Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:45

Mijn vriend zal zelf geen hulp willen denk ik. Ik heb het laatst al min of meer bij hem aangekaart, omdat ik bij hem nu ook dingen begin te zien waar hij best wat mee zou kunnen. Maar dat vond hij maar onzin. Denk dus niet dat hij een assertiviteitstraining of wat ook zal gaan doen. En voor wat betreft omgaan met depressie helpt mijn behandelaar hem / ons tot nu toe erg goed, maar anders is dat zeker een optie. Bedankt voor het meedenken.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:06

Zo, heb mijn huiswerk er doorheen gejaagd, dan maar een keer minder goed. Kon mijn aandacht er niet goed bijhouden. Ik ga nu slapen, ben doodmoe...

Voor iedereen hier een knuffel (voor als je het nodig hebt en gewoon omdat jullie dat verdienen!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:08

Slaap lekker meid!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:07

Hallo, hoe is het hier met iedereen?

Bij mij ging het vanmorgen in de groep wel goed. Het was fijn om even die man als begeleider te hebben. Ik merkte dat ik meteen veel actiever mee deed en dat gaf me een goed gevoel. Net thuis heb ik muziek uitgekozen voor muziektherapie, meteen wat muziek geluisterd natuurlijk en dat was wel een fijne afleiding. (We mogen altijd muziek meenemen en het is me gelukt om ook iets anders dan Blof te kiezen :+ )

Ik ben net begonnen aan een mail voor mijn begeleider en ik merk dat de emoties meteen weer hoog oplopen. Toch moet ik het doen. Ik moet haar vertellen hoe ik over bepaalde dingen denk. Het zit me gewoon erg dwars. Het kan me niet schelen wat ze er van vindt. Maar ik vind het wel heel moeilijk. Ik wil niet te lomp overkomen, maar wil ook dingen niet vergoedelijken. Gelukkig kan ik in het topic teruglezen wat me zo dwars zat ;)

Maar goed, daar later mee verder, ik moet nu eerst naar schemagerichte therapie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:06

Nou ik ben sinds gister mijn huis weer in. Starttarief was 60 euro, de beste man was binnen een paar seconden met een koevoet in mijn huis. Ik ging heel aardig tegen hem doen en grapjes maken, hoefde ik maar 30 euro te betalen! :D Dat was weer een meevaller.

PW wat naar dat het de laatste tijd niet zo lekker gaat. Heel goed dat je je begeleider verteld wat je dwars zit. Fijn dat je een goede vervanger hebt voor haar.

Angela heel fijn dat het met jou wat beter gaat de laatste tijd. Super! Je mag trots op jezelf zijn.

CIV wanneer komt je man thuis, op welke dag? Nog even volhouden zo alleen, kan me voorstellen dat je het helemaal zat bent.

Ik ben weer aan het opbouwen met de medicijnen, ben wat rustig en moe door de bijwerkingen weer. Het gaat in ieder geval niet meer zo heel slecht.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:51

Wel fijn dat het niet meer zo heel slecht gaat. Het opbouwen heb je gewoon even nodig. Je hebt met minder geprobeert, maar was er gewoon nog niet aan toe. Fijn dat je je huis weer in kan trouwens!

Jammer genoeg was de vervanger alleen voor vandaag. Als ik donderdag weer ga, is gewoon mijn grote vriendin er weer...
Ik heb inmiddels de mail aan mijn begeleider over de dingen waar ik het niet mee eens ben af (en verstuurd). Ben blij dat ik op woensdag altijd vrij ben van de ochtendgroep. Hoop dat ik morgen een reactie krijg...

Hallo (naam begeleider),

Ik heb lang nagedacht of ik zou mailen of niet (ik vind het zelf de weg van de minste weerstand, maar doe het toch). Ik wil een aantal dingen kwijt, maar ik durf het in een gesprek niet te zeggen, dan zwak ik het af of zeg ik maar de helft van wat me dwars zit. Daarbij ben ik bang dat ik dan dichtklap of weer boos word en niet goed uit mijn woorden kom. Ik merk namelijk dat het erg veel met me doet en dat ik hierdoor er behoorlijk tegen op zie om donderdag weer naar de groep te komen.

Als eerste heb ik een behoorlijk rotgevoel overgehouden aan het driegesprek dat we vorige week gehad hebben. Dat gevoel kwam pas achteraf, tijdens het gesprek zelf had ik het niet zo door. Wat bij mij erg is blijven hangen is dat ik maar ‘gematigd enthousiast’ was over het feit dat (naam behandelaar) allemaal positieve dingen had gelezen. Voor mijn gevoel heb ik niet goed kunnen uitleggen waarom ik niet stond te juichen. Ik had het idee dat het heel erg benadrukt werd dat ik moeite heb met complimentjes aannemen en teveel de negatieve dingen benadruk en dat volgens jullie nu weer wilde doen. Dat was niet het geval. Ik was het er gewoon niet helemaal mee eens en wilde uitleggen waarom. Volgens mij heeft dat niks te maken met het benadrukken van het negatieve of geen complimenten kunnen aannemen. Het frustreert me achteraf dat ik op zulke dingen gewezen word, terwijl het in mijn ogen helemaal niet het geval was.

Ik begrijp het allemaal wel, maar ik vind dat ik soms ten onrechte op iets gewezen word, bijvoorbeeld wanneer iets in mijn ogen wél een gezonde reactie is. Door steeds op deze dingen gewezen te worden vraag ik me wel eens af of ik een cursus ‘wordt een perfect mens’ aan het volgen ben. Het geeft me een gevoel van falen, omdat het benadrukt wat ik nog niet goed doe. En dat lijkt soms zoveel dat ik me af ga vragen of er wel iets is wat ik goed doe. Ik weet wel dat dat veel zegt over mijn probleem, dat zie ik echt wel in, maar soms krijg ik er gewoon de balen van en is het me allemaal teveel. Het frustreert me en daarom werd ik donderdag ook zo boos over je opmerking over autonomie. Toen je er over begon wist ik al precies wat je wilde gaan zeggen. En het frustrerende was dat ik me dus had voorgenomen om als eerst de beurt te nemen. Het liep echter anders en daar kan ik dan nog niet op in spelen. Doordat jij over autonomie begon voelde ik me zwak dat ik niet op die situatie kon inspelen. Ik wéét het wel, maar het lukt me nog niet goed om het ook te doen.

Verder zijn er n.a.v. afgelopen donderdag in de groep wat dingen die me erg dwarszitten. Ik begrijp sommige dingen niet goed. Eerder was het nooit een probleem als het rondje “Hoe zit je er bij?” na de pauze nog afgemaakt moet worden en nu moet het ineens in 8 minuten gepropt worden. Waar komt die verandering opeens vandaan? Het is goed om structuur te hebben, maar 8 minuten voor 9 personen gaat natuurlijk helemaal nergens over. Je legt vervolgens de verantwoordelijkheid bij de groep. Als ik heel eerlijk ben heb ik me al wel eerder geërgerd aan de uitspraak “Dat is de verantwoordelijkheid van de groep”. Ik vind dat je soms wel heel makkelijk de verantwoordelijkheid bij de groep legt en daar voel ik me niet prettig bij. Het is prima dat de groep ergens in mee denkt, maar volgens mij is er uiteindelijk maar één verantwoordelijke en dat is de groepsleider vanuit de (naam GGZ instelling). Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima dat de groep mee denkt over hoe we zo’n situatie als met die 8 minuten op kunnen lossen, maar meedenken is iets anders dan verantwoordelijkheid.

Wat mij helemaal verbaasde is dat je vervolgens min of meer zegt dat het aan de voorzitter is om iemand af te kappen wanneer iets niet belangrijk is om over uit te wijden. Ik vind dat niet de verantwoordelijkheid van de voorzitter en ook niet de verantwoordelijkheid van de groep. Dat is jouw verantwoordelijkheid als groepsbegeleider. Wij kunnen niet inschatten en al helemaal niet voor een ander oordelen of het belangrijk is of niet. Ik vind niet dat je dat van ons kan vragen, ik vind dat echt te ver gaan. Je spreekt jezelf daarin ook tegen. Je hebt het voorzitterschap uitgelegd als “vragen hoe we erbij zitten, niet meer en niet minder”. Het zijn je eigen woorden. Maar langzaam komt er wel steeds meer bij. Ik begrijp dat niet.

Waar ik na donderdag ook weer erg mee zit is de vraag ‘Wat vertel ik wel en wat vertel ik niet in de groep’. Ik voelde me behoorlijk aangesproken toen je begon over dat je als je ergens mee zit je dan maar vaker een afspraak moet maken met je behandelaar. Ik kreeg donderdag de indruk dat je bijna niks meer kan vertellen in de groep en alleen nog maar mag zeggen hoe je je voelt, zonder dat er dieper op doorgegaan kan worden waarom dat zo is. En dat vind ik jammer, want het weerhoudt mij er van om nog wat te vertellen. Het maakt me onverschillig en dat is niet wat ik wil.

Ik krijg zo langzamerhand het idee dat ik net zo goed aan de buurman kan vertellen hoe ik me voel en wat ik ga doen vandaag. Daarvoor hoef ik niet naar de (naam GGZ instelling) te komen. Jammer, want ik mis het stukje diepgang wat het voor mij juist zo de moeite waard maakt en waardoor het voor mij zo leerzaam is.

En dat stukje diepgang is sinds het voorzitterschap al flink verminderd als je het mij vraagt. Er wordt minder doorgevraagd en ik vind dat ten koste gaan van de kwaliteit. Op sommige momenten spring je wel in, maar ik merk dit systeem (voorzitterschap) mij best wel eens belemmert om te vertellen wat ik echt zou willen vertellen. En dan vraag ik me af of dat de bedoeling is. Ik wil niet altijd de voorzitter (die er tenslotte niet voor geleerd heeft) belasten, want dat is dan wel wat er gebeurd. Er wordt gewoon veel minder doorgevraagd dan voorheen en dat vind ik erg jammer. Ik heb dat af en toe nog nodig, omdat ik het toch lastig vind om het te vertellen als het minder gaat.

En dan weet ik ook heus wel dat dat mijn eigen ideeën zijn en dat de verantwoordelijkheid bij mij ligt om wel te vertellen wat ik wil, maar dat vind ik niet helemaal reëel. Feit is wel dat ik me nu vaak beter voordoe in de groep dan dat het gaat en dat ik dingen maar afzwak.

Tot slot is het misschien goed om een afspraak te maken om over het bovenstaande te praten.

Groetjes (mijn naam)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:24

Super gedaan PW die mail! Er staat in wat je bedoelt, zonder de begeleider te kwetsen. Daarbij zeg je nog dat het je goed lijkt om een afspraak te maken om erover te praten, dat is super van je! Dat is iets wat heel eng kan zijn, nu is het haar in ieder geval duidelijk wat je wilde zeggen en is dat niet meer te verdraaien in dat gesprek; of je moet het zelf weer af gaan zwakken.

Ben heel benieuwd naar haar reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:26

Hele goede, nette brief! Top!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:38

Bedankt voor jullie reacties. Doet me goed. Vind het fijn om te horen :j Ben altijd bang dat het anders over komt dan de bedoeling is. Nu maar wachten op een reactie.

Ik ga het in het gesprek zeker niet afzwakken. Nu weet ze het, dus is dat niet meer nodig ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:56

Mmm ik sta een tijdje ingeschreven op relatieplanet.
Gesprek gaat ongeveer zo:
Hij: Allereerst telefoneren/smsen we zo om te zien of er een klik is. Mocht dat het geval zijn dan spreken we wat af: ik kom bij je langs, bel aan en je doet open. We kijken elkaar vurig aan beginnen heftig te zoenen, dan sleep je me naar je bank of bed en zien we wel wat er gebeurd.......Hopen dat er passie en vurige intimiteit volgt met alles er op en er aan. Kijken of we elkaar nog iets kunnen leren

Ik: Heb je zo al wel eens een meisje zover gekregen
Hij: ik doe dit zelden laat ik dan benadrukken, maat je doet dus niet mee?

Ik: nee inderdaad, veel succes verder, ik vraag me af of je op die manier uberhaupt een meisje in je bed kan krijgen.
vast wel, er zijn genoeg naieve meiden
Hij: lukt erg goed

Grrrr kan er nou geen één man normaal zijn?! Waar hebben jullie ze vandaan PW, Angela en CIV

Edit: Achteraf gezien had ik beter kunnen zeggen; is goed, maar ik kost wel 200 euro per uur :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:08

ehm... Farmdate... Ik meen het even serieus ook nog, maar ik heb mijn ventje dus echt via internet leren kennen. We zijn nu 1 jaar en 9 maanden samen en eigenlijk wonen we vanaf dag 1 samen, maar officieel 1,5 jaar.

CIV: Gelukkig was het dikke been vandaag over van je paardje! Wel een druk dagje als ik het zo lees. Geniet maar lekker van je avond!

PW: Ik vind je brief heel net en rustig overkomen. Heel oprecht en eerlijk, maar je houd het wel bij je zelf. Petje af hoor!

Ik heb vanmorgen therapie gehad, eerst Educatie. Dat ging over slaapproblemen, maar ik slaap eigenlijk heel goed nu dus ik kon wel mijn evaringen delen maar ik had er zelf niks meer aan. Daarna hadden we creatieve therapie, dat was wel fijn. Ging over dingen verliezen en ook over controle verlies. Ik heb voor het eerst over Sietske kunnen praten zonder in tranen uit te barsten. Het was nog wel vol emoties, maar niet meer zo als eerst. Ik stond er zelf van te kijken, en mijn begeleider ook. Ik voelde wel verdriet, maar niet meer zo heftig. Zal ik het dan toch langzaamaan beginnen te verwerken?

Vanmiddag heb ik een vragenlijst ingevuld voor een sollicitatie. In maart begint een parttime opleiding Verzorgende IG, en daar had ik mijn CV naar toegestuurd. Dat is ongeveer 24 uur in de week. Ik mag 27 november op gesprek komen.

Daarna ben ik die lijst gaan posten, en Pascal gaan halen van zijn werk. Vanavond heb ik met de loopgroep gelopen, en ging heel fijn. Ik heb eerst zo'n 2,5 tot 3 km gelopen en daarna sprinttraining gedaan. Dat was wel pittig! Daarna hebben we nog een loop van 5 km gedaan, dit keer binnen het half uur!!!

Nu heb ik net gedoucht en zit lekker op de bank.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:41

Petite, was dat mijn collega niet :P die kwam laatst ook met zo'n verzoek. Hij heeft een vriendin(geeft niet zei hij er direct bij), ik een vriend dus ik zei; Kijken mag. Hij; We kunnen toch ook verder gaan??? Het zou je vriend zijn. Voor die 200 euro had je dan vast nog wel een extra cadeautje gekregen maar of je daar blij mee zou zijn :? Ik ken mn vriend trouwens al vanuit mn luiertijd, was liefde op het eerste gezicht, nee grapje maar hij heeft mij nog vast gehad als baby :+: Ben hem later weer tegen gekomen, het duurde even voor ik ook interesse had maar ben blij dat we de gok hebben genomen, we zijn nu bijna 7,5 jaar samen :j

Angela, hadden ze nog handige tips bij slaapproblemen? Heb er namelijk nog weleens last van. :D Wat fijn dat je op zo'n manier over Sietske kan praten, dat is voor jezelf ook makkelijker, misschien krijgt het dan toch zachtjes aan een plekje. Fijn dat je op gesprek mag komen, dat is altijd fijn, zeker in deze tijd, je mag weer trots op jezelf zijn! Mocht ik het dan vergeten, alvast succes. Vind het positief dat je het zelf weer ziet zitten om aan de slag te gaan, goed dat je niet voor fulltime gaat. Je bent goed bezig meissie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:14

Van die 200 euro was een grapje hoor, haha. Ik ga echt niet zomaar met iemand het bed in en wanneer ik dat wel doe wil ik er niet voor betaald worden. :+

Super nog anderhalve week en je man is weer thuis! Zal wel weer wennen zijn na een halfjaar zonder.

Goed dat je rustig aandoet inderdaad Angela. Gelijk fulltime werken dan vraag je erom om weer af te glijden. Succes met solliciteren!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 04:34

Ik ben al weer een tijdje wakker..
Zou eigenlijk straks naar de boerderij gaan, maar dat ga ik afbellen. Of eigenlijk smsen want bellen durf ik weer niet.

Gisteravond waren er vrienden. Ik voelde me niet op mijn gemak. Het zijn eigenlijk vrienden van mijn vriend. Met haar heb ik eigenlijk niet zoveel moeite, maar bij hem voel ik me op een of andere manier altijd minder, altijd de domste enz. Vanavond was dit gevoel weer heel sterk. Helemaal toen hij een opmerking maakte over hoe ik de thee in schonk :?
We gingen een film kijken, dat had ik van te voren met mijn vriend af gesproken, dan hoef je niet zo een gesprek op gang te houden. Maar ik kreeg niks mee van de film, ging allemaal langs me heen. Ik ben om 9 uur naar bed gegaan, heb gedaan alsof ik heel moe was. Dat was ik niet, maar ik trok het gewoon niet meer. Heb in bed nog maar liggen lezen. Voel me er wel rot om.

@ Petite: Ik heb ook mijn vriend via internet leren kennen, via RP. Wij zijn nu bijna 4 jaar bij elkaar en ik heb het echt getroffen met hem :j Het kan dus wel! Maar wat een loser zeg die kerel die jij daar tegen kwam.

@ CIV: Heb jij een beetje kunnen slapen? Goed dat je rustig aan doet, hopelijk heb je vanavond een rustige avond.

@ Angela: Positieve berichten weer! Goed zeg! Spannend joh solliciteren, het klinkt goed in ieder geval!! Ook weer sportief goed bezig geweest. Vind het knap van je! Ik doe het je niet na!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:05

Pff ik ben een beetje brak. Ben niet meer terug mijn bed in gegaan. Heb vanacht een boek besteld: Stress management voor dummies. Kan ik vast wel wat van opsteken ;)

Kreeg net een telefoontje van het UWV:
30 nov. WIA keuring... Best spannend, al maak ik me er nu (gelukkig) nog niet zo druk om. Het duurt nog een tijdje.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:09

Zo ook nog even een berichtje over mijn mail die ik gestuurd heb naar mijn begeleider. Ik kreeg er net een reactie op terug. Ze wil het voorzitterschap e.d. bespreken binnen de groep. I.p.v. thema zullen we dan morgen het voorzitterschap evalueren. Dan kan ik dan ook mijn overige punten wat betreft de verantwoordelijkheid van de groep kwijt. Ik zie er echt vreselijk tegen op, ga maar even wat puntjes opschrijven, anders kom ik morgen zeker weten niet uit mijn woorden. Met een briefje heb ik nog een beetje houwvast..

Voor het eerste deel van mijn mail wil ze weer een driegesprek plannen met mijn behandelaar erbij. Daar ben ik eigenlijk wel blij om. Ik ben een beetje 'bang' voor een gesprek met haar alleen en voel me bij mijn behandelaar wel op m'n gemak. Vind het dus wel prettig als hij erbij is. Hoop dat dat ook een beetje snel kan, anders zit er zo'n tijd tegen aan te hikken.

Ik moet er gewoon doorheen, maar vind het doodeng! |(

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:43

Reageer hier erg weinig maar lees wel bij..het gaat met jullie wisselend hoor ik wel.

Hier momenteel ff grote dip..als het lukt neem ik morgen ontslag en hik daar erg tegenop..alleen degene die ik moet hebben is er zo weinig. Maar heb echt gezondheidsklachten van het werk..voelt zo als falen. Is niks te doen en voel me dr niet thuis..sfeer niet prettig vind ik..daarnaast de grote verveling..zit alweer 2 dagen thuis met migraine en ben zo enorm moe. Heb gesprekken bij allerlei uitzendbureau, vind ik ook wel weer moeilijk want ben dan weer bang dat het dan bij een volgende baan ook weer mis gaat..

Vind dat je een nette brief hebt geschreven PW..duidelijk maar toch niet kwetsend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:56

PW over die vriend gesproken van je vriend. Ik kan me heel goed indenken hoe dat is. Je maakt dan juist kleine 'foutjes' waardoor je je nog dommer voelt. Maar let maar eens op, hij heeft het over hoe jij je thee inschenkt (wat een debiel), maar ik ben heel benieuwd hoe hij zelf zijn thee inschenkt. Ik denk dat er onzekerheid achter schuilt. Juist mensen die zelf ergens mee kampen projecteren het op anderen. Zo werd er wel eens tegen mij door 1 jongen gezegd dat ik zo'n grote neus had, terwijl hij zelf echt een joekel van een neus had.

Zo zei iemand met een pukkelig gezicht een keer tegen mijn vriendin; zo wat ziet jouw gezicht eruit, allemaal rode vlekken.
Let er maar eens voor de gein op, mensen die zo'n soort opmerking maken zijn meestal zelf er onbewust mee bezig.

Dat maakt het niet beter voor je, maar ik denk niet dat dit met jou te maken heeft hoor :)

Ik ben weer een beetje stabiel, wil dolgraag zsm aan het werk voor 20 uur in de week. Ben aan het solliciteren maar nog geen reacties, anders ga ik me binnenkort maar bij een uitzendbureau inschrijven.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:31

Nou ik heb bij hem niet het idee dat hij ergens onzeker over is hoor :n Als dat zo is weet hij het heel goed te verbloemen. Ik voelde me er goed belabberd door in ieder geval.

Het banketstaaf is dat ik dus van te voren al gedacht had: Zal ik de theekopjes meenemen naar de keuken, of de waterkoker meenemen naar de woonkamer om daar dan de thee in te schenken als iedereen kijkt. Ik koos voor het laatste omdat dat gewoon praktischer was, maar had al meteen spijt toen hij een opmerking maakte..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:38

Petite, mijn reactie was ook niet serieus hoor ;) je komt vast een leuke man/jongen tegen maar meestal komt het als je het niet zoekt, is mijn ervaring dan. Hoe was je dag? Waarom wil je zsm weer aan het werk, leg de lat niet te hoog voor jezelf en kijk wat er op je pad komt. Zorg eerst voor jezelf, dat werk komt wel weer. Ik werk om te leven maar leef niet om te werken, hoop dat dit bij jou ook het geval is.

PW, :(:) wat rot dat je zo slecht hebt geslapen, heb je de boerderij nog afgezegd, reageerde ze nog? Wat rot die opmerking, waar maakt hij zich druk over? Ergens zou jij ook niet zoveel moeten denken over inschenken van de thee maar ik begrijp het wel, ik kan ook al "beren" op mn pad zien zonder dat die er hoeven te zijn. Succes morgen met het gesprek, hoop dat je ook bijval zult vinden in de groep, is het gelukt met de punten op papier zetten? Weet je al wanneer je het andere gesprek hebt? Snap dat je het eng vind maar het is een logisch gevolg na je brief, je gaf het zelf ook al aan maar ik denk dat het wel goed zal komen.

Pinacolada, wat vervelend dat het minder met je gaat :(:) Waarom ga je zelf ontslag nemen, weet niet of dit financieel gezien erg verstandig is?En als je je zo slecht voelt is het dan niet verstandig om even thuis te zitten en je accu op te laden? Vind het wel een beetje jammer dat we een periode niets van je hebben gehoord.

Angela, hoe was je dag? Hoop dat je nogsteeds dat fijne gevoel zult hebben.

Vannacht helaas weer slecht geslapen, neem wel iets in maar ook dat mag niet baten. Heb er overdag niet veel last van, het is misschien ook meer het idee dat ik "mn uren" niet maak en me daar weer druk om kan maken, probeer me er dan ook bij neer te leggen dat ik niet slaap. Vandaag weer een volle dag gewerkt en vanavond heerlijk in bad gelegen, is voor mij écht ontspanning, zo mn bed weer opzoeken en op naar de volgende werkdag. Op het werk ben ik lekker bezig dus dat geeft wel afleiding maar het feit dat er mensen uit moeten zorgt zo nu en dan wel voor spanning, zal blij zijn als we meer weten (begin dec) Nog 9 dagen en dan in mn wederhelft weer thuis. :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 08:45

Ik heb inderdaad de boerderij nog afgezegd en kreeg een heel lief smsje terug. Aan het eind van de ochtend nog even zitten msnen met haar.
Dat was wel fijn :j

Je hebt helemaal over het nadenken over die stomme thee. Het zijn inderdaad hele grote beren. Soms moet je juist niet nadenken voor het doen ;)

Het is gelukt om punten op papier te zetten. Hoefde ze eigenlijk alleen maar over te nemen uit de mail die ik gestuurd had. Ben wel erg zenuwachtig nu. Hopelijk krijg ik inderdaad wat bijval uit de groep. Vind het echt zo spannend, maar ik moet hier doorheen en ik zal er waarschijnlijk wel weer veel van leren. Zo probeer ik het maar te zien.

Ik had terug gemaild op wat voor termijn het gesprek kon. Ze stuurde terug: Over een maand hebben we weer een gesprek staan. ZUCHT... Een maand is echt te lang, dat slaat nergens op. Vandaag maar even een tussendoor-afspraak plannen denk ik.

Jammer dat je zo slecht slaapt ondanks dat je wat inneemt. Frustrerend is dat. Gelukkig heb je er overdag niet zo'n last van. Goed dat je je momenten van ontspanning hebt en ook neemt. Dat is belangrijk. Spannend op je werk joh. Kan me voorstellen dat dit zo nu en dan voor spanning zorgt. Wordt er ook onderling over gepraat? Het zal toch iets zijn wat iedereen bezig houdt denk ik? Ik ben wel blij om te horen dat je verder wel lekker aan het werk bent. Laatste dagje dan heb je alweer weekend ;) Enne: Nog 9 dagen volhouden!!

@ Petite: Tegen jou wil ik zeggen: Sorry sorry sorry. Begon over mijn thee-inschenk-verhaal en ben jou helemaal vergeten. Daar dacht ik gisteravond opeens aan. Jij reageert zo lief op iedereen en dan vergeet ik jou gewoon. Niet echt netjes.

Fijn dat je weer wat stabieler bent. Wat goed dat je weer wilt beginnen met werken. Verstandig dat je rustig aan wil beginnen met 20 uur, al vind ik het nog pittig zat klinken eigenlijk. Ik ben het even kwijt, maar wat deed je nu dan? Zat je ook nog thuis? Ik weet het even niet meer.

@ Pinacolada: Bedankt voor het lezen van mijn brief ;)
Ik begrijp je gevoel van falen helemaal. Klote is dat. Wat vervelend dat degene die je moet spreken er zo weinig is. Nu maar hopen dat hij / zij er vandaag wel is. Is het wel verstandig om ontslag te nemen? Kun je niet beter eerst er zeker van zijn dat je een andere baan hebt? Of heb je daar wel vertrouwen in? Ik ken de angst om bang te zijn dat het in een nieuwe baan weer mis gaat. Ik ben dan nog niet bezig met weer aan het werk te gaan, maar ik denk er natuurlijk wel eens aan en dan is dat ook het eerste wat bij mij op komt.
Sterkte!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:59

Het is vanochtend in de groep helemaal geëscaleerd tussen mijn begeleider en mij. Echt zwaar klote. Ze wil nu een gesprek met mij en mijn behandelaar (wat we al zouden doen) en tot die tijd mag ik de groep niet in. Ik vind het echt zo belachelijk. Ik zit er flink doorheen en het maakt me gewoon verdrietig dat ik dus tot het gesprek (ik weet nog niet eens wanneer dat dan is) niet welkom ben in de groep. Ik begrijp dat mens gewoon niet en ze maakt me heel boos. Klotezooi. Ik weet het even niet meer. Ga bijna denken dat het dus wel aan mij zal liggen...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:36

Volgende week donderdag pas een gesprek...
Had vanmorgen de voicemail van mijn behandelaar ingesproken met de vraag of hij mij terug wilde bellen, maar heb zo het vermoeden dat hij dat niet meer gaat doen...

|( Wat voel ik me slecht zeg, ik begrijp het ook gewoon niet?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:38

Jeetje dat duurt nog lang! Zulke dingen zou je toch gelijk op moeten lossen? Bureaucratische zooi zeg!
Zoek het niet gelijk bij jezelf, je hebt al heel veel moeite gedaan je begeleider in te lichten over hoe en wat. Misschien handelt ze wel uit onmacht (dat ze niet direct weet wat ze moet doen) maar dat heeft ze niet op jou te projecteren. Jij hebt al zat aan je hoofd, je hoeft haar eigen 'ding' er toch niet bij te hebben zeg!!

Koppie op, leg het even naast je neer en ga even lekker je hoofd legen zover dat lukt :) :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:46

Ik had vanmorgen heel erg het idee dat zij zich aangevallen voelde door wat ik zei, terwijl ik het eerst heel erg bij mij zelf hield. Uiteindelijk flapte ik eruit dat ik de laatste tijd gewoon moeite met haar heb.

Ze vond dat ik beledigend werd, wat ik zelf wel vond meevallen. Ik vond dat zij niet luisterde en voelde me voor de zoveelste keer heel erg onbegrepen. Ik denk dat zij het te lang heeft door laten gaan in de groep. Zij had tegen mij moeten zeggen dat we dit beter individueel konden bespreken, maar dat heeft ze niet gedaan.

In de groep gaven een paar mensen aan zich er ongemakkelijk bij te voelen (dit nadat mijn begeleider aan de rest ging vragen wat die er van vonden :? ). Dat kan ik wel begrijpen, maar nu voel ik me schuldig en ben ik bang dat dat de reden is waarom ik de groep niet meer in mag.

Klotezooi...