Abortus

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 04:00

Duik ook mijn nest in! Ciao!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 04:03

AAARRRGGHHHH, oh neee :n. Ik ga inderdaad nu echt m'n bed in, dacht er nog even aan om je nog wat gezelschap te houden, maar nu!? ;)

Nou moet ik in alle eerlijkheid toegeven dat ik die van jou er nog wel leuk uit vind zien (dus ja, vat het maar op als een compliment, want dat zeg ik vrijwel nooit). En ja, ik heb gespiekt in je profiel :=.

Maar tot 4.15, dan moet je nog wel even zeg, pfoei, wat ben ik blij dat ik er (nog) geen heb. Komt ooit misschien wel, maar nu :n. IK hoop voor jou dat ie snel wakker wordt, zin heeft in die fles, 'm binnen no time opdrinkt en weer braaf verder gaat slapen. Ik snap trouwens nog steeds niet helemaal waarom kinderen niet ook een dag en nacht ritme aanhouden wat het eten betreft, beetje jammer weer

Truste allemaal! Morgen weer fris en fruitig verder discussiëren ;) met al die harteloze mensen hier ;)

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:22

Ik wil hier graag een opmerking maken n.a.v het andere topic. Schokkend vond ik namelijk dat men van mening was dat je het kind maar moet voldragen en dan maar voor adoptie moet aanbieden.
Ik vind het verschrikkelijk dat sommigen niet de mogelijkheid hebben om kinderen te krijgen. Maar er zijn veelal andere mogelijkheden als draagmoeders (dus iemand die er vrijwillig voor kiest) en ivf.
Om dan maar te roepen dat na zo'n lange tijd de vrouw voor straf eigenlijk het kind moet voldragen.. vind ik best wel heftig..

Ik zat er gisteren over na te denken. Je kan ervoor kiezen om een kind te krijgen en om een paard te kopen (je eerste paard dan).
Beiden maken niet de keuze om onder jouw hoede te komen en in zijn geheel van jou afhankelijk te worden. Op het moment dat je deze keuze maakt krijg je een enorme zorg bij waarvan je eigenlijk niet weet of je deze wel kan dragen, het komt ook altijd duurder uit dan begroot.
Iedereen heeft altijd zooo'n grote mond als iemand een paard gekocht heeft terwijl er niet voor gezorgd kan worden, is zielig voor het paard, diegene had dat paard nooit mogen kopen etc.
Nu dan nu waar ik heen wil.. als iemand nou heel bewust de keuze maakt om toch dat paard niet te kopen terwijl ze zelf maanden heeft lopen zoeken, gekeken en gereden en een leuke heeft gevonden.. Omdat ze WEET dat ze de zorg eigenlijk niet kan dragen lijkt dit mij een juiste keuze..
Net zoals er de keuze gemaakt wordt dat er niet voor het kind gezorgd kan worden.. De last niet gedragen kan worden en ik ben van mening dat niemand anders voor je eigen kind kan zorgen dan jijzelf.. Bij een ander zal het kind zich van dag 1 niet thuis voelen omdat hij zijn eigen moeder niet hoort en dus ook niet gerust gesteld is.. Zo'n kind zal zich altijd ongewenst voelen ookal kan hij/zij het zelf niet verklaren. (uitzonderingen daargelaten)

Verschil met het paard is dan ook dat er genoeg andere goede baasjes voor hem zullen zijn om een band met hem op te bouwen.. maar in een moederbuik wordt er al een band opgebouwd met het kind..
Dus een keuze tussen voldragen en adoptie en abortus.. Dan zeg ik nog steeds abortus. Tot het moment dat het legaal is.. maar als je na 22 weken nog niet door hebt dan heb je echt een bord voor je kop!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:36

Is draagmoeder in nederland wettig? Lijkt me vreemd eigenlijk?
Laatst bijgewerkt door lesilla op 04-03-10 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:38

Sorry maar een abortus op bijna 18 weken, neen, daar kan ik geen begrip vr opbrengen, en ik geloof echt niet dat ze eerder niks heeft gemerkt als ze er maar op los'fietste', het is geen puber meer hé maar een volwassen vrouw, of daar moet ze normaliter toch voor doorgaan.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:39

ulysse1 schreef:
Sorry maar een abortus op bijna 18 weken, neen, daar kan ik geen begrip vr opbrengen, en ik geloof echt niet dat ze eerder niks heeft gemerkt als ze er maar op los'fietste', het is geen puber meer hé maar een volwassen vrouw, of daar moet ze normaliter toch voor doorgaan.

Het kan heel goed dat iemand echt niets merkt hoor. ;)

Brainless

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:43

@DR
Mijn zusje is door de prikpil (iig staafje in de arm) heen zwanger geworden.
En ik ken voorbeelden dat de man netjes gesteriliseerd is....en dat het spontaan weer aangroeit.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:45

toch niet op 18 weken???? Ben zelf ook mama en sorry maar dat kan en wil ik écht niet geloven.

je hormonen gieren dr je lijf en de eerste weken zou misschien best kunnen, maar neen, dit echt niet.

wat wél zou kunnen is dat de persoon in een ontkenningsfase zit en dàn zou het misschien wél mogelijk zijn maar ik blijf er bij , zeker niet meer met bijna 18 weken, je lichaam is dan al zo hard veranderd dat kan echt niet dat dàt je volkomen ontgaat.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:46

Brainless schreef:
@DR
Mijn zusje is door de prikpil (iig staafje in de arm) heen zwanger geworden.
En ik ken voorbeelden dat de man netjes gesteriliseerd is....en dat het spontaan weer aangroeit.

zou best kunnen maar ivm sterilisatie is toch eerder wel uitzonderlijk denk ik.

hoeveel mannen die nà een sterilisatie toch weer kids willen hebben niet heel veel problemen bij een terugdraai-operatie en meestal lukt het zelfs niet meer.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:47

ulysse1 schreef:
toch niet op 18 weken???? Ben zelf ook mama en sorry maar dat kan en wil ik écht niet geloven.

je hormonen gieren dr je lijf en de eerste weken zou misschien best kunnen, maar neen, dit echt niet.

wat wél zou kunnen is dat de persoon in een ontkenningsfase zit en dàn zou het misschien wél mogelijk zijn maar ik blijf er bij , zeker niet meer met bijna 18 weken, je lichaam is dan al zo hard veranderd dat kan echt niet dat dàt je volkomen ontgaat.

Sommige mensen merken de hele zwangerschap niets.

Dat jij het je niet kunt voorstellen en met persoonlijke hormoonargumenten komt dat je het wel móet merken en dat je anders gewoon in de ontkenningsfase zit.

Betekent niet dat het gewoon echt kan en voorkomt dat mensen (bijna)niets van hun zwangerschap merken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:50

ulysse1 schreef:

Wat wél zou kunnen is dat de persoon in een ontkenningsfase zit en dàn zou het misschien wél mogelijk zijn maar ik blijf er bij , zeker niet meer met bijna 18 weken, je lichaam is dan al zo hard veranderd dat kan echt niet dat dàt je volkomen ontgaat.

Ik was 6 maanden zwanger van mijn eerste toen wij erachter kwamen.
En nee, ik had geen buik, was wel moe (maar werkte toen overdreven veel en dacht dat het daardoor kwam).
We hadden er ook geen rekening mee gehouden dat ik zwanger zou kunnen zijn, dus de veranderingen (niet veel, maar wel wat) vielen ons beide niet op.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:52

dan spijt het me dat ik je moet teleurstellen, ik heb een droomzwangerschap gehad met geen dag koppijn, geen dag misselijkheid, een rustig kindje in de buik en de eerste maanden was ik wel heel moe en aan mijn borsten kon je het vrijwel vanaf het begin en iets opgezette buik maar echt heel miniem tot een paar maanden later, dus persoonlijk, ho maar meisje ;)

bij de meeste vrouwen echter en bijna alle vrouwen, is het echt wel te merken hoor als je je lichaam kent.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:52

6 maanden :??

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:53

Hopelijk vr jou was het kindje gewenst ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:56

Natuurlijk!!
We waren (en zijn nog steeds) ontzettend blij mee, maar we hadden echt bij de echo zoiets van ehhhhhh zo lang al??

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:01

ik benABSOLUUT tegen arbortus,
ik vind het niet kunnen,
je "vermoord" eigenlijk gewoon een levend wezen.

oke als je ongewenst bent aangeraakt en daardoor zwanger bent geworden,dan kan ik nog wel begrijpen dat je het wil laten weg halen.
maar doe het dan wel waneer het nog niet een echt babytje is maar een klompje cellen zo als hier genoemd.

Verder is dit mijn mening
ik hoef hier dus niet op aangevallen te worden.
door anderen bokkers die een andere mening hebben

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:02

Brainless schreef:
Natuurlijk!!
We waren (en zijn nog steeds) ontzettend blij mee, maar we hadden echt bij de echo zoiets van ehhhhhh zo lang al??

gelukkig maar hé ;)

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:04

Bah blijven we doorzagen over dat gedoe met klompje cellen...
Ulysse, ik kende iemand die het pas op 8 maand door had. ;)
Beviel in haar eigen bed omdat haar ouders het niet wisten...

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:09

koeky schreef:
ik benABSOLUUT tegen arbortus,
ik vind het niet kunnen,
je "vermoord" eigenlijk gewoon een levend wezen.

oke als je ongewenst bent aangeraakt en daardoor zwanger bent geworden,dan kan ik nog wel begrijpen dat je het wil laten weg halen.
maar doe het dan wel waneer het nog niet een echt babytje is maar een klompje cellen zo als hier genoemd.

Verder is dit mijn mening
ik hoef hier dus niet op aangevallen te worden.
door anderen bokkers die een andere mening hebben

Dus jij vind dat als je zoals jij zegt 'ongewenst aangeraakt' dus zoals ik het opvat verkracht bent je alleen het alleen mag weghalen als klompje cellen maar als het al enigzins gevormd is dat het echt not done is..
Denk je dan niet dat dit echt vreselijk zou zijn voor de verkrachte om continue met deze herinnering geconfronteerd te worden?

Draagmoeder zijn is (volgens mij) nog steeds gedoogd in Nederland mits een gegronde reden EN er wordt een psych test gedaan of er geen druk van buitenaf wordt uitgeoefend (dus gedwongen).

Mocht dit niet mogelijk meer mogelijk zijn is dit internationaal wel mogelijk net zoals adoptie en aborteren.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:13

Ik ben ook tégen abortus maar bij een verkrachting is er mééstal geen zwangerschap, is er toch één ontstaan dan wordt dat véél sneller opgemerkt en wacht men zeker niet tot 4 maanden of meer.
Bij een verkrachting is trouwens écht de enige keer dat ik het nog zou kunnen (proberen) te begrijpen

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:14

Eponastable schreef:

Kijk, dààr heb ik nou echt mijn twijfels bij :Y)

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:16

ulysse1 schreef:
Eponastable schreef:

Kijk, dààr heb ik nou echt mijn twijfels bij :Y)

Tja jij hebt een drooooom van een zwangerschap gehad, dat meisje toen had een spiraal laten plaatsen en ja verdere details weet ik niet, dus bleven de maandstonden uit misschien?
We wisten het ook pas vlak voor de bevalling dat ze zwanger was, vader was 17jaar oud.

Je kan niet iedere zwangerschap vergelijken met de jouwe hoor

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:21

oh, maar dat beweer ik ook zeker niet, élke zwangerschap is anders maar komop 8 maanden ook al verdik je niet veel, er zal toch wel iets te voelen en te zien geweest zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:26

hyppolyte schreef:
Wat ik me trouwens even afvraag, ik geloof dat er vorig jaar nog een vrouw was die meerdere kinderen geboren heeft laten worden en ze vervolgens daadwerkelijk heeft vermoord. Hoe kijken de tegenstanders van abortus daar dan tegenaan? Daar gaat het namelijk om een daadwerkelijke moord door een vrouw die het allemaal niet aankan. In een dergelijke situatie was het in mijn optiek toch echt beter geweest om die kinderen allemaal te laten aborteren (en om dan vervolgens bij haar ook de leidingen dicht te knopen, maar das weer een andere dicussie). Hoe staan jullie daar dan tegenover?

Die vrouw had een ziekte, munchhausen by proxy, door het vermoorden van haar kinderen stond zij in het middelpunt van de belangstelling. De kinderen waren dus wel degelijk gewenst, want die waren het middel om de aandacht te verkrijgen.
Als je met zulke voorbeelden op de proppen komt, kijk dan eerst even hoe en waarom.
Dit heeft namelijk helemaal niets met abortus van doen en ik vind het eerlijk gezegd, nogal een vreemde zaak om er tussendoor te gooien.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:27

Waar ik moeite mee heb is hoe weinig respect er voor elkaar is.

Ik ben niet voor of tegen abortus. (zelf overigens wel gehad na 3 weken zwangerschap dus stelde weinig voor)

Ik me best indenken op de theorie het doden van een levend wezen. Maar iemand meteen voor moordenaar uitmaken.

Net zoals iemand die een kind krijgt die er totaal niet voor kan zorgen.. Ik zou dan ook de opties van abortus vertellen. Maar niet dwingen.

Respect voor elkaar denkwijzen is waar het helaas bij sommigen aan schort