hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 20:03

jawel maar het zat echt in mn hoofd. Dacht altijd dat er iets anders was.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 20:13

ik probeer nog niet in paniek te raken maar echt fijn voel ik me nog niet. beejte benauwd druk op de oren, hangerig

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 20:25

hoe is het met jullie allemaal?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:35

Vervelend zeg. Denk aan de tijger en beeld hem in als lief schattig knuffeltijgertje die van het WNF bijvoorbeeld. Die zijn toch niet eng ;)

Hier gaat het wel goed zit weer op halve dagen werken :D Merk wel dat ik weer wat meer aan het zuchten ben. Ga morgen naar de huisarts. Iemand nog tips voor vragen om aan hem te stellen? Wil in ieder geval weten wat voor soort HV het is en of m'n bloed ook is gecheckt op vitamines/mineralen tekort.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 21:32

en hoe was het bij de huisarts. Mn vriend is weg en ja hoor dar gn we weer af en toe hartkloppingen druk op de borst en maar zuchten

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:39

Hebben een goed gesprek gehad. Het heeft tijd nodig. Heb waarschijnlijk doordat ik aantal weken lang heb zitten hyperventileren m'n lichaam helemaal uit balans gebracht. Daardoor gaat het nu nog steeds niet goed maar zit er wel langzaam aan een stijgende lijn in. Lopen ook nog wat onderzoeken bij de KNO arts want heb ook wat problemen met luchtdruk verschil in m'n oren enzo. Wie weet dat er wat te linken valt.

Verder doe ik het rustig aan werk nu halve dagen. Moet mij echt rustig houden en dan gaat het redelijk. Eind van de dag gaat het vaak minder dan wordt ik duizelig en daarna wazig zien enzo. Echt hyperventileren doe ik niet meer.

Wat vervelend appie. Probeer het verhaal van de tijger toe te passen en je denkbeeld om te buigen. Kun je niet een leuk filmpje opzetten zodat je, je gedachten ergens anders op kunt richten?
Als je ademhaling erg hoog komt te zitten zou je even plat kunnen gaan liggen met je handen op je buik zodat je de buikademhaling stimuleert. Sterkte ;) ook jij kunt er mee leren omgaan!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 21:44

dankjewel!!! Ik word inderdaad ook altijd duizelig aan het eind van de dag!

santana67

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:58

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:18

hallo
met mij gaat het wel redelijk, maar het is natuurlijk nooit zo extreem geweest als bij jullie.
het is een hele tijd bijna weg geweest (uitzondering op trappen), maar nu ik weer gym komt het terug...

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:19

Ik heb het ook,,
ze hebben het gister bij mij ontdekt.
Ik zit nu op de cezar therpahie maar kan vrij weinig.
bij alles wat ik intensief ga doen begint alles te draien tintelen hartkloppingen, spontane spierpijn, suis in mijn oren enz

hebben hier ook mensen last van dat ze het de hele dag koud hebben en ontsettend moe zijn zonder maar iets gedaan te hebben?

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:27

Ik ben de laatste tijd ook heel moe, ga binnenkort denk ik testen. Als het niet in mijn bloed te zien is , is het weer HV

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:29

Ik heb mijn bloed al meerdere keren laten testen.
Eerst dacht de dokter bloedarmoede hierna dacht ij een te trage schildklier en ook nog hyperventilatie.
zo als het er nu nog uitzit is het gelukkig alleen maar hyperventilatie maar vraag me af of dat koud en moe meerdere mensen hebben?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 18:54

ik heb het ook vak koud en ik ben heel vaak giga moe zonder dat ik iets gedaan en soms bruis ik van energie

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:51

Ook ik heb het veel koud, maar of het door het hyperventileren komt, geen flauw idee... en moe ben ik ook veel, vooral als ik gehypert heb, maar heb ook een vitamine D tekort en in de winter heb ik daar uiteraard meer last van (krijg je minder zon uren) dus waarschijnlijk ben ik daardoor af en toe ook zo moe.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:27

Ik kreeg ook altijd hele koude rillingen , echt ijskoud gevoel , moe , belachelijk snelle hartslag , enz. enz. enz. Moest ook altijd extra veel piesen , hihi.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:33

Haha pmarena :P
mijn hartslag is standaard te hoog, ze dachten eerst namelijk mijn hart (op 15jarige leeftijd :o), hartfilmpje gemaakt, maar daar bleek dat ie het prima deed alleen veel te snel

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:41

Ik heb ook hartfilmpje moeten laten maken. :') Had een hartslag van 146 ofzo :\ ... Toen nog bloedgeprikt voor longembolie (?), maar dat was het niet. Dus nu maar hyperventilatie. Maar heb ook nog vitamine b12 tekort..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:12

mijn hartslag is ook heel hoog en doet af en toe hele rare dingen, dus ik heb nu Propranolol tabletjes gekregen die ik 3x per dag moet/mag slikken.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 16:32

pfff daar gaan we weer. Weer duizelig en tintels inmn rechterbeen en arm

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:06

appiesjappie schreef:
pfff daar gaan we weer. Weer duizelig en tintels inmn rechterbeen en arm

:(:), hoop dat je het weer overwint!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:12

Even een vraagje vanuit mij. Zijn er ook bepaalde redenen waardoor je gaat hyperventileren? Ik lees overal angst en stress. Ben dus even gaan terug kijken en denken maar kan dus 0,0 oorzaak vinden in die hoek. Ben zelf erg nuchter praat mij geen enge dingen aan en om nou te spreken van een hoog stresslevel, nee dat kan ik niet. School was stress werk is relaxed en leuk ondanks het harde werken.

Dus zijn er ook andere redenen die zorgen dat je die trigger krijgt? Misschien met allergie of bepaalde ziekte dingen?

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:13

Hier ook vaak die symptonen. Gaat de laatste tijd gelukkig beter, heb een hele tijd heel erg last gehad van hyperventilatie. Vond het doodeng, vooral als ik alleen was.

Ik reageer op een bepaalde stof in medicijnen, welke het is weten we nog niet, maar heb het met verschillende pijnstillers gehad dat ik veel gevoeliger was voor hyperventilatie, en heb laatst oxazepam gekregen, dat zou rustgevend moeten werken, maar ook dat werkte hyperventilatie opwekkend. Helaas...

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:14

Ja hoor ;), Bij mij is het begonnen door gekneusde ribben. Daardoor ging ik heel raar ademhalen en ik heb ik een hele tijd half gehypert zegmaar... dus je kan het ook medisch zoeken ;)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:18

CRos95 schreef:
Ja hoor ;), Bij mij is het begonnen door gekneusde ribben. Daardoor ging ik heel raar ademhalen en ik heb ik een hele tijd half gehypert zegmaar... dus je kan het ook medisch zoeken ;)

Ben blij dat te horen. Heb namelijk het idee dat mijn hyperen het top punt was van het ziek zijn. Ben namelijk al vanaf vorig jaar maart/april aan het kloten met m'n gezondheid. Voornamelijk de luchtdruk in m'n oren en een raar hoestje dat niet weg wil. Heb altijd al het idee gehad dat het daar door kwam en ik daardoor onbewust anders ben gaan ademen. Vrijdag maar even goed overleggen met de KNO want ik wil er gewoon van af!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 18:11

pfff ik heb nog steedslastig. Voel me nu rr in mn hoofd. Mn hoofd wil lenkker hangen op mn armen en mn gezicht is helemaal warm