Iris_Z schreef:Ik ben naar het ZH geweest en ze kunnen weinig doen omdat ik heel heftig om medicijnen reageer.. Hij ging het wel met het team bespreken om evt een magnesium infuus te doen??
Iemand hier bekend mee?
Hallo allemaal, ik zit toevallig -uit interesse en medeleven- een beetje mee te lezen in dit topic omdat het me intrigeert en omdat het me een heel moeilijk probleem lijkt. Wat ik me afvraag, zijn er ook mensen die bij een alternatieve arts of behandelaar zijn?
Ik ben zelf bij mijn paarden nog al bezig met het geven van supplementen om kwalen of problemen te verhelpen of verminderen en heb daar het internet en andere bronnen voor benut.
Heb namelijk paard met cushing en die heeft enorm last gehad dat hij stijf stond van de gespannen spieren (door overdosis cortisol in lichaam - maar toch) en die heeft heeeeel erg veel baat gehad bij het krijgen van magnesium. Dus dat speelde de hele tijd dat ik aan het lezen was door mijn hoofd en nu lees ik dat er dus ook magnesium infusen zijn.
Voor mijn gevoel zou je dus (potentieel) een stuk verlichting kunnen krijgen als je magnesium zou slikken. Daarnaast geef ik mijn paarden en mezelf ook bij tijd en wijle MSM, dit werkt bij het voorkomen en herstellen van problemen op pees, bot en spier niveau. Heb een paard gehad met peesschedeontsteking waarbij het been continu 2 keer zo dik was als voorheen. Binnen 10 dagen werd het been weer zo slank als voorheen.
MSM is een antioxidant die dus ook helpt bij vochthuishouding, maar ook helpt herstellen en voorkomen van irritaties. Ook dit lijkt me -potentieel- iets dat zou kunnen helpen.
Ik ben geen dokter en pretendeer dat ook niet te zijn, maar weet wel dat MSM een heel goed middel is om allerlie spier/pees/ontstekingsproblemen te voorkomen. Ook ons cushingpaard had regelmatig last van een olifantsbeen. Sinds ik hem structureel MSM (en ook echinacea) geef, komt dit 1 keer per jaar ipv 5 a 6 keer per jaar voor.
Aangezien een onderdeel van jullie probleem ook het opzetten en dik zijn/strak staan van het vocht, wilde ik het toch opmerken.
EDIT: MSM helpt ook bij overbelasting en irritaties die daardoor ontstaan. Aangezien jullie vaak de rest van jullie lichaam overbelasten om het dystrofie deel te ontzien. MSM kan de schade die daardoor ontstaat voorkomen of sneller laten herstellen.
En bij MSM geldt, baat het niet dan schaadt het in principe ook niet, als je de dosis langzaam opbouwt.
Hoop dat jullie het niet vervelend vinden dat ik probeer mee te denken
Laatst bijgewerkt door fargo op 25-08-10 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt