Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:14

LifeSucks: Ik wil je even heel veel sterkte wensen met je keuze. Het zou mijn keuze niet geweest zijn, maar ik vind het in ieder geval heel sterk dat je er zo rationeel over kan je denken, dat het op dit moment gewoon niet kan.

Heel veel sterkte en succes. Ik denk aan je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:14

xXLianneXx schreef:
als je haar achtergrond hoord heeft ze ook genoeg redenen om aan zichzelf te denken voordat ze aan een ongeboren baby denkt.
ze kan haar baby toch niet bieden wat die nodig heeft, ik vind het een verstandige keuze zover ik kan oordelen van wat ik lees.

Nee dat kan ze misschien ook niet. Alleen had ze wat eerder naar de huisarts moeten stappen om een abortus te doen. De tekenen van zwangerschap waren er en ook bleef de menstruatie uit en je bent niet aan de pil, zo'n moeilijke optelsom is het niet. Ze is bijna 4.5 maanden zwanger wanneer ze laat aborteren, 4,5 maand! Abortus prima, maar niet in zo'n laat stadium, dat vind ik dan weer stuitend.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:15

Begrijpen jullie nou niet dat het TS haar leven is en haar lijf??
Wat heeft julie ervaringen daar nou mee te maken.
Ik zou precies het zelfde doen als ik in zo'n situatie zou zitten.
Ik moet er persoonlijk niet aan denken om zo een kind op te wereld te zetten.
Die niet gewenst is. Waarom begrijpen de meeste van jullie dat nou NIET!!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:17

Oei... je bent best ver met je zwangerschap. Ik kan mij goed voorstellen dat je zo min mogelijk wilt voelen om er geen contact mee te maken, want dan kan het wel heel erg lastig worden om toch voor die keuze te staan.
Ik wil je heel veel sterkte toewensen!

Besef wel.. Dat het op energetisch niveau ook wat met jou en het kindje doet.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:17

Mindim, biedt jij dan de TS emotionele steun, financieel en de rest aan als ze het kindje toch besluit te houden? Om even mee te gaan in een eerdere reactie van Waves.

Ik bedoel maar mensen kunnen van alles beweren maar écht handelen gaat dan een brug te ver.

Waves schreef:
Ik hoop dat al die mensen die hier zo oordelen TS een PB hebben gestuurd met de vraag wat ze voor haar kunnen betekenen als ze het kind houdt.
In de zin van oppas, geld, emotionele steun etc. En dat dan voor de komende jaren hè. Want oordelen is makkelijk, maar iemand echt helpen om JOUW principes uit te voeren is meestal een brug te ver.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:19

Jij mag dat stuitend vinden, maar bij de wet is het toegestaan, dus in dit geval doet jouw mening er simpelweg niet toe. Dat jij het er niet mee eens bent, prima, maar het draait hier niet om jou (of mij, of wie dan ook, for that matter), maar om de TS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:20

LimaMambo schreef:
LimaMambo schreef:
stel he, ts had wel alles goed gedaan qua voorbehoudsmiddelen.. en toch raakt ze zwanger.. hoe waren de reacties van de tegenstanders dan geweest?

?

Dan had ik al veel eerder dan 17 weken de abortus laten uitvoeren.
Ik denk dat velen niet tegen de abortus zijn, maar het tijdstip waarop. Wil je echt geen kinderen en je bent zwanger, is aborteren een oplossing. Maar aborteren in de 18e week van de zwangerschap, is wat velen het ergste vinden. Het heeft niets te maken met het onderwerp abortus zelf en waarom, maar eerder met wanneer.

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:21

Liever een abortus op 4.5 maand dan een ongelukkige jeugd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:21

Eydis schreef:
Mindim, biedt jij dan de TS emotionele steun, financieel en de rest aan als ze het kindje toch besluit te houden? Om even mee te gaan in een eerdere reactie van Waves.

Ik bedoel maar mensen kunnen van alles beweren maar écht handelen gaat dan een brug te ver.

Waves schreef:
Ik hoop dat al die mensen die hier zo oordelen TS een PB hebben gestuurd met de vraag wat ze voor haar kunnen betekenen als ze het kind houdt.
In de zin van oppas, geld, emotionele steun etc. En dat dan voor de komende jaren hè. Want oordelen is makkelijk, maar iemand echt helpen om JOUW principes uit te voeren is meestal een brug te ver.

Ik zeg nergens dat ik tegen abortus ben, ik vind alleen dat ze het eerder had moeten laten uitvoeren.

zap

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:22

Dan moet je wel eerder weten dat je zwanger bent Mindim ;)

Denk je nu werkelijk dat ts voor de lol zo lang met een ongewenst kindje loopt?

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:23

Ts: Vroeger was ik ook diegene die zei, "Als je seks wilt dan draag je ook maar de gevolgen!!" Echter, zo simpel is het allemaal niet. Ik ben opgegroeid en heb geleerd dat ieder mens zijn eigen gevoelens heeft, zijn eigen waarden en ik heb vooral geleerd om te luisteren. Te luisteren naar de emoties van mensen, mijn mening opzij te zetten en te luisteren naar hun argumenten, te luisteren naar hun leven.

Zoals de meeste gevoelige mensen vind ik dat je een weloverwogen en (volgens mij) verstandige beslissing genomen hebt. Als je zelf nog niet helemaal hersteld/ klaar bent voor een kindje, dan krijgt die baby geen rechtvaardige kans op een volwaardig leven.

Eigenlijk al deze mensen die hier lopen roepen vind ik een beetje kortzichtig, kort door de bocht, en eigenlijk gewoon lomp. Dus jullie kunnen misschien stoppen met die grote mond want het staat jullie niet hoor :) . Als hier een topic wordt geopent van een moeder die haar kind niet de liefde kan geven wat het nodig heeft omdat de moeder de weg kwijt is, dan zou ik heel graag lieve reacties van deze mensen lezen. Maar dan zijn ze er ook als eerste om met zand te gooien he.

Eydis

Mindim schreef:
Ik zeg nergens dat ik tegen abortus ben, ik vind alleen dat ze het eerder had moeten laten uitvoeren.

Oke, maar daar draait dit topic niet om, in dit topic vraagt TS om steun en ervaringen.
Dat er een discussie ontstaat dat is aan de ene kant logisch, want het is een heftig onderwerp, maar doe dat dan in een ander topic.

Daarnaast kun je wel roepen "als als", maar daar heeft de TS al helemaal niets aan want "als" is al gebeurd.
Laatst bijgewerkt door Eydis op 03-03-10 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Mindim schreef:
Dan had ik al veel eerder dan 17 weken de abortus laten uitvoeren.
Ik denk dat velen niet tegen de abortus zijn, maar het tijdstip waarop. Wil je echt geen kinderen en je bent zwanger, is aborteren een oplossing. Maar aborteren in de 18e week van de zwangerschap, is wat velen het ergste vinden. Het heeft niets te maken met het onderwerp abortus zelf en waarom, maar eerder met wanneer.

oke dus iemand die kats aan de drugs is en niet eens voor zichzelf kan zorgen, geen geld heeft etc etc en nog meer rampscenario's.. en 18 weken zwanger is.. moet het kind dan ook maar uitdragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:25

zap schreef:

Joh, ze zegt dat zelf dat ze voelde, het zat in de weg, menstruatie bleef uit, gevoelige borsten, misselijk, flauwtes.

@Limamambo. wat heeft jouw voorbeeld met de ts te maken?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:25

Ik lees al een tijdje mee en het valt me op dat de 'problemen' pas ontstaan zijn toen ze zei 16,5 weken zwanger te zijn! Als ze 3 oid had gezegd had het er vast niet zo fel aan toegegaan. En leuk al die verhalen over ik zou het niet doen en dit is moord maar daar vraagt TS niet om. TS reageert niet eens meer veel, en dat snap ik. Ze krijgt niet waar ze op hoopte, en wat elk mens verdient. Respect en begrip.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:26

Mindim schreef:
zap schreef:

Joh, ze zegt dat zelf dat ze voelde, het zat in de weg, menstruatie bleef uit, gevoelige borsten, misselijk, flauwtes.

@Limamambo. wat heeft jouw voorbeeld met de ts te maken?

wat hebben al die andere voorbeelden dan met ts te maken? :+
jij hebt het over 18 weken.. abortus dit dat.. 18 weken is 18 weken toch?
voor ts en voor het geval van mijn voorbeeld
Laatst bijgewerkt door Limanade op 03-03-10 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Wat een reacties, is de topic titel niet duidelijk genoeg? Steun en hulp, wordt je er ziek van/te nauw betrokken bij moet je niet zeuren op ts, de titel geeft heel duidelijk weer waar het over gaat! Schamen moesten sommige zich hier. :n

TS ik wens je al vast heel veel sterkte en ik hoop dat je vrede kan vinden...

mirgino schreef:
wat een heftig onderwerp..........

gelukkig mag je in Ned baas in eigen buik zijn.

en we mogen allemaal onze eigen mening hebben.

ik heb zelf 10 jr erover gedaan om zwanger te worden en heb div IVF pogingen gedaan

heb foto`s vanaf het prille begin.

toen ik bezig was met hormonen onderging een vriendin ook een abortus,ze was zwanger geworden van een minnaar........
helaas was de vriendschap van 26 jaar voor mij wel over,ze wilde haar verhaal kwijt en vertelde mij over haar abortus
en dat terwijl ik zo graag zwanger wilde worden, ik kon niet begrijpen dat zij zomaar een kindje kon wegmaken omdat een condoom zo strak zat 8)7 deden ze maar zonder!

ik heb daar nu geen last meer van en heb gelukkig 1 kind ,had er graag meer gehad maar dat zat er niet in.

ik wil TS heel veel sterkte wensen,dit is echt niet zomaar........
gelukkig sta je er niet alleen voor
ik hoop voor je dat het allemaal mee valt.

heel veel sterkte :(:)

Ik vind dat dit verhaal meer over jou zegt dan over je vriendin eerlijk gezegd.

xXGRIETJEXx

Poeh schrik toch wel even van de leeftijd van het kindje.
Maar zoals ik al eerder heb aangegeven in dit topic, als jij er 100% achter staat om een abortus te laten doen, dan maak je de juiste keuze.

Ik blijf bij mijn mening dat ik van de ene kant denk: je bent zo onverantwoord bezig geweest, dus je moet op de blaren zitten.
Maar van de andere kant denk ik: deze meid is nog niet toe aan een kindje, heeft geen stabiele relatie en geen stabiel zelf, daarnaast als je je kindje nu zou laten komen, zal het weinig liefde krijgen (je voelt nu al niets voor het kindje, en het is niet dat het zo ineens pats boem is dat je van je kindje gaat houden).

Ik ben een zielsgelukkige moeder van een dochter van 4 en stel ik zou nu weer zwanger worden, zou het voor mij wel slikken zijn vanwege de financien, maar ik denk niet dat ik zo sterk in mijn schoenen zou staan om het weg te laten halen.

Meid hoe jij in je post schrijft, vind ik je redelijk sterk overkomen, je hebt goed nagedacht over het weghalen/houden van het kindje.

Al denk ik niet dat het makkelijk gaat worden, deze beslissing, het is al een kindje en hoe je het ook went of keert je denkt er toch aan lijkt mij.

Nogmaals heeeeeeeeeeel erg veel sterkte toegewenst en blijf vooral 100% achter je beslissing staan, dan doe je het altijd goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:29

LimaMambo schreef:
[wat hebben al die andere voorbeelden dan met ts te maken? :+

Welke voorbeelden geef ik dan ?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:29

Ja en ts had niet door dat het eventueel bij een zwangerschap hoorde ;)

Noem het dom, noem het niet logisch, maar he is nu eenmaal zo.

TS is er nu achter gekomen en ze heeft gelijk gereageerd. Als TS er eerder was achter gekomen had ze waarschijnlijk ook gelijk gereageerd.

Nogmaals, ts loopt echt niet bewust met een kind in haar buik om te wachten tot 16,5 week om dan pas actie te ondernemen (de actie waarvan ze heel en heel zeker is!).

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:30

Mindim schreef:
LimaMambo schreef:
[wat hebben al die andere voorbeelden dan met ts te maken? :+

Welke voorbeelden geef ik dan ?

ik had het er over in het algemeen
maar ben wel benieuwd naar je antwoord...

Anoniem

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:32

Ik beperk me tot de ts, daar gaat het namelijk over.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:32

Hoi,

jeej wat moet je geschrokken zijn! Ik hoop dat je die 5 dagen bedenktijd ook echt goed gebruikt om er heel goed over na te denken. Zelf ben ik op mijn 23ste ongepland zwanger geraakt. Bij de echo bleek ik 13 weken en 4 dagen te zijn. Mede door de echo hebben we besloten om er voor te gaan. Ik wil je niet ompraten, maar jouw situatie lijkt me niet onmogelijk om een kindje te krijgen. Maar ik weet niet of je wel een sterke kinderwens voor later hebt??? Besef wel dat er een kleine (maar toch) mogelijkheid is dat er iets mis gaat waardoor je later geen kinderen meer kunt krijgen.

Tja respect, sorry ik veroordel je niet maar respect heb ik niet voor je keuze. Dat komt omdat je slorig bent geweest met anti-conceptie en daarbij ook niet met regelmaat hebt gecontroleers of je niet zwanger was. Nu ben je gewoon al bijna 17 weken, dus bijna op de helft van je zwangerschap. Ik voelde met 17 weken mijn dochter voor het eerst schoppen. Op deze termijn kunnen ze zelfs al zien of je zwanger bent van een jongen of meisje.

Ik vind het slecht dat je de echo niet hebt gezien. Ik vind wel dat je met eigen ogen moet zien wat je precies laat aborteren!!!!! Ik hoop dan ook dat je wel gegoogled hebt om eens te zien wat 17 weken zwangerschap nu in houdt. Je kindje is nu zo'n 18 cm groot en weegt zo'n 150 gram.

Denk er goed over na! Ik veroordeel je niet als je het toch doet, maar besef goed dat de emotionele gevolgen heel erg groot kunnen zijn. Ook pas over wat jaren!!!
Laatst bijgewerkt door Vayo op 03-03-10 00:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:33

Mindim schreef:
Ik beperk me tot de ts, daar gaat het namelijk over.

jij had het erover dat je het niet goed vond dat een kind met 18 weken weg werd gehaald..
hoe moeilijk is het nou om te antwoorden op de vraag of je dat ook vind gelden voor iemand die drugsverslaafd is etc etc

want 18 weken bij de 1 is 18 weken bij de ander..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:33

En als we dat nou allemaal eens doen? Dan wordt het tenminste een topic met steun en hulp, precies zoals ts het graag heeft :)

[edit] reactie is op de reactie van mindim 'ik beperk met tot ts' (helemaal mee eens!) Als als heeft imo geen zin :n, daar gaat het niet om