Hier' doet hij nog wenig mee en op zijn naam reageren lukt ook nog niet echt. Dus tips daarmee zijn welkom haha ^_^

Vrijdag ga ik mijn paardje van het land ophalen voor de clinic van volgende week. Vrouwtje van stal zou mij brengen maar die laat het nu soort van afweten en ik kan niemand anders regelen. Ik baal dus als een stekker omdat ik niet weet hoe ik het moet gaan lossen. Niemand kan.. dus straks heb ik 175 euro weggegooit.. Zou wel zonde zijn..

Kiwiko, als je vragen hebt en/of advies wilt om met je overspannenheid/burnout om te gaan kan dat natuurlijk altijd..

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:10

Jemig, dit gaat echt te snel om op iedereen te reageren..

PW: Wat vervelend dat je gesprek met je behandelaar zo eindigde, net nadat je zelf weer motivatie had om dingen uit te proberen in de nieuwe deeltijd en voor jezelf meer verdieping erin te brengen. Waaraan twijfelt hij? Dat gesprek met de hoofdbehandelaar duurt wel erg lang!! Kan me voorstellen dat je dan met een raar gevoel bij de nieuwe deeltijd zit.
Vandaag een rustig dagje?

Biieniie: Ben je niet een beetje te druk? Waardoor je ook weer vermoeid bent en hoofdpijn krijgt? Lekker dat je uit kan kijken naar je vakantie over 4 weken. Lukt het regelen allemaal, kan je het overzien? Ik kan op het moment niets met to-do-lists, maakt me alleen maar onrustiger. Wat leuk dat het zo goed gaat met Perro. Blijf hem lekker uitdagen, lekker spelen, dingen leren etc., dan gaat hij zich niet zo snel vervelen. Nu sloopt hij z'n speeltje, maar als hij zich blijft vervelen is het straks je bank o.i.d.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:53

Ben erg onrustig vandaag. Er zit verdriet op de achtergrond.
Heb geen slecht gevoel over het gesprek. Juist een heel goed gevoel, omdat mijn behandelaar mij begrijpt. De deeltijd waar ik in zit is met name gericht op stemming en angst, ik heb vooral persoonlijkheidsproblematiek. Vandaar zijn twijfel en eigenlijk vind ik het wel fijn dat hij ook twijfelt, want het zijn precies de onderwerpen die bij mij steeds terugkomen.

Heb niet het idee dat ik tot aug. moet 'overleven' omdat de gesprekken gewoon door gaan en ik in de nieuwe deeltijd met gedragsexperimenten aan de slag ga. Het is niet nutteloos en ik steek er zeker wat van op. Met mijn behandelaar kunnen we alvast kijken naar hoe nu verder.

Was vanochtend even naar de boerderij, brak het jonge paard uit. Kon er ook nog wel bij. Was mijn eigen stommigheid trouwens. Hij rende de weg op maar keerde gelukkig ook weer om. toen kon ik hem opvangen en pakken. Zit lekker mee in ieder geval...

Voel me eigenlijk gewoon klote...

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:08

biennie: super dat je dat al allemaal jouw hond aangleerd hebt!! is het wel een superslimme hond, of kan je het gewoon super goed aanleren. Miss kan je hem blijf aanleren?
Ik heb de hond van de buurvrouw zonder touw leren meelopen met mij. Ze komt afgerend als ik fluit, heel fijn. Ook als ik bij mijn buurvrouw kom, huilt ie om bij mij te kunnen, ze zit namelijk heel erg vaak in een ren..

PW; weet je hoe het komt dat je verdriet hebt? Kan je het uiten? miss raak je er zo wat over? je hebt heel veel geluk dat je dat jonge paard direct kon "vangen"!

Met mij gaat het ook iets minder, heb de laatste week geen zin gehad om veel te doen, of te paardrijden of dergelijke. Ik moet terug in actie komen.. Straks terug naar mijn pyschologe. ben er wel blij om! Daarnet ook even naar mijn school geweest. moest nog papieren laten invullen. Zag ik mijn collega's terug. pff vond het niet zo fijn, je moet antwoorden hoe het gaat en sommige keken zo van hmm je kan lachen dus scheelt er toch niets. Maar ik lach omdat ik zenuwachtig ben, angst heb. Dus ze kunnen het niet zien hoe ik me voel. Ook kwamen de kinderen naar me toegerend. Wat een gedoe, kwam er helemaal angstig van!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:29

Hoi Allemaal!
Ja dit topic gaat ook aardig snel!, niet dat ik hier al zo lang zit maar toch haha.
Lees alles wel bij, maar kan de namen en verhalen nog niet zo goed uit elkaar houden!

Maar over de jonge hond, knap hoor dat ie al zoveel kan! ideaal!
En Charlot die even naar haar school terug moest, ja dat zijn lastige dingen. Je zal merken dat er collegas zijn die indd denken van jaja, 't zal wel, maar je zal ook merken dat je collegas hebt die WEL weten wat het inhoudt en er voor jou zullen zijn.
Dat merk ik nu heel erg op mijn werk ook, en ik koester nu gewoon de lieve collegas, waar ik ook veel aan heb gehad, en een grote groep, die zeg maar er niks over zegt, en dan nog een klein groepje die sowieso altijd op de voorgrond staan, met hun grote bek, TOTDAT ze zelf wat hebben, dan moet iedereen het weten.........Probeer me nu zelf aan te leren dat ik dus ook NIKS van hun moet aantrekken, maar gewoon moet denken....ze weten niet beter......

En las iets over een ontsnapt jong paard, gelukkig dat ie weer omkeerde!zal wel schrikken geweest zijn!

En @KIWIKO, snap dat jij je verhaal ook kwijt wilt, maar denk dat je beter dan een eigen topic kan gaan maken....
Snap nl helemaal dat als mensen zich ziek melden met een lichamelijke reden(bv een hernia, gebroken arm, griep)dat je dan ook niet kan gaan paardrijden, maar als je geestelijk "ziek" bent kan je het alleen maar stimuleren om dat WEL te gaan doen. En dan bedoel ik met geestelijk "ziek"overspannen, burn-out, trauma's etc etc. Jij weet denk ik ook heel goed, dat dan thuis zitten ook niet goed voor je is. En zolang je huisarts, je arbo-arts en zelfs sommige bazen(toevallig die van mij) dat ook stimuleren, ja..........en ik ben blij dat ik naar ze geluisterd heb, had er vaak geeeeen zin in omdat je je zoooooo ellendig voelt, maar als je daar dan wegkwam, had je toch even een uurtje zonder piekeren doorgebracht, of gewoon lekker gejankt bij je paarden enz enz enz

En in jouw geval, kan ik me indenken dat jij er anders over denkt, maar goed, dat is dan wss gewoon weer een verhaal apart! Weet ook niet wat voor bedrijf je had/hebt? en of je je voor zulke dingen kan verzekeren?
Maar goed, hier zitten genoeg mensen in de oliebol, en jij ook, en zo heeft ieder zijn eigen verhaal, maar denk dat jouw stelling hier indd niet veel mensen mee op weg helpt!
(Bedoel dit niet aanvallerig hoor!)

Voor de rest heb ik zo fysio-fitness, en heb ik ook een mega vermoeide dag, koppijn die niet weg wil na 600mg ibuprofen en 2 paracetamols......ben net thuis van werken, dat gaat op zich wel aardig, maar moet echt proberen om wakker te blijven!

En als ik voor de rest vergeten ben om op iets/iemand te reageren, dan is het niet bewust hoor, maar mijn geheugen onthoudt nog niet alles.....