Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:11

Cyntje schreef:
komt er een dweilploeg naar me toe enzo, rolstoel etc :+

_O- ... ohh sorry.. dat zie ik dus helemaal voor me :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:13

Angela schreef:
Cyntje schreef:

:') Hai, u bent iets verloren... :o?

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:14

Angela schreef:
Cyntje schreef:

Haha.....da's nou 't enige waar ik wel vaker over na denk. Hoe gaat dat nou, bij de ene schijnen het druppels te zijn en bij anderen een emmer. Ben blij dat ik met verlof ben, gebeurd 't in ieder geval niet meer op m'n werk _O-

Angela

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:15

Bij mij was het ook meer richting een emmer :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:18

Normaliter heeft een vrouw ongeveer 1 liter vruchtwater.

Ik had er 5 a 6 liter, dat was heel bijzonder :roll: en ik was ook heel dik! :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:31

WOW dat is wel echt heel erg veel! Mijn gyn. gaf ook aan dat ik veel vruchtwater had (ze noemde geen hoeveelheid) maar ik kan me niet voorstellen dat het zo ontzettend veel was! Ik was ook niet super dik, alhoewel, ik ben wel 25 kilo in de zwangerschap aangekomen... gelukklg hoef ik er nu nog maar 3 af om weer op gewicht te zijn.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:37

Ik moet nog wel 20 kilo! |(

Als het zoveel is dan nemen ze dat ook wel onder de loep want vaak is er dan iets aan de hand.
Mijn zoon is met 37 weken geboren en woog ook al 8 pond dus ik was best dik! _O-

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 22:37

Cyntje schreef:
Vorige week donderdag 14 mei moest ik gewoon op controle bij de verloskundige. We hadden rond 15 uur onze afspraak. Dus wij komen binnen en er loopt ook al een tijdje een stagiare mee maar als zij mijn bloeddruk opneemt dan wil deze weleens hoger zijn omdat ze soms klungelt en ik dan onrustig wordt. Maar toen had ik een onderdruk van 95 en wist ik meteen dat dit niet goed was! Ik moest naar de wc om met een strookje terug te komen... enja... daar kwam een spoortje eiwit uit. Dit kan betekenen dat je een zwangerschapsvergiftiging aan het ontwikkelen bent. Dus ik moest voor een extra controle naar het ziekenhuis en ik dacht nog broodnuchter: Oh is vast morgen ofzo... :+
Nee we moesten direct! Het was inmiddels dus 15.30 en ik had een extra controle in Nijmegen om 16.30. Ik zei tegen Pat: laten we maar vast wegrijden. Dadelijk staan we misschien wel in de file. Dus wij op naar Nijmegen.
Uiteraard moest ik een plasje plegen,... maar ik kreeg ook een beetje honger. Bloed prikken wil daar nog weleens lang duren en tegen de tijd dat we frietjes konden eten ( want daar verheugde ik me al de hele dag op ) zou het vast al laat zijn. Dus Pat en ik lopen naar het restaurant van het ziekenhuis. We staan bij het broodjesgedeelte maar ik kon zo niks lekkers vinden dus zei tegen Pat dat ik even verder ging kijken...

En meteen dat ik van hem wegloop... voel ik iets,... draai me om. PAT MIJN VLIEZEN BREKEN!!!

En ja hoor... daar stond Cyntje. In het restaurant van het ziekenhuis met gebroken vliezen :')
Pat heeft altijd gezegd dat ie er graag bij zou willen zijn als dat zou gebeuren... nou dat was dus gelukt maar ik stond me toch lichtelijk te generen :o
Pat zag 2 verpleegsters zitten eten en trok hen aan het jasje. Deze komen vervolgens naar mij en zegt er eentje: Je kan wel gewoon lopen hoor :)
Uhm ja... weet je hoe vies dat voelt en vervolgens bleef het maar lopen :+
Dus werd ik daar op een stoel gezet en zou er een rolstoel gehaald worden. Dus werd ik daarmee naar de kraamafdeling gebracht om de controle uit te voeren waarvoor ik eigenlijk ook in het ziekenhuis moest zijn.
Weer 95... katheter erin aangezien ik net geplast had! AU!!! :(
Even later weer 95 en al snel kwamen er weeën!
Pat werd verzocht thuis spullen te gaan halen want nu kon het nog en als mijn bloeddruk etc etc niet beter werd dan moest ik opgenomen worden. Dus er was veel kans dat ik moest blijven, ware het niet dat mijn bloeduitslagen gewoon goed waren en ik ineens 75 onderdruk had :?

Ik moest opschrijven wanneer ik weeën had en deze kwamen toch knap vlot na elkaar. Ook voelde ik daarbij dat de pijn niet echt minder werd...
Ik mocht niet blijven want eerst moest mijn verloskundige erover beslissen, het ziekenhuis kon daar namelijk niet over oordelen :?
Maar ik voelde gewoon dat het niet prettig ging. Onderweg in de auto flink de weeën weg moeten bijten, belt mijn broertje ook nog leuk op :=

Hier dan een stukkie leedvermaak voor jullie :')

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:10

:D

En? Wil Pat er bij een volgende weer bij zijn als de vliezen breken??

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:13

Laelia wilde net niet aan de borst drinken... ;(

Ik ga haar zo weer wakker maken om te kijken of ze dan wel wilt... andsers maar kolven voor vanavond..

Ze is een beetje ziek. Diaree en koorts. De kinderarts vond verder niets ernstigs, dus waarschijnlijk tandjes.. Vandaag zouden we eigenlijk de griepprik voor haar halen, maar dat moet dus een weekje wachten.

Ik hoop echt dat ze zo wel weer wil drinken...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:34

drinken is wel belangrijk idd angela. zeker als ze niet fit is.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 00:09

Mmm Angela das wel balen, Chiara vind ik ook knap vervelend drinken afgelopen dagen :\
Soms zet ze ook ff lekker der kaken er vol op... %)
Vandaag was ze sowieso knap vervelend!
8.45 pas wakker. 9.00/9.15 uur gevoed en de volgende voeding kwam ze om 14.30 pas :+

Ja pat vond het een hilarisch verhaal, heeft het vandaag nog aan klanten staan vertellen in de winkel :')
Was een meisje hier uit de straat welke nu 40 weken is en Pat wilde der ff waarschuwen dat de vliezen óók in een supermarkt kunnen knappen _O-

En bedankt, zei ze :=

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 09:14

Wat een verhaal! Ik heb geen ervaring met hoe dat voelt als m'n vliezen breken. Ben twee keer ingeleid (1ste zwangerschapsvergiftiging) en beide keren werden de vliezen door de gyn kapot geprikt toen ik al een paar cm ontsluiting had en ik dus al effe bezig was. Bovendien was ik bij Britt ingeleid omdat ik geen vruchtwater meer had, dus er zou sowieso weinig uitkomen. Britt lag trouwens in stuit en ik had alles tegen om een draaiing succesvol te maken (voorliggende placenta, onvolkomen stuit en weinig vruchtwater). De gyn wilde er eigenlijk niet aan beginnen, maar wie niet waagt die niet wint, dacht een andere gyn met wie ze overlegde. En binnen 5 minuten was de draaipoging gelukt! (tot verbazing van het complete verplegend personeel dat aanwezig was... er stonden 8 man om m'n bed om mee te kijken :+ ) :D Ze hadden bij mij trouwens anders een stuitbevalling ingeleid. Is ook ongebruikelijk, maar omdat ik al een keer was bevallen zonder problemen (geen tang of vacuum en niet lang hoeven persen) wilden ze liever de bevalling toch inleiden. Andere opties waren een KS of wachten tot de bevalling spontaan zou beginnen, maar dat wilde ze niet omdat mijn vruchtwater dus op was. En als ze moeten kiezen voor een KS of stuitbevalling (als niet het eerste kindje is), proefde ik uit hun woorden dat ze liever een stuitbevalling doen. Had ik zelf ook voor gekozen anders. Maar achteraf was dat dus niet nodig geweest, omdat Britt nu netjes met het koppie naar beneden lag!

Over houdingen met voeden: je kan beter de eerste paar weken wel van houding wisselen om alle melkkanaaltjes eens leeg te krijgen en zo een BO te voorkomen. Maar later maakt het volgens mij niet meer zoveel uit. Dan drinken ze krachtig en genoeg om toch de borst goed leeg te krijgen. Ik voed ook altijd liggend op bed. Tenzij ik ergens anders ben, maar dan moet ik ook wel een rustig plekje opzoeken. Britt is namelijk erg snel afgeleid en drinkt dan slecht en ze wil dan nog wel eens per ongeluk bijten omdat ze even niet meer met haar aandacht bij de borst is. *auw* Als ze bij mij op schoot zit op de bank bijv., kan ze erg goed om zich heen kijken, want ze dan ook doet. Dus hier ook altijd liggend op bed. :D

@Angela: heeft Laelia nog gedronken gisteravond?

Ik ben met Romy 20 kilo aangekomen (en er allemaal weer afgekregen binnen een jaar). Met Britt maar 7... maar daar zit er nog 6 nu van aan. Dus ik ben ook maar flink aan het sporten geslagen. Bovendien vond ik mezelf al te zwaar voor ik zwanger werd, dus er moet sowieso 10 kilo vanaf (dat is mijn streven i.i.g).

@MB: Wat veel vruchtwater joh!
MamboBeach schreef:
Als het zoveel is dan nemen ze dat ook wel onder de loep want vaak is er dan iets aan de hand.
En? Was er ook iets aan de hand?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:11

Ze hebben me opgenomen in het UMCG omdat ze dachten dat ik met zo'n groot kindje en veel vruchtwater ieder moment kon bevallen, ik was toen 30 weken zwanger. Heb toen longrijpingsinjecties gekregen. Vaak is er dan iets met de slokdarm zoals ik begreep. Op de echo's was niets te zien maargoed, niet alles is te zien op de echo. Met 37 weken ben ik ingeleid, kun je nagaan, beeb kwam helemaal niet :D en is een kerizersnede geworden en gelukkig kregen wij een gezonde zoon van 8 pond! :D Als ze me hadden laten lopen tot 40 week had ik kans gehad dat hij 10 a 11 pond was geweest! Ik zei tegen de gyn dat ik ook nog andere dingen wilde blijven doen! :D :o :+
Dus dat ze me dan maar in moesten leiden. Afijn, de ontsluiting bleef op 3 cm steken. De baarmoeder was al zo groot en moe dat ze niet meer geprikkeld kon worden en ik geen verdere ontsluiting kreeg. Mijn placenta is opgestuurd en er is ook niets uit gekomen dat er iets was. Zo zie je maar weer, niet altijd alles heeft een reden of kom je niet achter. Het was wel opmerkelijk en zeker omdat ik al 2 kinderen had en dit nooit had gehad.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 17:43

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 21:26

Ik weet niet wat Chiara vandaag heeft hoor maar ze blijft mekkeren :?

Zijn er trouwens meer mensen welke de Cerazette hebben ivm borstvoeding?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:32

Tandjes...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 22:44

Zou kunnen... ze ligt al vanaf 18.45/19.00 uur op bed. En ze kwam eerst helemaal niet in slaap terwijl ze even daarvoor met voeden al lag te slapen.
Nu hoor ik haar telkens even kraaien maar slaapt vervolgens wel gewoon door...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:02

Hihi, ze ligt te dromen! :j
Weet je wat altijd handig is om in huis te hebben, dentinox!
Mijn zoontje krijgt nu tandjes, het helpt wel fijn! Vaak komt dat in de avond of nacht opzetten. Zomaar even een tip! :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:02

Oh ja, waar heb jij de naam Chiara vandaan?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 12:24

Ik heb Chamodent van VSM voor de tandjes, werkt ook prima :j
Vanacht heeft ze echter prima geslapen, zelfs weer tot 08.30 :=
Ik leg haar rond 19 uur op bed, rond 22.30 nog een voeding en dan slaapt ze nog zolang door, soms wordt ze snachts nog even wakker maar vannacht dus weer niet en dan schrik ik s'ochtends altijd :+

De naam Chiara heb ik al heel lang, ooit eens de naam Ciara in de penny gelezen :)) jaja :') Ciara is echter Amerikaans en Chiara is Italiaans. Vanwege mijn Italiaanse familie was de keuze snel gemaakt :)
Je spreekt het overigens uit als Kjara en niet als Kiara ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:28

Ik weet het, mijn paard heette zo... :D Alleen had ik hem zelf verzonnen en kwam ik hem ooit tegen in een boekje! Toen ik een topic zag dat jij was bevallen vond ik dat wel erg grappig en moest gelijk aan mijn oude paardje denken...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 12:33

Ha grappig :D

Ik heb de naam al vanaf mijn 15de en mijn wens was altijd een meisje met deze naam en vriendlief vond de naam ook mooi.
Past ook leuk bij onze namen wat alle letters in haar naam zitten ook in onze namen :D

Je hoort de naam maar heel zelden en dat vinden wij ook mooi.
Al wordt overal allesbehalve de juiste naam genoemd.
Giara, Tjara, Siara, Cheyenne zelfs :+

En dan zeg je Kjara...

Oh Kiara!!! :D

-O- Nee :+

Het betekend overigens 'helder'.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:35

ik vind namelijk niet bepaald makkelijk, ookal weten we nu het geslacht. wat wij leuk vonden stond allemaal in de top 20 en die vind ik dus automatisch al afvallen..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 12:43

Wij hebben met een jongensnaam tot aan het eind lopen vechten en werd uiteindelijk Mika, totaal niet Italiaans dus.
Wij wisten wel dat we een meid kregen maar wilde dit toch voor de zekerheid achter de hand hebben :=